.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.cze.2024 23:09:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 22:21:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Piotruś.
Dlaczego myślisz tak namiętnie o tym ze u mnie się już zaczęło coś dziać z hydrauliką i wałkami??
Ja sądzę że jeszcze sporo przejadę na tym silniku a jeżeli będę widział że coś nie gra i się coś złego dzieje to sprzedaje autko i już:)
Nie zamierzam wkładać zbyt wiele kasy w to auto.


ps. uważam że mój silniczek pięknie mruczy czy zimny czy ciepły, naprawdę chciałbym porównać mojego z twoim ciekawe czy tak wiele by się różniły:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 22:43:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
teodor2424 napisał(a):
Piotruś.
Dlaczego myślisz tak namiętnie o tym ze u mnie się już zaczęło coś dziać z hydrauliką i wałkami??


1. Silnik 2.5TDi nie rozszczelnia się bez powodu i nie dzieje się to natychmiast po zapchaniu odmy. Stąd wnioskuję, że głowice pracowały długi czas bez należytego smarowania. Jeśli postawiona hipoteza jest słuszna (a jest, bo musisz doszczelniać górę i dół silnika), to hydraulika "siedzi" już na 100% i struga krzywki z każdym obrotem wałka rozrządu. Od tej reguły nie ma odstępstw.
2. Wydaje mi się, że sam coś wspominałeś o niezbyt dobrej kondycji wałków ale tego nie jestem pewny i jest to argument o znaczeniu drugorzędnym. Najważniejsza jest logika punktu nr 1.

teodor2424 napisał(a):
Ja sądzę że jeszcze sporo przejadę na tym silniku a jeżeli będę widział że coś nie gra i się coś złego dzieje to sprzedaje autko i już:)
Nie zamierzam wkładać zbyt wiele kasy w to auto.


Powstrzymam się od komentarza ... . Z grzeczności.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 22:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
tylko że moja odma nie była tak jak na to wskazywaliście extremanie zapchana, dolot nie był mocno zanieczyszczony a zawór EGR praktycznie w ogóle nie był wyświniony.
A jednak wszytko to wyczyściłem i wymieniłem żeby mieć święty spokój (i tez dlatego że w pewnym sensie nakierowaliście mnie mnie na to "bardzo słusznie")

praktycznie moje problemy z silnikiem i logami zaczęły się od przepływomierza nie z tym numerem. I pewnie gdybym nie postanowił czyścic wszystkiego na tym by się skończyły:) oprócz oczywiście wycieków:)

Moim zdaniem jesteś bardziej doświadczony w temacie i nie mam się co z tobą równać. Ale każdy ma swoje zdanie i je wyraża.
dzięki za pomoc i wyrozumiałość:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 23:07:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jeżeli własciwie oceniłeś "czystość dolotu", a przede wszystkim "czystość odmy", to można postawić jeszcze jedną hipotezę: wałki i odma były już naprawiane (wymieniane), a wycieki to "tylko" nieusunięta dotychczas "pozostałość" po wcześniejszej awarii. Tym bardziej warto podnieść dekle i sprawdzić stan faktyczny ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 23:37:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
no właśnie . Miałem podniesione dekle wałki jak na mnie były w dobrym stanie. Nic nie leżało osobno żadne dźwigienki nie były luźnie itp. no i czystość tego wszystkiego mnie zdumiała:0
naprawdę nie wiem co sądzić. ale wydaje mi się że to kiedyś już było robione i przy naprawianiu uszkodzili pokrywę zimernig delikatnie no i dołu nie zrobili:/

mam nawet zdjęcia tych wałków tylko że robione komórka więc mało widoczne ale jednak wkleję:) dodam jeszcze czyszczony dolot i starą ODM:)
Oto one:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9dbf8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... bb9ce.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e4cb0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6a973.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 05b3f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... de869.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... cb965.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6fc92.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0cf03.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 81dcd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 0d3aa.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e5a77.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 06:47:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Szkoda. Zdjęcia nie są wystarczająco ostre żeby cokolwiek powiedzieć.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 22:08:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Witam PONOWNIE:)

Wyciek oleju zlokalizowany:)
Pokrywa wału korbowego:/
Samochód rozkręcony:)
nie mogę zdjąć górnej miski:/ pomocy!!! Wszystkie śruby rozkręcone pompa oleju wyjęta:)
Czego jeszcze się nie dopatrzyłem żeby ją wyjąć?? trzyma gdzieś w okolicy skrzyni biegów(przód jest ok 1 mm odchylony już, dalej nie idzie)

No i sprawa odkręcenia głównej śruby wału korbowego:? "totalna lipa"
Zablokowany wał przez otwory w skrzyni biegów, klucz nasadka na przedłużeniu rurowym ok 0,7m pierwsze przyłożenie słyszalny pstryk i koniec.
Siłą przyłożona maksymalna nakrętka nie drgneła:/

jakaś porada z powyższym, miską i śrubą???
gdzieś w sprawie miski przeczytałem coś takiego
"– Wycisnąć górną część miski olejowej z tulei rozprężnych bloku silnika."
O co chodzi jakieś bliższe info???

Prosze o pomoc:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 22:17:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. Miska - odkręciłeś śruby pomiędzy miską a kołem zamachowym (tylna część silnika, dostęp poprzez "szlice" w kole zamachowym) ??
2. Ze śrubą na wale będzie kłopot - najwygodniej użyć baaardzo dobrego klucza pneumatycznego.
3. Czasem jednak bez mechanika prawie się nie da ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 23:19:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Piotruś dzięki wielkie:0
Pierwsze to ile jest tych śrub pomiędzy miską a kołem zamachowym??
wydaje mi się zę dwie:)
A dojście to przez te owalne otworki pomiędzy obudową skrzyni a miską?? tam gdzie blokowałem wał??
jeżeli dobrze myślę to OK:)

Co do drugiego: To jutro pożyczę klucz pneumatyczny od wulkanizatora może da rade odkręcić:)

A co do trzeciego to powiedz mi co ma tutaj do gadania mechanik?? Co on pomoże??
chyba że miałeś na myśli coś innego:) I cię minęliśmy w rozumowaniu:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 23:28:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
a jeżeli na tym etapie co jestem:/
Nie mam ustawione tych szliców w kole zamachowym to jak dojde do tych śrub??
przecież nie moge teraz wałem ruszać bo zaworki pójda w piździet:)
O kurde:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 11:36:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Piotruś naprowadzisz mnie jeszcze na dobry trop?? Jak mam się zając tymi problemami??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 12:08:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ja już zrobiłem co do mnie należało. Na trop naprowadziłem Cię prawidłowo.
Ponieważ nie wiem czym i przez jakie otwory zablokowałeś wał korbowy, na dodatek udało Ci się już odchylić przykręconą jeszcze do bloku misę olejową - wolałbym w tej masakrze dalej nie uczestniczyć. Poprostu zrobiło się gaeferlich i kapkę "nie w moim stylu".
Na ten moment nie pamiętam, czy szlice w kole zamachowym układają się odpwoeidnio do wykręcenia śrub z misy (a dokładnie to z tylnej pokrywy wału korbowego) kiedy ustawienie wału jest OT.
Oczywiście masz rację, że obracanie wałem praktycznie nie wchodzi w grę (ze zdjętym paskiem zębatym). Zacznij od sprawdzenia czy "przypadkowo" dostęp do śrub misy jest możliwy przy aktualnym ułożeniu wału / koła zamachowego.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 13:01:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
no bez przesady Piotruś tak źle nie jest:0
dałem tylko obraz tego ze wszystkie śruby miski te co widziałem są odkręcone:)
I nie szarpałem miski na zbity pysk:)
lekko ją tylko szarpałem żeby zobaczyć co jeszcze może trzymać:)
Czemu myślisz że robię to wszystko nie mając pojęcia o tym??
Robię to z człowiekiem który pojęcie ma o samochodach i nawet posiada nawet żurawik warsztatowy na którym teraz wisi V6 a wózek jest opuszczony żeby dojść do miski:)
Bo to lepsze i szybsze rozwiązanie niż wyciągać cały silnik jak ktoś kiedyś pisał na tym forum:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 21:21:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
śruba odkręcona:) łatwo poszło bez udaru tylko musiałem użyć większego siła razy ramię(2m) momentu:)

Miska odkręcona: dzięki za podpowiedź z tymi dwoma śrubami:)

takie pytanko:
Koło wielowypustowe na wale korbowym musi być wymienione koniecznie przy takiej operacji?? Mi się wydaje że tak a koszt to jedyne 125zł przy całości to niewiele:)

Czy uszczelkę pod pokrywą wału tez smarować sylikonem??
Co jeszcze na tym etapie rozkręcenia wymienić a o czym nie zapomnieć żeby obyło się bez pomyłek??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: