.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 00:16:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AAT] Piszczacy pasek - po wymianie rozrzadu
PostNapisane: 18.maja.2010 08:43:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Witam wszystkich,
Mam taki problem. Wymienilem rozrzad, wszelkie paski, pompa wody itp. na drugi dzien po wymianie wracajac z pracy slyszalem piszczenie z okolic rozrzadu. na nastepny dzien pojechalem do mechanika co mi to robil i mowie mu ze mi piszczy...On ze trzeba wymienic rolke napinacza paska klinowego. pojechalem, kupilem, wymienil, odpalilismy i nic, cisza. Wracam do domu tez cisza. na drugi dzien jadac do pracy znow piszczenie...pojechalem do niego znow. On tak patrzy wziol WD40 i popsikal w okolice paska klinowego, tej rolki i tego "wahnika" co trzyma ta rolke z ta taka sprezynka i pomoglo. powiedzial zebym mial tak robic przez 2 dni zeby to oczyscic i nasmarowac, ok. wrocilem do domu i znow sobie popsikalem i ucichło.zaczelem piszczec dzis znow jak jechalem do pracy tuz przed moja praca jak silnik byl juz cieply/rozgrzany. na zimny nic niebylo slychac.
I teraz pytania :
Czy kontynuowac kuracje WD40 (musze kupic nowe opakowanie bo juz mi sie skonczylo) ?
Wczoraj jak psikalem to zauwazylem ze jak popsikam bardziej przy wirniku od chlodzenia silnika to przestaje - czy to mozliwe zeby tam byly jakies luzy ? na zapalonym i pracujacym wirniku palcem, reka nie jestem w stanie zatrzymac wirnika.Po zgaszonym nieczuje zadnych luzow i jak go zakrece recznie to czuc opor.

Mam nadzieje ze pomozecie Mi w diagnozie i dojsciu do problemu.
Dziekuej z gory i licze na zainteresowanie moim problemem.
(i przepraszam za bledu ktore moglem zrobic :) )

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 10:38:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
U mnie też piszczało po wymianie rozrządu. Najpierw również obstawiałem napinacz paska wieloklinowego bo był jedynym elementem który nie został wymieniony. Rozebrałem wszystko sam i obadałem. Powodem piszczenia były fragmenty metalu powbijane w pasek wieloklinowy. Mechanik musiał przy odkręcaniu pośrupać koło pasowe i później zadziory które porobił wbiły się w pasek. Oczyściłem koło szczotką drucianą, i założyłem nowy pasek i do dzisiaj spokój. Mechanika zmieniłem.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 11:53:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Też stosowałem WD 40 przez jakiś czas - chyba ze 2 miesiące.
Piszczał po nagrzaniu. Na zimnym bardzo cicho lub wcale.
Zużyłem chyba pół opakowania WD 40. Pryskałem na łączenie elementów aluminiowych (te które poruszają się pomiędzy sobą) przez około 1 do 2 sekund - ale zgodnie z zaleceniem na zapalonym silniku, potem zostawiałem zapalony silnik na jeszcze kilka minut.
Działało najpierw na kilka dni, potem coraz dłużej.
Od chyba 2, może 3 miesięcy nie psikałem, bo nie piszczy.

Teraz psikam na śrubę od lusterka - nie chce puścić , a mam do sprawdzenia kostkę elektryczną :)

P.S. Wymieniane miałem paski i napinacz.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 21:54:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Sebastian mi takie psikanie pomaga juz na kilka km. Pozniej znow macha w gore i psikam... a tak to juz chyba niemoze byc.
I coraz bardziej jestem przekonany ze iszczenie pochodzi z elementu ktory napedza wirnik chlodzacy silnik.
Jutro podjade do innego mechanika, zobaczymy co on mi powie.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 08:57:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Jeśli pomaga psikanie na napinacz paska (ważne, żeby nie psikać na pasek) - to piszczy napinacz - można jeszcze zbliżyć ucho - byle nie za bardzo :).

Psikanie na pasek spowoduje rozejście się WD40 na cały układ przez pasek - jeśli się ślizga na którymś kole - będzie się ślizgał ciszej...

Oczywiście może piszczeć w innym miejscu - np. na alternatorze (wyrobione łożyska) Jeśli dobrze pamiętam - może wypowie się ktoś, kto miał z tym do czynienia - piszczeć noże wiskoza lub pasek przy niej.

Była też odpowiedź sugerująca opiłki metalu w pasku.

Nie wiem, na ile starczałoby u mnie - zazwyczaj jadę około 1,5 km, potem odprowadzam córkę do przedszkola, znowu około 2 km i po południu odwrotnie...

Jak jechałem dalej to najczęściej do 10 km (dłuższych tras w czasie, kiedy piszczało akurat nie robiłem). To było zimą - silnik nagrzewał się dłużej, a piszczało jak na wskaźniku temp. było min. 80 stopni.

Mój silnik AAT jest z 93r. i być może (nie jestem pewien) rolka napinacza jest inaczej skonstruowana (na pewno inaczej niż w A6 2,5 TDI V6)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 09:00:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
U mnie piszczy jak popada deszcz i jest mokro.Pojeżdżę parę dni jak jest ładna pogoda i przestaje.Nie przeszkadza mi to :):

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 09:25:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
u mnie jak piszczalo to na kole byly jakies droginy starego pasku, po wyczyszczeniu kola paska wieloklinowego piszczenie ustalo.
Dla zdrowotnosci wymienilem tez sao kolo napinacza paska wieloklinowego pasuje orginal SKFa od Golfa 3.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 11:38:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
U mnie przed chwilą zapiszczało - trwało to kilka sekund i przestało - pewnie odparowała wilgoć...

Czy zauważyłeś różnicę w piszczeniu w zależności od wilgotności powietrza?
Masz wszystkie osłony poprawnie zamontowane?
W obecnym A100 miałem dziwne odgłosy - zbliżone do pisków, trochę jak łożyska dmuchawy - okazało się, że osłona pod silnikiem była luźna - wystarczyło dokręcić śrubki (zmieniałem tarcze i docisk sprzęgła i mechanik się nie przyłożył...). Znalazłem przyczynę jak wjechałem na piłkę córki... która docisnęła osłonę i dźwięki ustały... Dokręciłem śruby i od grudnia jest ok.

W VW golfie II, dawno temu piszczało mi, z okolic paska klinowego - okazało się, że śruba osłony była luźna.

Czasem przyczyna jest tak prozaiczna, że nie sposób na logikę jej znaleźć.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 17:44:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Cytuj:
Mój silnik AAT jest z 93r. i być może (nie jestem pewien) rolka napinacza jest inaczej skonstruowana (na pewno inaczej niż w A6 2,5 TDI V6)

Ja tez mam AAT :D

Akurat teraz jezdzilem bez wszystkich oslon wiec to nie wchodzilo w gre.
To piszczenie bylo bylo w przeciagu tych paru dni. w czwartek odebralem auto a w piatek juz slyszalem piszczenie.
No ale mniejsza o to, bylem u innego mechanika. Diagnoza - prawdopodobnie wiskoza.Dla niego sa wyczuwalne luzy i moze to powodowac piszczenie. po ruszeniu nia teraz mi ju niepiszcze ( jak narazie ).

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam.[/quote]

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: