.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 05:23:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6] skrzynia automatyczna wolno przyspiesza czuć szarpanie
PostNapisane: 25.lut.2010 07:24:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam
Piszę w imieniu kolegi.
Audi A6 2002r Nie wiem czy tiptronic czy multitronic ale skrzynia 6-biegowa + R. Kupił samochód. Ale zauważył że na niskich prędkościach 40-60 często zmienia mu biegi. Samochód jakby się męczył. czuć lekkie szarpanie. Słabo przyspiesza od 0. Samochód płynie dopiero przy 100km/h.

1. Co może być za problem - czy to koniec skrzyni
2. Gdzie na śląsku - Katowice, Dąbrowa, Sosnowiec i okolice jest warsztat robiący skrzynie biegów automatycznei znający się na rzeczy

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6] skrzynia automatyczna wolno przyspiesza czuć szarpa
PostNapisane: 25.lut.2010 07:31:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
sebco napisał(a):
Witam
Piszę w imieniu kolegi.
Audi A6 2002r Nie wiem czy tiptronic czy multitronic ale skrzynia 6-biegowa + R. Kupił samochód. Ale zauważył że na niskich prędkościach 40-60 często zmienia mu biegi. Samochód jakby się męczył. czuć lekkie szarpanie. Słabo przyspiesza od 0. Samochód płynie dopiero przy 100km/h.

1. Co może być za problem - czy to koniec skrzyni
2. Gdzie na śląsku - Katowice, Dąbrowa, Sosnowiec i okolice jest warsztat robiący skrzynie biegów automatycznei znający się na rzeczy


ASB PALKA - Mysłowice
AUTO MAX - Sosnowiec
SSerwis Jan Sopa - Czernica
Jakiś z nich polecacie

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 14:10:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2005 14:49:16
Posty: 225
Lokalizacja: Grodzisk Maz. / Brzozowa
Może wystarczy zmienić ojej i filtr - oczywiście w skrzyni. Brat miał podobne objawy w 7serie i wymiana oleju pomogła.

_________________
Były: A8 '96 4.2 Quattro
Allroad '02 2.7T
Jest: A8L '04 4.2 benza - jedyny słuszny silnik :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 15:19:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2010 18:10:22
Posty: 16
D-Bomb Jaro napisał(a):
Może wystarczy zmienić ojej i filtr - oczywiście w skrzyni. Brat miał podobne objawy w 7serie i wymiana oleju pomogła.


Ostrożnie bym do tego podchodził. Czasem ruszenie oleju w skrzyni w której nie byl wymieniany niesie ze sobą fatalne skutki. Mialem tak w Saabie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6] skrzynia automatyczna wolno przyspiesza czuć szarpa
PostNapisane: 26.lut.2010 21:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
sebco napisał(a):
Witam
Piszę w imieniu kolegi.
Audi A6 2002r Nie wiem czy tiptronic czy multitronic ale skrzynia 6-biegowa + R. Kupił samochód. Ale zauważył że na niskich prędkościach 40-60 często zmienia mu biegi. Samochód jakby się męczył. czuć lekkie szarpanie. Słabo przyspiesza od 0. Samochód płynie dopiero przy 100km/h.

1. Co może być za problem - czy to koniec skrzyni
2. Gdzie na śląsku - Katowice, Dąbrowa, Sosnowiec i okolice jest warsztat robiący skrzynie biegów automatycznei znający się na rzeczy


Panowie dziś wsiadłem do tego samochodu. Lecz czasu przejechać się nie było ale co dało się zauwayżyć na parkingu. Dodam że wedłus sprzedawcy (sąsiad) samochód był sprowadzony z Holandii i tam chipowany do 210 koni. Co zauważyłem, a użytkownicy 2,5 stwierdzączy czy to normalne.

Lękko wciskam gaz dochodzi do 3tys obr i szrpnięcie silnikiem chwilowy spadek obrotów i leci dalej taka dziuraw jednym punkcie. Prz pełnym dodaniu gazu tego nie ma. Ale co dziwnego zauważyłem jeszcze. Że nie ma znaczenia jak dodaje gaz czy do podłogi czy lekko wciskając obroty rosną tak samo - powoli. Jak dla mnie to nienormalne. Wciskając gaz do podłogi obroty powinny wejść szybko. A rozną powoli tak samo jak wciskając lekko gaz. Kolega mówi że ze skrzyżowania nie idzie ruszyć. Dodam że jest już umówiony z SSerwis JAN SOPA.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 06:39:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2009 09:33:41
Posty: 8
Lokalizacja: wojkowice/śląsk
daj znac czy cos stwierdzili


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 07:02:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
adekk napisał(a):
daj znac czy cos stwierdzili

własnie dziś kolega pojechał do SOPY

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 17:18:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
własnie rozmawiałem z kolegą. Był dziś u SOPY i zostawił samochód na dalsze oględziny. ZAŁAMKA TOTALNA. Samochód wyjechany prawdopodobnie skrzynia silnik wałki itp do roboty. Wstępnie SOPA orzekł 15000zł. Tak koledzy nie pomyliłem się 15tys zł.

Samochód kupiony miesiąc temu od sąsiada (świnia) za 30 tys zł, czy da radę coś uzyskać prawnie od niego - zwrot.
Sąsiad prawdopodobnie świadomy bolączki samochodu.
Dziś kumpel idzie na rozmowę do sąsiada
Co radzicie:
naprawiać, czy może sprzedać samochód za mniejszą wartość mówiąc o bolączkach i dołożyć te 15tys do kolejnego samochodu.
Na razie kumpel jest zdecydowany naprawiać? A jakie wasze zdanie?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 20:50:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Wałki nowe z dźwigienkami to koszt max 3 tyś zł.
Za co te kolejne 12 tyś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 21:00:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
zioolko napisał(a):
Wałki nowe z dźwigienkami to koszt max 3 tyś zł.
Za co te kolejne 12 tyś?

nowe walki i hydr.to koszt 6 tys. + wymiana , mowie oczywiscie o orginale a nie o zamiennikach ktore pochodza 5 tys.km. :/
:peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 21:36:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
jak ja kocham 2.5tdi :) . Tak na serio to sprzedać to ścierwo zanim coś znowu sie wysypie, 2.5 to studnia bez dna, wyssie ostatnie poty z człowieka, a i tak bedzie mu mało...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 22:13:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
zioolko napisał(a):
Wałki nowe z dźwigienkami to koszt max 3 tyś zł.
Za co te kolejne 12 tyś?

Skrzynia.
Stan ogólny skrzyni i motoru klęska - jutro będę wiedział więcej

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 22:41:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
to brzmi jak Krysia opowiada co strasznego stalo sie Marysi
Jak latwo zauwazyc na tym forum obowiazuja troche wyzsze standardy zadawania pytan
- nie wiadomo co za silnik
- nie ma logow, listy bledow w ecu (bez tego to 0700wrozka)
- czy to tiptronic czy multritronic (to drugie to prawie pewne powracajace problemy to pierwsze jak padnie da sie naprawic)

W slepo jednak powiem, ze pod zadnym pozorem nie oplaca sie placic za remont 15 tys pln - za taka kase spokojnie mozna wpakowac do tego auta drugi (inny - sprawny jak i tanszy w serwisowaniu) silnik i inna skrzynie biegow a stare graty tez sa przeciez cos warte (czasem calkiem sporo jezeli akurat nie sa zwlokami)
Ktos kto kupuje niedomagajace auto (no chyba, ze jezdzilo jak strzala w momencie zakupu) swiadomie liczy sie z jakimis kosztami przywrocenia auta do sprawnosci - nie wybadal ile kasy trzeba na naprawe...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 03:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Sąsiad pozbył sie zajechanego auta x, a nowy użytkownik zapomniał, że to Polska - sąsiad najbardziej cieszy się, jak drugiemu sąsiadowi coś się zawali, zepsuje lub ukradnie ;) A może to tylko pech. Faktycznie nie wiadomo o jakie Audi chodzi - podejrzewam, że 2.5 TDI, a skrzynia ? - sześć biegów + R - w automacie to tylko multitronik, choć opis pasuje idealnie do tiptronika. Jeśli z 2002 to pasuje do AYM, który nie wykazywał epidemii wałków i pompy jak jego starsi "bracia" V6 TDI. 15 tys. zł - bardzo gruba generalka w multi to około 5-6 tys. zł, reszta to byłby dwumas, pompa, turbo (przebieg może około 400 tys. i po chipsie na 200 KM + ) i może klawisze oraz pewny G80 (za conajmniej 1400 zł) ;) . Coś mi tu nie pasuje, ale nie znamy szczegółów, a więc trudno powiedzieć więcej - poczekamy na jakieś dane i bardziej szczegółowe info bo to fusy .... Współczuję bardzo wpakowania się na taką minę.
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 06:04:12 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Jakbym miał zapłacić 15 kPLN, nie miał opcji oddania tego auta to bym sobie FULL SWAP na 4.2/2.8/2.7BiT zrobił.... w manualu.
Taniej by chyba sporo wyszło a i efekty powalające, nawet na GAZ by zostało.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 08:38:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
zioolko napisał(a):
Wałki nowe z dźwigienkami to koszt max 3 tyś zł.
Za co te kolejne 12 tyś?


chciałbym wiedzieć gdzie zrobisz wałki i hudraulikę + robocizna za 3tys - wez i sie chłopie obudz bo chyba przysnąłeś na chwile za taką kwotę jak dobrze poszukasz to kupisz samą hudraulikę i kiepskie wałki a gdzie reszta rzeczy potrzebna do wymiany , a gdzie zapłata mechanikowi - kolega nic nie pisze ze mechanikuje a wrecz przeciwnie i nie ma ensu go jeszcze bardziej dobijać cenami które nie są realne do zapłacenia za taką naprawę

uwazam ze 15 tys to bardzo duzo i o ile w zakup nie był wkalkulowany wydatek na w/w naprawe to kleska totalna i uwazam ze szkoda zachodu z tym - kupowac silnik np BAU robić przekłądkę na manuala i koszt powinien sie zamknąć w okolichach 10000 zł ale bedzie git i na wiele km spokój - oczywiście trzeba znależć dobry motor do przekładki z nie kupowac pierwszego lepszego smiecia z allegro za 2500 zł z przebiegiem 120000 km :):

tak czy siak współczuję a porozmawiac z sasiadem warto ale na zwrot kasy bym nie liczył , jesli w umowie była kluzula ze kupujący jest swiadom stanu faktycznego pojazdu w momencie zakupu i nie wnosi rozczen z tego tytułu do sprzedającego to nic nie wskuracie jedynie jesteście skaani na wojne ala Sami swoi :)

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 09:56:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
kolega właśnie mi powiedział że do zrobienia: cała hydraulika, rozrząd wałki, skrzynia. W dniu dzisiejszym będą dokładne oględziny.
Kolega zdecydowany jest naprawiać.
Pytanko: jeżeli to wszystko zostanie zrobione, to jak długo pojezdzi się tym samochodem. O co dbać i co ile wymieniać. Czy taka syatuacja się może powtórzyć.

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 10:48:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
sebco napisał(a):
kolega właśnie mi powiedział...O co dbać i co ile wymieniać.... Czy taka syatuacja się może powtórzyć.

Uprzejmie prosze Nie karmic!!!
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 10:58:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
przemekk74 napisał(a):
sebco napisał(a):
kolega właśnie mi powiedział...O co dbać i co ile wymieniać.... Czy taka syatuacja się może powtórzyć.

Uprzejmie prosze Nie karmic!!!
Pozdrawiam,
Przemek


Przemek74 jest super pomocny. Nie chodzi o te gruszki, ale po coś tu wlazł

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2010 12:06:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
sebco napisał(a):
kolega właśnie mi powiedział że do zrobienia: cała hydraulika, rozrząd wałki, skrzynia. W dniu dzisiejszym będą dokładne oględziny.
Kolega zdecydowany jest naprawiać.
Pytanko: jeżeli to wszystko zostanie zrobione, to jak długo pojezdzi się tym samochodem. O co dbać i co ile wymieniać. Czy taka syatuacja się może powtórzyć.


kolego ... na ile starczy trudno powiedzieć jesli bedzie dobrze zrobione (zdjąc obie głowice , zrobic gniazda zaworowe ,zawory, planowanie, wymienić przy okazji pierścienie na tłokach i panewki jesli juz robić dla siebie) i bedzie dbane i lany dobry olej to powinno starczyć na zawsze ....lub do nastepnej naprwy :D to jest 2,5 tdi tu sie robi dużo rzeczy i ma co sie psuć , proponowałbym zmienic rorzad , sprwdzić wisko bo lubi sie posuc , sprawdzić pompę vp44 (podobno jest przewidziana przez fabryke na 200000 km ) pytanie po co to wszystko ja bym zrobił tak jak ci napisałem wyzej czyli swap na 2,5 TDi ale BAU i bedziecie mieli względny spokój a cena napewno wyjdzie nizsza niz naprawianie tego złomu :/ oraz przekładka na manual

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron