pabloniss napisał(a):
Piotruś napisał(a):
pabloniss napisał(a):
Wcale mnie zdziwiło to, ze przestał kopcic..bardziej martwie sie...Dlaczego?
Odpowiadając na zasadzie "prawdopodobieństwa statystycznego" (inna możliwośc via net i tak nie istnieje) - wysrała się membrana systemu olejowego i kilka innych drobniejszych elementów dosyć rozbudowanej instalacji smarującej V6.
Chcesz powiedziec ze powodem kopcenia jest awaria systemu olejowego, która to przyczyniła sie do szybszego zapchania odmy?
Nie, nie ... . Chciałem jedynie powiedzieć, że:
- najczęstszym powodem kopcenia
pomimo zmienionej odmy jest głębsza awaria tzw. systemu olejowego (wymaga wymiany, nie da się naprawić)
- ze względu na powyższe należy okresowo kontrolować kompresję/dekompresję w skrzyni korbowej silnika, gdyż wymiana odmy nie jest gwarantem całkowitej naprawy układu olejowego V6
Tyle mówią: statystyka i moje skromniutkie doświadczenia serwisowe V6-tek ... .
No i oczywiście te wszystkie wywody
mają sens jedynie pod warunkiem, że inne elementy układu olejowego pozostają sprawne (zaworki, krańcówki, pierdółki).
Reasumując:
chciałbym Cię namówić na bardziej szczegółową diagnostykę układu olejowego niz tylko wymiana następnej odmy ... .
Tym bardziej, że diagnostyka nie wymaga demontażu "połowy auta" i sprowadza się do taniutkiego pomiaru ciśnień tak w magistrali olejowej jak i w przestrzeni korbowej silnika. Mówiąc jeszcze inaczej - chciałem coś podpowiedzzieć ale na pewno nie orzekać na odległość ... .
PS: Nowa odma też mogła ulec zanieczyszczeniu. Tylko w ostatnim czasie dwie AKPowe niunie nadziały się na coś co w jednym przypadku miało być Motulem X-Cees, w drugim Mobilem1 - a okazało się wysokonagarowym gównem, którego wypalone drobinki zachowywały się jak drobne ziarenka piasku - żeby było ciekawiej ... . Ale to tylko na marginesie / uzupełniająco ... .