.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2024 23:59:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi C4 2,5 TDI - problem z automatem
PostNapisane: 07.kwi.2010 18:38:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2010 18:31:32
Posty: 7
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Mam następujący problem ze skrzynią. Zakupiłem jakiś czas temu samochód , wszystko było ok do czasu gdy włączył się tryb awaryjny podświetlając wszystkie pozycje na wyświetlaczu. Skrzynia pracowała na jednym biegu i szarpała. Zakupiłem inną skrzynię i po zmianie wydawałoby się wszystko ok, ale gdy przejechałem kilka kilometrów przestał wbijać 4 czasem 3 bieg i szarpie przy wbijaniu biegów. Jaki wpływ ma na to temperatura ? czy może mieć na to wpływ termostat lub jakiś czujnik temperatury ? czy ta skrzynia ma połączenie do komputera czy jest mechaniczna. I jeszcze jedno pytanie czy może mieć na to wpływ ABS ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 19:38:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Po co kupowałeś drugą skrzynkę ? Teraz musisz zrobić to co powinieneś był zrobić przy pierwszej skrzynce. Podpiąć się do gniazda OBD interfejsem i odczytać jakie to błędy powodują że skrzynka nie pracuje prawidłowo.


- Jaki wpływ ma na to temperatura ? -- nie ma wpływu.
- czy może mieć na to wpływ termostat lub jakiś czujnik temperatury ? -- termostat nie ma wpływu, jedyny czujnik, który ma pośrednio wpływ na pracę skrzyni to czujnik temperatury oleju ATF wewnątrz skrzyni.
- czy ta skrzynia ma połączenie do komputera czy jest mechaniczna. - ma swój komputer i jest sterowana elektronicznie.
- I jeszcze jedno pytanie czy może mieć na to wpływ ABS ? - nie.

Masz skrzynkę ZF4HP18FL

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 20:21:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2010 18:31:32
Posty: 7
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kupiłem drugą skrzynkę, bo po podpięciu pierwszej pod VAG-a po prostu vag nie wykrył połączenia ze skrzynką. Oddałem samochód do mechanika i powiedział, ze też był podpiąć pod komputer i gość powiedział, że ta skrzynka nie ma połączenia z komputerem. Strasząc ogromem kosztów lepszym rozwiązaniem było kupić inną. Jak widać inna skrzynka inny problem. Natomiast nasuwa mi się inna rzecz do głowy mechanik mówił , ze wlał 8 litrów oleju do tej skrzyni , ale gdyby wlał za mało to czy są możliwe takie objawy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 20:49:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Lecu napisał(a):
Kupiłem drugą skrzynkę, bo po podpięciu pierwszej pod VAG-a po prostu vag nie wykrył połączenia ze skrzynką. Oddałem samochód do mechanika i powiedział, ze też był podpiąć pod komputer i gość powiedział, że ta skrzynka nie ma połączenia z komputerem. Strasząc ogromem kosztów lepszym rozwiązaniem było kupić inną. Jak widać inna skrzynka inny problem. Natomiast nasuwa mi się inna rzecz do głowy mechanik mówił , ze wlał 8 litrów oleju do tej skrzyni , ale gdyby wlał za mało to czy są możliwe takie objawy ?



chopie wez ty zmien tego jegomościa co sie mechanikiem kaze nazywać i jedż do porządnego fachury - nie wiem jakim cudem ta pierwsza skrzynia miała działać bez sterownika !!! - naprawde rece mi w nadgarstkach powykrzywiało - - ty dajesz siue tak robić :/ zrób logi i daj na forum to ci chłopaki powiedzą co jest i być moze coś poradza gdzie szukać przyczyny albo jedz do porządnej firmy zajmującej sie tematyką skrzyń automatycznych

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2010 21:15:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2010 18:31:32
Posty: 7
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Nie jestem mechanikiem więc musiałem zaufać komuś kto niby się na czymś tam zna. Skoro ta pierwsza skrzynia nie ma sterownika to w jaki sposób działała wcześniej ? lub w jaki sposób straciła sterownik. Wiążąc fakty tuż przed przejściem skrzyni w tryb awaryjny naprawiałem szybę podnośnik do szyby-może jakieś zwarcie czy coś takiego ? Wiem, ze mogą to być głupie myśli , ale tonący ... itd. Wracając do tematu jak uzyskać te logi ? czy ponownie podłączając do VAG-a ? co proponujecie ? Może jakiś mechanior od automatów w okolicy Tarnobrzega - Rzeszowa ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2010 19:20:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Pańska skrzynka miała sterownik i ma sterownik, tylko że nie każdy VagCom chce się skomunikować poprzez OBD I z komputerem skrzyni biegów. W moim przypadku bardzo dobrze się spisuje Vw Tool.


- Wiążąc fakty tuż przed przejściem skrzyni w tryb awaryjny naprawiałem szybę podnośnik do szyby-może jakieś zwarcie czy coś takiego ? - nie.
- czy ponownie podłączając do VAG-a ? - tak.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2010 21:29:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2010 18:31:32
Posty: 7
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Heh dziwna sprawa dzisiaj chciałem posprawdzać czy nie ma jakiegoś luzu na kostkach i po takim przeglądzie włączam zapłon i na drugiej skrzyni pojawia się tryb awaryjny. Kombinuje znowu i ruszam to tu to tam i po chwili kombinowania tryb awaryjny znika. Przejechałem się trochę i na początku było ok , po rozpędzeniu samochodu do 4 biegu zwalniam i już ponowne rozpędzenie nie wrzuca biegów. Czasem wrzuci do trzeciego czasem tylko do drugiego. Po zatrzymaniu się i wyłączenie silnika i ponownym zapaleniu chodzi ok i ta sama historia, pochodzi chwilę ok i wraca do szarpania i nie wrzuca biegów. Dlaczego chodzi początkowo OK, a później coś się dzieje ? Chyba zakupię VAG-a i sam podłącze , bo ci co u mnie w okolicy się tym zajmują to słyszę wiecznie to samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2010 21:37:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Lecu napisał(a):
Heh dziwna sprawa dzisiaj chciałem posprawdzać czy nie ma jakiegoś luzu na kostkach i po takim przeglądzie włączam zapłon i na drugiej skrzyni pojawia się tryb awaryjny. Kombinuje znowu i ruszam to tu to tam i po chwili kombinowania tryb awaryjny znika. Przejechałem się trochę i na początku było ok , po rozpędzeniu samochodu do 4 biegu zwalniam i już ponowne rozpędzenie nie wrzuca biegów. Czasem wrzuci do trzeciego czasem tylko do drugiego. Po zatrzymaniu się i wyłączenie silnika i ponownym zapaleniu chodzi ok i ta sama historia, pochodzi chwilę ok i wraca do szarpania i nie wrzuca biegów. Dlaczego chodzi początkowo OK, a później coś się dzieje ? Chyba zakupię VAG-a i sam podłącze , bo ci co u mnie w okolicy się tym zajmują to słyszę wiecznie to samo.


zaczynasz madrze prawić z tym Vagiem tylko poświec ze trzy noce na przeczytanie informacji na temat vagowania i obsługi Vag oraz jaka wersja i jaki kabel kupic bo to wszystko jest juz na forum od bardzo dawna wiec decyzja dobra i opcja szukaj - jak coś pisz to ci sie ewentualnie pomoze choć nie ja bo nie jestem expertem w tych sprawach ale sa tacy co zęby zjedli

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2010 19:35:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:49:58
Posty: 35
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Witam. Zaciekawił mnie Twój wątek gdyż kiedyś przerabiałem ciekawy problem ze swoim automatem (po zakupie auta i wymianie skrzyni) i forum było ostatnią deską ratunku ale po 2 miesiącach przeczesywania tematów i postów nikt nie spotkał się z takim problemem, więc biorąc sprawy w swoje ręce sam doszedłem do usterki :D okazała się błaha a spekulacje były przeróżne :/ Do rzeczy: skoro stwierdziłeś że po ruszaniu stykami (a nie wiem do których sie dostałeś to sprawdź przede wszystkim tę dużą okrągłą przy skrzyni i dalej po przewodach bo ona ma ze 30 cm i znowu jest kostka. przeczyść je dobrze i miej nadzieje. Powodzenia :!: Mnie sił starczyło do końca. Powodzenia :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2010 16:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2010 18:31:32
Posty: 7
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Jeszcze nie maiłem czasu na pobawienie się stykami , ale jutro idę do garażu i będę się bawił stykami :) Skrzynia działa do momentu jak wbije najwyższy bieg. Później jak zbije o jeden to już nie wskakuje następny. Ewentualne ponowne uruchomienie zapłonu pomaga.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 22:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2010 18:31:32
Posty: 7
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Odświeżam temat - Po zebraniu sił i cierpliwości przystępuję do ponownego szukania przyczyny usterki. Dostałem komputer od mojej skrzyni i po jej podpięciu takie same objawy. Problem z wbijaniem 4 biegu.

Mam kilka pytań:
wyczytałem , ze uszkodzony czujnik temperatury może wysyłać sygnał do skrzyni o wysokiej temperaturze i mogą być takie przyczyny.

Czy cokolwiek przy lewarku lub pod nim jakieś styki itp mogą na to wpływać ?

Serdecznie mam dość już tego samochodu. Daje sobie i jemu jeszcze miesiąc jak nic nie wymyślę to idzie na żyletki. Niestety w mojej okolicy nie ma jak widać normalnych mechaników więcej robią szkód jak naprawiają. To jednak inny temat. Może ktoś chce kupić audi w całości lub na części :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 23:46:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Miałem podobne problemy - tryb awaryjny ustępujący na krótko po wyłączniu i włączeniu silnika. Powód - źle ustawiony kąt początku wtrysku na pompie (ustwiony przez tzw mechanika) . Przestawiłem (sam !) i jest OK.
Nie wiem tylko czy Twóje bebeszki nie są inne: moje to C5 2,5 V6 i tiptronic. Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2010 07:11:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Lecu napisał(a):
Heh dziwna sprawa dzisiaj chciałem posprawdzać czy nie ma jakiegoś luzu na kostkach i po takim przeglądzie włączam zapłon i na drugiej skrzyni pojawia się tryb awaryjny. Kombinuje znowu i ruszam to tu to tam i po chwili kombinowania tryb awaryjny znika. Przejechałem się trochę i na początku było ok , po rozpędzeniu samochodu do 4 biegu zwalniam i już ponowne rozpędzenie nie wrzuca biegów. Czasem wrzuci do trzeciego czasem tylko do drugiego. Po zatrzymaniu się i wyłączenie silnika i ponownym zapaleniu chodzi ok i ta sama historia, pochodzi chwilę ok i wraca do szarpania i nie wrzuca biegów. Dlaczego chodzi początkowo OK, a później coś się dzieje ? Chyba zakupię VAG-a i sam podłącze , bo ci co u mnie w okolicy się tym zajmują to słyszę wiecznie to samo.


Zachowanie skrzyni wskazuje mi na złe przełożenia w skrzyni biegów. To znaczy że skrzynka może być od innej wersji silnikowej. Aby się upewnić porównaj trzy literki (duże) przed numerem skrzyni biegów, czy są takie same jak w skrzyni, która była "oryginalnie" w autku.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2010 22:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2010 18:31:32
Posty: 7
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Jutro podjadę do garażu i sprawdzę - heh jeśli to faktycznie inna skrzynka to bede musiał namierzyć następną :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: