.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.maja.2024 20:44:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2010 21:36:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 15:14:25
Posty: 30
Lokalizacja: Świdnica
Witam wszystkich,
niedawno sam borykałem się z podobnym problemem. Silnik szarpał gasem gasł pojawiały sie błady 550 oraz 1376. Zresztą oto link do mojej historii z vp44, w której uczestniczył również przemekk74: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=vp44

Próbowałem także różznych magicznych sztuczek z pomienieniem tranzystora, ale nie dały one pozytywnego skutku. W końcu po wielu telefonach do serwisów Boscha postanowiłem zadzwonić do znanego i lubianego (notabene z forum AKP) kobra7, który podobnie jak krzysztof125 stwierdził, że przyczyną padania tranzystorka w sterowniku jest (być może) zacierający się tłoczek i żeon nie podejmuje się naprawy samej elektroniki. Polecił mi natomiast serwis właśnie w Lublinie "Dieseltechnika" (czy to ten sam serwis krzysztof125?) gdzie naprawili mi pompę.
W opisie naprawy wymienione elementy to:
-zestaw uszczelek,
-tlok przestawiacza,
-sterownik,
-czujnik rotacji.
Jeżeli chodzi o robociznę to pompa róznież przeszla kalibację, ale co ważniejsze od serwisantów dowiedziałem się, że taka pompa przechodzi 4,5 godzinne sprawdzenie na stole Boscha za 80 tys. PLN i pewnie dlatego ta usługa jest taka droga.

przemekk74 napisał(a):
wysylal/zanosil do serwisu a tam wymieniliby ci ten elektrozawor nic nie kalibrujac


Kalibrowałem kiedyś urządzenia do pomiaru w sieciach elektrycznych. Trochę inna branża, ale zasada ta sama. Miernik po zmontowaniu mógł już mierzyc bez kalibracji lecz jego wskazania nie koniecznie były poprawne. Związane to jest z rozjechanymi parametrami zastosowanych elementów Dlatego zadaję się znaną wartość (wzorzec) i patrzy się ile wskazuje miernik, a póżnie zadaję się o ile procet ma przestawić swój wynik. Oczywiście wszystko to robi na nas maszyna.
Tak więc po wymienie elektrozaworu, czujnika czy innego ważnego elementu powinna być wykonana ponowanie kalibracja urządzenia.

przemekk74 napisał(a):
bo mi sie wydaje ze to bubel dokladnie taki sam jak palace sie cieniusienkie jak wloski druciki w elektronice ABSu


w tych sterownika od pompy prawdopodobnie też występuje ten problem. Tranzystor sie nagrzewa od przepływu zbyt dużego prądu lub zbyt długiego przepływu i druciki które przylutowane są do napylanego tranzystora poprostu sie odlutowują lub urywają.

Jeżeli chodzi o czujnik rotacji to rzeczywiście śmierdząca sprawa. Chociaż u mnie również wymienili, ale niestety nie spytałem dlaczego.

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 1998 AFB Avant - w moim posiadaniu od 2008 [moja pierwsza prawdziwa zabawka w życiu :)]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 08:39:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Witam ponownie

przemek74
Cytuj:
Nasciemniali Ciebie i tyle.

Wiesz myslę że chyba nieściemniali bo niby dlaczego , jaki mieli by w tym interes.
Wcześniej dzwoniąc do jednego serwisu Boscha gość powiedział mi że pompy po naprawie elktroniki (przez wymianę jakiegoś tranzystorka)niepróbował by jej kalibrować bo mógłby zniszczyć sobie urzadzenie i tu doskonale to rozumiem.

Co do działania tranzystora.
To akurat wiem jaką ma zasadę działania bo tak sie składa że jestem z zawodu elektrykiem akurat od trochę większych napięć, ale to akurat nieistotne.

przemek74
Cytuj:
Wniosek dla mnie: trafiles na sciemniaczy co i oczerniaja innych


No tu to już pojechałeś równo , naprawde uważam że pracują tam ludzie którzy naprawdę posiadaja bardzo dużą wiedzę na ten temat.
Tym bardziej że naprawiają te pompy na co dzień.
My tutaj tylko sobie gdybamy i niewiemy , niedowiemy się raczej nigdy wielu rzeczy o tych pompach.

Ja równierz przed naprawą elektorniki tej pompy ,telefonowałem do naszego kolegi Kobra7 który to podał mi numer telefonu do Lublina.
Ja obdzwoniłem póżniej kilka serwisów w polsce naprawiających te pompy.
Mam niedaleko do serwisu pomp(akurat nie VP44)i jest to firma stara rodzinna.
Tam dowiedziałem się że naprawa tej pompy jest skomplikowaną sprawą i potem trzeba ją skalibrować .Na koniec został mi polecony serwis w Lublinie (który to od chwili też polecam).

Na koniec napiszę że wczoraj pompa wróciła z serwisu.
Pięknie zapakowana z wydrukami z kalibracji i oczywiście gwarancją.
Opis naprawy identyczny jak w przypadku kolegi toldi_abc

Cytuj:
-zestaw uszczelek,
-tlok przestawiacza,
-sterownik,
-czujnik rotacji.


Autko odpaliło i jestem zadowolony jak narazie ale myślę że tak zostanie.
Dlatego jeszcze raz powtórze że moim zdaniem nieopłaca się samemu kombinować przy tej pompie tylko odrazu wysłać ją do serwisu.
Gdzie wykonają profesjonalną naprawę całej pompy.
Napewno unikniemy wielu nerwów.
Ale jeśli ktoś chce się bawić to jego sprawa a i tak zakończy się to wysyłką do serwisu Boscha.

pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 09:54:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Witaj,

Czy znasz parametry tranzystora który został u Ciebie wymieniony?
Ile zapłaciłeś za naprawę tej pompy w serwisie Bosch-a?

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 10:00:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Opis naprawy identyczny jak w przypadku kolegi toldi_abc
Cytat:
-zestaw uszczelek,
-tlok przestawiacza,
-sterownik,
-czujnik rotacji.

Podkresly opis
jest jedna malenka roznica: u Kolegi Toldi jak byk stal w ECU o tym blad informujacy i to juz przed zgonen pompy... a Ciebie tego bledu nie bylo o ile wiem

Oddaliscie pompy, zostawiliscie po pewnie okolo 2 kola kazdy i oczekiwaliscie zregenerowanej pompy na dlugie lata:
Jezeli przyjmiemy, ze np czujnik rotacji czasem pada w starych pompach to serwis, ktory dostalby pompe do regeneracji/naprawy powinien (wg mnie) wymienic go w ciemno by klient za 3 miesiace nie wracal z bluzgami - pisze to po to by bylo jasne, ze jak wymienili Ci czujnik to nie znaczy, ze musialbyc zepsuty
Tego czy miales jakis czujnik w pompie popsuty czy nie sie juz sie nie dowiesz bo:
Czy po zamontowaniu elektroniki gdy odpaliles szczesliwie auto:
- byly jakies bledy zapisane?
- byly na jakis bitach w 018S informacje o wewnetrznych bledach w pompie?
- zrobiles 004BS by sprawdzic czy pompa jest w stanie przestawiac kat wtrysku (przy uzyciu elektrozaworu kata wtrysku)?
- zlogowales 004D by sprawdic czy pompa potrafi zmieniac kat wtrysku dynamicznie (przy wolnych obrotach kat wtrysku reguluje chyba tylko elektrozawor kata wtrysku natomiast w czasie jazdy jest juz to robione takze przez elektrozawor dawki - jezeli by ten nie dzialal)
- czy zrobiles 001S by porownac wariujaca dawke przed zgonem ze stanem po wymianie tranzystora

Jezeli masz wspomniane informacje (o ile pamietam masz 0001S ale czy po naprawie?) to mozna dyskutowac - jezeli nie to wiadomo, ze po wymianie tranzystora udalo sie auto zapalic ale chodzilo kulawo.. reszta to informacje uzyskane od serwisu (czyli obarczone ryzykiem sciemny - nieprawdaz?)

Uwazam, ze przez zmiane samego tranzystora nie uwalilo Ci tego sensora bo nie jest on polaczony z tym tranzystorem a poniewaz na dodatek auto odpaliles to nie uszkodzili elektroniki - krotko: dlatego uwazam, ze nasciemniali Ciebie z tym ze fakt wymiany tranzystora popsul sensor rotacji - nasciemniali i oczernili ten punkt gdzie Ci ten tranzystor robili.
Pytasz o interes: popatrz na rachunek za naprawe pompy i zastanow sie czy jest w interesie punktu rozpowszechnianie wiedzy jak minimalnym kosztem postawic auto na nogi (nie mylic z kompleksowa regeneracja, ktora zapewne Wam zrobili - ale zaloze sie ze jakbyscie wiedzili jak za 3paki auto na nogi postawic to kazdy z Was by to wolal od kompleksowej naprawy).

Reasumujac:
- nigdzie nie napisalem, ze Ci zle naprawili pompe
- napisalem, ze Ciebie nasciemniali i oczernili elektronika

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 10:04:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Słuchaj daj sobie spokój z wymianą tranzystora , nic to nieda .
Wyslij pompe do serwsiu w Lublinie naprawią ci w dwa dni i dalej będziesz smigał.
Jak rozmawiałem przed wysyłką z panem z serwisu powiedział że naprawa powinna zamknąc się w kwocie 1700 ale przez tą nieudolną naprawę , padł u mnie dodatkowo ten czujnik.
Więc cały koszt z wysyłką wyniósł 2090.
Ja na ywoim miejscu niebawił bym się już z tym .
Bo napewno kupe nerwów już starciłeś, jak masz jeszcze pytanie to pytaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 11:27:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Przemek trochę mnie wyprzedziłeś ale odpowiem na te pytania

Cytuj:
Oddaliscie pompy, zostawiliscie po pewnie okolo 2 kola


tak mnie to kosztowało dokładnie 2090 ale mam super zregenerowaną pompę i wiem że są serwisy które biorą jeszcze więcej

Cytuj:
oczekiwaliscie zregenerowanej pompy na dlugie lata


czy na długie to się okaże ale na kolejne 200000 tys. to pewnie tak ,taką informację dostałem z serwisu


Cytuj:
Jezeli przyjmiemy, ze np czujnik rotacji czasem pada w starych pompach to serwis, ktory dostalby pompe do regeneracji/naprawy powinien (wg mnie) wymienic go w ciemno by klient za 3 miesiace nie wracal z bluzgami


tego czujnika przy normalnej regeneracji pompy(czyli tłoczek, elektronika)się niewymienia i wtedy koszt spada do około 1700, ale u mnie po nieudolnej naprawie elektroniki pompy padł :/


Cytuj:
Czy po zamontowaniu elektroniki gdy odpaliles szczesliwie auto:
- byly jakies bledy zapisane?
- byly na jakis bitach w 018S informacje o wewnetrznych bledach w pompie?
- zrobiles 004BS by sprawdzic czy pompa jest w stanie przestawiac kat wtrysku (przy uzyciu elektrozaworu kata wtrysku)?


-nie błędów niebyło żadnych
-tej grupy nielogowałem bo poprostu niewiedziałem a szkoda
-004BS robiłem i kąt się przestawiał
-004 dynamicznie nielogowałem bo poprostu się bałem

Cytuj:
- czy zrobiles 001S by porownac wariujaca dawke przed zgonem ze stanem po wymianie tranzystora


loga z tą grupą sam wstawiałeś więc w styczniu jak najbardziej OK a po zmianie tranzystora lipa

Cytuj:
Uwazam, ze przez zmiane samego tranzystora nie uwalilo Ci tego sensora bo nie jest on polaczony z tym tranzystorem a poniewaz na dodatek auto odpaliles to nie uszkodzili elektroniki - krotko: dlatego uwazam, ze nasciemniali Ciebie z tym ze fakt wymiany tranzystora popsul sensor rotacji - nasciemniali i oczernili ten punkt gdzie Ci ten tranzystor robili.


słuchaj tego NAPEWNO niewiemy czy tranzytor dodatkowo niema wpływu na inne rzeczy w pompie , niemamy żadnych schematów elektrycznych które to wykluczają więc też podlega to wielkiej dyskusji

Cytuj:
Pytasz o interes: popatrz na rachunek za naprawe pompy i zastanow sie czy jest w interesie punktu rozpowszechnianie wiedzy jak minimalnym kosztem postawic auto na nogi (nie mylic z kompleksowa regeneracja, ktora zapewne Wam zrobili - ale zaloze sie ze jakbyscie wiedzili jak za 3paki auto na nogi postawic to kazdy z Was by to wolal od kompleksowej naprawy).


tu sam sobie odpowiedziałeś nikt żaden serwis niewstawi pompy do urządzenia które kosztuje powiedzmy 80,000 zł z naprawianą elektroniką niewiadomego pochodzenia poto by tą pompę skalibrować i dać na usługę gwarancję
więc odligatoryjnie tą pompe regenerują

Na koniec jeszcze raz napiszę jeśli ktoś ma ochotę to niech próbuje naprawiać samemu ale myslę że i tak skończy się to wyslaniem do serwisu Boschsa.
Ja teraz wiem że drugi raz sam bym przy tym niegrzebał bo jest to cholernie skomlikowane urządzenie .
A serwisy mają swoje tajemnice i napewno ich niepoznamy .

pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 11:29:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2008 15:14:25
Posty: 30
Lokalizacja: Świdnica
Ja natomiast uważam, że jeżeli stać Cie na ryzyko zepsucia elektroniki (bo przy grzebaniu przy tranzystorze możesz cos zepsuć nawet będąc elektronikiem) to ryzykuj i próbuj. Tylko ostrzegam że to nie jest klasyczny tranzystor ani nawet smd tylko napylany więc jeżeli nie masz wprawy w lutowaniu takich elementów to nie bierz się za to. Koszt takiej zabawy poniżej 10 zł gdy zrobisz to sam lub 100zł możę trochę więcej w serwisie RTV. Oczywiście nie ma gwarancji, że taka wymiana będzie skuteczna na dłuższą metę.
Jezeli natomiast wolisz kompletną regeneracja ,szybko ,z gwarancją i bez nerwów za to za dużo większą kasę (2090 zł z przesylką + koszt wymontowania, zamontowania i odpowietrzenia) wyślij pompę do Lublina.

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 1998 AFB Avant - w moim posiadaniu od 2008 [moja pierwsza prawdziwa zabawka w życiu :)]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 12:00:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Wymontuje i zamontuje sam ,odpowietrzy też sam niejest to jakis wielki problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 13:14:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
Krzysztof,

Kiedy na początku naprawiałeś elektronikę, czy wyjmowałeś płytkę z pompy odcinając przewody które do niej dochodzą i taką dostarczyłeś elektronikowi?

Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 13:18:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Tak odcinałem przewody tak poradził mi elektronik który naprawiał ,powiedział że inaczej nieda sie tego wyjąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 14:39:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
krzysztof125 napisał(a):
Tak odcinałem przewody tak poradził mi elektronik który naprawiał ,powiedział że inaczej nieda sie tego wyjąć.


To już mam sprawę wyjaśnioną, jeszcze jedno pytanie z tej serii - czy po naprawie płytki z elektroniką przez elektronika i po powtórnym zamontowaniu jej w pompie - musiałeś ją programować, czy poprostu włożyłeś, podpiąłeś wtyczkę, zlutowałeś przecięte przewody i odpaliłeś?

Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 15:19:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
krzysztof125 napisał(a):
loga z tą grupą sam wstawiałeś więc w styczniu jak najbardziej OK a po zmianie tranzystora lipa

Poukladajmy to w czasie:
- Styczen: wszystko ok (wg loga i zakladam ze jako user tez nie zauwazales niczego niepokojacego)
- 1 kwietnia: zgon (tragiczny dzien w historii Twojego auta)

Pytanie: czy auto 31marca (w sensie w przeddzien zgonu) auto chodzilo jak w styczniu czy byly jakies ale (nierowna praca, slaby, przerywa, gasnie, faluja obroty itp)
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 15:42:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Właśnie że nic wcześniej nizapowiadało że pompa wysiądzie.
Niefalował , niesłabł , nieprzerywał .
Normalnie podczas jazdy zgasł i koniec.
Elektronik który naprawiał elektronike jak do niego zadzwoniłem że w aucie po naprawie strasznie zwiększyła się dawka stwierdził że uszkodził się jeszcze tłoczek .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2010 16:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
moje stare kosci mowia mi, ze czujnik rotacji prawd miales sprawny bo nie miales bledu w ECU tego co Toldi (01376 - Engine Speed Signal for Injection Pump)
Mozliwe, ze;
- walniecie tego tloczka wywalilo g... seryjny tranzystor... dostales nowy, ktory wytrzymal (przynajmniej odpalenie) ale auto zchodzilo kulawo...
- nic nie bylo walniete a elektronik wlutowal zle dobrany tranzystor i dlatego dawka falowala a nie bylo bledow
- wszystko bylo ok ale z jakiegos mi nieznanego powodu byla potrzeba kalibracji
- w logu 018S mialbys na tacy podana informacje o tym co za czujniczek sie uwalil w pompie

Obstawiam, ze sterownika Ci nie wymieniono z prostego powodu - koszt nowego pewnie jest wiekszy niz Twoja cala pompa po regeneracji jest warta - mozliwe, ze wymieniono ten wlutowany tranzystor (zapewne z wytartymi oznaczeniami - czyli z punktu pompiarza nie wiado jaki) na taki, ktory na bank jest dobry. Uszczelki, kalibracja =>rachunek i gwarancja

Jedno z tego jest pewne: w styczniu wg logow miales zdrowa pompe... nielogowales auta w marcu ale zakladam, ze jak chodzilo dobrze to tez bylo ok w logach... jezeli padlo to smierc nadchodzi nagle i niespodziewanie.
Bezawaryjnych i bezpiecznych km zycze!
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2010 19:39:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Witaj fajnie się z tobą gada Przemek :) próbujesz udowodnić coś co niemiało miejsca.

Cytuj:
moje stare kosci mowia mi, ze czujnik rotacji prawd miales sprawny bo nie miales bledu w ECU tego co Toldi (01376 - Engine Speed Signal for Injection Pump


tego już się niedowiemy bo jest nowy

Cytuj:
wszystko bylo ok ale z jakiegos mi nieznanego powodu byla potrzeba kalibracji


napewno nietrzeba było jej kalibrować , moim zdaniem kalibracja wykonywana jest po wstawieniu całkiem nowej elektroniki


Cytuj:
Obstawiam, ze sterownika Ci nie wymieniono z prostego powodu - koszt nowego pewnie jest wiekszy niz Twoja cala pompa po regeneracji jest warta - mozliwe, ze wymieniono ten wlutowany tranzystor (zapewne z wytartymi oznaczeniami - czyli z punktu pompiarza nie wiado jaki) na taki, ktory na bank jest dobry. Uszczelki, kalibracja =>rachunek i gwarancja


i tu Przemku bardzo się mylisz cała elektronika jest nowa a skąd to wiem bo przed wysłaniem do serwisu poprzecinane byłu przewody do obu zaworów pompy (inaczej nieda się wyjąć elektroniki)a teraz wszystko jest nówka jak chcesz zrobię ci zdjęcie

i jezscze sam cytowałeś


Cytuj:
Opis naprawy identyczny jak w przypadku kolegi toldi_abc
Cytat:
-zestaw uszczelek,
-tlok przestawiacza,
-sterownik,
-czujnik rotacji.



dzięki ci za życzenia oby tak było :peace:
pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2010 20:16:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
krzysztof125 napisał(a):
i tu Przemku bardzo się mylisz cała elektronika jest nowa a skąd to wiem bo przed wysłaniem do serwisu poprzecinane byłu przewody do obu zaworów pompy (inaczej nieda się wyjąć elektroniki)a teraz wszystko jest nówka jak chcesz zrobię ci zdjęcie

a to cena nawet spoko (na poczatku /przyznam sie/ myslalem, ze "skasowali Jelenia na 2 kola": wymienili jakis czujniczek, moze tranzystorek, ustawili/przetestowali i skasowali 2 kola za kilka h pracy i czesci za 200pln)
Jezeli kabli nie masz rozcietych to masz nowy elektrozawor dawki i elektrozawor kata wtrysku oraz z duzym prawdopodobienstwem nowa elektronik (tego oczywiscie na 100% nie wiesz bo Ty ciales kable a oni mogli nowe elektrozawory przylutowac do plytki starej - ale nie sadze, ze sie w to bawili)
A teraz wytlumacze Ci dlaczego drazylem "a co w logach", "a czy falowal" "a jakie bledy" : mam auto 2.5 roku, przeboegu 240 z tego 40 tys moje - pod maska mojego klekota jest VP44 a w niej elektronika z przecietymi kabelkami. Moge domniemywac, ze ktos zaliczyl zgon tranzystorka i go pewnie wymienil i auto jak narazie (zakladajace ze zrobil to przededniu sprzedazy to min 40tys) smiga mimo, ze tak go podkoksowalem, ze seria 180konna to lajcik dla zakonnic. Mam powazne podstawy domniemywac(*), ze ktos przeprowadzil z pelnym sukcesem dokladnia ta sama akcje, ktora Tobie sie nie udala.

Pozdrawiam,
Przemek
*) domniemywam bo moglo to byc spowodowalen koniecznosci wlutowania kabelka od powerboxa analogowego (w momencie kupna byla "puszka zla" pod maska wpieta wprost do elektroniki pompy)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2010 20:21:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2008 09:11:10
Posty: 192
Lokalizacja: Bieszczady
Może dajmy tej dywagacji już spokój .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 22:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2007 08:37:31
Posty: 25
Lokalizacja: Włocławek
krzysztof125 napisał(a):
I na koniec wyjęcie elektroniki z tej pompy powoduje jej rozkalibrowanie , gubią się wszystkie parametry pompy tak mi powiedziano
pozdrawiam

Oczywiście nie jest to prawda. Sam wymieniałem kiedyś uszkodzony sterownik w VP44 2.5 TDI V6 (z innej pompy). Po wymianie wszystko dało się idealnie poustawiać i żadnych błędów nie było.
Jeśli chodzi o wymianę tranzystora, to w wądku http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ik+naprawa
zbig_wwl napisał(a):
Więc porównując IRLR2909, IRFZ44 i IRL3803 ...
Pozostaje nam wybór takiego tranzystora, który wielkość pojemności całkowitej bramki ma jak najmniejszą. I tu spośród trójki ochotników najlepiej wypada IRLR2909...

Wiele osób zapewne szukało IRLR2909 i nie znalazło tak jak ja. Przypuszczam że autorowi chodziło o IRLR2905, szkoda tylko że nikt tego nie zauważył.
Teraz pytanie do wszystkich osób które wymieniały tranzystor w pompie i oczywiście wymiana zakończyła się sukcesem
Jak przylutowaliście aluminiowe !!! druciki do tranzystora
Chodzi oczywiście o te oryginalne do bramki G i źrudła S.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 1999r. automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2010 09:24:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2007 08:37:31
Posty: 25
Lokalizacja: Włocławek
Wymieniłem uszkodzony tranzystor na IRLR2905 , druciki zostały zgrzane z nóżkami tranzystora (to jedyny pomysł na trwałe połączenie). Po odpowietrzeniu silnik zaczął dawać oznaki życia, zgasła lampka check. Niestety trwało to chwilkę i zapalił się check i silnik zgasł. Znowu nastał smutek i małe ciśnienie na wtryskach. Sprawdziłem tranzystor, jest sprawny, druciki na miejscu. Komputer
zapisał błędy:
P1650 CAN: urządzenie odłączone
CAN: urządzenie zawieszone
P1651 CAN odbiera błąd
Pompa wtryskowa: nieprawidłowe działanie CAN
P1631 Pompa wtryskowa, wadliwe działanie

Przed wymianą tranzystora był dodatkowo jeszcze:
P1630 Za mocne wejście obwodu masy wtrysku paliwa
Wadliwe działanie układu krytycznego
teraz już go niema.
Jakieś komentarze ? , pomysły ?.

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 1999r. automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2010 09:51:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
sciagnij normalnego angielskojezycznego vagcoma!!!! - i googluj wtedy
Po wpisaniu tych bledow w google co masz to mi wyskakuja bledy zwiazane z VP44 ale w... Oplach
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: