.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 22:32:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 04r 1,9tdi AWX] Błąd 18047 (pedał gazu) ROZWIĄZANE!!
PostNapisane: 28.lut.2010 23:04:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No wiec kolejny problem.\
Kilka razy w ostatnim czasie zdarzyło się podczas jazdy: zapaliła się kontrolka EPS, zaczęła migać kontrolka świec żarowych, no i co najważniejsze przestał odpowiadać pedał gazu :/ autko zeszło to obrotów 1200 i kompletny brak reakcji na gaz.
Taki mały myk jak dojechałem do domu to za pomocą tempomatu, tym można normalnie przyśpieszać.

I tak się już stało parę razy: po odpaleniu auta następnego dnia wszystko ok.

Dzisiaj podpiąłem VAGa wypluł błąd:
18047 - Accelerator positon Sensor 1/2 (G79/G185) : Implausible Signal
P1639-39-10 Intermittent

pozatym po wykasowaniu tego błędu, autko odpaliło normalnie ale jak tylko dodałem trochę gazu to zaraz wyskoczył bład zapaliły się kontrolki i silnik wszedł na obroty 1200.

Czy przyczyną może być to że w zimie rozpierdzieliłem osłonę silnika i skrzyni i teraz jeżdżę bez niej i zaczęło mi to robić jak nadeszły roztopy i błoto na drodze?
Jakieś zawilgocenie??
co jeszcze moge sprawdzić i jak?? da sie jakoś pomierzyć ten czujnik pedału przyśpieszenia miernikiem.

A i w VAG-u jak nawet mrugaja kontrolki i jest błąd to w logach przy naciskaniu gazu zmieniają się procentowe wartości położenia tegoż pedału.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Ostatnio edytowano 13.mar.2010 15:57:26 przez teodor2424, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2010 09:42:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1.Sprawdz czy nie ma wody tam gdzie siedzi ECU.
2. Sprawdz czy gdzies na grodzi woda nie wpływa do srodka i nie gromadzi sie w okolicach pedału gazu.

Czeka Cie wymontowanie ustrojstwa i wysuszenie czujnika w skrajnych przypadkach jego wymiana.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 20:35:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Temat olałem bo się nei pojawiło więcej to ustrojstwo, ale dzisiaj jadę sobie na myjnie taką bezdotykową, wjeżdżam, myję zadowolony wsiadam i zapalam, a tutaj zaraz zapala się kontrolka od ESP i mruga od świec, autko tak jak poprzednio :brak reakcji na pedał gazu"

No i to teraz o tym myśleć?? Woda tylko gdzie się mogła dostać podczas mycia??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 23:29:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
teodor2424 napisał(a):
Temat olałem bo się nei pojawiło więcej to ustrojstwo, ale dzisiaj jadę sobie na myjnie taką bezdotykową, wjeżdżam, myję zadowolony wsiadam i zapalam, a tutaj zaraz zapala się kontrolka od ESP i mruga od świec, autko tak jak poprzednio :brak reakcji na pedał gazu"

No i to teraz o tym myśleć?? Woda tylko gdzie się mogła dostać podczas mycia??


albo w ECU [sprawdz podszybie]
albo w okolicach nog [tam gdzie pedal gazu ;)]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 00:20:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Ale masakra, otwieram dzisiaj maskę, zdejmyję osłonę podszybia i co i co widzę??

Ano 10cm wody tak do 1/3 akuś stał w wodzie.
Teraz już się nie dziwię że mi się tryb awaryjny załączał :)

Udrożniłem kanalik spustowy i z 10l wody wyleciało :/
Mam nadzieję ze to była przyczyna, zerkałem do puszki ECU i tam suchutko było na szczęście.
Teraz dobrze wysuszyć grodź i okolice pedałów i zobaczę co się będzie działo.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2010 13:54:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No i dupa jasiu, dalej to samo, wyjechałem dzisiaj z garażu przejechałem 3km omijając wszelkie kałuże i dalej to samo, błąd pedału przyśpieszenia.
Chyba coś faktycnzie musi być konkretnie zawilgocone albo się rozpitala. Oby nie bo chyba nei jest to za tania część??

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2010 15:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Wczoraj pojechałem do lokalnego magika z problemem pedału przyśpieszenia i błedu:
18047 - Accelerator positon Sensor 1/2 (G79/G185) : Implausible Signal
P1639-39-10 Intermittent

On na to bez spoglądania, wyjmij komputer wypnij białą kostkę i przeczyść styki.
A więc tak zrobiłem.
Obrazek
tak dla pomocy jak ktoś będzie tam zaglądał, pokrywa ECU ma 5 śrub klucz 8mm, tą pod szyba najłatwiej odkręcić małą grzechotką :)
Obrazek

wyjąłem komputer,
Obrazek
patrze biała kostka :), wypinam ją i co widzę??
Obrazek
Sami zobaczcie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A wszystko tak mi się wydaje żę kiedyś urwałem przy wyjmowaniu ten uchwyt gumowy (który zaznaczyłem na pierwszym zdjęciu), i dlatego skrzynka z ECU latał góra dół i szczelina pomiędzy karoserią i skrzynką nie była szczelna więc woda zrobiła swoje.
Po popryskaniu kostek CONTACT Sprayem i lekkim rozruszaniu styków, skręciłem wszystko do kupy, no i autko chodzi bez zarzutów.

Więc jak u kogoś pojawi się błąd typu
18047 - Accelerator positon Sensor 1/2 (G79/G185)

Niech zerknie na BIAŁĄ KOSTKĘ pod ECU :)
Pozdrawiam

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2010 08:59:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2008 11:03:31
Posty: 46
Lokalizacja: Gubin
Auto: Audi S6 C5
Witam.
Spodkałem się z tym samym problemem co Kolega(dzieki za fotki, przedstawienie i opisanie problemu), u mnie było to w silniku benzynowym 2.8 V6 142kW AQD . Obiawy były identyczne - auto nagle straciło na mocy, zapaliły się kontrolki ( EPC, ABS, ESP ) po czym pedał gazu wogle przestał reagować i bujałem się do domu 9km/h. Po podłączeniu V.A.Ga wyskoczył identyczny błąd

18047 - Accelerator positon Sensor 1/2 (G79/G185) : Implausible Signal

Myślałem ze Pedał Gazu więc kupiłem nowy ale i to nic nie pomogło i tak mi auto stało tydzień na warsztacie, po czym błędy same znikły, jak postał w ciepłym (to był okres tych śniegów) i do przed wczoraj auto jeżdziło normalnie (minoł gdzieś miesiąc) aż do opadu deszczu i w czasie jazdy problem się powtórzył.

I faktycznie w kompie, Ta biała Kostka (chodź troszkę inna, piny są inaczej ułożone) cała prawie zaśniedziała, brązowa ,gorzej wyglądała jak u kolegi. Po oczyszczeniu i złożeniu całości wszystko wróciło do normy i nawet jak by lepiej chodził,reagował na gaz.

Pozdrawiam

_________________
Kiedyś : Audi A6 C5 2.8 AQD Sedan
OBECNIE :) : AUDI S6 C5 4.2 V8 SEDAN :D Quattro :D

***GUBIN RACING TEAM***
-TURBO DĄBEK FAMILIA-
- VW MK2 MODA 1.8 TURBO (AGU Z A3-150PS) 272PS-350Nm DIABOLOT
- VW MK2 VAMPIR 2.8 VR6 174PS-235Nm

https://pl-pl.facebook.com/GubinRacingTeam/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 04r 1,9tdi AWX] Błąd 18047 (pedał gazu) ROZWIĄZAN
PostNapisane: 01.lip.2014 18:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2014 10:04:55
Posty: 175
a ja dopowiem od siebie tyle ze da sie jechac szybciej niz tez 9 km/h bo przeciez mozna wrzucac biegi na wyzsze i jechac jakies 60 km/h na piątce tylko tyle ze przy niskich obrotach auto chodzi (w moim przypadku podniosły sie obroty do 1200/min i mrugała kontrolka swiec zarowych). A problemem była nieszczelnosc między skrzynką komputera a karoserią i woda leciała na kostki te które kolega wyzej mial na zdjęciu(min. na białą) i tez mialem błąd czujnika dodawania gazu, po osuszeniu przeło to zakleiłem skrzynkę kompa i narazie gra gitara. PS zeby całkowicie wyjąc plastikową skrzynkę komputera trzeba sie naszarpac troche bo i kable dwa trzeba pod kierownicą w wiazce wypinac (czerwony i czarno-biały dosc gruby - idą one do bezpieczników które są przy komputerze w skrzynce kompa)
ja do uszczelniania podchodziłem dwa razy bo za pierwszym razem przycisnąłem skrzynką kabel od dokladanego alarmu (naciągałem kable i nie wyciagałem całkowicie puszki czego nikomu nie doradzam - lepiej sie potrudzic i wyjąc ją całkowicie.
Silikon bardzo dobrze trzymal sie karoserii a obudowy w sumie wcale choc była do niego docisnieta(pewnie by nie ciekło gdyby nie kabel).
Za drugim razem zmatowałem obudowę i odtłusciłem oba łączenia a teraz czekam na efekty ale wiem ze powodem OWEGO błedu było zalanie kostek podlączonych do komputera(tych na stelazu zaraz za kompem w kabinie juz w sumie min białej ze zdjęcia kolegi wyzej)
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: