.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.cze.2024 23:18:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2011 20:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 14:34:34
Posty: 41
Lokalizacja: z daleka
Cytuj:
Co do brania oleju,mam obecnie też ponad 300 konne BMW na dwóch turbinach i tam prawie nic oleju nie dolewam między wymianami.,także są wyjątki od reguły jak widać


no wiesz 3.5L i 6 garow ma troche inne obciazenia niz 2.0 R4.To dego dwie turbiny to raczej soft turbo a nie turbo ;)

Cytuj:
Miałem kilka lat temu Seata Toledo 2.0 TDi na "pompowtryskach" i wbrew wielu złym opiniom nic się nie działo.(poważnego)
Jeździłem nim od nowości przez niecałe 4 lata i przelatałem ponad 100 tysi.


2.0 TDI 2.0 TDI nie rowny.Te poprzeczna sa wiele lpesze niz podlozne , A4 , A6.Ja mialem juz dwa ( jednego mam nadal ) i wyleczylem sie z dyszla raz na zawsze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2011 13:15:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2007 12:06:13
Posty: 100
Lokalizacja: WaRszawa
Wczoraj byłem w ASO sprawdzić ile mi żłopie oleju na 1000 km i wyszło ,że dokładnie 0,5 litra.
Mieści się więc w normie i nic mi na to nie poradzą w serwisie.
Dodatkowo jeszcze musiałem zapłacić kilkaset złotych za wizytę u nich.
Nie wiem już co mam robić :<
Doradzili mi,żeby zrobić próbę olejową raz jeszcze przy 15000 jak będe olej wymieniał.
Jakoś mi się nie uśmiecha,żeby dolewać aż pół litra na 1000 km :!!:
przecież to jakieś chore :!!: :!!: :!!:
H E L P

_________________
Pozdrawiam
Loop
A4 Avant CDN 2.0 TFSi Quattro 2010(kasacja)
BMW F30 Estoril Blue
S-Max


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2011 15:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na 90% silnik przestanie konsumować olej po ok. 20-30k km.
jeżeli jednak tak się nie stanie, a konsumpcja nie przekroczy 0.5l na 100km, to nie masz podstaw do żądania czegokolwiek.
jeżeli konsumpcja będzie jednak większa niż 0.5l, to możesz skutecznie dochodzić swoich praw [najprościej poprzez żądanie wymiany silnika, a gdy nowy silnik nadal będzie konsumować >0.5l, to można odstąpić od umowy - czyli zwrócić parcha].

z doświadczenia z 2.0TFSI i 2.0TDI [rodzinne kasztany] mogę Cię pocieszyć, że oba konsumowały olej do 20-30k km, po czym przestały - konsumpcja jest obecnie na poziomie ok. 0.3-0.5 na 10k km [jazda delikatna].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: spalanie oleju a5 2.0 tfsi
PostNapisane: 25.lut.2011 21:43:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2011 21:31:52
Posty: 2
witam
jestem szczęśliwym posiadaczem A5 2.0TFSI QUATTRO , auto kupiłem w czerwcu 2010 ,jestem już po wymianie dołu silnika na gwarancji oczywiście z powodu poboru oleju w ilości około 1litr na 1000km . mam przejechane 35000 tys.km ,jak ktoś jest zainteresowany to mogę szczegółowo opisać procedury stosowane w aso audi. po tym serwisie olejowym spalanie benzyny skoczyło o 4litry w górę,średnie spalanie przed remontem było na poziomie 9,10 litrów na stówe, a teraz jest 12-13,5 litra i nie wiem co z tym fantem zrobić, być może coś namieszali w oprogramowaniu jak ktoś może mi odpowiedzieć będę wdzięczny????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2011 23:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
W końcu pali ile powinno :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 13:45:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2007 12:06:13
Posty: 100
Lokalizacja: WaRszawa
To ja już wole zdecydowanie,żeby mi samochód palił pare litrów wiecej paliwa niż żłopał ponad pół litra oleju na 1000 km !
A jak u Ciebie z tym spalaniem oleju teraz ? Przestał brać ?
Napisz coś wiecej o tych procedurach jak mozesz.
Jestem w podobnej sytuacji,u mnie bierze ok pół litra/1000 km i to według serwisu jest w normie :<
Poradzili mi ci specjaliści z ASO,żebym ponownie zrobił próbę olejową przy wymianie oleju (15000km).
Raz już taką próbę wykonywali,ale że spalanie tak jak pisze jest w "normie" musiałem za tą przyjemność zapłacić kilka stówek ...
Sam już nie wiem co robić.
Wszyscy których informuje o moim problemie z Audi robią wielkie oczy ,że nowy samochód ma prawo palić tak chore ilości oleju !!
A w serwisie,zamiast mi pójść jakoś na rękę,to się głupio tłumaczą jakimiś tam normami .

_________________
Pozdrawiam
Loop
A4 Avant CDN 2.0 TFSi Quattro 2010(kasacja)
BMW F30 Estoril Blue
S-Max


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 21:58:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2011 21:31:52
Posty: 2
witam
procedura w aso wygląda tak jak wiemy wszyscy ,zjawiasz się i mówisz że silnik żre oliwę i że dolewasz oliwy częściej i więcej jak płynu do spryskiwaczy ,na co obsługa aso mówi że przeprowadzą tak zwane ważenie oliwy i jak okaże się że wcina więcej jak 0.5 litra to jest problem audi a jak mniej to problem jest twój.w moim przypadku auto żarło oliwę od nowości i rozkręcało się coraz bardziej,do pierwszych 15tys.km audi pobierał około 0.5 litra/1tys.km ,natomiast po pierwszym przeglądzie przestał pobierać przez pierwsze 3tys.km a potem zwiększył dawkę oliwy na około 1litr/1tys.km zgłosiłem tą wadę umówiłem się na ważenie a panowie mówią że wymienią oliwę na nową i zbadają zużycie na co ja im żę po wymianie na nowy olej nie zeżre tej litry przez pierwsze 3 tysiące i niech doleją do poziomu i cześć zjawię się po tysiącu i oliwy nie będzie ale oni na to że są procedury i trzeba wymienić na nowy i jak mówili tak zrobili ,wróciłem z nowym olejem do domu i miałem się zjawić po tysiącu.więc postawiłem auto pod domem uruchomiłem silnik i zgasiłem go po 10 godzinach pracy i tak 4 sesje bez przebiegu zeżarł na postoju 0.5 lita a kolejne pół litra to 600 km i zjawiam sie na serwis ,ważą sobie ten olej i mówią że mają problem auto zeżarło 0.9 litra na 800 km .jestem po naprawie silnika to jest po wymianie dołu silnika tłoki pierścienie separator oleju i jakieś oprogramowanie zmniejszające ciśnienie w komorze spalania .po tej wymianie przejechałem jak narazie 3 tys. i auto pobrało 0.3 litra oliwy ,mam nadzieje że się ułoży i nie będzie pobierał tej oliwy.
tak więc nie wiem czy Ci pomogłem ale może spróbuj mojej metody postojowej na udowodnienie że silnik żre olej być może ta metoda okaże się i w twoim przypadku skuteczna.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: uwaga
PostNapisane: 29.mar.2011 14:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2010 18:14:56
Posty: 2
Lotus napisał(a):
Może usterka została już usunięta :)


U nas w a5 wykonali pierwsza próbę olejową niepoprawnie. Nie chcę się rozpisywać.... generalnie chodzi o to że nie wszyscy potrafią liczyć. Dopiero w drugiej wyszło 0,8 na 1000. Teraz jest 11tys i wlaliśmy już prawie 10l. Masakra Wymieniają cały dół silnika bo jak odpisał importer wymiana całego silnika nie daje gwarancji, ze silnik przestanie palić olej. Nie wolno nic im płacić to jest jakaś wada seryjna. Niech spartwdzą to co spierdzielili. Napiszę co się zmieniło od wymiany. ps. Po pierwsze próbie wyszło ponad 0,5 ale nam sie to nie spinało z tym ile oleju wlewamy średnio na 1000. Po za tym potem niby dolali tyle samo oleju co prtzy rozpoczeciu próby olejowej a po 200km już zaczęło ubywać na wyświetlaczu i zrobiliśmy 500km. Czary mary taka ściema ASO...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2011 17:18:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Loop w toledo jest inny dol olejowy jak w A3 i golfach, problem pompy raczej nie wystepuje jak w A4 i A6. Walki sa skopcone w 16V. Wiec Ty miales 2,0 TDI PD 8V. Przebieg 100tkm to zaden przebieg tak na prawde... Moj kolega mial a4 1,8 TFSI to co w VW 1,8 TSI [niczym sie nie rozni] z salonu po 5700tkm mial minimum oleju tego ''ichniejszego'' na dotarcie, zimienili mu ten sam kapec co u Ciebie...

sprawa samego oleju castrol slx pro jest olejem syntetycznym 505.01 /leja to do wszystkiego barany/ nie full syntetycznym jak zalecone ten ich z beczek. Zwroc na to uwage... zmienil kolezka na 505.00, 506.00 z banki 5l i po 15tkm bierze mu 250ml tylko, a nie szczedzi motoru...

porady ASO typu niech pan zmieni olej na gestrzy n/c

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2011 07:22:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2007 12:06:13
Posty: 100
Lokalizacja: WaRszawa
grejf napisał(a):
... Wiec Ty miales 2,0 TDI PD 8V. Przebieg 100tkm to zaden przebieg tak na prawde...


Ja miałem Toledo 2.0 TDi PD 16V na 100%.

Póki co mam przejechane w Audi 11000 km i dalej skubana chla.
Przy 15 tys wymieniam olej i znowu zażyczę sobie próbę olejową.
Mam nadzieje,że tym razem wyjdzie ponad 0,5 litra na 1000km "asy" z ASO wreszcie mi coś pomogą!
Z drugiej strony nie bardzo jestem szczęśliwy,że w nowym aucie będą mi wymieniać dół silnika ,ale chyba zbytnio nie mam innej opcji :(
Załamka z tym Audi...

_________________
Pozdrawiam
Loop
A4 Avant CDN 2.0 TFSi Quattro 2010(kasacja)
BMW F30 Estoril Blue
S-Max


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2011 07:52:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 00:31:29
Posty: 332
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Auto: BMW E60
Loop napisał(a):
grejf napisał(a):
... Wiec Ty miales 2,0 TDI PD 8V. Przebieg 100tkm to zaden przebieg tak na prawde...


Ja miałem Toledo 2.0 TDi PD 16V na 100%.

Póki co mam przejechane w Audi 11000 km i dalej skubana chla.
Przy 15 tys wymieniam olej i znowu zażyczę sobie próbę olejową.
Mam nadzieje,że tym razem wyjdzie ponad 0,5 litra na 1000km "asy" z ASO wreszcie mi coś pomogą!
Z drugiej strony nie bardzo jestem szczęśliwy,że w nowym aucie będą mi wymieniać dół silnika ,ale chyba zbytnio nie mam innej opcji :(
Załamka z tym Audi...



Nasz aktualnie ma wymieniany dół silnika bo tez chlał olej na potęge , zobaczymy jak będzie po tej wymianie dołu. Aktualnie stoi w ASO i jest robiony jak będe więcej wiedział to napisze czy zużycie oleju spadło

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
A4...2.0 TFSI..........180 KM...320 Nm ==> jest
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0d...218 KM...500Nm ==>było

Pozdrawiam BratPit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2011 18:32:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 14:34:34
Posty: 41
Lokalizacja: z daleka
zapytaj , w ASO w czym jest ten problem , co powoduje tak wysokie zuzycie oleju ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 07:28:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 00:31:29
Posty: 332
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Auto: BMW E60
Teraz moge napisąć po przejechaniu około 5 tys km od wymiany dołu silnika auto nie pochłoneło narazie ani grama oleju , poziom jak stał tak stoi na tym samym poziomie ,auto jakby lepiej pracuje , a może to złudzenie :). Ważne , że juz nie trzeba lać wiadrami olej. ASO nic nie mówi co jest przyczyną chłeptania oleju ale wymieniają zgodnie co im Audi nakazuje, tłoki , pierścienie , uszczelniacze , odma itd itd.

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
A4...2.0 TFSI..........180 KM...320 Nm ==> jest
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0d...218 KM...500Nm ==>było

Pozdrawiam BratPit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A5 2,0 TFSI] bierze olej, Stronic późno wysprzęgla
PostNapisane: 15.gru.2011 13:36:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2008 21:27:20
Posty: 12
Lokalizacja: Białystok
W związku z tym że nie było mnie na forum pare miechów , pozwole sobie odgrzac temat.

Posiadam identyczny silnik CDNC czyli 155kw-211KM. produkcja 09-2008.

Na ostatnim przeglądzie (Sienko i Syn Białystok) zasięgnąłem informacji i sprawy mają się prawie identycznie jak już to zostało wcześniej opisane.

1.czyli jeśli wciąga wiecej niż 0.5L na 1000km. robi się test olejowy czyli zalewają do pełna i po 1000km sprawdzają ile ubyło.

2.wymienia sie sie jakies odmy + zmiana softu.

3. a jeśli to nie pomaga robi się mały remont silnika czyli tłoki pierścienie itp.

W Białymstoku robiono taki remont na gwarancji min 3 razy.

A jeśli chodzi o spalanie oleju mojego silnika to na chwile obecną pali mi okolo 2-2.5 litrów na 15000km -jazda agresywna .

Na pytanie czy i ja łapie się na wymiane silnika w serwisie powiedzieli ze nic z tego bo za mało pali mi tego oleju.
A mam i tak wielkie szczęscie że taki zdrowy silnik trafilem bo ponoc felerna partia części które były odpowiedzialne za chlanie oleju z których składali te silniki przypadała na okres od 2009 do 2011.

_________________
było A4 2.0T QUATTRO B8 CDNC


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: