.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 15:01:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKE] Jakii olej do silnika
PostNapisane: 08.kwi.2010 08:52:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
Mam przejechane około 350 tkm i przy tym przebiegu zalałem półsyntetyk, teraz będę zmieniać olej i czy zalać 5W40 o specyfikacji 505.00 pełny syntetyk, czy może zostać na półsyntetyku. Wszyscy Wielcy z AKP zalecają full syntetyk ale mają małe przebiegi 130 - 250 tkm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Jakii olej do silnika
PostNapisane: 08.kwi.2010 12:23:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
maciej_avant napisał(a):
ale mają małe przebiegi 130 - 250 tkm.


dobre ... takie male jak fury z allegro ... :):


ja bym zalal pelen sntetyk ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2010 12:31:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
ja też :)

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2010 13:51:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 11:26:21
Posty: 143
Ja przy 370 tys km leje syntentyk, zresztą auto miało taki od samego początku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2010 13:51:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
Normalnie zalać syntetic bez obaw o uszczelnienie ? Czy trzeba jakieś płukanki robić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2010 08:26:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
maciej_avant napisał(a):
Normalnie zalać syntetic bez obaw o uszczelnienie ? Czy trzeba jakieś płukanki robić.


Normalnie zalej syntetyka ,nie powinno nic się stać,syntetyk to ma do siebie że posiadaj jakieś tam środki myjące w sobie ,czyli żadnych płukanek mu nie lej

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2010 19:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
krzycho0110 napisał(a):
maciej_avant napisał(a):
Normalnie zalać syntetic bez obaw o uszczelnienie ? Czy trzeba jakieś płukanki robić.


Normalnie zalej syntetyka ,nie powinno nic się stać,syntetyk to ma do siebie że posiadaj jakieś tam środki myjące w sobie ,czyli żadnych płukanek mu nie lej



producent przewidział olej półsyntetyczny o kodzie takim a takim jest to w instrukcji nie pamietam dokładnie gdzie spełniającym odpowiednie normy jakosci .prawie kazdy olej 10w40 je spełnie a lanie drogich wynalazków to walenie kasy w błoto , ja leje lotos i wymieniam co 7-10 tys .wałki 1 klasa przebieg 243tys szwab wymienił pompe po 150 tys wałki moze tak moze nie bynajmniej min 100 tys walniete na tych walkach i max 0,1mm zuzycia olej zawsze lotos 10w 40 !!!
olej traci wiekszosc własciwosci smarnych po 5000 km!!! wymieniac czesto i bedzie git ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2010 21:12:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
to w końcu jak jest w tej instrukcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2010 22:02:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ciepek napisał(a):
producent przewidział olej półsyntetyczny o kodzie takim a takim jest to w instrukcji nie pamietam dokładnie gdzie spełniającym odpowiednie normy jakosci
.prawie kazdy olej 10w40 je spełnie a lanie drogich wynalazków to walenie kasy w błoto

No to porownujac 10w40 vs 5w40 (oba lotosy mamy, zrodlo: strona producenta)

http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/o ... rol_10w_40
SAE 10W/40 • API CF • ACEA B3-98/B4-02
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 7,9


http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/o ... al_control
SAE 5W/40 • API CF • ACEA B3-98/B4-02 • ACEA A3/B4-04
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 10,3


http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_zasadowa
Cytuj:
Całkowita liczba zasadowa TBN...Liczba zasadowa służy, zatem do oceny zawartości czynnych dodatków alkalicznych w ulepszanych olejach smarowych. Tego rodzaju oleje smarowe stosowane są głównie w silnikach spalinowych wysokoprężnych w celu neutralizowania korozyjnie działających kwasów powstających przy spalaniu siarki zawartej w paliwie...



Jedzenie sobie tez kupujesz najtansze? Najtanszy jogurt tesco z serii tesco cena pewnie tez nadaje sie do jedzenia (znaczy spelnia normy)

Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
do mojego drugiego auta leje lotosa od prawie 10lat - zawsze syntetycznego 0w40 albo 5w40

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 09.kwi.2010 22:51:42 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2010 22:33:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
ciepek napisał(a):
krzycho0110 napisał(a):
maciej_avant napisał(a):
Normalnie zalać syntetic bez obaw o uszczelnienie ? Czy trzeba jakieś płukanki robić.


Normalnie zalej syntetyka ,nie powinno nic się stać,syntetyk to ma do siebie że posiadaj jakieś tam środki myjące w sobie ,czyli żadnych płukanek mu nie lej



producent przewidział olej półsyntetyczny o kodzie takim a takim jest to w instrukcji nie pamietam dokładnie gdzie spełniającym odpowiednie normy jakosci .prawie kazdy olej 10w40 je spełnie a lanie drogich wynalazków to walenie kasy w błoto , ja leje lotos i wymieniam co 7-10 tys .wałki 1 klasa przebieg 243tys szwab wymienił pompe po 150 tys wałki moze tak moze nie bynajmniej min 100 tys walniete na tych walkach i max 0,1mm zuzycia olej zawsze lotos 10w 40 !!!
olej traci wiekszosc własciwosci smarnych po 5000 km!!! wymieniac czesto i bedzie git ...


Woda z mydłem też jest śliska jak cholera i ma właściwości czyszczące lepsze niż syntetyk. Po co lotosa kupujesz? Mydła nie masz? :):

Rozumując twoim trybem nie kupiłbym Audi. Zaporożec też ma cztery koła, silnik i przewiezie mnie z punktu A do punktu B. Więc po co przepłacać ?

Po "specach" takich jak Ty lepiej nie kupować samochodu. :/ Brrr...

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 16:11:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
Woda z mydłem też jest śliska jak cholera i ma właściwości czyszczące lepsze niż syntetyk. Po co lotosa kupujesz? Mydła nie masz? :):

Rozumując twoim trybem nie kupiłbym Audi. Zaporożec też ma cztery koła, silnik i przewiezie mnie z punktu A do punktu B. Więc po co przepłacać ?

Po "specach" takich jak Ty lepiej nie kupować samochodu. :/ Brrr...[/quote]

wiesz jeden z drugim co to jest specyfikacja api ?
jesli producent przewiduje smarowanie 10w40 a lotos i wiele innych olei o ile jako odpowiednik w pełni go spełnia pod wzgledem jakosci to niby dlaczego maja byc gorsze? odpowiedników oleju wyliczonego przez konstruktorów vw audi jest cała masa .myslisz ze jak lejesz motul ,castrol i wywalisz 3x tyle to juz masz pełnie szcześcia ?
dobry filtr i wymiana co 5-7 tys to podstawa a jak nie wierzysz to poczytaj o olejach i specyfikacji jakosciowej .90% kazdego oleju to to samo czyli baza a reszta to dodatki ,uszlachetniacze itp.
byłem 10 lat temu przy produkcji oleju w rafineri trzebinia na jednej lini idzie mobil na drugiej lotos .od tamtej pory wiem co to receptura (jeden ma 2% danego uszlachetniacza a inny 3%)i klasyfikacja api oleju a bajki typu dobry zły olej o (ile api jest to samo) przyjmuje z ironicznym usmiechem .
a ty jeden z drugim lej sobie castrole i inne super smary i patrz na wałki jak sie wycinaja po 15 tys od wymiany do wymiany oleju....

zanim zaczniesz kogos krytykowac jeden z drugim poczytaj wiecej o olejach zamiast ogladac reklamy w telewizji .jak buty kupisz 3 rozmiary za duze tez bedziesz miał dłuzej ???
w usa i canadzie serwis co 5 tys zaleca wymiane oleju !!! bo pózniej traci własciwosci smarne

ciepek a6 2,5 tdi 99r motor , wałki ideał !!! 243 tys. olej lotos 10w40 wym 5-7 tys


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 17:06:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
"ciapek" twoja wiedza i znajomość olejów oraz ich właściwosci smarnych wzbudza mój "podziw " - naprawdę, jesli czegoś nie wiesz to nie pisz albo dodaj słowo "wydaje mi sie" lub "nie jestem pewien ale"

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 17:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
wiesz jeden z drugim co to jest specyfikacja api ?
jesli producent przewiduje smarowanie 10w40 a lotos i wiele innych olei o ile jako odpowiednik w pełni go spełnia pod wzgledem jakosci to niby dlaczego maja byc gorsze? odpowiedników oleju wyliczonego przez konstruktorów vw audi jest cała masa .myslisz ze jak lejesz motul ,castrol i wywalisz 3x tyle to juz masz pełnie szcześcia

Chlopie... Ci konstruktorzy jezeli chodzi o ich obliczenia dali d...y na calej lini, kumasz? - dzieki efektom ich obliczen calkiem dobrze zarabiaja producenci hydrauliki zaworowej i walkow rozrzadu.

Cytuj:
90% kazdego oleju to to samo czyli baza a reszta to dodatki ,uszlachetniacze it

tak .. w ramach tego samego API!!!!
Olej polsyntetyczny jest tylko polsyntetyczny z nazwy - w ok. 70% jest olejem mi-ne-ra-lnym!!!
W kwestii formalnej: jezeli chodzo o specyfikacje VW to nie VW przewiduje lotosa do audi/vw tylko lotos przewiduje ten olej do tego samochodu (lotos DEKLARUJE, ze sie do tego nadaje)
A wiesz co to oznacza ze olej jest 5W albo 10W? Wiec to jest tak: wlewaja olej do okreslonego naczynia z "dziurka" i chyba w zerze licza sekundy potrzebne na wyplyniecie oleju z naczynia. Oleje, ktore wyplyna w t <5s> 5Wcos, 10s->10Wcos itd.
Olej 10W jest po prostu najczesciej gorszy do rozruchu zimnego silnika i juz - mowie najczesciej bo sa wypasione oleje syntetyczne 10W60, ktore mimo, ze sa 10W maja temperature plyniecia w okolicach -55 stopni (nizej niz nie jedno 0W)
To tak jak z produktami marki tesco - najesz sie nimi, nie otrujesz sie, spelniaja normy zywienia ale smakuje gorzej niz markowe jedzenie
Z tego co wiem lotos kupuje baza dla olejow syntetycznych od shella ale jak zerkniesz na parametry shella i lotosa sa inne bo baza to nie wszystko
Syntetyk lotosa ma certyfikat prosiawki i ten certyfikat to nie deklarowane parametry ale olej musial byc testowany chyba w 911tce. Olej 10W40 ma spelnianie norm deklarowane przez producenta oleju a nie producenta auta

Zastanow sie dlaczego lotos 0W40 jest okolo 2x drozszy niz lotos 10W40 - przeciez to nadal tylko zwykly polski lotos?
Lotosa 10W40 zalanego mialem do celici 2.0gti i jezdzilem katowac auto na torze/popularkach/KJS - ale w nim konstruktorzy nie dali d... (taka drobna roznica)
Poza silnikiem i jego slynnymi walkami masz jeszcze w aucie T gdzie wirnik osadzony jest na poduszce olejowej...
Gdybym mial do wyboru syntetyk i mineralny/polsyntetyk w tej samej cenie to nawet do zajechanego duzego fiata na LPG lalbym syntetyka (oczywiscie w API 0/5 W 40/50)
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 18:46:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Dodatkowo chodzi o to, że nigdy nie leję oleju, który spełnia normę nalecaną dla danego silnika przez producenta. Zawsze używam takiego ,który tę normę przewyższa pod każdym względem.
Po prostu jak lepszy to lepszy. Mniejsze tarcia przy rozruchu, z powodu niższej temperatury płynięcia lepsza praca hydrauliki po uruchomieniu silnika, lepsza stabilność temperaturowa i wiele wiele innych cech dzięki którym stan silnika po przebiegu 220 kkm jest jak nowy. Od nowości w samochodzie stosowane były przez poprzednika oleje klasy Premium 10W60 Full syntetic marek Motul, Castrol, Millers a ja kontynuuję tę tradycję. Obecnie zalany mam Millers 10W60

Temperatura pracy – 125 C, maksymalna temperatura – 150 C.
API SL/CF, ACEA A3/A4
SAE 10W60
Ciężar właściwy przy 150C:…0,867
Lepkość kinematyczna przy 100 C…22,0 cSt
Lepkość kinematycza przy 40 C…125 cSt
Indeks lepkości…205
Temperatura krzepnięcia…-55 C
Temperatura zapłonu…200 C
Lepkość na zimno przy -30 C…7,000 cP

Wiem, że jak będę sprzedawał kiedyś samochód nie będę zmuszony kupić kartonu motodoktora czy też nasypać trocin :diabel:

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 19:03:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
kolego ciapek, ty sie zastanow co piszesz :/
jezdzisz audi 2.5 a zalujesz na olej :/ te silniki powinny smigac na olejach z najwyzszym wskaznikiem lepkosci a zaden semi takich nie posiada ;)
lej co chcesz do swojego auta ,ale nie namawiaj innych do druciarstwa :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2010 21:23:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
mariusz888 napisał(a):
te silniki powinny smigac na olejach z najwyzszym wskaznikiem lepkosci

nie jest to prawda bo mniej plynny olej ("lepki") z wysoka klasyfikacja letnia np W60 oznacza np wieksze zuzycie paliwa (opory wewn. w silniku)
Do np hondy S2000 majacej wolnossaca 2 litrowa "wiertarke" 240 konna ludziska leja np 5W20, ktory ma pewnie mniejsza lepkosc w 100 niz lotos 10w40 gdzie za 1L 5W20 placi sie kwoty podobne jak 4L lotosowni polsyntetycznej.
Lepkosc dobiera sie odpowiednia do danego auta a nie 'najwieksza'
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2010 21:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
przemekk74 napisał(a):
mariusz888 napisał(a):
te silniki powinny smigac na olejach z najwyzszym wskaznikiem lepkosci

nie jest to prawda bo mniej plynny olej ("lepki") z wysoka klasyfikacja letnia np W60 oznacza np wieksze zuzycie paliwa (opory wewn. w silniku)
Do np hondy S2000 majacej wolnossaca 2 litrowa "wiertarke" 240 konna ludziska leja np 5W20, ktory ma pewnie mniejsza lepkosc w 100 niz lotos 10w40 gdzie za 1L 5W20 placi sie kwoty podobne jak 4L lotosowni polsyntetycznej.
Lepkosc dobiera sie odpowiednia do danego auta a nie 'najwieksza'
Przemek

i tu masz racje :peace: dlatego np. silnik hondy nigdy nie zobaczy przebiegu 200tys.km :D cos za cos. oczywiscie ze koncerny stosuja nisla lepkosc dla uzyskania lepszych wynikow spalania w testach co nie ma nic wspolnego z trwaloscia jednostek ,a to sa juz fakty 2.0tdi.3.0tdi po 200tys.padaja jak kaczki. ;)
ja jednak wole zeby troszke wiecej palil i leje od 10 lat mobila 5w50
i nie wiem co to zuzycie silnika.
zobacz testy olejow o roznych lepkosciach w postaci animacji (moze sie dowiesz co to tarcie graniczne ktore wystepuje na olejach typu 5w30)
najlepsze serwisy np.sopa sserwis wlasnie leje syntetyka 10w60 do V6 2.5 tdi i walki jakos sie nie wycieraja. :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2010 21:33:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
i tu masz racje dlatego np. silnik hondy nigdy nie zobaczy przebiegu 200tys.km

powaznie? a co licznik przy 199 na 201 od razu przeskakuje?
Obrazek
sory ale takie pierdoly mozesz opowiadac drugiemu wlascicielowi allroada dla zabicia czasu jak bedziecie czekac na odbior czy przyjecia auta u mechanika.
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
mam honde z 97 roku od 10lat, leje do niej lotosa 5w40, tankuje lpg

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2010 22:42:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
gdyby tak bylo to nadal bym jezdzil honda ktora nabylem w 2004 roku (nowa z salonu VTEC 1.6 124km)no ale silnik nie wytrzymal 100tys.nie mowiac o spalonej sondzie,piszczacym tylnym moscie,niewydolnosci ukladu chlodzenia na autostradach i wiele innych przykrosci. :/ po 40 tysiacach
a allroad (200tys.km)jeszcze nie widzial mechanika na oczy (tez z salonu). :D
mialem jeszcze crx,crx delsol,civic ,hrv i wszystkie zawsze na cos cierpialy ,a najwiecej civic dal mi w dupe :/
a jak kupujesz uzywana 2.5 V6 za grosze z nieznana przeszloscia to ja sie nie dziwie twojej opini i prosze cie bardzo nie opowiadaj rzeczy ktorych sam nie doswiadczyles piszac o allroadzie.
pozd. :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2010 06:37:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2008 11:26:07
Posty: 74
Lokalizacja: Kraków
mariusz888 napisał(a):
...
a allroad (200tys.km)jeszcze nie widzial mechanika na oczy (tez z salonu). :D
...


spokojnie.... zobaczy :). Wowczas piszczenie tylniego mostu bedzie jak koncert, a spalone sondy chetnie co rok bedziesz wymienial....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: