.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 00:42:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI] komplet logów - prośba o fachową ocenę
PostNapisane: 20.cze.2010 21:58:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
witam, proszo o ocenę moich logów
jestem po wymianie termostatu, odmy, ustawianie kąta wtrysku, wymianie przepływomiierza, wężyków przelewowych i filtra paliwa. Urobiłem się a teraz potrzebuję od fachowócw usłyszeć czy aby nie na darmo.
Oto logi:

statyczne
000 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15577.html
001 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15579.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15578.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15576.html
007 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15581.html
013 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15582.html
014 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15580.html
018 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15575.html

basic
000 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15584.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15586.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15585.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15583.html


dynamiczne:
000 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15589.html
001 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15590.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15587.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15593.html
008 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15591.html
010 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15592.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15588.html


Moje obserwacje to:
- chyba uszkodzony EGR (podciśnienie jest, na wolnych obrotach dość słabe ale jak robię 004bs to przy zwiększonych obrotach silnika jest dość mocne. EGR miałem wyjęty i czyściłem)
- kąt wtrysku ustawiony miałem idealnie ale na starej przepływce, było 2,2 ATDC,. teraz po wymianie przepływki zmienił się o 0,4 stopnia. Nadal jest w normie ale czy taka zmiana jest normalna?
- w grupie 011d między 2200- 2700 ob jest wahnięcie w dół w kolumnie 3, podobnie jak powyżej 3380 ob wartośc kol 3 obniża się. Czy tak ma być?
- no i oczywiście korekcja na 6 cylindrze. Po moich przygodach z supermechanikiem nie dam auta byle komu i szukam odpowiedniego człowieka żeby to zobaczył

Tyle widze sam ale możliwe, że widze za mało albo za dużo.

Prośbę ponawiam i zgóry dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 18:26:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
ten przepływomierz jest jakiś dupowaty, na nowy to on nie wygląda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 18:57:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
na obecnej przeplywce lipa powinno walic minimum <800, tnie dawki paliwa ostro, jaka zapupiles? jaki kod 2,5... kat wtrys. "ok", ale lekko faluje. Nie byl dobrze odpowietrzony uklad paliwowy prawdopodonie.
w grupie 011Nd normalnym jest zbicie doladowania [VTG] <4 RPM, aby nie powstalo przeladowanie, lecz od <2,2 - 3,1 RPM kuleje...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 19:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
na obecnej przeplywce lipa powinno walic minimum <800, tnie dawki paliwa ostro

nie tnie

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 19:25:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Jezeli to AFB 150PS to ciut tnie :) (na ''nowej'' lmm) no chyba, ze nieeeee wcisnal podlogi...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 20:03:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
grejf napisał(a):
Jezeli to AFB 150PS to ciut tnie :) (na ''nowej'' lmm)..... no tnie dawki paliwa ostro...


to co zaznaczylem jest nieprawda i to niezaleznie czy to jest 1.9VP37, 1.9PD, 2,5TDI czy komarek w dieslu na EDC15.. jezeli uwazasz ze jest inaczej czekam na uzasadnienie :peace:

dodajac do tego miejscowe niedoladowanie to d... bym sobie przeplywka chwilowo nie zawracal
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 20:31:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Przepływomierz nowiutki, numer 0 281 002 429 , kupiłem cały, nie tylko wkład. Pudełko Bosch, naklejki, opisy, wszystko wygląda OK. Nawet produkcja Germany
[ Poprzedni miałem Pierburg o numerze 7.22684.08.0 bo mi go mechanik wcisnął (teraz już wiem że był od 1,9 TDI) ]

Silnik AFB 2,5 150KM (przynajmniej tak jest napisane)

Po wymianie filtra i węzyków przeleowych były malutkie bąbelki przez 1 dzień, teraz zniknęły. Były naprawdę mikro. Czy i tak teraz powinienem odpowitrzać układ mimo, że ich już nie widać?

Kąt wtrysku falował także po ustawieniu pompy a przed wymianą filtra.

grejf napisał(a):
w grupie 011Nd normalnym jest zbicie doladowania [VTG] <4 RPM, aby nie powstalo przeladowanie, lecz od <2,2 - 3,1 RPM kuleje...


Co kuleje? Turbina?
Gaz chyba był w podłodze. mam drugi log 011d i wygląda podobnie:
http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15709.html

No i kto ma tu w końcu rację?
Przepływka TNIE czy NIE TNIE???

przemekk74 napisał(a):
dodajac do tego miejscowe niedoladowanie to d... bym sobie przeplywka chwilowo nie zawracalPrzemek

Przemekk74 tak piszesz, że ciary po plecach chodzą. "..chwilowo..." tzn , że czai się jakiś większy problem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 20:49:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zwroc uwage na logi innych AFBkow (generalnie innych v6tek) ze w okolicy 2,5 tys te auta maja praktycznie zawsze jakies przeladowanie, pozniej T jest najczesciej juz pod kontrola.
U Ciebie actual w okolicy 2,5 jest najczescie przy pelnym bucie ponizej spec. Obstawiam, ze T wymaga czyszczenia, zalicza padake (sprawdz palcami czy po zdjeciu weza filtr - T da sie wyczuc luz "wzdluzny" - czyli przod/tyl)
Moze to tez wynikac z jakis niedroznosci wydechu???
Nie mowie ze trzeba od razu T robic ale prawdopodobnie nie jest w 100% sprawna (moze to wynika z jakis spraw podcisnieniowych czy regulacji sztangi...)
Cytuj:
Przepływka TNIE czy NIE TNIE???

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=103257
chlopie... tu wylozylem Ci kawe na lawe o co chodzi z przeplywka a Ty dalej sie pytasz...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2010 22:01:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
porównaj moją starą przepływke z jego nową
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc1 ... b515c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98b ... 6cd7a.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 08:15:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki Przemekk74 za jasny wykład ale też prosze o odrobine cierpliwości. To dla mnie nowe rzeczy i od kogos musze sie poduczyć

No więc stwierdzam, że przepływka raczej tnie dawke, chociaż nie w całym zakresie obrotów.
wykres liniowy grupy 003d:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6e ... ed885.html
wykres liiowy grupy 008d:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/944 ... 5d543.html

Widac wyraźnie dwa "ząbki" w których pomiar jest ewidetnie zaniżany. Przez większą część obrotów wartośc " IQ MAF(smoke) -linia zółta " jest większa od " IQ rpm(torque) "-linia fioletowa a mniejsza od " IQ driver " -linia niebieska, czyli DOBRZE ale chyba te ząbki mogłyby byc mnijsze? Bo w logach innych forumowiczów własnie są mniejsze a w 003d linia danych z przepływki jest raczej stale ponad linią zadania ECU.

Chyba nic nie pomieszałem? I co na koniec, bez doswiadczenia mam powiedzieć, lmm dobry czy kiepski?

Teraz dalej. Podcisnienie jak pisałem jest, być może za małe. Sztanga turbiny chodzi bo oglądałem. czy za małe podcisnienie może dac taki efekt na turbinie? Węzyki musowo do przedmuchania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 08:47:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Logi to system naczyn polaczonych i gapienie sie na loga 003 i "a bo on ma wiecej" jest bez sensu.
Wartosc zadanego ladowania T zalezy od dawki (zyczonej) i obrotow - turbina to nie zarowka ze jak dasz sterowanie to od razu swieci - jest pewna bezwladnosc (dasz full buta a cisnienie zareaguje sekunde pozniej).
Bez ladowania T nie ma przeplywu wiec i ogranicznik bedzie wtedy cial (nawet na 110% sprawnej przeplywce)
Reasumujac: wyp... ze swojego wykresu punkty gdy bojac sie o to ze Ci tip przy logowaniu zredukuje do konca buta nie docisnales (czyli wierszyki z mniejszym driver wish + jeden wierszyk po nim) oraz w koncowce gdy miales obroty po 4300 i wyzej (wtedy ECU ogranicza ladowanie T by Ci sie turbina nie rozwalila)
Odpowiedz na pytanie dlaczego moja nowa sliczna przeplywka wskazuje mniej niz brzydka przeplywka marbol1 prawdopodobnie znajdziesz jak ustalisz dlaczego Twoja T miejscami niedoladowuje.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 12:32:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
marbol1 napisał(a):


to jest zdrowa dawka powietrza jak i dawka paliwa dzieki kolego marbol1

Przemek, umowmy sie co do jednego, zalezy czy koledze kkominek chcemy powiedziec na temat logów super, czy "da sie wyrzygać", lecz dalej jestem zdania, ze te dawki nie sa na 100% poziomie. Lecz myslac, czy mu powiedziec jest zle, nie jest...
Co do T masz racje... paluszkiem szukac luzow wzdłuż i wszerz hehe.. ze tak juz to napiszmy.
kkominek 4mc temu kupilem takze bosha hitashi do AKE oryg. Po "dupohamowni" poczulem "tzw slaby dół" ospaly wbrew temu, co bylo jeszcze na zywej przeplywce starej [czesciej jezdzilem golfem dlatego lekko to zbagatelizowalem]. Jezdze na serii i to mnie zaczelo irytowac, zrobilem logi i :/ . Do ASO na reklamacje, podjechal diagnosta i uznal/stwierdzil, ze nie jest to kolorowe jak powinno. Wymienili, auto dostalo dołu.
Nie wykluczam, ze Tw. T jak Przemek napisal, akurat teraz sie moglo odezwac, na tyle zabrudzic/ dostac luzów, slabo dmucha. I jest taki wynik, a lmm jest OK.
Sam musisz sie zastanowic czy pod pedalem jest roznica i kiedy byla...
Co do bomelkow malutkich/mikro, ktore znikly jest to do przyjecia :) Bąble < od 4mm - odpowietrzac.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 13:37:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Bąbli nie ma już wcale a jak były to maleńkie.
Turbine "przepalcuję" to może cos wymacam.

Z historycznymi odczuciami jest problem bo auto kupiłem 3 m temu więc nie mam z czym porównywać. Wydaje mi sie, że idzie OK. Przepływkę mam już 3-cią: pierwsza podobno zepsuta wymieniona przez machera na Pierburga od 1,9TDI (dramat ! ) i teraz zamieniona przeze mnie na nówkę Boscha. Fakt, że np na 3-im biegu od 1500 obrótów przy "bucie" nie idzie odrazu tylko jest długa chwila zanim zacznie ostro przyspieszać. To chyba ta dziura doładowania? Jakl powinno być nie wiem. Ale jak normalnie jadę na D i depne to idzie jak przecinak.

Z ewentualna reklamacja może być problem bo kupowałem w sklepie nie w ASO i cięzko będzie udowodnić wadę. o ile takowa jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 13:48:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
kkominek napisał(a):
Bąbli nie ma już wcale a jak były to maleńkie.
Turbine "przepalcuję" to może cos wymacam.

Z historycznymi odczuciami jest problem bo auto kupiłem 3 m temu więc nie mam z czym porównywać. Wydaje mi sie, że idzie OK. Przepływkę mam już 3-cią: pierwsza podobno zepsuta wymieniona przez machera na Pierburga od 1,9TDI (dramat ! ) i teraz zamieniona przeze mnie na nówkę Boscha. Fakt, że np na 3-im biegu od 1500 obrótów przy "bucie" nie idzie odrazu tylko jest długa chwila zanim zacznie ostro przyspieszać. To chyba ta dziura doładowania? Jakl powinno być nie wiem. Ale jak normalnie jadę na D i depne to idzie jak przecinak.

Z ewentualna reklamacja może być problem bo kupowałem w sklepie nie w ASO i cięzko będzie udowodnić wadę. o ile takowa jest.


Reklamacja, w cale nie musi byc potrzebna. Opisalem Ci moj przypadek... Wszystko moze lezec po stronie T, lub rozszczelnienia.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 16:57:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lmm nie tnie.
[Przemek ma wielkie pojęcie o czym pisze, ale widać, że to już tutaj nie wystarcza - Grejf uwierz nam] ;)

jest za to problem z lagiem [spadek ciśnienia doładowania w miejscu, gdy powinna być korekta N75] - zacząłbym od podmiany [nie kupowania, a jedynie podmiany - np. od koleżanki] samego N75. po podmianie oczywiście robimy log 011dN.

drugi problem to korekcja na jednym cylindrze sięgająca -3mg. może być spowodowana samym wtryskiwaczem, a może być spowodowana np. brakiem dźwigienki...
najprościej byłoby przełożyć ów wtryskiwacz na miejsce innego i sprawdzić czy korekcja podąży za wtryskiwaczem.

układ paliwowy jest zapowietrzony [nie bardzo, ale jest]. na jałowym możesz tego nie widzieć, ale wystarczy spojrzeć na bąble, gdy ktoś podniesie obroty >3200rpm.

EGR rzeczywiście nie działa idealnie. nie otwiera się do końca.
[może być to spowodowane także N18 bądź N75]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 18:51:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
No Ok przecież mozliwe, ze sie myle faktycznie co do przeplywki ze tnie (teraz patrzylem, rzeczywiscie cos mi sie z ta dawką ubzduralo, pewno blad w ogladaniu, albo gapa)... taki obecny urok. Generalnie to od razu po logach moglismy napisac sprawdz zawory od podstaw... a nie T :): . Miejmy nadzieje, ze rozwiąze problem z ''wysterowaniem T'' i i tyle :) tez sadzilem jak byk, ze jest zapowierzony uklad, ale skoro autor twierdzi, ze nie widzi bąbli to moge potwierdzic, ze jest.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 22:23:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
otóż tak. Mialem dzisiaj przygode z małym węzykiem w układzie chłodzenia -dziurka i płyn pod autem. Wymieniłem juz i przy okazji faktycznie znowu zobaczyłem mikro pęcherzyki w układzie. Znaczy musze odpowietrzyć. Może to filtr (kupiłem boscha zanim przeczytałem ze lepiej knechta) a może za mocno ścisnałem opaski i to myslę, że może dac taki efekt.
Czyli lmm dobry, to juz cos.
Co do korekty na 6-tym cylindrze to chce ta zamiane wtrysku zrobic od miesiaca ale nie mam u kogo. Boje się tych konowłaów bo po kolei wykazują totalne nieuctwo. Mdleje na mysl, że miEliby grzebać w moich bebeszkach. Więc szukam, słucham i czekam na FACHOWCA. A wiem ze trzeba to zrobic pilnie.
Teraz N75 i N18. Czy podejrzenie wadliwego dzialania obu na raz nie daje raczej wskazowki ze podcisnienie jest za slabe? przedmucham wezyki i zawory ale moze to sama pompa jest za slaba? Pozyczyc nie mam skad niestety.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 22:32:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
to ja czekam na finał, turbo czy wałki a może nieszczelność? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 23:08:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
wymarzone rozwiązanie mam, nie muszę chyba wskazywać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2010 23:15:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kkominek napisał(a):
otóż tak. Mialem dzisiaj przygode z małym węzykiem w układzie chłodzenia -dziurka i płyn pod autem. Wymieniłem juz i przy okazji faktycznie znowu zobaczyłem mikro pęcherzyki w układzie. Znaczy musze odpowietrzyć. Może to filtr (kupiłem boscha zanim przeczytałem ze lepiej knechta) a może za mocno ścisnałem opaski i to myslę, że może dac taki efekt.
Czyli lmm dobry, to juz cos.
Co do korekty na 6-tym cylindrze to chce ta zamiane wtrysku zrobic od miesiaca ale nie mam u kogo. Boje się tych konowłaów bo po kolei wykazują totalne nieuctwo. Mdleje na mysl, że miEliby grzebać w moich bebeszkach. Więc szukam, słucham i czekam na FACHOWCA. A wiem ze trzeba to zrobic pilnie.
Teraz N75 i N18. Czy podejrzenie wadliwego dzialania obu na raz nie daje raczej wskazowki ze podcisnienie jest za slabe? przedmucham wezyki i zawory ale moze to sama pompa jest za slaba? Pozyczyc nie mam skad niestety.



nie, podciśnienie jest OK [pompa v także].
podmień N75.

postaraj się zrobić to, co napisałem w taki sposób, jak napisałem. wszelkie modyfikacje naszych rad tylko utrudnią doprowadzenie auta do normalnego stanu.

wtryskiwacz zamienią Ci prawidłowo w Jetronic'u [ul. Opolska].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: