.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2024 22:47:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6C4 2.5 TDI 1997] Niedogrzewanie niuni
PostNapisane: 06.lut.2012 23:31:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ehhh ... te wasze tekturki.
Wystarczy pojechać nieco bardziej dynamicznie obchodzić się z pedałem przyspieszenia aby silnik nagrzewał się szybciej.
Zimą kierowcy mają syndrom certolenia się z pedałem gazu - bo "zimno i strach żeby się nie popsuł" ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C4 2.5 TDI 1997] Niedogrzewanie niuni
PostNapisane: 07.lut.2012 06:35:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Baskecior napisał(a):
Ehhh ... te wasze tekturki.
Wystarczy pojechać nieco bardziej dynamicznie obchodzić się z pedałem przyspieszenia aby silnik nagrzewał się szybciej.
Zimą kierowcy mają syndrom certolenia się z pedałem gazu - bo "zimno i strach żeby się nie popsuł" ;)


To JA tam stosuję obie metody, zasłonięcie chłodnicy i dynamiczną jazdę, w końcu szkoda silnika i im szybciej się zagrzeje tym lepiej.
Dodam że aktualnie większość drogich samochodów montuje fabrycznie żaluzje sterowane przez ECU silnika co ogranicza przepływ powietrza przez komorę silnika i przyspiesza osiągnięcie naturalnych warunków temperatury pracy. Dotyczy to nie tylko silnika ale również skrzyni biegów która również na troszkę cieplej niż przy przeciągu.
Ogólnie im mniejszymi dawkami paliwa silnik osiągnie temperaturę normalnej pracy (właściwe luzy i mniejsze opory od gęstego oleju) tym ekonomiczniej wykorzystujemy paliwko.
Tak jak pisałem w poprzednim poście sprawność TDI jest tak wysoka że w zimie (do +15stC) wystarcza pionowy pas 5-8 cm z jednego boku chłodnicy całą resztę można zasłonić - chyba że ktoś ma zamiar korzystać z klimy...

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: