.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 18:27:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 2.8 AAH] Duże kłopoty z temperaturą...
PostNapisane: 04.mar.2010 16:24:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
W styczniu wymieniłem kompletny rozrząd w tym też pompę wody oraz termostat (WAHLER). Dodam, że jesienią ubiegłego roku te same czynności zostały zrobione w drugim aucie A6 C4 AAH (na tych samych podzespołach). Przed wymianą rozrządu, czasem temperatura wchodziła na 100 stopni. Sądziłem, że po wymianie termostatu wszystko wróci do normy. Po zrobieniu rozrządu okazało się, że temp wskakuje czasem nawet na 110 stopni w normalnej jeździe w trasie i w mieście. Oczywiście sprawdzałem przewody i nasłuchiwałem bulgotania - bez skutku. Odpowietrzałem układ odpowietrznikami. Podjechałem na komputer i sprawdziło się to o czym myślałem - czujnik temperatury. Wymieniłem na oryginalny z ASO i wszystko się unormowało. Po tygodniu zauważyłem, że za każdym razem temperatura osiąga 95 stopni (w mieście i na trasie) i ani więcej ani mniej. Nagrzewa się bardzo szybko, gorące powietrze ładnie dmucha. Przyjąłem, że tak ma być. Jeździłem tak aż do dzisiaj. Wróciłem z trasy, zatrzymałem się na stacji zatankować, odpalam i w drogę do domu. Po 500 metrach patrzę na wskaźnik a tam już 100 stopni i cały czas temp. rosła. Zatrzymałem się, wentylator chodzi, przewody gorące ale na chwilę można przytrzymać, bulgotania nie słychać. Do domu miałem jakieś 800 metrów więc pojechałem. Przed domem miałem już 120 stopni !!!! od 110 stopni załączył się drugi wentylator. Zgasiłem szybko silnik, powtórzyłem czynności oględzinowe - bez rezultatu. Włączyłem zapłon, załączył się wentylator i chodził do około 105 stopni, później temperatura spadała powoli przez 15 minut do 90 stopni. Odpaliłem ponownie, 3 tys obrotów i po 5 minutach znowu osiąga 110 stopni Jeszcze raz zaglądam pod maskę, stojąc przodem do samochodu przewód wchodzący do chłodnicy z góry po prawej stronie dam radę utrzymać przez 3 sekundy, bulgotania nie słychać, a przewód z dołu po lewej stronie całkowicie zimny Coś jest nie tak z obiegiem, tylko co?

Może niech ktoś mi napisze jeszcze raz bo się już gubię jak działa termostat? Niedogrzanie to często jego wina, ale przegrzanie też? Czy jak jest zamknięty to moje objawy się wpisują? Bo jak jest otwarty non stop to rozumiem, że silnik nie dogrzewa się.

Jeżeli to termostat, czytałem na forum AKP jak zmieniałem rozrząd w A6, że w 2.8 WAHLERY nie koniecznie dobrze sobie radzą. Znajomy ze sklepu motoryzacyjnego twierdzi, że oryginały to też WAHLER tylko bez opakowania. Jeżeli nie ten to jaki wstawić teraz?

Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie/propozycje proszę pisać, za wszystko z góry dziękuję!

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 16:29:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
albo pompa albo termostat, nic innego. Ja miałem termostat zablokowany w pozycji zamkniętej i też mi się grzało auto.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 22:25:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
obstawiam termostat
ja zakładam i sobie i klijentom tylko z aso
przez takie nie orginalne mialem tylko darma robote a jak klijentowi drogo to niech jedzie gdzie indziej gdzie załozą badziewie bedzie miał taniej

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 10:23:48 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
potwierdzam - termostat. Ostatnio "ratunkowo" wywalałem ze starego passata przy identycznych objawach jak twoje.

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 2.8 AAH] Duże kłopoty z temperaturą...
PostNapisane: 05.mar.2010 15:03:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2009 10:04:39
Posty: 139
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Auto: Łosiem 4.2V8
sebos17 napisał(a):
(...) Może niech ktoś mi napisze jeszcze raz bo się już gubię jak działa termostat? Niedogrzanie to często jego wina, ale przegrzanie też? Czy jak jest zamknięty to moje objawy się wpisują? Bo jak jest otwarty non stop to rozumiem, że silnik nie dogrzewa się.

Ja także obstawiam termostat...
a działanie termostatu opisałem Ci na forum A8Team - konkretnie tutaj:
http://www.a8team.pl/topics12/250,15.htm?sid=767026287768f8649c3ab634cfca1cae

_________________

FOSS motorsport
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2010 14:01:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
w poniedziałek wymieniam termostat na oryginał z ASO oraz przepłuczemy chłodnicę na wszelki wypadek. Dam znać jak już będzie po zabiegu.

Nowy termostat założony, poprawy brak...

trochę źle za to się zabrałem ---> wpędziłem w dodatkowe koszty :-P

trzeba było zacząć od podpięcia VAGu, już tłumaczę co i jak. Po wymianie rozrządu wymieniłem również czujnik temperatury na oryginalny z ASO bo źle pokazywał temperaturę. Było późno jak go wyjąłem, podjechałem do sklepu i kupiłem taki sam bez zastanowienia aby sprawdzić czy jest odpowiedni. Później co się działo wiecie bo już opisałem. W poniedziałek po wymianie termostatu kiedy to nie pomogło podjechałem na komputer zobaczyć co się dzieje. Nie wiem czy dobrze mówię, czujnik temperatury składa się z dwóch czujników. Jedno wskazanie na kompie pokazywało 89 stopni a drugie było odzwierciedleniem tego co było na zegarach, czyli szaleństwo od 95 do 130 stopni. W trakcie sprawdzania auto było porządnie nagrzane i dodatkowo sprawdzaliśmy termometrem "bezprzewodowym" różne miejsca przy silniku. Nigdzie nie było więcej niż 84 stopni. Najpierw pomyślałem, że nowy czujnik jest zepsuty. Jednak postanowiłem sprawdzić dokładnie, czy rzeczywiście został tam zamontowany odpowiedni czujnik. Wymontowałem nowy oraz wziąłem stary i podjechałem do ASO. Okazało się, że od początku miałem zamontowany czujnik od wersji ACK 193 KM i na dodatek zamiennik. Kupiłem później taki sam bez sprawdzenia czy jest odpowiedni :-( W ASO chwilowo nie było czujnika odpowiedniego, więc założyłem z powrotem ten który był zamontowany jak kupiłem auto. Po założeniu temperatura nie szaleje, nagrzewa się do 105 stopni (na liczniku). Na dniach ma być czujnik w ASO odpowiedni i mam nadzieje że rozwiąże problem. Jak tylko zamontuję czujnik dam znać czy problem ustąpił.

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kapsik33 i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: