.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 22:32:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI] przepływomierz PIERBURG -czy odpowiedni?
PostNapisane: 16.cze.2010 21:51:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Witam, chyba mnie znowu trafi.
Mechanik, o kórym mam coraz gorsze zdanie (co to pompy nie umiał ustawić) wymienił mi także przepływomierz .
Wywalił mojego Bosha (takiego jak na tym zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c98 ... 590b8.html ) a wstawił przepływomierz Pierburg o numerze 7.22684.08.0 (numer z pudełka). Twierdził, że ten Bosh jest dobry do 1,9TDI a nie do 2,5 a Pierburg jest dużo lepszy do tego silnika.

Czy facet kolejny raz zrobił ze mnie wała? Czy może jednak ten lmm też jest odpowiedni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 06:36:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
ten co ci wstawił jest akurat od 1.9 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 09:33:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, to prawda - to lmm jest od 1.9TDI [AFN, AVG, AJM].
musisz odwiedzić ponownie de*ila i poprosić o swój stary [stary możesz wyczyścić jeżeli działa źle].

lmm od 1.9TDI nie wolno używać do 2.5TDI.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 10:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Ja pier..., chyba dojdzie do rękoczynów. Pojęcie przechodzi jakim trepom powierzamy swoje auta.

Czy aby po 3 tygodnach jeżdżenia z tym czyms nie bedzie jakichs szkód w moim V6 ?????????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 11:31:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
po 3ch tygodniach nie powinno stać się nic złego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 12:14:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Z ciekawości ... jak mierzy ten od 1,9 TDI ?
Wrzuć logi z 003 dyn.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 12:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
OK, logi zrobie w drodze do tego du... i zamieszcze

Kupiłem auto z walniętą przepływka więc po wymianie było jakby lepiej to się cieszyłem

A co z tym zagrożeniem,
meszrum napisał(a):
po 3ch tygodniach nie powinno stać się nic złego.

bo "nie powinno" nadal brzmi groźnie. Co się może stać?????

Czy wysilanie z tym lmm silnika na wysokie obroty dla dynamicznego logu nie zaszkodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 17:06:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
no to trafiłeś na speca kombinatora :wpysk: , czy taki mechanior to z warsztatem zajmujący się zawodowo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 21:11:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
taaaak, zawodowo, po szkołach w autoryzowanym serwisie. Masakra jakas.

A co z tą jazdą na lipnej przepływce? Co się może stać? Jakie się czają niespodzianki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2010 09:45:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak bardzo lubisz czytać katastroficzne wizje what if?

...proszę bardzo:
załóżmy, że Pierburg od R4 zupełnie inaczej wylicza masę powietrza i na jałowym wychodzi nam ok. 760 mg/str...
...wówczas dawka idzie w okolice 7-8 mg/r [EGR jest cały czas zamknięty] pomimo, iż powietrza jest na ok. 200 mg/str, a zatem tworzona jest nieodpowiednia mieszanka, co powoduje dymienie, które powoduje odkładanie się menażerii w kolektorze wydechowym [także na turbinie] i całym układzie wydechowym [katalizator].
w skrajnych przypadkach można założyć wypalenie tłoka.
również można założyć, że może uszkodzić się VP44 [dawka względem kąta wtrysku].

samo powyższe będzie kosztować ok. 10 - 15 000 PLN.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2010 12:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
bez przesdady , parametry daja mniej wiecej takie same
to co wymiwniłes to wogle jakies czarne proroctwo i apokalipsa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2010 14:20:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
audimen_elk napisał(a):
bez przesdady , parametry daja mniej wiecej takie same
to co wymiwniłes to wogle jakies czarne proroctwo i apokalipsa



czy Ty w ogóle przeczytałeś z choćby minimalnym zrozumieniem to, co napisałem?
dżizaz krajst...

meszrum napisał(a):
tak bardzo lubisz czytać katastroficzne wizje what if?

...proszę bardzo:
(...)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2010 22:19:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Faktycznie apokalipsa. Czyli dobrze, ze czym prędzej zamieniłem tę przepływkę na nowiutkiego Bosha. I logów dynamicznych na starej tez nie zrobiłem, na szczęśćie chyba?
Dla ciekawskich wstawiam grupe 003 bez dynamicznej, którą robiłem kilka dni temu, na tej "lewej" przepływce:
http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15568.html
http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15569.html

a tu są logi na nowej:
003s http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15571.html
003d http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15573.html
003bs http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15574.html

chyba jest OK?

Co do dymienia to sprawy mają sie odwrotnie niz sugeruje kolega meszrum. Właśnie na tej nowiutkiej widze dymienie na wolnych obrotach i to spore. Na starej tego nie było. Mam co prawda wrażenie, że EGR jest chyba uszkodzony. Przy wymianie odmy co prada go szyściłem (nie był jakoś specjalnie zasyf.. ) i podcisnienie na węzyku jest ( tzn podczas robienia 004bs podciśnienie jest spore, natomiast na wolnych obrotach dość niemrawe). Coś z nim nie tak i stąd dym?

Przy okazji prosze o rzucenie oka na mój nowy temat - prośba o ocenę logów. Zrobiłem kmplet i potrzebuję fachowej oceny. temat jest tu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 32#1378032


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 13:47:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Twoja przeplywka nowa czy stara sluzy do wyznaczenia limitera dymienia (kolumna smoke limiter w logu 008). Niezaleznie czy jest ona zrobiona z wikliny czy tez jest nowka nie smigana od boscha czy vw/audi generalnie gdy "nie tnie" dawki jest ok, jak tnie jest zla.
Jezeli wartosc limitera dymienia w logu 008D (maksymalna ilosc paliwa dla okreslonego przeplywu powitrza przy okreslonych obrotach) jest mniejsza niz wartosc limitera momentu w 008D (maksymalna dawka paliwa dla okreslonych obrotow) to znaczy, ze restrykcyjny dla "zyczonej" dawki paliwa w 008D (zyczenie kierowcy, w uproszczeniu wartosc dawki paliwa wynikajaca z wcisnietego pedalu gazu przy okreslonuch obrotach) to znaczy ze tnie przeplywka
Drugie zadanie przeplywki to sterowanie praca EGRa.. znaczy sie zapisano ze dla okreslonych obrotow i paliwa oczekiwana ilosc powietrza to X (w 003 widzisz faktyczny i oczekiwany przeplyw) ... gdy jedziesz jak ciapa (albo stoisz w miejscu) to gdy ilosc powietrza (rejestrowana) jest wieksza niz oczekiwana to EGR dowala spalin do dolotu (dlatego na wolnych obrotach wysterowanie EGR w 003 jest jakis tam a przy bucie 99% czy jakos tak). Reasumujac jezeli trafilbys na jakas przeplywke np zawyzajaca przeplyw to wtedy na np wolnych obrotach auto chodziloby na niewystarczajacej ilosci powietrza (pewnie by dymilo bo zamiast powietrza wciaglaby wlasne spaliny).
Twoj silnik chodzilby bez zadnych problemow bez przeplywki jakby mu zamknac EGRa i oszukac ECU ze powietrza jest od cholery (pewnie 5V trzeba by podac na ktorego pina)
Jezeli to co napisalem jest jasne to bez niczyjej pomocy jestes w stanie samemu zweryfikowac czy przeplywka jest dobra. Jezeli wolisz pomoc innych to 008D dodatkowo
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 08:17:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
ciąg dalszy w temacie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 70#1378270
pzodrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: