.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 14:20:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: T4 2.5TDI AJT 88PS Ciezko pali po wymianie paska rozrz(Logi)
PostNapisane: 08.maja.2010 23:53:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
witam prosze was o pomoc,dzis wymieniłem rozrzad w moim t4 2.5tdi i ciezko zapala.Jak zapali to potem pali raz za razem od strzała.Jak postoi z pol godziny znow ciezko zapala

Wklejam logi do oceny (blok 000bs)
Prosze o pomoc

Log (0 - 000)

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: T4 2.5TDI AJT 88PS Ciezko pali po wymianie paska rozrz(L
PostNapisane: 09.maja.2010 21:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
pawela122 napisał(a):
witam prosze was o pomoc,dzis wymieniłem rozrzad w moim t4 2.5tdi i ciezko zapala.Jak zapali to potem pali raz za razem od strzała.Jak postoi z pol godziny znow ciezko zapala]



W Twoim ptaniu jest juz odpowiedź na ten problem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 23:21:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
wiec jak mam w moim T4 zmienic kat wtrysku????Jest jakaś regulacja na pompie????Dlaczego po zmianie paska kąt się zmienił.Wczesniej auto paliło normalnie.Proszę o pomoc
Z góry dziękuję

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 23:43:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wyraźnie widać , że kąt wtrysku jest źle ustawiony, mimo iż wkleiłeś loga dynamicznego ... oczywiście poruszamy pompą wtryskową w osi pompy ...
Regulację kąta wykonujemy na uruchomionym silniku po uprzednim poluzowaniu śrub mocujących pompę wtryskową. Regulacja jest precyzyjna , milimetrowy ruch przestawia kąt o kilkanaście jednostek ...

Najłatwiej i najprościej ustawisz go korzystając np z VAG-COM`a uruchamiając do odczytu blok 01 , grupę 000 i włączając opcję basic settings / Nastawy Podstawowe.
Uruchamiasz TDI-timing i wybierasz z menu rozwijalnego swój silnik (powinien być już w wersj 3.xxx).
Wypadkowa wykresu powinna zawierać się delikatnie powyżej środkowej linii (zobaczysz podpowiedź dead on lub slightly advanced).
W praktyce na rozgrzanym silniku do 90 st C i temp paliwa ok 30 st uzyskasz wartość w poz 2 ok 61-65 jednostek.
Niemniej - ważniejszy jest wykres w TDI timingu - trzymaj się wypadkowej na poziomie linii środkowej.
Po takiej regulacji silnik będzie uruchamiał się od razu.

Co do zapominalstwa mechaników w kwestii regulacji kąta wtrysku po zmianie paska rozrządu ... niestety to standard w Polsce ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 09.maja.2010 23:45:39 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 23:44:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Silniki rzędowe 2.5 TDI mają dwa paski , jeden do napędu wałka rozrządu a drugi do napędu pompy. Regulacja rozpoczecia wtrysku odbywa naciągiem paska pompy przez zmniejszenie lub zwiekszenie siły z jaką działa napinacz. Możesz sobie wyobrazić jak ważne jest więc prawidłowe ustawienie wszystkiego :)

Po pierwsze uważam ze masz zle zsynchronizowany pasek rozrzadu bo bardzo czesto właśnie taki bład popelniają warsztaty. Tak więc od nowa cała praca :(
Dlaczego tak myślę ? Bo gdyby osoba która wykonała tą prace miała o tym pojecie nie bylo by tego tematu.

Pozatym bardzo powaznym problemem jest sruba centralna koła , pomijając już problem zapalania wiekszym zmartwieniem może być to że wybije się klin koła rozrzadu wału korbowego a konsekwencje tego mozesz sobie wyobrazić.

Wniosek jest taki że trzeba to wysztko wykonac jeszcze raz tylko nie jestem pewien czy powinieneś to robić w tym samym miejscu bo nie wygląda to dobrze. Przynajmniej z tego co napisałeś.

I jeszcze jedno .. Nie zaprzątaj soboie głowy rozpoczeciem wtrysku bo nei ma on większego znaczenia gdy jest zła synchronizacja.

Nic innego nie moge Ci poradzić bo jak zdążylem się zorientowac sam nie masz doświadczenia a gdyby nawet to praca wymaga sprzetu , narzędzi specialistycznych. Szczerze mówiąc taniej było by patrąc z perspekktywy czasu oddać to auto do ASO niż .... sam sobie dodaj resztę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: