.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 17:18:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 tdi]wycieki oleju proszę o pomoc
PostNapisane: 22.lip.2009 17:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2009 16:32:38
Posty: 7
Witam mam na imię mi Kuba mam 24 lata od trzech miesiecy jestem posiadaczem a6 2.5 tdi tip zaraz po zakupie po powrocie do domu pojechałem na serwis wymienic wszystkie paski oleje i płyny czyli to co zawsze robi sie po zakupie samochodu problem pojawił sie po wymianie rozrządu sciągneli z pod spodu osłone tz.sanki i zobaczyłem że są całe zalane olejem okazało sie ze uszczelka pod misą została wypchana załozyli nową i po sprawie po tygodniu zaczeł puszczac z pod pokryw zaworów wymieniłem i spokój po kolejnym tyg. znowu zaczeło kapac tymrazem niewidac z kąd wydaje mi sie że z okolicy filtra oleju lub odmy ale niejestem pewien objawy to 1.wyciek oleju 2.spore dmuchanie z pod korka wlewu oleju oraz widać mgiełke 3.minimalne przedmuchy z bagneta ale nie tak mocne zeby bagnet wywalało 4.zero kopcenia jedynie na rozgrzanym silniku jak wcisne opur to troszke czarnego dymku samochodzik niejest zamulony jak na 150km i automat śmiga bardzo dobrze, jestem prawie na 100% pewien ze uszczelka pod głowicą jest ok dodam że odma nie wymieniana dopiero dzisiaj kupiłem i jutro auto idzie na serwis co o tym sądzicie drodzy koledzy?? z góry dziekuje za każda porade oraz sugestie pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 17:56:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na 90% masz nieszczelność w okolicach górnej miski olejowej - zazwyczaj tam tworzy się wodospad oleju spowodowany niedrożną odmą [a tym samym jego nadciśnieniem].

uszczelnienie tego fragmentu jest nadzwyczaj paskudne, gdyż masz dwie opcje:
1. podnieść silnik i zdemontować pas przedni [w zasadzie to rozwiązanie ELSOwskie stosowane jest tylko praktycznie tylko przez niektóre ASO];
2. rozpiąć zawieszenie i zdemontować pas przedni [jak przy rozrządzie].
sporo pracy, która powinna być wykonana przez osobę, która wie co robi.
koszt także niemały.

problem z tym wyciekiem leży w możliwości dostania się oleju do paska zebatego, który nie jest olejoodporny...


do czasu wymiany odmy staraj się nie jeździć samochodem.


jakie części zostały wymienione przy wymianie rozrządu?
jaki olej zastowałeś [marka, klasa]?

w wolnej chwili wykonaj samodzielnie diagnostykę: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 18:16:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2009 16:32:38
Posty: 7
olej kastrol 10w40 rozrzad kąpletny paski napinacze pompa wody wszystko co da sie wymienic teraz to mnie troszke załamałeś tymze to z tamdąd moze kapać a jest taka możliwość że to gdzies z odmy kapie jak jest zapchana??albo z innych miejsc??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 18:23:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
co do oleju,

olej zastosowałeś niezbyt odpowiedni - ten silnik wymaga w pełni syntetycznego oleju spełniającego normę 505.00 [najlepiej 5W40/5W50].
półsyntetyk nie bardzo nadaje się do tej jednostki [choćby z uwagi na T].




co do wycieków,

oczywiście, że jest taka możliwość.
nie mniej jednak, w tych silnikach leje się najczęściej z najgorszych miejsc...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 18:27:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2009 16:32:38
Posty: 7
a jest mozliwosc ze jak wymienie odme ten olej mam zalany 2 miechy uznam go ze jako do przepłukania i zaleje taki jak ty sugerujesz??to wycieki moga ustac??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 18:30:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
niestety, ale wycieki nie ustaną bez fizycznego uszczelnienia silnika, niezależnie od tego jaki olej byś nie zastosował.

czy olej spływa [kapie] po stronie pasażera?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 18:33:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2009 16:32:38
Posty: 7
jeszcze jedno pytanko ile moze kosztować takie uszczelnienie w najgorszym przypadku mówie o pracy wykonywanej w ASO z góry dziekuję za poświęcony mi czas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 18:35:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2009 16:32:38
Posty: 7
tak zlewa sie po silniku na miske od strony pasażera i rozchodzi sie po dolnej misce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 19:34:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
koszt w ASO... :d
zależy od stawki godzinowej przyjętej w danym ASO - ok. 2000 PLN za samą robociznę.

problem w tym, że dobre warsztaty także liczą sobie podobne [nieco niższe] kwoty za robociznę.


skoro spływa po stronie pasażera, to stawiałbym na górną miskę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 19:38:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2009 16:32:38
Posty: 7
powiem ci tak robili mi tam rozrzad kompletny części + robocizna 1600zł powiedz mi czy to duzo czy mało i czy z wymiana tego uszczelnienia jest wiecej roboty??bo przy rozrzadzie tez jest sporo rozbierania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 20:15:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
kuba2552 napisał(a):
powiem ci tak robili mi tam rozrzad kompletny części + robocizna 1600zł powiedz mi czy to duzo czy mało i czy z wymiana tego uszczelnienia jest wiecej roboty??bo przy rozrzadzie tez jest sporo rozbierania

za 1600 zl. nie kupisz nawet czesci do wymiany kompletnego rozrzadu v6 .
pozd.

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 20:16:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sama robocizna 1600 PLN?
czy części i robocizna 1600 PLN?


robocizna za rozrząd to ok. 600 - 900 PLN.
części [zamienniki] w IC to ok. 1500-1800 PLN.
części oryginalne z ASO wychodzą niemalże identycznie cenowo, z tym, że trzeba poszukać w kilku ASO [z uwagi na różnicę cen za dane części].


jeżeli zapłaciłeś 1600 PLN za części i rozrząd, to na pewno nie był to kompletny rozrząd [a raczej pół rozrządu].
...no chyba, że ktoś zrezygnował z marży...



oto lista podstawowa części rozrządu w 2.5TDI V6:
Kod:
rozrząd główny:
059 198 119    [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki]
059 109 487 C  [ramię napinacza]
059 109 479 B  [napinacz paska wielorowkowego]
059 121 004 CX [pompa wody z uszczelką]
059 145 284    [tłumik zwany napinaczem paska wielorowkowego]


termostat:
078 121 113 F  [regulator układu chłodzenia]
  N 901 368 02 [oring do termostatu]


paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:
059 903 137 H  [pasek wielorowkowy]
059 903 341 A  [rolka odwracająca]
059 903 341    [rolka odwracająca]
059 145 276    [rolka odwracająca]
059 260 849 B  [pasek wielorowkowy]
059 260 523 B  [rolka napinająca]

płyn chłodzący:
G 012 A8F M1   [płyn chłodzący koncentrat plus]




uszczelnienie górnej miski to ok. 2.5x więcej pracy, niż przy wymianie rozrządu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2009 17:49:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2009 16:32:38
Posty: 7
witam dzisiaj odebrałem samochud z serwisu odma wymieniona części 275+160robocizna + 60 diagnostyka = 495 razem tylko 2 błedy oczywiscie wykasowane 1 to zwiekszone ciśnienie w dolocie a 2 coś od immobilasiera a teraz pytanie stwierdzili że wyciek jest w górnej części silnika czyli z pod pokryw zaworów dziwne bo wymieniali mi to miesiąc wcześniej :/ co o tym sądzicie dodam ze odma była zabrudzona i troche przytkana i na serwisie proponowali mi czyszczenie jej i tu sie zdziwiłem ale przystałem przy swoim skoro juz kupiłem to dlaczego mam nie wymienic i teraz mam pytanie z uszczelnienie silnika od góry powiedzieli części +300zł robocizna co o tym sondzicie czy to dobra cena ??:]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2009 07:19:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
witam

sprawdz najlepiej sam te pokrywy - umyj silnik porzadnie i niech pochodzi pozniej troche wiec bedziesz widzial czy rzeczywiscie cieknie - na 99% raczej nie :)
jest raczej tak jak mowi meszrum - leje sie z gornej miski olejowej i zrobienie tego to jakies 2 dni u pana Henia :)
skad jestes kolego?

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2009 12:13:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
kuba2552 napisał(a):
witam dzisiaj odebrałem samochud z serwisu odma wymieniona części 275+160robocizna + 60 diagnostyka = 495 razem tylko 2 błedy oczywiscie wykasowane 1 to zwiekszone ciśnienie w dolocie a 2 coś od immobilasiera a teraz pytanie stwierdzili że wyciek jest w górnej części silnika czyli z pod pokryw zaworów dziwne bo wymieniali mi to miesiąc wcześniej :/ co o tym sądzicie dodam ze odma była zabrudzona i troche przytkana i na serwisie proponowali mi czyszczenie jej i tu sie zdziwiłem ale przystałem przy swoim skoro juz kupiłem to dlaczego mam nie wymienic i teraz mam pytanie z uszczelnienie silnika od góry powiedzieli części +300zł robocizna co o tym sondzicie czy to dobra cena ??:]


co do wycieków z pod deki zaworów, jest taka zależność mechanik-[szympans] prawdopodobnie je zrywa. Taka dosyć brutalna ingerencja w nie, powoduję odkształcanie się ich i nawet pomimo wymiany uszczelek może lecieć. Przebieg oryginalny auta powiedz, przy 200tkm powinno się zmienić dekielki (po tym okresie) Nowe dekielki mają już w sobie uszczelniacze / uszczelki. Jeżeli robili to w ASO zwróć uwagę, że robili i cieknie. (wszystko zależy od mechanika) Może robić na patencie uszczelnienie.

Rozrząd za 1,6 tpln - coś mi tu pachnie panem nie adekwatnym, aby dotykać się do 2.5 V6.
Następną sprawą, którą będziesz robił po misce olejowej to zapewne uszczelniacz wału. Niestety ktoś kto nim jeździł nie był na tyle osobą rozumiejącą, aby dbać o auto jak Ty, dlatego na Ciebie teraz spadły nieszczelności/wycieki.

Możesz trochę opowiedzieć o autku, ewent historia na ile znasz. Dla nas to jest także dobre odbicie co i jak. W ewent. pomocy.

I zmień olej od razu na pełen syntetyk jak merszum napisał.

Jak szakal pisał, skąd jesteś doradzą gdzie jechać...

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2010 21:28:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
Następną sprawą, którą będziesz robił po misce olejowej to zapewne uszczelniacz wału. Niestety ktoś kto nim jeździł nie był na tyle osobą rozumiejącą, aby dbać o auto jak Ty, dlatego na Ciebie teraz spadły nieszczelności/wycieki.

przy wymianie uszczelniacza wału koniecznie wymienic uszczelke papierowa dekla w którym jest osadzony uszczelniacz .koszt zerowy a u mnie sie tam kiedys rozszczelniło .
ps zadkana odma sp.....wszystko elegancko i po kolei.
czyszczenie ? dlaczego nie ....wazne by była drozna i filtrowała tak to działa
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 143 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: