.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lis.2024 01:29:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5TDi AEL] problem z zapalaniem
PostNapisane: 10.lip.2007 14:09:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 19:55:17
Posty: 152
Lokalizacja: WR
Witam zapytam w imieniu kolegi- niedawno kupił swoje już drugie z kolei Audi tym razem jest to A6 avant 2.5TDI 140KM
Ma taki problemik że gdy autko postoi 5-7 godzin i jak chce go odpalić to chwile kręci i odpala jak pojeździ i jest ciepły to wszystko ok. Ale znów jak rano podchodzi to to samo. Co to może być? bo mówił że go to wkurza a on dba o auta lubi mieć wsio sprawne.
Już niedługo do was pewnie dołączy bo na razie nie ma netu. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 15:38:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Pompa paliwa nie trzyma paliwa. Jesta takie małe dziadostwo co pilnuje zeby paliwo nie cofało sie z powrotem do zbiornika.
To jest zepsute a wymiana to cos okolo 50--100zł
paliwo ucieka i dlatego trzeba dłużej zakręcić żeby zaskoczył.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 15:43:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2007 19:12:35
Posty: 164
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moze i swiece zarowe, ktoras juz slabsza, a jak dwie padna to juz klopsik z odpaleniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2007 15:53:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
w tych temp. to świece są nie potrzebne. Może cofać się paliwo albo kąt wtrysku jest zle ustawiony

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 12:48:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 19:55:17
Posty: 152
Lokalizacja: WR
flavios napisał(a):
Pompa paliwa nie trzyma paliwa. Jesta takie małe dziadostwo co pilnuje zeby paliwo nie cofało sie z powrotem do zbiornika.
To jest zepsute a wymiana to cos okolo 50--100zł
paliwo ucieka i dlatego trzeba dłużej zakręcić żeby zaskoczył.

Chyba to będzie to- chodzi ci o tą małą pierdółke z plastiku niedużej wielkości przed pompą na tym przewodzie który z pompą jest połączony? Chłopaki jeśli o świece chodzi to były sprawdzane wszystkie są ok (BERU). Dzięki za odp. jak wymieni tą pierdołę to odpiszę czy to pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 13:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Podnies takze dawke rozruchu przy starcie. Popma z duzym przebiegiem podczas odpalania nie moze wytworzyc odpowiedniego cisnienia paliwa i dlatego tak dlugo krecisz.Na forum jest opisane jak to sie robi.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 19:14:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
zacząłbym od kąta wtrysku - to podstawa ...

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2007 20:38:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2003 15:22:58
Posty: 99
Panowie... toż to efekty lekkiego zapowietrzenia... miałem to samo...

należy sprawdzić czy obudowa filtra nie jest nigdzie popękana (u mnie była), czy przewody paliwowe są ok czyli ogolnie czy wszytsko jest szczelne...

Jesli cos nie tak to proponuje wymienić filtr na ten nowszego typu + ten zaworek... o którym mówi Flavios... (koszt zaworka BOSCH-a około 30-50zł - zalezy gdzie sie kupuje) Ja tak zrobiłem i pali od cyku cyku

:diabel:

Zanim do tego doszedłem wymieniłem tłumik drgań skretnych, caly rozrzad, ustawiłem kat wtrysku, diagnozowałem VAG-iem, wymieniłem filtr, olej, zregenerowalem pompe wtryskiwaczy, odpowietrzyłem układ paliwowy, wymienilem wszystkie przewody paliwowe w granicach komory silnika ... az do momentu, gdy wpatrując się przepełniony "gamą" bezradności, przejechałęm palcem po "aluminiowej" obudowie, mocowaniu fitra paliwa i moi oczom ukazało się 2-3 mm pękniecie :zly:

Sprobuj z podmianka tego filterka... a jesli w AEL-u byl juz nowszy typek to tylko ten zaworek.. Czas wymiany około 15minut, nawet dla laika!

_________________
Auto: A6 C4 1,9TDI
Auto: A8 D2 4,2 PB
Moto: Kawasaki ER-6f


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2007 17:46:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 19:55:17
Posty: 152
Lokalizacja: WR
Dzięki wielkie chłopaki za duże zainteresowanie posprawdzam wszystko tak jak piszecie i dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 19:36:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 19:55:17
Posty: 152
Lokalizacja: WR
witam was ponownie okazało się, że regulacja pompy wtryskowej była ową przyczyną i po niej objawy o których pisałem ustąpiły.
pozdro i dzięki za podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 20:05:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Gizmo Q napisał(a):
witam was ponownie okazało się, że regulacja pompy wtryskowej była ową przyczyną i po niej objawy o których pisałem ustąpiły.
pozdro i dzięki za podpowiedzi

na czym polegala owa regulacja?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2007 20:45:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2007 19:55:17
Posty: 152
Lokalizacja: WR
Bilu spytam go przy najbliższej okazji i dam znać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 11:20:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
U mnie też mam problem z odpalaniem jak autko długo postoi i silnik ostygnie. Kąt już sprawdziłem w bloku 000 przy obrotach jałowych mam w granicach 60-65. Na dniach zmienie też czujnik G62 bo nawet jak temp spadała do 2st to nie załączał mi świec. Próbowałem też zwiększyć dawkę rozruchową w komputerze, ale nie wiem dla czego nie chciał mi zmienić wartości na inną.
(dodam żę dawkę wolnych obrotów mogę zmieniać bez problemu)

Już pomału kończą mi się pomysły. Co do schodzenia paliwa to jak rano spoglądam na wężyk od filtra do pompy do widać, że paliwko jest. Czasami widać tam jakiś jeden bąbelek powietrza.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 19:17:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pisalem tyle razy ZAWÓR REGULACJI CISNIENIA w samej pompie , ktory utrzymuje stale niskie cisnienie ( nie mylic z tym wysokim , ktore idzie na wtryskiwacze). U gory w rogu po prawej stronie pompy stojac na przodzie auta. W nim jest sprezyna i tloczek, Wyrobiony tloczek nie utrzymuje cisnienia i podczas dlugiego postoju zanim ono wzrosnie do okolo 12 bar to trzeba dlugo krecic. Pompa ma w sobie akumulator cisnienia oraz czesc wysokocisnieniowa dlatego pomimo , ze w wezyku nie widac powietrza to silnik nie odpala. Wymienic zaworek i cieszyc sie z jazdy.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 23:36:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Ewentualnie możesz puknąć w ten zaworek(wbić go troche), zwiększy się ciśnienie.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 08:06:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Nie bardzo kumam w którym miejscu to jest. Chodzi o element oznaczony nr 8

8 - fuel cut-off solenoid 046 130 135A Bosch

Obrazek
By Biedron9

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 23:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Jacek mówi o zaworze nr 1

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 06:28:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Tylko wg ETKi 1 to po prostu injection pump Oglądając zwróciłem uwage że jest tam jakaś śruba, ale jeśli to ona to skąd mam wziąść numer katalogowy tego elementu?

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 12:50:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Taki zawór kosztuje chyba 100zł. Można kupić w Focie. Idziesz i mowisz ze chcesz zawór ciśnieniowy do tej pompy i kolo pokaże ci go na kompie.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 13:35:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Dzwoniłem do lokalnego dystrybutora foty w Wągrowcu, bo to najblizej od Rogoźna i uzyskałem informacje że częściami do pomp wtryskowych się nie zajmują(ten oddział). Kazali mi spróbować w Bosch Serwis Żerko w Poznaniu. Będe musiał zadzwonić i obgadać sprawę bo i tak chciałem tam robić wtryskiwacze. Chociaż nie ukrywam, że wolałbym to kupic i sam zamontować bo napewno taniej będzie.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: