.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 19:40:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI AKN] termostat i podwyższone zużycie paliwa.
PostNapisane: 21.kwi.2010 19:40:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Witam.
Przed zimą miałem problem z pompą paliwa w zbiorniku i razem z nią został wymieniony czujnik temp płynu chłodzącego gdyż miałem następujący błąd

00522 - czujnik płynu chłodzącego G62
opis usterki: 30-10

Po wymianie tego czujnika kontrolka świec gaśnie o wiele szybciej niż wcześniej, jednak po pewnym czasie zaobserwowałem że temp na wskaźnikach nie dochodzi do 90 stopni i po załączeniu ogrzewania spada o około 10 stopni (z około 80 na około 70).
Błędy zostały wykasowane i już się nie nie pojawiały. Czy mógł się zapowietrzyć układ chłodzenia przy wymianie czujnika? Czy to jednak objawy zaciętego termostatu w pozycji otwartej?
Przy wymianie pasków rozrządu i dodatkowych wymieniłem oczywiście termostat na oryginalny, pompę wody i płyn na nowy. Od tamtego czasu przejechałem około 35 - 40 tys. km.

Czyżby już mógł się zaciąć termostat?

Pozdrawiam serdecznie
Konrad

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5 TDI AKN] termostat i podwyższone zurzycie paliwa
PostNapisane: 22.kwi.2010 19:52:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
konrad_1977 napisał(a):
Witam.
Przed zimą miałem problem z pompą paliwa w zbiorniku i razem z nią został wymieniony czujnik temp płynu chłodzącego gdyż miałem następujący błąd

00522 - czujnik płynu chłodzącego G62
opis usterki: 30-10

Po wymianie tego czujnika kontrolka świec gaśnie o wiele szybciej niż wcześniej, jednak po pewnym czasie zaobserwowałem że temp na wskaźnikach nie dochodzi do 90 stopni i po załączeniu ogrzewania spada o około 10 stopni (z około 80 na około 70).
Błędy zostały wykasowane i już się nie nie pojawiały. Czy mógł się zapowietrzyć układ chłodzenia przy wymianie czujnika? Czy to jednak objawy zaciętego termostatu w pozycji otwartej?
Przy wymianie pasków rozrządu i dodatkowych wymieniłem oczywiście termostat na oryginalny, pompę wody i płyn na nowy. Od tamtego czasu
przejechałem około 35 - 40 tys. km.

Czyżby już mógł się zaciąć termostat?

Pozdrawiam serdecznie
Konrad





termostat mógł sie zrabac choc to by była złosliwosc rzeczy martwych ...
przez czujnik nie mógł sie raczej zapowietrzyc choc jesli wylałes z litr płynu podczas wymiany to juz kto to wie... po wyjeciu płyn wypływa a nie cofa sie wiec o zapowietrzenie trudno .zapowietrzony nie miałby ogrzewania badz zimny którys z węży od chłodzenia .
mimo przycietego termostatu temperatura powinna dojsc do 90 jak dasz mu porzadnie w d...e .
u mnie tez jest zwalony termostat juz z rok bo jest ok 70-80 st ale nic nie ruszam do czasu wymiany pasków (moze za rok) bo auto chodzi wzorowo a pali 7-7,5 w jezdzie trasa 80% normalna jazda bez oszczednosci (manual v6 akn 99 czip )
wiec nie widze potrzeby jego wymiany spalanie nic nie wzrosło a dynamika moze nawet sie poprawiła .bynajmniej temp rosnie do 90 gdy go ostro pogonie
jesli nie wzrosło u ciebie spalanie ,ogrzewanie jest wydajne ,ja bym nie dłubał w silniku do czasu jakiejs innej naprawy bo to dosc pracochłonna i kosztowna robota ale to moje tylko zdanie .
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 20:29:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
zużycie paliwa mi wzrosło i dlatego musze wymienić ten termostat. co z tego że tochę oszczędze na wymianie jak mnie zjedzą wydatki na paliwo. Pasek wymieniałem 3 lata temu i zrobiłem niecałe 40 000 km. Jeszcze drugie tyle czyli kolejne 3 latka i będzie wymiana pasków. Tyle nie mam zamiaru czekać tak samo nie chce aby jakieś naprawy mi wyskoczyły więc wole usuwać wszystko na bieżąco.

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2010 20:37:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
a to słusznie .a duzo zre paliwa teraz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 13:54:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
około 10 - 11 litrów na mieście przy spokojnej jeździe. Z regóły nie kręce silnika więcej jak 2200 obr. Prawdopodobnie czeka mnie tez czyszczenie kierownic turbiny, bo czasami nie wchodzi więcej jak 2500 obr np. przy wyprzedzaniu. Prawdopodobnie dlatego że dynamicznie nie śmigam. Jednak nie pokazuje żadnego błedu ani nie muli się na tyle aby trzeba by było wyłączać silnik by odzyskać moc. Własnie takie obiawy opisuja osoby które mają zapieczone kierowniczki turbiny i po czyszczeniu wszystko wraca do normy.

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 13:57:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zaloguj VAG iem grupe 007 na zimnym i na max.rozgrzanym silniku... bedziesz wiedzial gdzie lezy problem.

I błagam - popraw tego BYKA w temacie bo, az oczy bolą...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: