.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 14:36:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2010 11:27:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2007 11:29:42
Posty: 261
Lokalizacja: Olsztyn
Napiszę parę zdań, może to rozgrzeje trochę dyskusję. Mam b. proste pytanie, kto z Was stosuje dodatki np. polepszające w jakiś sposób właściwości oleju, zmniejszające tarcie, itp.. Nie mówię tu środkach typu motodoctor ale o specyfikach uznanych firm, posiadających certyfikaty. Pytanie dodatkowe, kto z Was jest przekonany, że te środki działają. Otóż sprawa wygląda następująco, gdybym w tej chwili napisał, że zastosowałem preparat X tydzień temu do oleju i jest super, silnik mi się wyciszył, lepiej odpala, kompresja wzrosła, spadło spalanie, itp., itd. 90% czytelników (a może i więcej) powie - kolejny jeleń, dał się naciągnąc na 60 zł, to nic nie daje, wydaje Ci się, efekt placebo i ogólnie pukanie się w czoło. A gdybym napisał, wymieniłem olej. Jeździłem całe życie na Lotosie ale postanowiłem zmienić i wlałem Mobila albo coś lepszego (w obrębie tej samej klasy) i wiecie co, silnik ciszej pracuje, nie stukają popychacze, przestał dymić, prawie nie ubywa oleju, itp., itd. Co wy na to, oczywiście wystąpiłaby pewnie zbiorowa ekstaza większości czytelników. To jest "oczywista oczywistość", że Lotos to największe g. a Mobil jest super i tak powinno być. A MOŻE WAM SIĘ TYLKO WYDAJE, ŻE JEST LEPIEJ - jak w przypadku zastosowania uszlachetniaczy. Wydaliście 300 zł na wymianę oleju a nie 100 i szukacie usprawiedliwienia i poparcia, że dobrze robicie. Mając volvo v70 Pb jeździłem na Esso, Orlenie, Shellu, Mobilu, Elfie a przez ostatnie wymiany na Lotosie i wiecie co, nie zauważyłem kompletnie nic, żadnej zmiany ani na lepsze ani na gorsze. Wszystkie kupowałem w markecie, więc może był to ten sam olej albo jestem już przygłuchy, ślepawy i nie potrafię sobie niektórych rzeczy wyobrazić.
PS. na olejach nie znam się w ogóle.

_________________
A8 4,2 - całkiem porządny samochód
A6 C4 AEL Avant Q - czekał na nowego właściciela
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
, a przynajmniej staram się.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2010 12:07:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Od trzech lat jeździłem na Liqui Moly 10w-40 z MoS2. Dużo dobrego słyszałem o tym oleju i lałem go ze względu na to, że poprzedni właściciel smarował silnik tym samym smarowidłem.
W tym roku przeszedłem na Liqui Moly 5W-40 i z tego co zauważyłem to olej przy normalnej temperaturze pracy silnika jakby miał niższą temperaturę (wg wskazania wskaźnika), jakby lepiej się wkręcał na obroty na zimnym silniku (mówię tu o obrotach rzędu 3-3,5rpm nie więcej), ale za to jak postoi na dworze całą noc przy temp. ok.3-4 st to rano zawory klekoczą.
Po rozmowie z Slavo (niektórzy go znają), który jako z nielicznych tutaj ma jakieś pojęcie na temat olejów, zastanawiam się nad zmianą oleju przy następnej wymianie. On sam kierują S6 z 2,2T zalewa ją naszym LOTOS'em 5W-40 i śmiga na nim już szósty sezon. Więc jaki jest sens płacić 240zł za 5litrów skoro można 150zł przy żadnej różnicy dla silnika?

Kiedyś miałem podobne zdanie na temat lotosa. Używałem w prawdzie minerała w starym trupie, ale skoro ten olej jest używany z powodzeniem w turbo benzynie to dlaczego nie mogę go użyć do wolnossaka?

* wiem, ze temat dotyczy diesla. Chciałem się tylko podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat Lotos'a.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2010 12:55:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ja w golfie zalalem modyfikator+, tak ten z reklam bajer "radziecki".

odczucia ect po 5tkm (po zalaniu lekki mułek po 300-600km czuć)

1. przestal brac olej
2. jako diesel sie troszke dluzej rozgrzewa niz poprzednio
3. cichszy, dostal takiego efektu jak jedzie 110km/h w trasie ja to nazywam efektu jzdy z lekkiej gorki
4. spalanie w miescie BKC 153KM 6,4l mialem 7,6 ;) /180tkm

roznych ''spcecow netowych'' sluchalem, to hardkore... co user to inne teorie po prostu wlalem zeby sie samemu przekonac i dziala.
Teraz po remoncie walkow i wymianie rozrzadu w allroadzie, dotre silnik i tez zalewam bez dwoch zdań.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2010 18:49:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
tx-didi
kiedys napewno zobacze :) bo nic nie jest wieczne ;)
napewno jak cos padne do dam wam znac ;)
wszystkie allroady ktore znam maja cofany licznik z okolo 400 na 170.
(sprawdzalem comanderem)poza piotrusiem i stamlejem bo ich autka tez znam :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2010 20:46:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2005 23:58:57
Posty: 51
Lokalizacja: lubuskie
Podzielam zdanie Ciepaka . Panika co do olejow to tylko nabijanie kasy...
Mam AFB 99 rok. sciagniety 2 lata temy przy przebiegu 240 tysiecy.
Niemiec lal 10W 40 . Ja zostalem rowniez przy tym oleju (MOBILE)
40 tysiecy przejechane . Niedawno sprawdzalem wałki wszystko ok. (nie wiem czy Niemiec wymienial) Pilnuje tylko zmian max 12 tysiecy km . Wiem zaraz mnie zjecie ale podaje fakt....
Nie łudźmy sie ze drozsze oleje wydluza nam zycie naszych wysluzonych motorkow..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2010 22:01:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
radko napisał(a):
Niemiec lal 10W 40 . Ja zostalem rowniez przy tym oleju (MOBILE)
40 tysiecy przejechane . Niedawno sprawdzalem wałki wszystko ok. (nie wiem czy Niemiec wymienial)

a lal swiadomie przez cale zycie tego auta czy po prostu pod maska znalazles plakietke po wymianie oleju - moze zaprowadzil auto do pierwszego lepszego mechanika a ten wlal co mial? Dla jasnosci: nie chce budowac opinie, ze lejesz scierwo tylko podwazam plynace nie wprost "to auto przejechalo 200 tys tylko na oleju 10w40 marki mobil i dzieki temu nie walki sa jak nowe"
a) nie wiesz czy zawsze (czyli jakies 18 wymian!!!) ten sam olej szedl
b) nie wiesz czy nie masz 3ciego kompletu walkow

radko napisał(a):
Nie łudźmy sie ze drozsze oleje wydluza nam zycie naszych wysluzonych motorkow..

to Ty sie ludzisz. Mobil ma oleje 10W40 i 5W40 - olej mobila 5W40 jest lepszy do Twojego auta niz olejej mobila 10W40.
Lanie 10W40 mobila jest o tyle bez sensu, ze za te pieniadze mozna kupic lotosa 5W40
Dla jasnosci: nie robie reklamy lotosowi bo do swojego piernika leje akurat castrola (przejde chyba na motula - w zyciu czasem zmian jakis trzeba:) ) tyle, ze majac wybor 10w40 mobil a lotos 5w40 nie mialbym wielkich rozsterek

Jeden kupuje najtansze opony lezaki a drugi wypasy z indeksem predkosci minimum 240 itp - wolny kraj
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 09:49:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
mariusz888 napisał(a):
tx-didi
kiedys napewno zobacze :) bo nic nie jest wieczne ;)
napewno jak cos padne do dam wam znac ;)
wszystkie allroady ktore znam maja cofany licznik z okolo 400 na 170.
(sprawdzalem comanderem)poza piotrusiem i stamlejem bo ich autka tez znam :peace:



Widocznie nie widziałeś allroada z serwisem ASO (pełna bazą danych napraw) od wyjazdu z salonu do dziś. To jak byś posiadał to byś miał całą teczkę wydruków (grubości średniej książki) :d zapewne może podkreślam może 1% allroadów na AKP. Bo wnioskując tylko i wyłącznie po przebiegu nie rzutuje na stan samochodu tak na prawdę w 100%

A co do oleju i wcześniejszych dyskusji (nie komentuje). Przemek napisał wolny kraj... to jak z butami "kupisz za 600zł tak samo prześmierdną po 50km jak te z tesco za 99,99 zł, lecz komfort chodzenia sami wiecie"

Radko
Tak jak wypowiedz kupilem przebieg X Teraz przebieg Y i walki ok, polecam sprawdzić przede wszystkim stan popychachy, dzwigienek i podkadek. Jesli stan wałków jest zadowalający to wymienić za czasu w/w hydraulikę. Ponieważ te częsci w ogromnej mierze wpływaja na wycieranie sie wałków (szczególnie jak sie tak naprawdę nie wie co było robione tak naprawdę) bo można się rozczarować bardzo szybko i zastanowić ej chwila patrzyłem 4tkm temu było ok) . A wymiany oleju pełnego syntetyku specyfikacji 505.00 profilaktyka co 10tkm. :peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 18:03:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
grejf :peace:
"Widocznie nie widziałeś allroada z serwisem ASO (pełna bazą danych napraw) od wyjazdu z salonu do dziś"
czytaj zanim cos palniesz :d allroada mam z salonu a nie sprowadzonego przez handlarzaz z niemieckiego szrotu :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 18:36:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
mariusz888 napisał(a):
grejf :peace:
"Widocznie nie widziałeś allroada z serwisem ASO (pełna bazą danych napraw) od wyjazdu z salonu do dziś"
czytaj zanim cos palniesz :d allroada mam z salonu a nie sprowadzonego przez handlarzaz z niemieckiego szrotu :peace:


to logiczne, wowczas nie pisz oficjalnie ze nie widziales. Rozumiesz? ;) bo nie wiem co to ma wspolnego... zaduzo sie nasluchales o niemieckich szrotach, nie lepszych od polskich serwisow :D.

Jak sie wie co sie bierze i ''zna'' sie te auta, to szroty sa tu nie raz b.atrakcyjne.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 19:26:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
grejf napisał(a):
mariusz888 napisał(a):
grejf :peace:
"Widocznie nie widziałeś allroada z serwisem ASO (pełna bazą danych napraw) od wyjazdu z salonu do dziś"
czytaj zanim cos palniesz :d allroada mam z salonu a nie sprowadzonego przez handlarzaz z niemieckiego szrotu :peace:


to logiczne, wowczas nie pisz oficjalnie ze nie widziales. Rozumiesz? ;) bo nie wiem co to ma wspolnego... zaduzo sie nasluchales o niemieckich szrotach, nie lepszych od polskich serwisow :D.

Jak sie wie co sie bierze i ''zna'' sie te auta, to szroty sa tu nie raz b.atrakcyjne.

a co ma serwis do nowego auta :D (sam serwisuje ze stamlejem a aso tylko olej wymienia zeby bylo co wbic w ksiazke serwisowa)tu chodzi o to ze historia auta dla kupujacego jest jednoznaczna.
dobrze o tym wiesz ze nie mozna kupic dobrego allroada w niemczech z przebiegiem 170 tys. za te same pieniadze co w polsce z rzekomym 170tys.
ktory jest wlasnie sprowadzony z niemiec. :peace:
wlasnie o te auta mi chodzi bo przeciez nic za darmo nie ma ;)
ostatnio sprawdzalem przebieg auta z ks.ser. i fv. i okozalo sie ze w ecu przebieg jest dwa razy wiekszy niz na liczniku :/ (licznik byl cofany miedzy kazda wizyta w aso) :/
ja nie twierdze ze ty masz takie auto bo nigdy go nie widzialem ,jesli wiesz co masz ,a pewnie wiesz to chyba zdajesz sobie sprawe ze jestesmy mala grupa zadowolonych wlascicieli :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 19:52:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
sorry za offtop. Doklaadnie. Pozdrow Stamleja

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2010 20:24:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
grejf napisał(a):
sorry za offtop. Doklaadnie. Pozdrow Stamleja

pozdrowie go od ciebie :peace:
bedziemy u niego w allroadku rozrzad wymieniac :diabel:
pozd :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2010 07:13:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
Czytam, i widzę że dyskusja zmieniła zupełnie temat to może mody zakończą? Ja już kupuję Motula 8100 i zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Jesli stan wałków jest zadowalający to wymienić za czasu w/
PostNapisane: 16.kwi.2010 19:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
Jesli stan wałków jest zadowalający to wymienić za czasu w/w hydraulikę. Ponieważ te częsci w ogromnej mierze wpływaja na wycieranie sie wałków

w jaki sposób hydraulika czyli popychacze mają wpływ na stan wałków ?
nie za bardzo rozumiem i prosiłbym o wypowiedz kogos znajacego sie na rzeczy ...
niebawem bede robił pasek rozrzadu i mysle o wymianie popychaczy tylko własnie w jaki sposób one sie zuzywają i niszcza wałki?
sam sie domyslam ze jezeli sie nie napełniaja własciwie olejem to albo sa za twarde albo za miekkie .miekkie powinny sie lekko uginac i nie otwierac zaworów wiec moc spada i chyba klekotanie ? a miekki popychacz raczej mniej zuzyje krzywke niz twardy bo nacisk na krzywke mniejszy wiec jak to by sie miało do zuizycia wałka ...
za twarde popychacze czyli chyba zatkane ,zapieczone .tylko jak go zatkac jak filtr zbiera duzo mniejsze zanieczyszczenia niz srednica otworków w popychaczu ?
bardzo prosze o przedstawienie mechanizmu zuzycia....
pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2010 20:07:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
miedzy krzywka a dzwigienka powstaje luz ktory jest spowodowany za wolnym napelnianiem sie hydropopychacza (jest w nim sprezynka ktora moze np. byc juz slaba lub sam hydropopychacz jest przytarty i nie nadaza za walkiem) wtedy krzywka udzerza w dzwigienke. :/
dzwigienka powinna nieustannie przylegac do walka . ;)
cos w tym rodzaju :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 16:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
mariusz888 napisał(a):
wtedy krzywka udzerza w dzwigienke. :/
dzwigienka powinna nieustannie przylegac do walka . ;)
cos w tym rodzaju :peace:

hondach (przynajmniej silniki D14xx, D15xx i chyba B16/18xx) nie ma hydropop i krzywka uderza bezposrednio w dzwigienke na ktorej drugim koncu jest srubka zakontrowana nakretka (stopien wkrecenia to regulacja - podobnie jak w fiacie 126p) i mimo, ze tam ma byc luz (bo jak sie nagrzeje to luz sie kasuje/prawie kasuje) to jakos krzywki sie nie wycieraja (przynajmniej o takich przypadkach nie slyszalem)... pierwsze 2.5v6tdi maja po prostu spartolone smarowanie (lacznie z zapychajaca sie odma) i proces siadania hydrauliki i zjadania sie krzywek nastepuje ze 2x szybciej niz w innych autach - klepiaca hydraulika w innych autach nie wywala walkow z definicji... w 2.5v6 tak
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 18:38:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
no w hondach jest dokladnie jak mowisz w b16 musialem co 30tys regulowac.
ale to o niczym nie swiadczy bo w benzyniakach audi nic sie nie wyciera ;)
w dieslach nie jest to proste przy 4 zaworach na cylinder ktore musza byc rownolegle no i inne sily przenosza ;)podejrzewam ze takie rozwiazanie z hondy rozsypalo by sie po 10tys. w V6 2.5 tdi . ;)
mi tam narazie nic nie klepie a walki nie nosza sladow uzycia wiec nic z tego juz nie rozumie(byc moze dlatego ze nie widzialy nigdy longlife) :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 19:50:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
hmmm...
nie za bardzo mnie przekonuje zeby lekki luz mógł byc powodem tak drastycznego zjadania krzywek w v6 tdi .jeszcze niedawno miałem golfa 2 1,6 tdi tam popychacz tłukł sie z 5 lat i wałek był ok .lany był zawsze lotos 15 w40 a turbo cały czas orginalne!!! i cały silnik był w stanie perfekcyjnym po 370 tys km !! zero zuzycia oleju i power na maksa ...na oo ;-)
poza tym gdyby pojawił sie luz to czy nie wypadłaby pestka lub dzwigienka ???
no i klekotanie które powinno byc słyszalne ....

dzis z ciekawosci podniosłem pokrywy i obejrzałem rozrzad w moim v6 akn 99r jedna krzywka na wałku ssacym w prawej głowicy zuzycie ok 0,1mm kilka ledwo wyczuwalne zuzycie pod paznokciem moze 0,05 a ok 20 krzywek idealnych .
przebieg 243 tys wałki orginał audi 98r olej zawsze 10w40 lotos wymiana co ok 7 tys .auto mam 5 lat wczesniej był castrol 10w40 lany przez szwaba ale jako patriota zapodałem lotos ;-) .odma zawsze czysciutka .czyszczona rozcienczalnikiem do białosci co 2 wymiany .
mam takie pytanie
moze ktos wie jak głeboka jest warstwa utwardzona wałka ? do jakiej głebokosci moze sie wycierac krzywka zanim trzeba bedzie ja regenerować ?
dodam ze 2 lata temu 50 tys km wstecz zuzycie było identyczne !! tak jakby zatrzymało sie na tym poziomie
pozdro ciepek a6 2,5 tdi 99r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2010 20:05:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
ciepek napisał(a):
hmmm...
nie za bardzo mnie przekonuje zeby lekki luz mógł byc powodem tak drastycznego zjadania krzywek w v6 tdi .jeszcze niedawno miałem golfa 2 1,6 tdi tam popychacz tłukł sie z 5 lat i wałek był ok .lany był zawsze lotos 15 w40 a turbo cały czas orginalne!!! i cały silnik był w stanie perfekcyjnym po 370 tys km !! zero zuzycia oleju i power na maksa ...na oo ;-)
poza tym gdyby pojawił sie luz to czy nie wypadłaby pestka lub dzwigienka ???
no i klekotanie które powinno byc słyszalne ....

dzis z ciekawosci podniosłem pokrywy i obejrzałem rozrzad w moim v6 akn 99r jedna krzywka na wałku ssacym w prawej głowicy zuzycie ok 0,1mm kilka ledwo wyczuwalne zuzycie pod paznokciem moze 0,05 a ok 20 krzywek idealnych .
przebieg 243 tys wałki orginał audi 98r olej zawsze 10w40 lotos wymiana co ok 7 tys .auto mam 5 lat wczesniej był castrol 10w40 lany przez szwaba ale jako patriota zapodałem lotos ;-) .odma zawsze czysciutka .czyszczona rozcienczalnikiem do białosci co 2 wymiany .
mam takie pytanie
moze ktos wie jak głeboka jest warstwa utwardzona wałka ? do jakiej głebokosci moze sie wycierac krzywka zanim trzeba bedzie ja regenerować ?
dodam ze 2 lata temu 50 tys km wstecz zuzycie było identyczne !! tak jakby zatrzymało sie na tym poziomie
pozdro ciepek a6 2,5 tdi 99r

to tylko jedna z teori spiskowych 2.5(skoro niektorzy twierdza ze to hydraulika jest winna to mozna to tylko powiazac z luzem ktory powinien byc kasowany)
tak naprawde to jeszcze nikt tego nie udowodnil :/
widzialem ostatnio w firmowym aucie w NL walki po 460 tys.1998rok. i nie bylo tam jakiegos wielkiego dramatu(normalne zuzycie rzedu 0.3mm) :):
wydaje mi sie ze wystarczy wymieniac dobry olej na czas i wszystko bedzie ok. :peace:
ps.dzwigienki wlasnie czesto spadaja :/

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2010 22:04:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
Zalałem wczoraj 5 litrów motula 8100-x, wyciągnąłem resztki z obudowy filtra i jak sprawdzałem później poziom oleju to było nad kreską max. Czy nie wszystko zostało zlane, czy do tego silnika wchodzi poniżej 5l?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: