.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 04:27:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki olej silnikowy do a6 c4 2.8 174km?
PostNapisane: 18.wrz.2011 10:42:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2011 14:29:01
Posty: 8
Lokalizacja: Mazowieckie
Witam.
Mam pytanie.Jakim olejem zalać silnik w a6 c4 2.8 174km?
Nie mam pojęcia jaki lał poprzedni właściciel.
Myślałem nad półsyntetykiem volvoline 10w40 long life czy coś takiego.
Co polecacie? Przebieg niby 262000 ;) ,ale i tak słabo w to wierzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2011 11:24:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Valvoline 5w40.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2011 13:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2011 14:29:01
Posty: 8
Lokalizacja: Mazowieckie
Ale półsyntetyk czy full? Synpower czy maxl-life?
Ile tam litrów wchodzi?
Z 6 pewnie. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2011 13:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
wrzosek007 napisał(a):
Ale półsyntetyk czy full? Synpower czy maxl-life?
Ile tam litrów wchodzi?
Z 6 pewnie. :)


5w, 0w to pełne syntetyki
10w to pół syntetyk
15w to minerał
20w to jakiś mega minerał dla handlarzy :):

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2011 14:47:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
2rafal7 napisał(a):
wrzosek007 napisał(a):
Ale półsyntetyk czy full? Synpower czy maxl-life?
Ile tam litrów wchodzi?
Z 6 pewnie. :)


5w, 0w to pełne syntetyki
10w to pół syntetyk
15w to minerał
20w to jakiś mega minerał dla handlarzy :):


dawno i nieprawda :D 10w60 są półsyntetyki jak i pełne, 15w50, 20w50, 20w60 np w ofercie Motule czy Millersa to też full syntetyki ale oznaczenia takie mają też minerały :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2011 19:14:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2011 14:29:01
Posty: 8
Lokalizacja: Mazowieckie
To mam brać tego valvoline 5w40? syntetyk? Bo żeby mi uszczelek nie wywaliło :/ potem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2011 20:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
wrzosek007 napisał(a):
To mam brać tego valvoline 5w40? syntetyk? Bo żeby mi uszczelek nie wywaliło :/ potem.


Jeżeli boisz się, że Ci wydmucha uszczelki to zrób płukanke silnika. Niby 10w40 tez nie jest złym pomysłem przy silniku z przebiegiem ok 400tkm, ale gdyby to było moje auto dał bym 5w40.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki olej silnikowy do a6 c4 2.8 174km?
PostNapisane: 18.wrz.2011 20:54:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 13:50:12
Posty: 365
Lokalizacja: Gdynia
wrzosek007 napisał(a):
Witam.
Mam pytanie.Jakim olejem zalać silnik w a6 c4 2.8 174km?
Nie mam pojęcia jaki lał poprzedni właściciel.
Myślałem nad półsyntetykiem volvoline 10w40 long life czy coś takiego.
Co polecacie? Przebieg niby 262000 ;) ,ale i tak słabo w to wierzę.


Poprzedni właściciel mojego A6 C4 2.8 AAH 174km zalał mineralnym ale miał auto niecały rok ja jak najszybciej zalałem półsyntetycznym Shell Helix Plus 10W-40 obyło się bez wycieków silnik odżył trochę.
Zmieniam ten olej co 10000km może zbyt często, ale myślę że dla silnika to lepiej a mocno nie zbiednieję na częstszej wymianie, poza tym na te 10000km dolewam 2 - 3 litry.
Myślę że spokojnie zalej półsyntetycznym i zobacz czy coś się będzie działo.

_________________
Jest: Audi A6 C4 2.8 AAH Avant Quattro '95 było: Audi 80 B3 1.8 '90
Poza tym w rodzinie: Audi 80 B4 2.0E '92 , Audi A3 1.9TDI '01 , Audi A4 B5 1.8 '95 , Audi 80 B3 1.8S '89 , Audi A6 C5 2.4 '00 , VW Lupo 1.7 SDI '00


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 07:54:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2011 14:29:01
Posty: 8
Lokalizacja: Mazowieckie
U mnie wycieków raczej nie ma.Ewentualnie jakieś pocenia się co widać w garażu.
Sprawdzałem miarkę i olej jest full ,ale już widać ,że zużyty,dlatego jak najszybciej chcę się za to zabrać. :) .Samochód posiada instalację LPG od stycznia tego roku więc gazem też zatruty zbytnio nie jest he. Dobrze się zbiera.Na PB jeszcze lepiej :d (tak wiem ,norma ).
Jeśli 10w40 to jakiej firmy?(filtr oleju już zamówiłem oryginalny)
A jeśli syntetyk i z zakładką na wymianę uszczelek to jaki byłby tego koszt?
:|
http://allegro.pl/olej-valvoline-maxlif ... 58376.html
To chyba byłby dobry wybór?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 16:51:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Nigdy nie kupuj na allegro !. Wiem, że kuszą niską ceną, ale to są same podróby, parują jak woda - dosłownie. Kiedyś znajomy kupił na allegro do świeżo zakupionego BMW, wlał i po 2tkm sprawdził i było dosłownie sucho, dolał chyba ze 2,5l. Oczywiście przerazony, że kupił mine, zalał własnie Valvolinem ze sklepu 5w40, prosto z beczki - od wymiany do wymiany dolewa 0,5l :). Ja całe zycie śmigam na Valvo i taki olej znajomym polecam, jeszcze reklamacji nie słyszałem. Opinie w internecie potwierdzają, że razem z LiquiMoly to dwa najlepsze oleje.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 17:05:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2011 14:29:01
Posty: 8
Lokalizacja: Mazowieckie
No ok to thx.Będę szukać w sklepie tego valvoline 10w40.Temat chyba można zamknąć. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 17:23:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ja miałem podobnie, od razu wymiana na półsyntetyk i po 10000 wymiana na pełny syntetyk wraz z wcześniejszą płukanką, a cieknące uszczelniacze to się wymienia :)
btw. minerał do tak dużego silnika to pomyłka pomyłek :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: