.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 18:55:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 08:51:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Zaatakuje Jetronica, maja i dobre i złe notowania. Tyle, że musze jeszcze powalczyć z węzykiem od chłodzenia - wczoraj zieniłem jeden a teraz i cos kapie z drugiego. Ale to pikus.

Czy N75 od Skody 1,9TDI bedzie dobry? Chyba powinien?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 10:34:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, od Skody 1.9TDI nie będzie pasować.
pasować będzie tylko N75 o numerze 059 906 627A.

[np. N75 od A4 2.5TDI nie będzie pasować]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 11:24:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Cytuj:
. Wymieniłem juz i przy okazji faktycznie znowu zobaczyłem mikro pęcherzyki w układzie. Znaczy musze odpowietrzyć. Może to filtr (kupiłem boscha zanim przeczytałem ze lepiej knechta) a może za mocno ścisnałem opaski i to myslę, że może dac taki efekt.


Kazda wymiana filtra, wezyków wymaga z VP odpowietrzenia, moga Ci to zrobic w Jetronicku (to nie wina filtra), a porzadne odpowietrzenie zgodnie ze sztuką daje ulgę pompie zapobiegac "kontuzii"... Jak i myślę, ze tez Jet zapewne posiada zaworek od AFB na podmianę... dzwoniąc mozesz zapytać wówczas jesli mają obiektywnie poznasz zaklad do ktorego pojedziesz. Ja z dystansem podchodze do tych opinii "złych" Nie było takiego co by dogodził wszystkim.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 14:57:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Jeszcze może RSserwis. Z dwóch ust słyszałem duzo dobrego. pojade i popytam u obu o terminy.
Zamelduję niezwłocznie jaka diagnoza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 08:52:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
witam, wracam po diagnozie i "leczeniu"

Jak pisałem, najwazniejsza była dla mnie przyczyna nienormalnej korekcji na 6-tym cylindrze (przypomne: nawet do -3,40) . Co prawda VAG w serwisie pokazywał wszystko w normie (grupa 13 i 14), ja jednak postanowiłem grzebać w bebechahc. Poz djęciu pokrywy okazłao się, że wałki są faktycznie dopiero co wymieniane i są OK. Wtryskiwacze wyjęte i sprawdzone tez są OK. Zamieniliśmy więc wtryski miejscami i złozyliśmy wszystko do kupy. Podłaczony duzy komputer (chyba VAS) pokazał sliczne, mieszczące sie w normie wyniki, cos około +/- 0,5 max. W domu podłączyłem swój komputer i tez zobaczyłem normalne dane, żadnych odstępst, wszystko w normie. Jednym słowem zagadka. Wystrczyło pogrzebac i się naprawiło? A może ten VAG na laptopie po prostu lubi pkazywać bzdury?

marbol1 napisał(a):
to ja czekam na finał, turbo czy wałki a może nieszczelność? ;)

I nie dowiemy się chyba co to było

Tak więc jeden problem mam z głowy za to pojawiły sie dwa nowe.
Opisze je na nowym temacie: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 94#1380194

Co do zaworka N75 to z braku czasu nadal nic nie sprawdziłem i to jest przede mną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 17:13:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
jedyna myśl która mi się nasuneła to podkładki albo cud nad Odrą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 20:26:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
a co z podkładkami? Oglądałem, wyglądało wszystko normalnie, dobrze, bez ubytków, wgnieceń itp.
Może jednak VAG kłamał?
Tyle, że log 014 robiłem z 15 razy od kwietnia kiedy to kupiłem auto i zawsze było tak samo: korekcja na 6-tym od -3,4 do w najlepszym razie -2,9

logi014:
jakis starszy: http://vaglog.rtnet.pl/awiator_15580.html
z dnia naprawy rano: http://vaglog.rtnet.pl/awiator_16756.html
po naprawie: http://vaglog.rtnet.pl/awiator_16757.html

i jak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 21:33:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie ma takiego pojęcia, że VAG kłamal - VC jest jedynie wyświetlaczem [jak monitor] i nie może kłamać jeżeli prawidłowo łączy się ze sterownikiem. na AKP było kilka przypadków, gdy korekcja z >3mg wracała do poziomu normalnego po przełożeniu wtryskiwacza.
przyczyną mogło być zablokoiwanie się wtryskiwacza [różnie jest to nazywane] albo to, o czym napisał Lotus w drugim topicu [nieprawidłowa instalacja].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 21:58:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Tylko jednym słowem powiem że kiedyś napaliłem się na taki diagno coś typu 5053 z allegro za 300 zł ale moim optymizmem zachwiały właśnie odczyty bo były skrajnie inne niż z VAS 5052 .. I dałem sobie spokój , bo do odczytywanie usterke nie był mi potrzebny .. Tak więc z tym monitorem to nie wiem bo chyba te diagno coś jakoś to analizują , ale żeby nie było że mam coś do vag cds-ów i tym podobnych bo zaraz Bascecior mnie zajmęczy postami .. Więc powtarzam że to tylko moje przemyślenia a VCDS-Y I WSZYSTKIE ZŁAĆZKI DIAGNOSTYUCZNE BARDZO LUBIE :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 22:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
podkładki pod wtryski powinno się wymieniać bezapelacyjnie przy każdym montażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 10:18:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
zakładamy więc, że najprawdopodobniej był to nieprawidłowy montaż wtryskiwacza.
I w związku z tym pytanie - rozwazanie teoretyczne.
Korekcja to dodanie lub ujęcie dawki paliwa po wykryciu nierównej pracy obrotowej wału i w celu wyrównania tego ruchu, czyli jakby doprowadzenie do stanu w którym wszystkie cylindry dają równa moc i ruch obrotowy jest płynny na całym obrocie. Można zatem przyjąć, że dawka jest ujmowana na cylindrze który daje większą moc a dodawana na tym który daje mniejszą.
Ponieważ miałem korekcję na minus : -3,40 pytanie brzmi: jak zły montaż wtrysku miałby spowodować, że w cyklindrze bedzie produkowana większa moc? Jeżeli byłaby nieszczelność moc byłaby chyba mniejsza więc korekcja powinna być na plus?
czy dobrze to wykombinowałem? Może i gadam głupoty ale tak sobie siedze i myśle....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 10:37:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ta korekcja polega na odniesieniu do cylindra na którym jest wtryskiwacz z czujnikiem położenia iglicy w tym wypadku cylinder 3 . Jeśli cylinder 6 jest mocnieszy od 3 to na 6 jest podawane ,mniej paliwa. Jesłi 6 jest słabszy od 3 to dostaje większą dawkę. Są to wartości czysto teoretyczne. A sama regulacja ma za zadanie wyrównać pracę biegu jałowego . Jeśłi miałeś ponad minus 3 to jest bardzo bardzo duża odchyłka od normy i uważam że mógł być to błąd odczytu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 12:00:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Ta korekcja polega na odniesieniu do cylindra na którym jest wtryskiwacz z czujnikiem położenia iglicy

no nie do konca:)
W naglowku logow mamy np Diff. "cyl.3 vs cyl.2", "Diff. cyl.1 vs cyl.2"
To jest tak pokretnie wymyslone, ze roznice akurat sa liczone wzgledem cylindra "zwyklego" cylindra

Te korekcje to taka troche chyba bardziej wrozka niz powod do jakis wiekszych interpretacji: wystarczy przegladnac pierwszych pare watkow typu "2.5v6tdi - prosze o ocene logow" i widac, ze wiekszosc ma korekcje na minusie (ewnetulanie delikatny plus na 1 czy 2 cylindrach)... gdyby slepo interpretowac tak te logi to wynika z nich, ze cylinder 2 "niszczy sie' najczesciej bardziej i dlatego innym trzeba dawke odjac?
Korekcje sa podane w wartosci a nie procencie wiec czy sa duze czy male zalezy to od wartosci dawki w 001
Zauwazylem kiedys ze jak auto sie skatuje(logi dynamiczne) i zaraz potem zloguje 013/014 to korekcje sa wieksze niz po np minucie - to co... roznice pomiedzy cylindrami mialby sie zwiekszkac w zaleznosci czy wczesniej akurat na obrotosciomoerzu mialem 4 tys?
Wrozka i tyle...
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 12:14:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jak odłączysz czujnik iglicy to masz po korektach bo względem niego wszystko działa :)

A bo po katowaniu temperatura paliwa jest wyższa i olej napędowy jest rzadszy :) A minusy są najczęściej jak wałków nie ma albo hydrauliki , o tym już kiedyś też pisałem ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 13:00:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Ta korekcja polega na odniesieniu do cylindra na którym jest wtryskiwacz z czujnikiem położenia iglicy

Cytuj:
Jak odłączysz czujnik iglicy to masz po korektach bo względem niego wszystko działa

formalnie korekcje liczone sa wgledem cylindra bez wtrysku sterujacego - koniec i kropka :D

Cytuj:
A bo po katowaniu temperatura paliwa jest wyższa i olej napędowy jest rzadszy

No to mam dla Ciebie zagadke przedszkolna
co jest cięższe- kilo pierza czy kilo żelaza? Korekcje sa wyrazone w mg a nie pochodnej litra jednostce...
W ecu sa "mapki" pozwalajace uwglednic plynnosc przy wyliczaniu wagi (dlatego jest np czujnik temp paliwa).
Cytuj:
A minusy są najczęściej jak wałków nie ma albo hydrauliki , o tym już kiedyś też pisałem ...

aha...wiec krzywki sie chowaja ze strachu przed katowaniem? Idac sladem krzywek... jezeli korekcje na 5ciu cylindrach sa na minusie to znaczy, ze niszcza sie one bardziej w cylindrze 2 i w pozostalych garnkach trzeba ujac koksu?
Nie szukaj w tym glebszej logiki bo jej nie ma :peace:
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 13:08:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Mhmmm , stawiam że kilogram pierza będzie cięższy od kilograma żelaza gdy pierze nasiąkną wodą .. Tak samo paliwo gdy się nagrzeje będzie rzadsze co powoduje że sterownik zmieni dawkę. Stąd prymitywne formu tuningu polegające na oszukiwaniu temeperatury paliwa małym pudełeczkiem z opornikiem w piętym w obwód.

Kazdy V6 TDI ze słabymi wałkami i hydrauliką pokazywał wszystko w minusach , po zrobieniu głowic wszytsko wracało do normy . Dzieje się tak dlatego że praca każdego cylindra jest zakłucona nieproawidłowym doprowadzeniem powietrza i nieprawidłowym odporiowadzeniem spalin.

Koniec i kropka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 14:03:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Nawet pompa w leciwym AFNie ma osobny czujnik temp paliwa "w sobie" po to by kilogram mokrego pierza wazyl tyle co kilogram suchego.
jezeli mowa o 2.5v6tdi (bo tego dotyczy watek) to opornikiem wpietym w kable gdzies przy ecu nic (dokladnie nic) sie nie zdziala z prostego powodu - pompa vp44 ma wlasny ECU i pewne przeliczenia odbywaja sie na poziomie pompy a sama komunikacja ecu pompy <> ecu silnika odbywa sie cyfrowo (ja zauwazyles w nowszych vp44 jest nawet sprawdzanie immo w pompie).
To mit ze powerbox to oporniki
Przyklad mojego starego boxa
Obrazek
Co do korekcji a stanu walkow
Ja nie mowie o wartosciach poza norma typu -2, -3.5 itp (nie trzeba sie znac by wiedziec ze jest do d... bo zakres poprawnych wartosci jest w naglowku logu a statystyki wycierania walkow mowia same za siebie) ale np wartosci 0, 0.1, -0.5, -1.1, -0.5 sa przeciez w normie a sa na minusach? To jak wymienisz walki i hydraulike w 12 letnim pierniku z przebiegiem 350tys to korekcje przestana odstawac w minusy? - moze jednak to nie jest takie logiczne jak to przedstawiles bo wystarczy ze np 12 letni wtrysk sterujacy ma okreslona (najczesciej) tendencje jezeli chodzi o zaklamywanie odczytow i przesunie to wszystkie korekcje w okreslona strone - np w minusy.
Zeszlismy daleko z tematu - generalnie chcialem jedynie odniesc sie jedynie do informacji jakoby korekcje byly liczone wzgledem cylindra z wtryskiem sterujacym.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 14:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Widzę ze znów się zapedziles w kozi róg :) jeśli w twoich samochodach cukniki temperatury paliwa sa po to żeby mierzyć ilośc paliwa to niech będzie. W moich sa po to żeby na podstawie ich pomiaru sterownik wyliczył odpowiednia dawkę wtrysku. :) może mamy jakieś inne układy wtryskowe ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 14:27:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
napisales ze korekcje wyrazone w mg rosna gdyz paliwo jest bardziej plynne - jest o mowiac najbardziej obrazowo nieprawda poniewaz przy wyliczaniu korekcji w mg (jak i samej dawki) uwgledniana jest temperatura paliwa. Krotko: 1mg pierza w -20 stopniach wazy tyle samo co 1mg pierza w 30 stopniach. Gdyby korekcje jak i dawka byly wyrazone w jednostce pochodnej litra Twoja logika mialaby sens.

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 15:01:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Moja logika ma tylko sens najczęściej wtedy gdy jest analizowana przez rozmówcę, a nie znieksztalcana.


Ostatni raz ci tłumaczę ze czujniki sa po to żeby wskazywały wartość w tym wypadku temperatury do EDC , gdzie na podstawie tej i innej informacji dobierane są dawki wtrysku. Od temperatury zależy gęstość oleju napędowego a co za tym idzie zmienia się ropoczecie wtrysku ( patrz wykresy ) a ostatecznie ilośc paliwa dla wtryskiwacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 131 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: