.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 16:01:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI 1Z] - prośba o analizę błędu
PostNapisane: 16.maja.2010 19:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym
różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY


taki jest błąd co to może byc powiem ze wczesniej miałem taki

553 Przepływomierz masowy powietrza-G70
nieprawidłowy sygnał

wymieniłem przepływomierz

wyskoczył błąd 575 to wymieniłem zawór podciśnienia ale dalej wyskakuje 575, czasmai wyskakuje róznież

513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZN


Ale wydaje mi się że główny to 575 bo wyskakuje za każdym przejazdem dalej niż 10km i spada moc. Co teraz wymieniać. Zawór włozyłem używany

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 19:44:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zrób loga dynamicznego z 01/010 i 01/011 , będziemy wiedzieli czy to padnięty zawór N75 czy dziursko w dolocie ...
Błąd czujnika halla to sygnał iż rozpina Ci się złączka na górze silnika , warto się tym zainteresować zanim staniesz w środku pola. WD-40 przyda się na pewno.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 14:53:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Witam w to jest adres wykresu z logami bloku 10 i 11 oraz do pliku excel.

Jesli ktoś powie gdzie szukać przyczyny takiego stanu będę bardzo wdzięczny.

to jest jpg:
http://rbs2360.wrzuta.pl/obraz/37arGO7i ... ok_10_i_11

to jest plik excel:

http://w22.wrzuta.pl/plik/7KqoaDHPnRB/l ... dynamiczne[/img]

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 14:58:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
ale śmietnik , loguj każdą grupę oddzielnie z pedałem wciśniętym na do końca ! na 3 lub 4 biegu od 1200 rpm do 4200rpm !

Logi do powtórki.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 15:18:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Troszkę przeanalizowalem ten wykres i uszczegółowiełem.

Wrzucam drugi link tylko dla tych co wiedza że sa biegi w samochodzie jeśli ktoś nic nie wie to niech nie pisze taka jest moja prośba - bo po tym wykresie bardzo dobrze widać że na 4 biegu przy wciśniętym pedale gazu do końca coś się stało z powietrzem i samochód stracił moc na pozostałych biegach jak widać wszystko jest w porządku.

Widać ze Ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania) - spada gwałtownie blok 10- 3 - Manifold Presure na wykresie

a tym samym spada ciśnienie doładowania rzeczywiste blok 11-3 - Actual MAP na wykresie

Link do jpg z logami poprawiony:

http://w270.wrzuta.pl/obraz/10ghgvx72LM ... ok_10_i_11


Troszkę się znam ta takich rzeczach ale proszę kogoś kto naprawia ponieważ ja więcej jestem od teorii niż od napraw - z góry dzięki

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Ostatnio edytowano 18.maja.2010 15:26:29 przez rbs2360, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 15:25:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
po kiego czorta wrzuciłeś 2 grupy do jednego wykres ? no i do tego jeszcze ta legenda ;/ tego sie czytać nie da ... zrób to normalnie tak jak każdy ale najwidoczniej Ci się nie chce ...

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 15:47:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Gustav - weź tam zerknij na ten drugi wykres na nim juz wszytsko widać i przeczytaj poprzednią moją wiadomość, myślę że będziesz wiedział o co chodzi. Dzieki.

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 23:56:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
N75 do wymiany.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 07:18:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Dzięki za odpowiedź Baskecior

Tylko powiedz jeszcze na ile jesteś pewien że to N75 bo jak będę kupował to ozywiście nowy.

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 07:32:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
rbs2360 napisał(a):
Dzięki za odpowiedź Baskecior

Tylko powiedz jeszcze na ile jesteś pewien że to N75 bo jak będę kupował to ozywiście nowy.

Widać permanentne przeładowanie na poziomie 1,2 BAR`a (podczas gdy normą dla tego silnika jest 0,846 BAR`a. W 1Z tylko N75 odpowiada za takie zachowanie.
Niemniej sprawdź okolice N75, czyli wężyki zasilanie etc ... Jesli wszystko jest ok - zaworek w ASO kosztuje 150 zł a na allegro też coś koło tego.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 09:05:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
rbs2360 napisał(a):
Dzięki za odpowiedź Baskecior

Tylko powiedz jeszcze na ile jesteś pewien że to N75 bo jak będę kupował to ozywiście nowy.

Widać permanentne przeładowanie na poziomie 1,2 BAR`a (podczas gdy normą dla tego silnika jest 0,846 BAR`a. W 1Z tylko N75 odpowiada za takie zachowanie.
Niemniej sprawdź okolice N75, czyli wężyki zasilanie etc ... Jesli wszystko jest ok - zaworek w ASO kosztuje 150 zł a na allegro też coś koło tego.


Moze byc jeszcze zaciety zawór upustowy - ktorego po prostu zaworek N75 nie moze otworzyc o wlasnych siłach...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 10:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
a gdzie jest ten zawór upustowy (w turbinie, tam gdzie dochodzi jeden z przewodów od N75 ??)- da się go sprawdzić ?

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 10:10:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ten tutorial daje jakis poglad na sprawe...
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowa ... 627.0.html

ale niech Cie nie kusi regulowac sztangi... sprawdz sam zawór.

Powinienes zaczac od wykonania logów dynamicznych VAG iem grup - 011 i 010.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 13:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
tu jest link do logów grupy 10 i 11 zresztą wyżej umieściłem
http://w270.wrzuta.pl/obraz/10ghgvx72LM ... ok_10_i_11
oczywiście piszą niektórzy że niepoprawnie zrobione wg. mnie poprawnie tylko trzeba umieć czytać widzę że wy z tym problemu nie miałeliście, oczywiście do analizy na przebiegu jest tylko obszar jazdy na czwartym biegu bo tam wystąpił problem. Umieszczenie dwóch grup 10 i 11 na jednym wykresie zrobiłem celowo ponieważ ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania) znajduje się w grupie 10, a ciśnienie doładowania (rzeczywiste) w grupie 11 a z tym jest problem. Podczas pobierania tych danych cały czas na każdym biegu pedał był do końca co tez widać na wykresach o problem wystąpił na czwartym biegu.
Powiem czasami tak się dzieje również na trzecim biegu ale tutaj jest to widoczne na czwartym zatem dzięki przemik i Baskecior jak byście mogli zerknijcie jeszcze raz i potwierdźcie swoją diagnozę.

A jeśli to jest N75 to który ba są dwa jeden kwadratowy, a drugi walcowy.

Ten jest z lewej strony silnika patrząc od przodu:

http://www.allegro.pl/item1035004682_za ... rburg.html

A ten przy szybie z prawej strony:

http://www.allegro.pl/item1019225355_za ... rburg.html

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 14:46:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja tam w tych "logach" widze tylko wijące sie węże...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 15:43:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Poprawiłem wszystkie przewody gumowe i zrobiłem jeszcze raz logi bloku 3 10 i 11 obejrzyjcie - tak jak chcieliście gaz do dechy na trzecim biegu.

Dalej wyskakuje błąd 575 troszkę sie polepszyło po naprawie tych przewodów ale dalej jest coś nie tak tu jest link:

http://w250.wrzuta.pl/plik/0gA90xROdUE/logi_3_10_i_11

cały czas coś się dzieje z Ciśnieniem w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania) oraz z Ciśnieniem doładowania (rzeczywiste)

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 20:53:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Podmień zawór N75. Wtedy zloguj ponownie. Pożycz zaworek od sprawnego autka.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 21:07:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Dzięki za odpowiedź tylko który:

Ten z lewej strony silnika patrząc od przodu (ten jest chyba N75 sterujacy ciśnieniem):

http://www.allegro.pl/item1035004682_za ... rburg.html

Czy ten przy szybie z prawej strony (ten to podobno zawor N75 recylkulacji spalin):

http://www.allegro.pl/item1019225355_za ... rburg.html

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 21:49:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
028906283F
Ten pasuje :
http://www.allegro.pl/item1019225355_za ... rburg.html

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 20:32:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2006 18:39:24
Posty: 154
Dzięki Baskecior i przemik to był N75. Już jest git.
A Gustav niech się do uczy czytać wykresy chociaż też ci dziękuję za zainteresowanie tematem. Powiem ci że nie potrzebne są przebiegi charakterystyk czasowych na każdym biegu oddzielnie po prostu trzeba wiedzieć na co zwrócić uwagę. Wiem bo zajmuje sie pomiarami na codzie. Mierze ciśnienia, siły, moce, prądy, momenty, szybkości rozchodzenia sie fal po wybuchu, prędkości pocisków, itp. itd. długo bym musiał wymieniać i jak bym chciał podczas jednego np. wybuchu zająć się tylko jednym sygnałem czasowym to by mnie z pracy wywalili bo nie starczyło by kasy na te detonacje podczas jednej rejestruje ok. 20-30 przebiegów czasowych działających np. na człowieka (siły i momenty działające na szyję, kręgosłup, lędźwia, piszczele, stopy, ciśnienie wywierane na klatkę piersiową, przyspieszenia głowy po detonacji – a to wszystko dla twojego min bezpieczeństwa). Po prostu trzeba wiedzieć na co zwrócić uwagę, a ja to umieściłem na jednym przebiegu czasowym. Nie obraź się tylko Gustav. Pozdro.

_________________
Audi A4 B5 1.9TDI 90KM AHU
Audi A4 B7 1.8T 163KM Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: