.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 12:28:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 2.5 TDI AFB] dziwny dzwiek "terkotanie"
PostNapisane: 12.maja.2010 17:54:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Witam Forumowiczów, mam nadzieje, ze wszystkie audiczki dobrze sie spisuja przed sezonem. U mnie przyszedl czas na zmiany i tak oto zamienilem moje A6 C5 2.8 V6 na A8 z "niechlubnym" 2.5 TDI z konca `97 z 6 biegowym manualem bez quattro ze wzgledow ekonomicznych (praca za granica dlugie trasy itd.) a kupilem wlasnie 2.5 TDI poniewaz auto naprawde jest w znakomitym stanie od mojego przyjaciela wiec znam jego cala historie (byl 2 wlascicielem ciagle serwisowana) ale nie o tym mowa. Jedyna rzecz, ktora mi nie pasuje, to dziwne "terkotanie" przy jezdzie na 5 lub 6 biegu bez obciazania silnika (delikatnie wcisniety pedal gazu ok 100-120km/h), przy mocniejszym dodaniu gazu dzwiek ten zanika. Podczas jazdy gdy to slysze mam wrazenie ze dzwiek ten dochodzi z tylnej czesci silnika, jakby z turbo, badz skrzynia biegow, wykluczylbym raczej zawory. Po podlaczeniu pod komputer wykazalo tylko jeden blad 575 i to sie zgadza, bo przy ostrzejszej jezdzie bardzo rzadko ale jednak czasami turbo przeladuje, sztanga porusza sie bez oporow wiec, w weekend wymienie zawor N75. Co moze byc przyczyna tego dziwnego dzieku, moze ktos mial taki przypadek i znalazl na to rozwiazanie. Dodam, ze silniczek nie bierze oleju, pali bezproblemowo i tak tez jezdzi i przyspiesza. Nie mam mozliwosci zrobienia logow, poniewaz jestem za granica. Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi i goraco pozdrawiam wszystkich fanow Audi ;)

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 20:10:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Witam raz jeszcze wszystkich forumowiczow. Odnawiam watek poniewaz nie doczekalem sie zadnej odpowiedzi, a autkiem caly czas pomykam dlugie trasy. Teraz po wymianie oleju i wszystkich filtrow mam wrazenie, ze to "terkotanie" jest coraz glosniejsze i slyszalne juz na 4 biegu i mam coraz wieksze obawy, ze ten dzwiek to konczaca sie hydraulika rozrzadu. Jezeli mozecie przyblizcie mi koszty ewentualnej naprawy, na co zwrocic uwage, jak to ewentualnie sprawdzic, jakich czesci uzyc oraz gdzie znajde dobry warsztat, ktory naprawi autko w Szczecinie. Wole dmuchac na zimne, bo nie chcem, zeby audiczka mnie zawiodla na trasie. Z gory dziekuje wszystkim za pomoc i goraco pozdrawiam.

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 21:01:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
spróbuj u Ciesielskiego na Wernyhory 15

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 21:19:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
oj tyle razy już było o kosztach, np tu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 39&start=0

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 17:11:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Poszperalem troche i wyczytalem, ze czasami mozna wymienic sama hydraulike jezeli walki nie beda w zlym stanie. Co o tym myslicie, bawic sie w to, czy odrazu wymieniac jak leci ??

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 17:42:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Sprawdzić najpierw, ściągaj porywy, chyba, że przez korek nie widać zużycia.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 18:57:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
No przez korek nic nie widac na krzywce, nie bede zrzucal narazie pokryw bo wiadomo, trzeba bedzie nowe uszczelki zalozyc, a tu nie mam dostepu do czesci, za 2 tygodnie bede w Polsce, to wtedy sie okaze. Mam nadzieje, ze na hydraulice sie skonczy, bo to chyba ona wlasnie tak "terkota" :|

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2010 20:59:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Jak sciagniesz poktywy to nie trzeba poniez zakladac nowych uszczelek ... A propo, uszczelki sa zespolone z pokrywami ... takze jak bedziesz chcial zalozyc nowe uszczelki to i pokrywy tez. Uszczelki nie wyspepuja osobno ... :peace:

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 09:58:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
mateuszsta20 napisał(a):
Jak sciagniesz poktywy to nie trzeba poniez zakladac nowych uszczelek ... A propo, uszczelki sa zespolone z pokrywami ... takze jak bedziesz chcial zalozyc nowe uszczelki to i pokrywy tez. Uszczelki nie wyspepuja osobno ... :peace:

Uszczelki pod pokrywę zaworową występują osobno natomiast uszczelki w deklu w gnieździe wtryskiwacza są zespolone z pokrywą.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 12:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Cała hydraulika z wałkami
Nie widze innego sensu
koszt ok 5 tyś

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 15:26:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Levuss napisał(a):
mateuszsta20 napisał(a):
Jak sciagniesz poktywy to nie trzeba poniez zakladac nowych uszczelek ... A propo, uszczelki sa zespolone z pokrywami ... takze jak bedziesz chcial zalozyc nowe uszczelki to i pokrywy tez. Uszczelki nie wyspepuja osobno ... :peace:

Uszczelki pod pokrywę zaworową występują osobno natomiast uszczelki w deklu w gnieździe wtryskiwacza są zespolone z pokrywą.


Aaa takie buty:peace: No to sorry Panowie, zle jestem doiformowane :diabel:

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 16:06:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Dobra Panowie, a jezeli wymienie calosc zakladajac, ze zrobi to prefesjonalny zaklad i na oryginalnych czesciach, to ile czasu moge juz o tym nie myslec stosujac dobry olej? Autko jest naprawde w niemalze idealnym stanie i nic pozatym terkotaniem mu nie dolega, jest to s-line wzorowo utrzymany i chcialbym tym autkiem pojezdzic z 2 lata. Moj pierwszy Diesel w zyciu i juz schody, ale jezeli nie wysypie mi sie to znowu po 50 000 km to jestem w stanie zainwestowac w to autko. Co radzicie??

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 17:44:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Oryginał na w Systemie LL ciągnie chyba między 150-250kkm więc pilnowany jak trzeba (częstsze przeglądy), wymiana odmy itp z dobrymi wałkami powinien śmignąć co najmniej drugie tyle.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 19:32:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
emge napisał(a):
Oryginał na w Systemie LL
mozesz przyblizyc co to jest ten "LL" bo nic mi to nie mowi. Jakich czesci szukac/gdzie a jakich unikac? Jezeli po naprawie nakreci 150kkm to jestem w stanie wydac wiecej i wymienic rowniez walki. W jakich kosztach z naprawa i czesciami powienienem sie zamknac (nie chcem zeby ktos mnie naciagnal). Dzieki za porady, za 2 tyg. urlop, bede wyjezdzal to moge pozbyc sie na 2 tyg. autka. Moze jest ktos chetny zeby zrobic logi w Szczecinie i okolicy, bo mimo obczytania forum jak dla mnie troche za czarna magia. Pozdro ;)

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 20:16:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
U niemca często te motory były serwisowane w systemie Long Life czyli wymiana oleju co 30kkm co im najzwyczajniej nie służyło.
Przecież w tym wątku co Ci podlinkowałem wszystko masz
krzycho0110 napisał(a):
Kute=kit sprzedawcy ,już to było poruszane na forum ...
wałki kup
1.ASO
2.u Świątka =albo dajesz swoje i regenerujesz ,albo kupujesz nowe
3.innych no name nie kupuj

Hydraulikę kupujesz
1.ASO
2. INA lub zakup u swiątka razem z wałkami

to co podałem powyżej to masz pewniaki ,reszta firm na własne ryzyko

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 20:28:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Czyli np taki zestaw to totalny syf?? http://moto.allegro.pl/item1071766271_n ... di_v6.html a i w jakim przedziale powinna kosztowac robocizna??

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 20:39:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
grejf napisał(a):
Co do wałków KS są miekksze od Światka, ale masz gwarancje. Wymiany oliwy 5w40 co 10tkm i latasz.

Będziesz robił same wałki czy rozrząd też?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 20:45:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Same walki z hydraulika, rozrzad przy moich przebiegach przypadnie mi jakos na zime...Z tego co wkleiles wynika, ze Swiatek nie daje gwarancji?? Olej zawsze wymieniam co 10 000 w kazdym aucie jakie mialem, tutaj leje mobil 1, 5W40 warto pchac sie w te KS? Pozatym dzieki emge za aktywny udzial i pomoc w mojej nieswiadomosci w temacie AFB ;)

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 20:55:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Z kosztami to już może być różnie, zależy gdzie będziesz robił, pewnie od nie całego tysiąca u pana Władka do dwóch w ASO.
Co do wałków KS niech się wypowie ktoś kto miał z nimi do czynienia.
Ps. ja tu tylko sprzątam :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2010 21:06:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Haha te Twoje "sprzatanie" jest niezmiernie przydatne dla mnie, wiec dzieki raz jeszcze, czekam tylko na jakas opinie w sprawie tych KS`ow i umawiam sie na naprawe.....Tak poza tematem, bo widze ze przesiadles sie na bawarke, zanim kupilem A8 mocno myslalem nad E46 3.0D, ale jakos smak audi bardziej mi odpowiada ;) Pozdro

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: