.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 00:24:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 AEL] Problem z silnikiem mechanicy rozkładają ręce
PostNapisane: 24.kwi.2010 09:57:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 11:19:06
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich od pewnego czasu mam problem z silnikiem w audi A6 2.5tdi AEL objawy są takie że jak przy zimnym silniku dam mu dużo gazu to zaczyna im telepać i nie chce przyśpieszać pracuje tak jak by na trzech garach pracował a jak wcisnę gaz do dech to gaśnie i nie mogę go odpalić przez jakąś minutę (słychać że kręci ale na początku nie zaskakuje tak jak by paliwa nie dostawał) drugi objaw to po nagrzaniu silnika i wciśnięciu gazu do końca szarpie silnikiem i to do tego stopnia że odkręca śruby przy kole pasowym. Dodam jeszcze że dopiero co regenerowali mi pompę wtryskową i zamieniłem wtrysk sterujący vag nie pokazuje żadnego błędu jak sądzicie co może być nie tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2010 12:25:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
To, że nie ma błędu nie znaczy że jest wszystko ok.

Może spece od pompy nie mieli wiedzy na temat ustawiania dawki vagiem i tylko porządnie zalewa silnik, przez co się dławi.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2010 15:12:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrob pelną diagnostyke... wiele sie wyjasni... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2010 17:57:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Hydraulika moze sie podwieszac
sprawdz cisnienie oleju

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2010 18:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 11:19:06
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Pompiarz zasugerował mi że to może być czujnik położenia wału szczerzę wątpię ale wymienię go w poniedziałek i jak co to się umówię na kolejną diagnostykę która prawdopodobnie nic nie powie bo już kilka razy mi robili i nic z niej nie wyszło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2010 21:38:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
miałem to samo B4 1,9 TDI 1z i znam pareinnych samochodów z tą dolegliwością w zadnym sprawa nie została wyjasniona , po rozgrzaniu silnika problem znikał , miałem podłączony czujnik ciśnienia oleju i ciśnienie było na zimnym bardzo wysokie - nienaturalnie wysokie - był pomysł ze pompa olejowa nie domaga wiec została zmieniona na nowa ale problem pozostał , wiec rozbierałem cały motor i czyściłem kanały olejowe , na krótko pomogło - w diagtroniku po logowaniu statyczny i dynamicznym nic nie wykazało powiedzieli ze auto igła wiec musiałem sie do tego przyzwyczić i zrobiłem jeszcze do momentu sprzedazy z tą dolegliwościa 120 tys km i ... padł motor ale :D ale to od paliwa na którym jezdziłem - olej ciązki - co było wkalkulowane w ryzykko - po zmianie motorowni czyli samego dołu problem bezpowrotnie ustyąpił - uwaząm ze przyczyną awariii są zatykające sie kanały olejowe -ale oczywiście posłuchaj kolegów i zapodaj pełne Vagowanie auta moze u ciebie bedzie co innego tym bardziej ze motor inny :peace:

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2010 15:32:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 11:19:06
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Ale u mnie problem nie znika na ciepłym silniku też szarpie tyle że nie gaśnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2010 16:50:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Zrob pelna diagnostyke jak ci pisza koledzy+ sprawdz cisnienie oleju

sprawdzic cisnienie oleju jest bardzo latwo
wkrecasz manometr zamiast czujnika cisnienia oleju

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2010 18:15:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
możliwy problem z sekcją zasilania w pompie wtr. sugeruje pompe wrzucić na "stół".

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2010 18:11:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 11:19:06
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Auto naprawione powodem problemów był uszkodzony komputer silnika podawał za dużo powietrza.

Wiem że forum to nie miejsce na reklamy ale użytkownik toms001 w pełni na to zasłużył ponieważ poradził sobie z moim autem w dwie godziny (diagnoza naprawa) gdzie wcześniej wydawałem na mechaników po 5tys, 3tys i kupę mniejszych faktur dostawałem od mechaników a nie byli to mechanicy z pierwszej łapanki tylko podobno najlepsi we Wrocławiu np. Jetronic tak więc w razie jakiś problemów z autem nie wyrzucajcie kasy w błoto tylko od razu kontaktujcie się z Toms001

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2010 22:23:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Krzychu.1 napisał(a):
Auto naprawione powodem problemów był uszkodzony komputer silnika podawał za dużo powietrza.


Dziwna usterka. Gdybyś zrobił logi wyszłoby to od razu.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2010 23:31:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
to chyba nie uszkodzone Ecu tylko jakiś tuning z allegro miałeś w kostkach ,może jakiś amator bawił się dawkami .

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2010 14:37:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Dzięki Krzychu za pochwałę.

U Krzycha problemem okazał się przerobiony ręką tunera amatora ECU.
Jak wyszło podczas rozmowy, auto podczas wymiany rozrządu i regeneracji pompy wtryskowej w międzyczasie miało zmieniane ecu. Powodem było zalanie fabrycznego komputera, a w konsekwencji korozja.

Podejrzenia mechaników padały na pompę lub złe ustawienie rozrządu. Jedni zwalali na drugich. Jak słyszałem, pompa była poprawiana kilka (5?) razy.
Najsmutniejszy jest fakt, że tak znana we Wrocławiu marka Jetronic kasując sporo $ zapewniała, że po stronie elektroniki jest wszystko w porządku.

Już po pierwszych pomiarach było oczywiste, że wartości są mocno przesterowane. Następnego dnia Krzysiek podjechał z innym ecu, aktywowaliśmy immo, jeszcze tylko regulacja dawki i auto zaczęło jeździc jak należy.

To był naprawde prosty przypadek (i jak widzę każdy mający jakieś pojęcie od razu wie w czym rzecz) lecz niestety znane wrocławskie warsztaty potwierdziły, że ze starszymi audi nie ma u nas do kogo się zgłosic...

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: