.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 19:03:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 21:32:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
bo to pewnie nie ten tranzystor :P ,wybacz myslę że w tym temacie już wszystko zostało powiedziane , wyślesz pompe do serwisu i na tym się zakończy :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 10:43:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
No i przyszła kolej na moja pompe VP44.
Przbieg 240 tys, siadla podczas jazdy, silnik zgasł i już nie odpalił.
Od dłuższego czasu były też problemy z odpaleniem na ciepłym silniku, trzeba było dłużej kręcić.

Czy ktoś zna ten serwis ?
http://motoallegro.pl/sklep/413778_elprocar

Za 2000 zł można miec całkowicie zregenerowąną pompe.


Jestem z Wrocławia. Szukam sprawdzonego serwisu który nie zedrze 3000 zł i więcej ...

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 11:35:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Naginaj do Smietany (Bosch Service) na Slask ... tam napewno bedzie zrobione jak nalezy i za 2000zl z oddana stara pompa :):

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2010 07:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
maxrafal napisał(a):
No i przyszła kolej na moja pompe VP44.
Przbieg 240 tys, siadla podczas jazdy, silnik zgasł i już nie odpalił.
Od dłuższego czasu były też problemy z odpaleniem na ciepłym silniku, trzeba było dłużej kręcić.

Czy ktoś zna ten serwis ?
http://motoallegro.pl/sklep/413778_elprocar

Za 2000 zł można miec całkowicie zregenerowąną pompe.


Jestem z Wrocławia. Szukam sprawdzonego serwisu który nie zedrze 3000 zł i więcej ...


Serwis Bosch-a "Dieseltechnika" w Lublinie. Moja tam była regenerowana i inne z forum także. Gwarancja 1 rok na części i na usługę. Zapłaciłem poniżej 2000 PLN. Przysłali komplet wydruków z kalibracji.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 09:55:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2007 08:37:31
Posty: 25
Lokalizacja: Włocławek
przemekk74 napisał(a):
sciagnij normalnego angielskojezycznego vagcoma!!!! - i googluj wtedy
Po wpisaniu tych bledow w google co masz to mi wyskakuja bledy zwiazane z VP44 ale w... Oplach
Pozdrawiam,
Przemek


Masz rację że to kody opla. Mam vagcoma.
Kiedyś miałem A6 2.5TDI i pompa padła, za naprawę zapłaciłem 1200zł. polegała ona na wymianie tranzystora. Jak wiadomo w oplach i audi siedzą te same pompy, które po pewnym czasie muszą ulec awarii ze względu na ich wadę konstrukcyjną. Nie tyle jest to wada pompy co jej sterownika, a dokładnie przegrzewania się i uszkadzania tranzystora sterującego zaworem dawki. Czasami wymiana tranzystora pomaga, ale w większości przypadków uszkadza się coś jeszcze i wtedy tylko pomaga nowy sterownik. Mnie na cztery sterowniki udało się naprawić tylko jeden. W jednym ze sterowników była upalona nawet masa idąca do płytki.

Zastanawia mnie tylko dlaczego wszyscy zwalają winę na zacierający się tłoczek przestawjacza konta skoro sterowany jest on ciśnieniem paliwa, przepływ którego reguluje drugi zawór.

Obrazek

W silnikach audi-vw komputer widzi aktualny kont wtrysku i w przypadku złego ustawienia pompy (wymiana paska na kredkę) kont wymagany jest inny od aktualnego. Jeśli komputer nie może poprawnie wysterować konta wtedy mogą występować przeciążenia w sterowaniu co powoduje uszkodzenia tranzystora dawki.
W silnikach opla brak jest odczytu aktualnego konta, mimo to usterka się powtarza.
Czyż nie mam odrobiny racji ;) .

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 1999r. automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2011 16:07:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
o ile mi wiadomo
- pompy w oplach sa inne (nie zamienne) ale z tej samej "rodziny" i z ta sama wada (bo sa serie VP44 te chyba z Bxx, ktore akurat tej wady nie maja - nie slyszalem by komus przepalil sie tranzystorek np w BAU)
- teoria co do "przepalil sie tranzystorek bo zatarl sie tloczek" wynika z tego, ze wariujacy niby kat wtrysku przeklada sie na wiariacje auta z dawka i ze niby dlatego sie to jara *)
- to, ze np kat wtrysku jest tak ustawiony, ze kat zadany nie jest osiagany i wysterowanie jest 100% (sytuacja gdy np ECU wyznacza kat 2ATDC a na LATE osiagany jest 1ATDC) skutkuje tym, ze tloczek przechodzi w skrajne polozenie i wysterowanie zawora kata wtrysku wynosi 100% i tyle! (ale to bezposrednio nie ma zadnego zwiazku z problemem palacego sie tranzystorka bo sa 2 osobne tranzystorki do elektrozaworow dawki i kata) **)
*) jedno jest tu dla mnie zastanawiajace: a nawet jakby paproch wlecial i zablokowal na amen ten tloczek i kat bylby przynajmniej do okreslonych obrotow (bo o ile mi wiadomo od pewnych obrotow kat wtrysku realizuje takze zawor dawki) staly i niezmienny - to dlaczego mialby to powodowac wariowanie elektrozawora dawki?

**)Jest teoria, ze to nawet lepiej miec kat na late specjalnie mniejszy niz zadany (np 1ATDC przy zadanym 2ATDC) bo wtedy niby tloczek "zakrywa" soba miejsce gdzie niby syf sie zbiera tyle, ze to dotyczy jedynie pracy na wolnych obrotach wiec to taka tam kolejna teoria

Tak czy siak pewne jest, ze "sie wali" - przyczyny i srodki zaradcze to domysly
Osobisice moim obecnie 11letnim AFB zrobilem cos pod 70tys, tankuje wg klucza cena, nie wlewam, zadnych mixoli i sie nic nie zjaralo (265tys na tacho - moze poprzednikowi jakiemus sie zjaralo - tego nie wiem) - jezeli by sie cos zjaralo to rozbieram elektronike, ide do "naprawa RTV" i wymieniam tranzystorek... jak nie zatrybni to bez placzu padaka do serwisu jakiegos idzie
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 132 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: