.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 19:53:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.6 ABC]jak to jest
PostNapisane: 06.paź.2003 21:36:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 23:26:24
Posty: 28
Lokalizacja: Tarnów
Cześć wszystkim! Mam pytanie do użytkowników Audi 2,6 V6 (szczególnie C4). Otóż jak już kiedyś zwracałem się do Was, auto słabo się ciągnie, szczególnie przy niskich obrotach silnika. Dopiero przy 3 - 3,5 tys. obr. cokolwiek zaczyna przyspieszać, a powyżej 4,5 jest już prawie dobrze - tak przynajmniej myślę. Zaobserwowałem też że, gdy dodaję gazu (na postoju) najpierw słychać zasysanie powietrza a dopiero później silnik wchodzi na obroty. Napiszcie proszę, jak zachowują się Wasze silniki 2,6, bo nie wiem czy to tak ma być czy mam jakąś usterkę? Zaraz po kupnie jeżdził jeszcze gorzej ale okazało się że rozrząd jest przestawiony. Po prawidłowym ustawieniu polepszyło się , ale zostały wyżej opisane rzeczy. Dodam też, że pali wcale niemało (gaz) 17 - 18 miasto, 13 -14 trasa, i to przy w miarę ekonomicznym stylu jazdy. Lepsze wyniki miewają 2,8 na automacie. Wszystko "na oko" wydaje się w porządku - ładnie zapala, równo pracuje, nie dymi, nie ma przedmuchów... Z góry dzięki za spostrzeżenia. Pozdrawiam!

_________________
audi 100 C4 2,6 LPG, C4 2,0 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2003 23:29:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
sprawdz sondy lambda .... masz przeplywomierz ? jak tak to tez go sprawdz , wogole , podlacz sie do kompa i sprawdz wszystkie bledy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2003 09:01:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
Hejka, moje A6 C4 ciągnie lepiej od około 3-3,5 tys obrotów, to wynika głównie z przebiegu momentu (maks przy 3,5 tys) i tego, ze mniej wiecej wtedy zaczyna funkcjonowac druga przepustnica. Ale do 3 tys. tez da sie jezdzic, tylko najlepiej lyknac sobie relanium przed taka jazda, albo tak jak ja miec fazy na plynna spokojna i ekonomiczna jazde (wtedy Pb95 w miescie 12l, w trasie okolo 8,5-9l). Co do zuzycia paliwa to przy gazie jest pewien problem bo zalezy jak Ci go gazman ustawil a moze byc nawet okolo 20% roznicy w tym samym aucie.
Natomiast w 2.6 jest kolektor dolotowy o zmiennej dlugosci, ktory ma dosc skomplikowana i delikatna budowe i moze nawalic po prostu z powodu zuzycia,a na pewno jesli gaz Ci strzelił. Rozmawialem z gosciem ktory mowil o podobnych objawach do Twoich i wlasnie u niego okazalo sie ze cos zlego mu sie stalo z klapkami, ktore w kolektorze reguluja doplyw powietrza do silnika.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2003 21:19:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 23:26:24
Posty: 28
Lokalizacja: Tarnów
Kolektor ssący założony mam od 2,8 - metalowy. Czy jest on taki sam jak plastikowy od 2,6 ?

_________________
audi 100 C4 2,6 LPG, C4 2,0 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2003 01:49:16 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
no to sam sobie odpowiedziales ... klektor od 2.8 ma inne srednice kanalow i ma inna konstrukcje srodka ... nie wiem jak dziala skracanie kanalow (o ile wogole jest0 w 2.6 ale w 2.8 masz do tego specjalny silownik nad przepustnica ... jezeli nie masz go podlaczonego albo masz go ustawionego w pozycji krotkiej to tak bedzie dzialal ... rzezbiarstwo tak sie ma do fabrycznych rozwiazan niestety ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2003 20:41:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2003 23:26:24
Posty: 28
Lokalizacja: Tarnów
Z tego co wiem, to większość posiadaczy aut z tym silnikiem na gaz zamieniła kolektor plastikowy na metalowy. Czyżby wszyscy Ci użytkownicy w związku z tym mają podobne niedogodności? A może jest jakiś sposób na pozostawienie metalowego i usunięcie wady?? Jeśli ktoś to przerabiał to proszę o pomoc!!Pozdrawiam!

_________________
audi 100 C4 2,6 LPG, C4 2,0 Quattro Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: