.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 00:21:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Branie oleju silnik 1.9 TDi model 2007r
PostNapisane: 28.lip.2010 11:04:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2010 09:06:58
Posty: 3
Mam problem z autkiem o przebiegu 160 tys i silnikiem 1.9 TDI. Autko sprowadzone z Niemiec (model 2007) A3. Po przejechaniu około 1500 km pojawia się kontrolka stanu oleju (olej min). Po dolewce około 1 litra i przejechaniu 1500 km problem się powtórzył. Dodam że jest to stosunkowo nieduży przebieg jak na tego diesla wiec dlaczego bierze tyle oleju?
Czy jest to normalne? Jak nie to gdzie szukać przyczyn takowego zachowania silnika? I ile ewentualna naprawa wykrytej usterki mogła by mnie kosztować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 11:16:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
jeżeli auto nie zostawia za sobą pióropusza dymu sprawdziłbym najpierw miskę olejową. I na kanale obejrzał od spodu komore silnika, może jakiś króciec jest pęknięty.
Ilość konsumpcji oleju którą podajesz to nawet jadąc autostradą 1500 kilometrów przy Vmax tyle nie wciągnie.
Jak to nie wyciek zewnętrzny to może być cokolwiek z silnikiem np uszczelka pod głowicą lub padnięte turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 12:32:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Mam w golfiznie taki motor, co 10tkm [pomiędzy wymianami] dolewam 250 ml przebieg prawie 200tkm.

1. Układ smarowania turbiny puszcza olej do komory spalania. Norma praktycznie, przy złym "stosowaniu turbo".
2. Czy stosujesz olej o specyfikacji 505.01?
3. Zobacz czy po ściągnięciu przewodu z T - wlot turbiny będzie ufajdany olejem - jeśli tak to silnik dmucha przez pierścienie (dodatkowym objawem będzie dymienie z odmy).
4. Czy jak odpalisz zimny motor dymi na niebiesko/siwo? przy pierwszym rozruchu jak sporo zadymi na niebiesko to będzie oznaczać że uszczelniacze zaworowe już są padnięte, jeżeli inne punkty są po sprawdzeniu Ok.
5. Mikro pęknięcie na bloku głowicy, przy zmianie plynu chłodniczego tam może być znikający olej.

Te w/w rzeczy mogą powodować takie ubytki... i chyba bym tu obstawiał Turbo. Jak by mu ciekło z brzucha to by zostawiał plamy, że koś by mu powiedział zapewne [wyjezdzając z czyjegoś podjazdu z kostki], lub sam by zauważył :):

Tak trochę widzę w ciemno kupiło sie A3 ;)
Co do ceny naprawy, jest to na razie nie wiadoma.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 12:46:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2010 09:06:58
Posty: 3
Auto uprzednio sprawdziłem w serwisie AUDI wiec o kupnie w ciemno nie ma mowy:p Wszystko było w porządeczku;) Problem się pojawił po przejechaniu 1500 km a olej i filtr był tez stosunkowo niedawno wymieniany jeszcze w Niemczech w marcu.
Co do dymienia to duży wpływ na dymienie ma filtr cząstek stałych stosowany w nowszych autach. U mnie jest on prawidłowo wycięty:) więc troszkę przydymić musi:) do dymku bym się nie przyczepił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 12:56:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Jak masz dezaktywowany DPF, to tym bardziej powinieneś zwrócić uwagę na jaki kolor auto Ci dymi przy 1szym rozruchu [kolor] Możesz kogoś poprosić niech strzeli pedał pod 4RPM 3x. Wiesz w ASO różnie sprawdzają auta, jedni krecą kolami, oglądają spód, badają lakier patrzą VIN. Lecz ciemna strona diagnostyki pełnej silnika, leży po byłym właścicielu co w trawie piszczy.
Poza tematem masz 5 skrzynie, czy 6. Czy montowali STronick'i w 1,9, jak w golfach DSG?
Aha jeszcze profilaktycznie jaki olej zalany??

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 14:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2010 09:06:58
Posty: 3
Oczywiście zgadzam się z tym że w serwisie mogą zrobić z autem podczas sprawdzenia co chcą bo na ręce im się niestety nie patrze;/ No ale nawet dla pozornej pewności i na papierku zawsze warto zrobić coś takiego.
Skrzynia 5
5w30 castrol
Odnośnie zalanego oleju może problem rozwiąże się po zalaniu bardziej lepkiego oleju?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 14:37:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Nie olej masz w porzadku. Problem lezy nie w oleju.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 15:59:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jedz do mechanika dieslowca i zrób diagnostykę silnika -najpierw oględziny od spodu ( okolice turbiny ) pózniej kompresja i emisja spalin - przyczyna brania oleju wyjdzie w praniu.
Faktem jest, ze gdybyś uzywał gęstrzego oleju, to silnik brałby go trochę mniej ale nie tędy droga. Trzeba usuwać przyczyny problemu a nie skutki.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: