.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 08:42:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AEL-znikający olej z silnika
PostNapisane: 09.maja.2010 10:10:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Witam. Mam dziwny przypadek w autku. Popatrzyłem na forum, ale nie znalazłem takiego dziwactwa jak u mnie w aucie. Przebieg rzeczywisty 293 tkm. Po wymianie oleju na bagnecie był max. Po przejechaniu 2 tyś w trasie na bagnecie bez zmian = max. Ostatni 1 tys przejeżdżony w mieście i na bagnecie ubyła połowa... :?:
Sprawdziłem:
-rura dolotowa od turbiny sucha i czysta - więc turbo O.K.?
-wydech bez tłuszczu tylko sucha sadza
-żadnych wycieków
-nie kopci na niebiesko, nawet przy rozruchu mały czarny dymek i nic więcej, --nie śmierdzi przepalonym olejem
Nie sprawdzałem jeszcze IC
Cały czas chodzą mi po głowie uszczelniacze zaworów, ale nie ma niebieskiego dymu po rozruchu. Liczę na Wasze wskazówki zanim w ciemno wydam na uszczelniacze...
Czy macie jakieś doświadczenie z takim czymś?
Dzięki. Pozdrawiam

Kompresja w cylindrach
1-33.1
2-35.1
3-33.9
4-33.5
5-35.3
W trasie jeżdżę do 160km/h, w mieście kręcę do ok 2600 obr/min
Olej Shell półsyntetyk zmieniam co 10 tkm

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 11:31:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Znowu sobie szukasz problemu... wg mnie konsumpcja sosu w normie...
Na jakim sosie jezdzisz...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 11:41:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Oczywiście, że w normie. Tym niemniej mi w AELu znikają naprawdę śladowe ilości. Po 3 tys ubywa mi może 1 mm z bagnetu. Od wymiany do wymiany nie muszę niczego dolewać.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 12:26:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Co ciekawe jak jeździłem na Mobilu 5W 50 co jakiś czas dolewałem niewielkie ilości w czasie eksploatacji, po zmianie na Motula 5W 40 zupełnie przestał brać oliwkę.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 12:32:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
Według mnie pobór oleju nie jest w normie... 3000km powolnej jazdy do 2600obr/min w mieście i trasa do 160km/h i pół bagnetu nie ma.

Mój kolega jeździ AELem i dolewa 1L- 1.3L od wymiany do wymiany

Chcecie wierzcie chcecie nie.Mój AEL jeździ na Oleju AGIP 10W40 i od wymiany do wymiany może milimetr spada może nie.Nie zauważam wogle poboru oliwy.Olej wymieniam co 10.000km

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 12:58:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
U mnie jak kupiłem to był jakiś dziadowski olej zalany i znikało. Teraz druga zmiana na Valvoline Durablend 10W40 i nic nie dolewam, a ostatnio nawet zmianę zamiast przy 10tys przeciągnełem pod prawie 15tys.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 13:32:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Adam

Zalej Liqui Moly polsyntetyk i bedziesz mial spokoj w kuchni.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 14:58:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Dzięki za zainteresowanie. Rebus w tym, że po 2000 km w trasie nic nie ubyło, a po 1000 km w mieście zeszło...
Leję Shell 10W40 Diesel, półsyntetyk, wymieniam co 10tkm. Wczoraj dolałem, poczynię obserwację - znowu jadę w trasę. Ale czuję że "na pałę" wymienię uszczelniacze. Chorobliwie nie cierpię dolewać oliwy, a ten jeszcze nie powinien brać...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 15:19:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Wiesz, uszczelniacze wymienia się też ze względu na wiek, nie tylko przebieg ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 21:05:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Marcin, masz rację. I mam nadzieję że to po prostu gumka się "wypracowała" i z wiekiem zmalało jej się i nic więcej motorowni nie dolega. Jak wspomniałem wcześniej - zrobię jeszcze jedno porównanie - wybieram się w trasę.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 21:43:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
To co w końcu te gumki w Dieslach się wymienia, bo szwagrowi odradzili w warsztacie? Turbo mu raczej nie ciągnie bo czysto wszędzie, wycieków też nie widać.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: