.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.maja.2024 02:17:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 tdi AKE] PROBLEM ze szkrzynia multitronic
PostNapisane: 25.lut.2010 23:48:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2010 23:28:26
Posty: 5
Lokalizacja: Głogów
Witam mam pewien problem. Mianowicie: gdy dam na pozycje "D" samochód jedzie normalnie czyli wszystko ok, ale gdy dam na zmianę biegów "+" "-" (czyli ręczna zmiana biegów) to jest już problem. Gdy chcę wrzucić wyższy bieg czyli daje na "+" to bieg nie przeskakuje dopiero gdy parę razy poruszam gałką w stronę "+" to się załącza. Czy wiecie może czemu tak jest??
Dodam ze redukcja biegów czyli jak dam na "-" to bieg się redukuje bez żadnych problemów.
Czekam na odpowiedzi z góry dzięki

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 15:11:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli masz silnik AKE, to Twoja skrzynia nazywa się tiptronic.
multitronic nie był montowany razem z silnikiem AKE/BAU.

problem, którym piszesz nie jest poważny. należy rozebrać elementy odpowiadające za przełączanie położeń [pod dźwignią] i je dokładnie wyczyścić.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 17:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Przy ręcznej zmianie biegu na wyższy tiptronik nie działa wg Twojego "widzimisie". Ty dajesz "+" kiedy chcesz ale on to zrealizuje tylko wtedy gdy uzna że już sa do tego warunki, tzn. odpowiednia predkość, obciążenie i obroty silnika. Gdzieś o tym czytałem, byc może nawet w instrukcji obsługi auta, brzmiało logicznie i u mnie tak działa.
Gdy naciskanie "+" nie daje efektu wystarczy najczęściej podnieść obroty i wtedy przyjmuje.
Mało tego, gdy nie zrealizuje Twojego "+" bo uzna, że to niedobry moment, to gdy dodasz gazu wtedy sam zmieni bieg. Tez tak się u mnie dzieje.

Napisałem to w stylu troche łopatologicznym ale chodzi mi o sens a tak było najkrócej :)

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 19:44:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
RomanS napisał(a):
Przy ręcznej zmianie biegu na wyższy tiptronik nie działa wg Twojego "widzimisie". Ty dajesz "+" kiedy chcesz ale on to zrealizuje tylko wtedy gdy uzna że już sa do tego warunki, tzn. odpowiednia predkość, obciążenie i obroty silnika. Gdzieś o tym czytałem, byc może nawet w instrukcji obsługi auta, brzmiało logicznie i u mnie tak działa.
Gdy naciskanie "+" nie daje efektu wystarczy najczęściej podnieść obroty i wtedy przyjmuje.
Mało tego, gdy nie zrealizuje Twojego "+" bo uzna, że to niedobry moment, to gdy dodasz gazu wtedy sam zmieni bieg. Tez tak się u mnie dzieje.

Napisałem to w stylu troche łopatologicznym ale chodzi mi o sens a tak było najkrócej :)


odnoszę wrażenie, że autorowi wątku chodzi o niedziałanie dźwigni - to dosyć częsta usterka.
Ty, z kolei, napisałeś o względnie rzadkich przypadkach, gdy biegu zmienić się nie da [np. redukcja przy 4000 rpm/następny bieg przy 1000 rpm].

jeżeli wyższego biegu nie można włączyć np. przy 2000 rpm, to należy rozebrać element przełączający [tam jest elektromagnes].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 21:12:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
meszrum, no mozliwe. Ja z tym nie dyskutuję ;)
Tak dokładnie to autor nie napisał w jakich warunkach ma te problemy :/
Pamietam moje obawy, gdy przy pierwszych jazdach tiptronikiem używałem dźwigni "+" (z reguły przy zmianie z 1 na 2, czasami z 2 na 3) robiłem to na niskich obrotach i myslałem, że mam cos zepsute ;)
Na szczęście nie musiałem niczego naprawiać.

Może Przemo1013 byś się wypowiedział ?

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2010 22:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2010 23:28:26
Posty: 5
Lokalizacja: Głogów
Najpierw odpowiedź dla meszruma:

Na początku gdy kupiłem samochód właśnie latała mi obudowa od drążka i w warsztacie powiedzieli mi ze to właśnie od tego, więc przykręcili ja i nadal było to samo.
wkońcu postanowili podłączyć samochód pod kompa który wykazał ze drążek w położeniu "+" i "-" przekazuje sygnał więc z obudową wszystko ok.
po krótkiej rozmowie powiedzieli mi ze to problem sterownika.

odpowiedź dla romanaS:

obojętnie jakie mam obroty i jaką prędkość to i tak nie mogę przełączyć biegów dopiero po parokrotnym naciśnięciu na "+" wskakuje wyższy bieg

Czekam na dalsze podpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2010 00:26:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli byłby to problem sterownika, to zapisałby się błąd w GCU [czyli w sterowniku].

nadal obstaję przy swoim. powinieneś podjechać do kogoś kto naprawia tylko skrzynie [nie do mechanika od wszystkiego].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2010 00:47:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2010 23:28:26
Posty: 5
Lokalizacja: Głogów
No własnie problem w tym że w okolicy nie ma takiego warsztatu a jestem z Głogowa najbliżej to mam do Wrocławia (a to spory kawałek drogi :( ) a w servisie drogo.
a czy sam nie mogłbym tego zrobić??
czy lepiej się wybrać do mechanika od skrzyni??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: