.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 19:40:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4 2.5 TDi AEL] Coś stuka w silniku
PostNapisane: 05.mar.2010 12:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Znowu coś mi stuka w silniku. Mam nakręcone 345 tys. Silnik raczej nie miał remontu. Od wymiany do wymiany ubywa gdzieś 300 ml (13-14 kkm). Vacu-pompę wykluczyłem, zresztą niedawno wymieniłem ją na nową.

Stawiam na popychacze hydrauliczne albo na któryś wtryskiwacz? Czy wtrysk z wyraźnie przekroczoną korekcją może tak stukać? Kolejny objaw to zwiększone wibracje na wolnych obrotach, aż maska drży. I chyba jest głośniejszy.
A może wymienić w ciemno popychacze hydrauliczne?

Jakieś pomysły?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 13:08:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Dzwoniące popychacze ("szklanki") nie są w stanie wywołać takich drgań, że maska lata. Raczej coś w układzie wtryskowym. Rzuć jeszcze okiem na pasek wielorowkowy od napędu alternatora, wisko, kompresora - może tam coś nie teges....
Sprawdź, czy pod którymś wtryskiwaczem lub świecą żarową nie masz przedmuchu - uruchom zimny silnik i gniazdo wtryskiwacza i świecy żarowej spryskaj wodą z mydłem. Jeśli masz bąbelki powietrza, to jest przedmuch. U mnie w AELu do wymiany była uszczelka miedziana pod 3cim wtryskiem....

W gre wchodzi też uszczelka pod głowicą, jesli są przedmucyhy z cylindre do cylindra

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 05.mar.2010 13:11:24 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 13:10:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Znaczy się nie lata tylko wibruje i widać to wtedy kiedy w masce odbijają się jakieś światła. Wieczorem podłączę się z komputerem.

Kiedy są szklanki do wymiany?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 13:13:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
kosma_sz napisał(a):
Znaczy się nie lata tylko wibruje i widać to wtedy kiedy w masce odbijają się jakieś światła. Wieczorem podłączę się z komputerem.

Kiedy są szklanki do wymiany?

Gdy dzwonią nawet po rozgrzaniu silnika. Dolej do oleju Hydrostosseladditiv z MoS2. (dwusiarczek molibdenu) produkcji Liqui Moly - pomaga

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 13:27:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
A takie małe pytanko. Ile oleju wlewacie? Ja po wymianie leję 4,5 litra i wtedy mam mniej więcej na środku. Może to za mało? Teraz tak patrzę na forum, że wchodzi całe 5 litrów i jeszcze nie powinienem osiągnąć maksimum.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 13:32:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Też wlewam przy każdej wymianie ok. 4,5L i mam stan tak 3/4 na miarce.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 20:00:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Nawet przy minimalnym stanie oleju w misce, ssak jest dość głęboko zanurzony w oleju, więc jesli pompa oleju jest sprawna, to ciśnienie będzie. Chyba nie tędy droga..

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 20:04:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jeśli są drgania silnika to układ wtryskowy do sprawdzenia lub zaweszenie silnika do zmiany - to tak okiem laika kierowcy poniekąd wróżki.com.pl :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2010 20:26:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Mauzer napisał(a):
jeśli są drgania silnika to układ wtryskowy do sprawdzenia


Za podpowiedzią Mauzera wstaw log z grupy 013 - korekcje wtryskiwaczy .

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 12:53:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
TIME TIME TIME
MARKER STAMP mg/R mg/R mg/R
0.01 0.82 -0.04 0.16 1.80
1.03 0.86 -0.04 0.12 1.88
2.08 0.94 0.00 0.16 1.88
3.14 0.94 0.04 0.16 1.92
4.22 0.94 0.04 0.16 1.92
5.28 0.94 0.08 0.27 1.96
6.35 0.86 0.04 0.27 1.92
7.38 0.86 0.04 0.39 2.04
8.45 0.90 0.16 0.47 2.12
9.52 0.86 0.27 0.51 2.16
10.58 0.90 0.35 0.47 2.24
11.65 0.90 0.47 0.55 2.24
12.69 1.06 0.43 0.71 2.31
13.76 1.02 0.51 0.71 2.35
14.82 1.14 0.20 0.47 2.16
15.90 0.94 0.35 0.47 2.16
16.96 0.98 0.35 0.55 2.20
18.00 1.06 0.35 0.63 2.24
19.07 1.06 0.39 0.59 2.24
20.14 1.18 0.43 0.67 2.31
21.20 1.22 0.59 0.63 2.39
22.27 0.75 0.31 0.35 2.04
23.31 0.82 0.27 0.39 2.12
24.38 0.78 0.35 0.51 2.20

Pomiary chyba do dupy ale nic innego nie mam. Zrobiłem na wolnych obrotach (nie basic settings). Silnik nie był wystarczająco nagrzany. Mimo wszystko korekcje są rozjechane i wydaje mi się, że to jest przyczyna drgań.
Wtryski do regeneracji?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 16:30:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
golob napisał(a):
Też wlewam przy każdej wymianie ok. 4,5L i mam stan tak 3/4 na miarce.


Ja wlewam zawsze piątke i jest można powiedziec pod full.
Od wymiany do wymiany bierze 3/4 miejsca między full a min.(360tyś) Czyli jak na ten przebieg myśle, że nie jest źle ;)
Sprawdź u siebie jak tam z wtryskiem sterującym :P

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 17:21:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Adamer napisał(a):
golob napisał(a):
Sprawdź u siebie jak tam z wtryskiem sterującym :P


4 miesiące temu wywalał mi błąd czujnika wzniosu iglicy :P Ale wtedy mi non-stop parował płyn chłodzący, do tego stopnia, że wszędzie miałem biały osad. Myślę, że się zasyfiła wtyczka. Po usunięciu "awarii" płyn przestał uciekać...nie pojawia się też błąd od wtryskiwacza. Nie było go przynajmniej od tych 4 mies.

A co? Masz jakiś pomysł?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 17:54:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Trzeba zmierzyć oporność na wtyczce od WS - wartości nie pamiętam , poszukaj było o tym.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2010 19:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2006 09:15:12
Posty: 125
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: A6 C5
Witam.Miałem podobne stukanie w silniku jak u ciebie.Jedni mówlili ze to wtryski,inni zas vacum lub popychacze hydrauliczne.
Okazało sie ze winą było koło pasowe wału,rozwulkanizowana guma w dodatku
strasznie spekana.Dodam ze stukało jak by delikatnie młotkiem uderzał w blok silnika.

_________________
A6 C5 AVG 00 sedan 2010>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2010 08:22:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
kosma_sz i jak z tym stukaniem? sprawidziłęś vacu pompe czy to nie ona? czy to popychacze?

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2010 16:05:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
golob napisał(a):
kosma_sz i jak z tym stukaniem? sprawidziłęś vacu pompe czy to nie ona? czy to popychacze?


Przestało stukać. Zrobiłem dwie rzeczy i nie wiem która zadziałała. Rurka od vacum była luźna (rozwalona opaska). Przestawiłem też kąt wtrysku (był mocno wyprzedzony).

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2010 17:38:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Obstawiam na kąt wtrysku. Napisz jeśli wiesz jaką wartość kąta miałeś przed i po zmianie??

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2010 22:01:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
manekin napisał(a):
Obstawiam na kąt wtrysku. Napisz jeśli wiesz jaką wartość kąta miałeś przed i po zmianie??


Przed zmianą miałem o 30 jednostek zbyt wczesny (95 na wolnych obrotach i 65 na 1200). Była zima, dobrze zapalał więc tak zostawiłem. Pompę dygnąłem o jakiś milimetr. Jak zmierzę do powiem ile jest teraz.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: