.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.maja.2024 22:53:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: łańcuchy rozrządu w 4.0 TDI V8
PostNapisane: 22.maja.2010 22:55:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2010 22:17:35
Posty: 2
witam
mam pytanie
czy zna ktoś przypadki przestawienia się rozrądu w silnikach 4.0 TDI V8 i podobnych , po wymianie oleju i filtra
ponieważ mam problem , toczę bój z ubezpieczalnią która twierdzi że nie ma w tym związku przyczynowo skutkowego między wymianą oleju a uszkodzeniami w silniku tj, przestawiony rozrząd i pogięte zawory
odmówili wypłaty odszkodowania , powołałem rzeczoznawce któy jednoznacznie stwierdził że brak ciśnienia w układzie po wymianie oleju mógł spowodować niedostateczne napięcie napinaczy a w efekcie przeskoczenie łańcuchów
ubezpieczalnia powołała swojego rzeczoznawce który zaprzeczył temu i napisał ze brak ciśnienia może uszkodzić jedynie turbo sprężarke i ponownie odmówiła wypłaty odszkodowania
zostałą mi jedynie walka w sądzie
osobiście jako mechanik uważam że mogło dojść do przeskoczenia rozrządu z powodu chwilowego braku ciśnienia w układzie aż do momentu napełnienia się filtra
jeżeli ktoś coś wie w tym temacie lub zna podobne przypadki proszę o wypowiedzenie się , bardzo mi to pomoże w dalszym boju z ubezpieczalnią , chcę ocenić jakie mam szanse w sądzie
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 08:29:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Przeskakiwanie łańcuchów w 4.0tdi to norma, każdy pracownik ASO o tym wie. Niestety, ale to jest wada 4.0tdi.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2010 09:26:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
2rafal7 napisał(a):
Przeskakiwanie łańcuchów w 4.0tdi to norma, każdy pracownik ASO o tym wie. Niestety, ale to jest wada 4.0tdi.

czyli bardziej do sądu z Audi iść niż warsztatem?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 00:38:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To jest Twój samochód , czy samochód który wstawil ktoś do naprawy bo nie do końca rozumiem roszczenia. Ubezpieczony jest warsztat który wykonywał usługę wymiany oleju ?


Natomiast jeśli chodzi o moje zdanie to nie ma szans na odzyskanie jakich kolwiek pieniędzy w takiej sytuacji bo silnik nie może być tak skonstruowany że przy wymianie oleju przestawiają się walki. Jeżeli nawet do tego dochodzi to nie z winy tak bardzo konstukcji co dużego przebiegu. Wszyscy wiemy że tes ilniki mają spore przebiegi , a przy 200 magicnych tysiącach wskazana jest wymiana napianczy. Tak samo jest przy 3.0 TDI i nie powinno nas to dziwić.

Uważam ze za taka awarie nie zapłaci zadne uzbepieczenie , aaaa Audi to już wcale :) Opinia rzeczoznawcy czy begłego jest kant księżyca potłuc bo biegli biora pieniądze za ocene i zawsze piszą dobrze dla tego kto płaci. Taka ekspertyza żadko jest obiektywna , a jeśli nawet to biegły przeciwko biegłemu. Sąd cywliny powoła jeszcze jednego biegłego i tamten zdecyduje. Sprawa na kilka lat , zarobią prawnicy i biegli a pieniędzy nikt nie zapłaci. Takie jest moje zdanie i chociaż się może nie podobać to tak własnie jest ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 22:59:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2010 22:17:35
Posty: 2
Lotus napisał(a):
To jest Twój samochód , czy samochód który wstawil ktoś do naprawy bo nie do końca rozumiem roszczenia. Ubezpieczony jest warsztat który wykonywał usługę wymiany oleju ?



prowadzę warsztat i mam OC działalności gospodarczej od wadliwie wykonanej usługi , samochód oczywiście klienta


Lotus napisał(a):
silnik nie może być tak skonstruowany że przy wymianie oleju przestawiają się walki. Jeżeli nawet do tego dochodzi to nie z winy tak bardzo konstukcji co dużego przebiegu.


nawet jeżeli miałby milion km nie powinno nic przekoczyć ,( ponoć ten rozrząd jest bezobsługowy ) ale przeskoczyło , widocznie wadliwa ta konstrukcja .
filtr został wykręcony i wymieniony , olej spuszczony i zalany nowy , po odpaleniu motor odrazu nierówno pracował i stukał wyglądało jakby popychacze hydrauliczne stukały , silnik pracował tak klilka minut aż zaczał coraz gorzej chodzić , odkręciłem pokrywy zaworów i zobaczyłem połamane dźwigienki zaworowe więc wszystko było jasne
moim zdaniem po to się ubezpieczam za niemałe pieniądze żeby mnie OC chroniło od takich przypadków
ale właśnie po to napisałem na forum aby każdy powiedział swoje zdanie
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2010 10:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Niestety to częsty przypadek z winy konstrukcyjnej Audi, tak jak w pierwszych 3,0 TDi prowadnice rozrządu się wycierają (czasem to slychac, czasem nie) po czym wchodzisz do samochodu odpalasz i strzał...(duzo tu bylo takich tematów, przy ilu tkm wymieniac prowadnice... nawet Polscy mechanicy opatentowali uchylenie silnika i ich wymiany zeby nie wyjezdzac silnikiem calym zeby taniej wyszlo)

Wziął bym rzeczoznawcę i obejrzal przy kliencie i ubezpieczycielu rozrząd (okolo rozrzadowe części) to, ze jest on bezobsługowy to tylko stwierdzenie Audi. Jezeli uda Wam się zlokalizować ewntualne widoczne wytarcia prowadnic, lub inne takie masz szanse, poniewaz nie robiles rozrzadu, lecz wymiane oleju WALCZ :). Fakt Audi nie kiwnie palcem jezeli by to bylo w ASO nawet... Lecz po to się ubezpieczasz, żeby się wystrzec "kwiatków" które u Ciebie wyjdą ...
Musisz po prostu zebrac duzo dowodów i argumentować twardo !!! Oni sie wymiguja od wyplacania, taka ich rola. Nie argumentuj wymiana oleju i brakiem cisnienia... centymetr po centymetrze diagnoza defektu czesci okolo rozrzadowych...Jak znajdziesz przearcia, wytarcia [luzy] wystarczy na prowadnicach jestes w domu, skoro to taki bez obslugowy rozrzad ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: