.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.maja.2024 05:37:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI] KPOWER - pomiar mocy i momentu obrotowego
PostNapisane: 10.kwi.2008 10:12:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Czy wie ktoś jak prawidłowo wykonać logi VAG-iem dla programu easydiag lub kpower ? Trzeba logować grupę 005 i 006. Chciałbym porównać te wyniki z hamownią, bo byłaby to niezła alternatywa . W sumie prawie hamownia... Wiem że prawie robi czasem różnicę, ale chyba prawidłowo wykonany pomiar będzie zbliżony do hamowni choć trochę?

http://rapidshare.com/files/106319633/leistung_drehmoment.csv.html tu jest przykład prawidłowego (dla programu) logu.
oraz wykres z tego logu
Obrazek

_________________
A6 C5 1997 ???


Ostatnio edytowano 21.kwi.2008 14:59:27 przez makaon, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 10:32:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Pozwoliłem sobie uporzadkować twoje logi , dziwny ten wykres , moment powinien rosnać łagodnie i w wyzszej predkosci obrotowej delikatnie opadac , a u Ciebie .... Sam widzisz :peace: , nizły wirus , pierwszy raz widze takie cudo :szczerbol:

Obrazek

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] logi dla programu easydiag (pomiar mocy i momentu)
PostNapisane: 10.kwi.2008 10:46:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
makaon napisał(a):
Czy wie ktoś jak prawidłowo wykonać logi VAG-iem dla programu easydiag lub kpower ? Trzeba logować grupę 005 i 006. Chciałbym porównać te wyniki z hamownią, bo byłaby to niezła alternatywa . W sumie prawie hamownia... Wiem że prawie robi czasem różnicę, ale chyba prawidłowo wykonany pomiar będzie zbliżony do hamowni choć trochę?

http://rapidshare.com/files/106319633/leistung_drehmoment.csv.html tu jest przykład prawidłowego logu.
oraz wykres z tego logu
Obrazek



czy mógłbyś przedstawić linki poruszające informacje, które przedstawiłeś?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 12:29:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Wykresy i logi nie są moje, tylko przykładowe z programiku easydiag. Pochodzi toto z niemieckiej stronki, ale że nie kumam ani ani, to nawet nie wnikałem
http://www.audi-speed.com/community/easydiag/default.asp?S_ID=65&M_ID=0



tu jest ten easydiag i kpower tu http://64.233.183.104/search?q=cache:9gQg276NVxIJ:www.gerritspeek.nl/vag-com_downloads.html+easydiag+vagcom&hl=pl&ct=clnk&cd=6&client=opera

a to chyba wykonanie pomiaru w kpower
Cytuj:
3. Vorgehensweise

Zuerst ist mit VAG-COM ein geeignetes Logfile zu erstellen:
Meßfahrt, bei der z.B. Meßwertblöcke 5 und 6 des Motorsteuergeräts
aufgezeichnet wird.
Wichtig ist, daß Drehzahl und Geschwindigkeit im Log enthalten sind.
Bei der Meßfahrt beschleunigt man im 3. oder 4. Gang mit
Vollgas von etwa 1500min-1 bis zur höchsten Motordrehzahl,
drückt dann die Kupplung und lässt das Fahrzeug ausrollen.
Die Meßstrecke sollte dabei möglichst gleichmäßig eben sein.

Die Logdatei dann dann direkt über den Button 'Logdatei importieren'
ins Programm übernommen werden.
Eine manuelle Eingabe von Beschleunigungs- und Ausrollwerten
ist ebenfalls möglich. Die Werte in den Tabellen lassen sich per
Doppelklick editieren.
Falls das Programm nicht automatisch die richtigen Bereiche der
Logdatei erkennt, ist diese manuell so zu korrigieren,
daß nur Beschleunigungs- und Ausrollvorgang darin enthalten sind.

Die Spaltennamen der CSV-Logdateien sind auf unsere (momentan noch
englische) VAG-COM Distribution zugeschnitten. Verwenden Sie eine
andere oder anderssprachige VAG-COM Distribution, kann es notwendig
sein die Einstellungen für den Import von Logdateien anzupassen.
i tłumaczenie z translatora
Cytuj:
Najpierw - za pomocą Vag Com utworzyć odpowiedni Log:
Jeździe mierząca, przy której bloku wartość mierzona 5 i 6 ster motorowy
rysowany jest.
Ważne, aby w logu były zawarte obroty silnika i prędkość samochodu.
Logi robić w czasie jazdy na 3 lub 4 biegu.
Od około 1500min-1 wciskamy pełen gaz, do najwyższych obrotów silnika,
wcisnąć sprzęgło i pozwolić by samochód toczył się swobodnie.
Odcinek pomiarowy powinien był przy tym możliwe równo być płaski.

Plik logu potem można bezpośrednio importować w "messung" przyciskiem "Log datei importieren".

Manualne podanie z Beschleunigungs - i wartość rozwijające
jest również możliwy. Wartości w tabelach dają się przez
Kliknij podwójnie myszką edytować.
Gdyby program nie automatycznie właściwy zasięg on
Plik logu rozpoznaje, to manualna jest do poprawienia tak,
że tylko Beschleunigungs - i zawarci są zjawiskiem rozwijającym w tym.

Imiona kolumny cSV - pliki logu są na naszych { momentalny jeszcze
przykroić angielską) VAG - COM dystrybucji. Państwo używają jednej
inną lub sprachig Anders VAG - COM dystrybucji, może niezbędnie
być dopasować ustawienia dla importu z plików logu.

gdyby ktoś ppoprawił, byłoby miło.

te same dane przeliczone przez kpower wyglądają już spoko
Obrazek

wygląda (z okienek kpower po wczytaniu logu) że chyba na IV lub III rozpędził auto na maxa a potem pozwolił mu toczyć się i zwolnił z 155 do 87 km/h

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2008 14:24:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Obecnie jestem w fazie testowania. Na forum a4 mają porównanie wyników z kpower i hamowni Rogala i wyniki są niemal identyczne więc chyba warto. Robię też spolszczoną wersję i opis. Badanie jest bardzo proste. Na 3-czce trzeba 2-2,5 km prostej drogi.

Przykład moich pomiarów: sczipowany 90 konny Golf IV : 117,5 KM i 238,5Nm (masa niestety "założona" na 1400 kg, więc wynik niepewny, ale zbliżony do prawdy - będzie dokładny po zważeniu auta)
Obrazek

Swego auta (ze mną i z Bobem waży 1750 kg) nie mogłem zbadać, bo VAG dziwnie robił logi tzn. zamiast co 0,5 sek to robił co 3 i na razie nie wiem co z tym fantem zrobić? Może ktoś z Was pomoże?

No dobrze, z VAGIEM se nie poradziłem ( to że loguje co 2 sek nie ma wpływu tylko trzeba wtedy dłużej logować hamowanie ze 40 sek), ale zrobiłem wiele prób i już wiem jak logować, aby wynik był w miarę prawdziwy.
To moja Niunia:
Obrazek

Aby wynik był prawdziwy należy auto BARDZO dokładnie zważyć (10 kg oszustwa to ok 1 KM oszustwa), 10 stopni to ok . 0,1 KM błędu, jeśłi opony mamy inne niż seryjne, należy zmierzyć(obliczyć) obwód opony i odnieść go do obwodu opony seryjnej - wpółczynnik w programie domyślny 1 czyli seria.
Pomiar wykonać na możliwie płaskim fragmencie drogi na biegu 3 lub 4, auto logujemy od 1500 obr/min (gr. 5 i 6) wtedy wciskamy gaz "do dechy", po uzyskaniu maksymalnych obrotów wciskamy sprzęgło ( nie tzw. luz) i toczymy auto swobodnie do ok.70-80 km/h i dajemy log stop. Potem log wczytujemy do kpower i cieszymy oko wykresem!!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Ostatnio edytowano 22.kwi.2008 06:56:46 przez makaon, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2008 14:38:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
makaon podrzuć mi jak masz gdzieś ten wykres, który wyszedł nam w golfie Twojego kolegi.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2008 14:15:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 08:18:14
Posty: 38
a czy jamoge tez sobie takie cós zrobic :?: jak mam naprzepływce boshi blok tylko 000 :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2008 14:34:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
nie. Do powstania wykresu wymagane są logi prędkości i obrotów silnika.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI] KPOWER - pomiar mocy i momentu obrotowego
PostNapisane: 25.kwi.2008 11:10:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
makaon napisał(a):
Czy wie ktoś jak prawidłowo wykonać logi VAG-iem dla programu easydiag lub kpower ?


generalnie taki program + logi to "hamownia drogowa/przenosna" (no moze "gestosc" wynikow nie jest pewnie nie taka ale chyba do domowych zabaw wystarczy)
jest jeszcze jedna "soft hamownia" - excel popometer.xls -> z tym, ze na niemieckich forach z tych softow chwalili kpower jak najblizszy prawdziej hamowni

To z popometer instruckja

1. Eingabe Fahrzeuggewicht + Fahrer in kg
2. Eingabe 1 bei Quattro oder 0 bei Frontantrieb
3. Eingabe Luftdruck + Außentemperatur
mbar: Temp:
4. Datenmessung 3.Gang
möglichst 2000 U/m bis an 6600 U/m
oder knapp darunter
5. Am Ende der Messfahrt Kupplung treten
und im Gang ausrollen lassen.
6. Ausrollen bis zur Startgeschwindigkeit
7. Die Daten einfach aus der CSV-Datei
in Tabelle Eingabe kopieren.


1 - podac wage z kierowca
2 - specyficzny dla popometer parametr (q czy nie q)
3 - cisnienie i temp powietrza
4 - na 3ce od .. do.. (wiadomo zaleznie od auta)
5 - wcisnac sprzeglo i pozostac na biegu (trzymamy sprzeglo!!!)
6 - wytoczyc sie tak do predkosci poczatkowej
7 - dane jak CSV wkleic do tabelek (specyficzne dla tego arkusza excela)


Uwaga: zarowno wyniki hamowni typu "dynomet" jak i tych "przetrawiaczy logow" sa co najwyzej "pogladowe" bez znania wagi auta z kierowca i co tam w nim jest - z doswiadczenia wiem, ze waga auta w papierach a na wadze to roznica czasem kilkudziesieciu kilu (u mnie bylo 90!)
Za grosze zwazyc auto pewnie mozna na punktach z weglem, skup zlomu, sprzedaz zwirow/kruszywa itp

Aktualne cisnienie atm. trzeba sobie chyba wymyslic albo ogladac prognoze pogody:)

Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 16:15:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Oj chyba nie czytasz tego, co inni piszą. Pisałem wyraźnie: dokłdnie ZWAŻYĆ auto i piszę też jak nieprawidłowa waga zmienia uzyskane wyniki. Tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/inne_kpower_i_pomiar_mocy-t28955.0.html;all= macie porównanie wyników z kpower do hamowni Rogala. Ocenę pozostawiam Wam. Mi ten program pasuje i jest w miarę miarodajny oraz oczywiście FREE i w zasięgu każdego VAGowicza.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 18:46:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jak mam to zrobić z Tiptroniciem? Da się w ogóle? Bo ten luz to trochę nie teges do tipa...

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2008 19:31:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
makaon napisał(a):
Mi ten program pasuje i jest w miarę miarodajny oraz oczywiście FREE

on nie jest za free (kpower)

Stamlej napisał(a):
Jak mam to zrobić z Tiptroniciem?


w tipronicu masz podawany moment+obroty ale tip zawyza wyniki, mozezsz poszukac auta w manualu z podobnymi logami i po wizycie na h.
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2008 15:43:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Aktualne cisnienie atm. trzeba sobie chyba wymyslic albo ogladac prognoze pogody:)

podaje je VAG w grupie 10 obok ciśnienia turbawki

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2008 21:14:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Nie wiem dlaczego moje wypociny z wczoraj zniknęły.

Zrobiłem pare testów K-POWEREM i oto wyniki

Teren: autostrada A4 Gliwice-Katowice, nie jest idealnie płasko i nie wiem czy to nie ma zgubnego wpływu. Bo są duże różnice między 5tym a 4 biegiem

4ka

Obrazek

5ka

Obrazek

Ato bez katów i dawka 2.5 ale różnice ogromne miedzy 4ka a 5ka
Auto ważone przed pomiarem umnie na wadze.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2008 22:12:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Zdecydowanie masz coś nie tak bo wyszło straszmie słabe prezyśpieszenie(0,13-0,15G u mnie 0,22 G). Badanie powinieneś robić na III lub IV, bo V to nadbieg (idealnie jest kiedy robisz na IV - przełożenie bezpoośredni. No i nie zapominaj o przeliczeniu wymiaru kółek, jeśliu masz średnicę inną niż oryginalne. No i bardzo duże znaczenia ma wpisanie przwidłowej masy CAŁEGO zestawu (auto, kierowca, sprzęt, paliwo itp) W CZASIE badania.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2008 22:19:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Jest robione na 4tym biegu a średnica koła jet 1 bo jest na seryjnym kole.

Opóźnienie może wynikać z tego że w AELu nie ma pełnego doładowania przy 1900obr/min tylko turbo musi się prawie do 2.5tyś rozkręcic

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2008 12:04:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2008 22:16:07
Posty: 2
Skąd można pobrać KPower? Czy on jest płatny czy darmowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2010 12:45:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Odgrzeje kotleta.

Kpower można pobrać tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1098412.html

Czy mógłby ktoś kto ma shamowane auto na hamowni sprawdzić czy wykres z kpower dużo odbiega?? Zawyża zaniża itp.??

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: