.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.maja.2024 20:40:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4b5 2.8 aah 96 rok Fwd 174km v6 sondy
PostNapisane: 30.kwi.2024 12:27:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2024 16:33:13
Posty: 21
Witam mam pytanie do kolegów z forum
Wymienialiśmy sondy z którymi był problem i okazało się że w moim aucie są 4 sondy a nie tylko 2jak parę osób mi mówiło tak wiem wystarczyło sprawdzić kolektor z obu stron ale ciężko strasznie w tej budzie tam zajrzeć i minęliśmy fakt że przez lukę jednak było je widac
Pytanie brzmi
Czy mogę podłączyć sondy 2 nowe poprostu pod wtyczki tych starych
I niech stare poprostu sobie zostaną w kręcone
Naprawdę mam już dosyć tego samochodu a wymiana obu tych sond będzie wiązać się z potężnym nakladem pracy i czasu którego już wystarczająco zmarnowałem na to auto..
Bo odpieciu obu tych sond przednich autem totalnie nie da się jechać i zastanawiam się czy mogę tak jakby oszukać samochód i niech używa sobie tylko tych sond za katami
Problem też jest ze mam instalacje LPG i widzę z że instalacja zbiera informacje przez to że połączyli się przewodami od LPG właśnie do obu kostek od sond
Reduktor ac R01 czerwony instalacja omvl xxi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah 96 rok Fwd 174km v6 sondy
PostNapisane: 30.kwi.2024 14:59:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5211
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli masz 4 sondy to masz je tez w ECU wprogramowane. Przednie czyli Bank 1 i Bank 2 sa to główne pomiarowe sondy. Za katalizatorami masz S1 i S2 czyli kontrolne. Można je wyprogramować ale nie można podmieniac wtyczek bo auto zwariuje.

Masz dośc nietypową wersje AAH bo jest z rynku szwajcarskiego lub włoskiego gdzie normy emisji były bardziej rygorystyczne.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah 96 rok Fwd 174km v6 sondy
PostNapisane: 30.kwi.2024 16:56:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2024 16:33:13
Posty: 21
Mam wersję na USA 96 rok jest egr a sondy za katalizatorami mają po 4 przewody
Pytanie moje brzmi, czy można było by wypiąć wtyczki tych przednich sond i podpiąć jakby sondy nowe które w montowaliśmy za katalizatorami
LPG mam wpięte w te sondy na kolektorach
(stare sondy)
A nowe sondy mam za katami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah 96 rok Fwd 174km v6 sondy
PostNapisane: 30.kwi.2024 20:56:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5211
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak pisałem wyżej, podmianka wtyczek spowoduje zwariowanie ECU - odczyty z drugich sond beda przekłamane. Ale możesz zamienić sondy miejscami - powinny być takie same jesli mnie pamięć nie myli.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah 96 rok Fwd 174km v6 sondy
PostNapisane: 01.maja.2024 17:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2024 16:33:13
Posty: 21
Chodzi mi o podpięcie sond (nowych za katalizatorami) w kostki sond które są z przodu bo tal to niepotrzebnie wgl zmieniałem te 2 skoro są walnięte..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4b5 2.8 aah 96 rok Fwd 174km v6 sondy
PostNapisane: 02.maja.2024 19:04:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5211
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
O tym własnie piszę. Zmienisz odczyty. ECU będzie widziało parametry za katalizatorami, gdzie spaliny są chłodniejsze więce bedzie podawać błedne wartości i sterownik będzie korygował to poprzez mieszankę paliwa i zapłonu. Zrobsiz bajzel i auto będzie działac ale kulawo.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: