.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 05:18:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AVANT 2.5 TDI AYM MULTI] Problem z przegubami
PostNapisane: 14.lut.2010 16:53:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2008 10:25:57
Posty: 26
Witam,
Właściwie to chcę się bardziej podzielić problemem, ku przestrodze. I poradzić, może ktoś miał podobny i go rozwiązał... Nie znalazłam podobnego tematu.

Moja czarna, od pół roku ma zmieniane przeguby. Warsztat wcisnął nieoryginalne i zaczęła skakac przy "niby" przekładaniu biegów ale tylko na trybie automatu i tylko w momentach przełozenia. Na przekładkach pieknie szła bez skoków. Objaw porownywalny bo buksu kołami, lecz bez fizycznego obrotu ich w miejscu. Dodatkowo skuteczność hamowania spadła drastycznie. Pełne naciśnięcie pedału hamulca i tylko zwolnienie do zatrzymania się a nie normalne hamowanie...Przeguby zostaly zmienione na oryginalne sprzed naprawy - szla pieknie ale oczywiscie przeguby stukały...
Potem znów kolejne przeguby.Poszła adaptacja, komputer itd Wszyscy, ze to skrzynia, ciśnienia itd/ Nawet mi naprawy wyliczali i co jest nie tak. Ale na zdrowy rozum. NIC w aucie nie było tykane procz przegubów. Więc w nich tkwi problem.
Nie udało mi się znaleźć zamienników... (8D0498099DX). Chyba , że ktoś z Was może mi napisać jakie przeguby, czyjej firmy wsadzić... Oryginały to koszt ponad 700zł za sztukę...Chyba że jeszcze ktoś mnie uratuje zanim wydam niepotrzebnie tyle pieniędzy... Chcę kupić i wręczyć do montażu.

Ale- nie dajcie się od razu wmanewrować w naprawę multitronika...Objawy są bardzo podobne.

PS. Znalazłam jeszcze coś. Moje oznaczenie silnika jeżeli chodzi i przeguby jest w skodzie superb. AYM. W związku z tym jakie powinny być techniczne parametry:

1.bez rowka w wewnętrznym elemencie
Ilość zębów, obręcz ABS: 45
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 27
Zewn. uzębienie, od strony koła: 38

czy:

2. Zewn. uzębienie od strony koła : 38
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła : 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 59
Ilość zębów na obręczy ABS :45

nie mam pojęcia już. Wydaje mi się że pierwsza opcja...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 18:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dla AYM z multi przegub wg numeru VAG to 8D0 498 099 D.
najlepsze przeguby produkuje LÖBRO [dla VAG na pierwszy montaż] - odpowiednikiem Vagowskiego 8D0 498 099 D jest LÖBRO 301961 [Zestaw połączeń, wał pędny] o następujących parametrach:

Kod:
Ogólnie:
Numer EAN 4019064119937
Stan Normal
Jednostka opakowania 1

Kryteria:
Zewn. uzębienie, od strony koła 38
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Skrawanie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Ilosć zębów, obręcz ABS   45


http://194.76.60.101:7001/toc/pl/6542D7 ... docId=8979


cena w IC to 418 PLN, indeks katalogowy IC to 0.022763.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 20:54:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2008 10:25:57
Posty: 26
Dziękuję za odpowiedź. Wiec jaka jest różnica między 8D0498099DX a bez X. Nie ma to znacznia? Gdyz po VINie wchodzi właśnie przegub z X na końcu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 21:27:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
końcówka X oznacza część regenerowaną [przez dostawcę] i sprzedawaną przez sieć dystrybucji VAG [czyli głównie przez ASO] w tzw. trybie Austausch.

tryb Austausch oznacza, że oddajesz swoją starą część i dostajesz regenerowaną, która wg VAG jest produktem w pełni wartościowym. problem w tym, że np. pompy wody czy choćby przepływomierze nie są choćby w 40% podobne jakościowo do części fabrycznie nowych...

zatem przegub D = DX, z tym, że kupując D płacisz więcej, dostajesz nowy i nie zostawiasz swojego starego. z kolei kupując DX płacisz mniej, dostajesz regenerowany i zostawiasz swój stary.

kupując LÖBRO 301961 w IC/FOTA dostajesz część nową, jakościowo identyczną do tej ze znaczkiem Audi [ten sam producent] i nie zostawiasz swoich starych przegubów.
kupując przez mechanika w IC/FOTA możesz kupić ten przegub za ok. 300 PLN brutto.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: koniec problemu
PostNapisane: 19.wrz.2011 13:15:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2008 10:25:57
Posty: 26
Oczywiście zapomniałam dodać - po wymanie przegubów na LÖBRO 301961 -
Zewn. uzębienie, od strony koła 38
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27
Skrawanie bez rowka w wewnętrznym elemencie
Ilosć zębów, obręcz ABS 45

problem zniknął:)))
Do tej pory skrzynia jeździ bez zarzutów:)
Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: