.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 09:52:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2010 19:13:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Może się przyda: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 94#6657994

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2010 19:41:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
AR Wiesław napisał(a):


Dziękuję, lecz dostałem wczoraj to samo na priva od jednego z kolegów. W pn lub wt kolejny etap zmagań. Będę opisywał - może komuś ta wiedza się przyda, bo ja długo czegokolwiek szukałem o ASB

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 08:45:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2006 21:18:44
Posty: 22
Lokalizacja: Otwock / mazowieckie
Nie wiem ile ta skrzynia waży ale proponowałbym wziąć kogoś do pomocy .Jest bardzo ciężka .Konwerter będziesz musiał wyjąć ale to żaden problem . Poprostu się go wyciąga do tyłu i po kłopocie . Nie ma żadnych problemów z montażem ,
Jak będziesz wyciągał skrzynie to staraj się aby tej części od strony silnika nie opuszczać niżej niż tył ponieważ konwerter może zwyczajnie wypaść .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 14:33:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Przy demontażu skrzyni z samochodu pierwsze co robiłem to odkręcałem część automatyczną od dyferencjału (cztery nakrętki na klucz 13 i lewa poduszka, jest lżej przy demontażu). Następnie wyciągałem pręt napędzający pompę oleju i wałek. Po demontażu części automatycznej jest dobre dojście do półosi i śrub skrzyni. Sprzęgła nie ruszałem, ponieważ szyjka sprzęgła nie napędza pompy oleju (nie posiada wycięć ani wcięć, które napędzają pompę jak to jest w innych typach skrzyń). Pompa oleju napędzana jest za pomocą pręta, który przechodzi przez dyferencjał i całą część automatyczną, ponieważ znajduje się w tylnej części skrzyni. W odwrotnej kolejności robiłem montaż. Uszczelniacza szyjki konwertera nie uszkodzisz przy montażu, bo nie ma czym (szyjka jest "gładka").

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 17:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
AR Wiesław napisał(a):
Przy demontażu skrzyni z samochodu pierwsze co robiłem to odkręcałem część automatyczną od dyferencjału (cztery nakrętki na klucz 13 i lewa poduszka, jest lżej przy demontażu). Następnie wyciągałem pręt napędzający pompę oleju i wałek. Po demontażu części automatycznej jest dobre dojście do półosi i śrub skrzyni. Sprzęgła nie ruszałem, ponieważ szyjka sprzęgła nie napędza pompy oleju (nie posiada wycięć ani wcięć, które napędzają pompę jak to jest w innych typach skrzyń). Pompa oleju napędzana jest za pomocą pręta, który przechodzi przez dyferencjał i całą część automatyczną, ponieważ znajduje się w tylnej części skrzyni. W odwrotnej kolejności robiłem montaż. Uszczelniacza szyjki konwertera nie uszkodzisz przy montażu, bo nie ma czym (szyjka jest "gładka").


Dzieki. Szkoda ze nie przeczytalem tego wczesniej, ale cos mi Switało że można by było taki myk wykonać :) Skrzynia już na wierzchu. Zrobiłem kilka fotek i miałbym sporo pytań wieczorkiem jak dam radę.

Skrzynie wyciągnąłem samodzielnie całą:
- Odkreciłem wszytko co się dało dookoła skrzynki,
- Podparłem przód skrzyni lewarkiem - lewarek stał na desce ułożonej wzdłużnie skrzyni, a deska na środku kanału, natomiast pod deską były 2 grubsze rury oparte o brzegkanału - takze powstał taki wózek poruszający sie wzdłuż kanału pod samochodem
- auto podlewarowałem ponad 1metr w górę (tylko przód) - nie ma profesionalnych podnosnikow tylko 2 koziołki rozsuwane i hydrauliczny podnośnik :)
- Jak audiczka nosem byla ponad metr nad podłoga, podniosłem za tył deski ze skrzynią i pojechałem całością do przodu po za samochód, na podłoge garażu (decha a na nie skrzynka). Przy wkładaniu będzie ten sam patent lecz dam dluższa dechę i 4 rurki

Niby nieskomplikowane ostatecznie, ale zeszło mi z 2-3 godz zanim powstał ten ostateczny pomysł. I faktycznie cięzka ona nieprzeciętnie :) w dół by mi spadła i buty wbiłaby w dno kanału :)

Ide dalej walczyc, wydrukowałem sobie właśnie schematy - żeby krzywdy skrzyni nie zrobic (cześć automatyczna już leży obok razem z napędem - ośką

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2010 21:55:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Hej!

Wada, lub jedna z wad znaleziona! Rozwalony koszyk łożyska - nazwę to - łożyska wałka napędowego/głownego od strony części automatycznej w dyferencjale pod deklem. Jutro wrzucę fotki. Będe miał do was koledzy kilka zapytań, bo schemat który mam dekooo różni sie od mojej ASB, nie wiem jak to dalej rozebrac.

Tak wstępnie zapytam: gdzie kupie takie łożysko? Czy brac go na wzór? Czy wg jakiegoś katalogu można odszukać?

Kolego awysoki: czy u Ciebie poleciało to samo łożysko? Jeśli tak, to może kojarzysz nr lub podpowiesz gdzie zakupić to cudo?

Kolego AR Wiesław: Myślę, że ty jesteś fachowcem w tej dziedzinie -nie mylę się? Poradź co i jak muszę zrobić.

Z góry wszystkm dzięki :piwo:

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 07:02:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2006 21:18:44
Posty: 22
Lokalizacja: Otwock / mazowieckie
Tak kolego u mnie poleciało dokładnie to samo łożysko .Zakupiłem je w zwyczajnym małym sklepiku z łożyskami , więc chyba jest to jakiś pospolity rozmiar
Wymiaru nie znam , miałem swoje na sztuke .
wymienić , złożyć i śmigać .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 08:21:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
No to extra. Jednak jeszce rozebrałbym skrzynkę dalej i obejrzałbym Tryby i pozostałe łożyska.

Takie szybkie pytanko: Bo nie wiem jak siedalej dobrać aby wybebeszyć ją:
- wykręciłem flansze
- biężnie ich łożysk
- zdemontowałem w dyfsze dekiel/obudowę łożyska tego uszkodzonego, na wałku od strony automatu.
- poluzowałem dekiel od strony silnika pod konwerterem, ele tego dekla nei mogę zsunąć z wałka. Coś muszę jeszcze zrobić aby go ruszyć? Czy wyrwać chwasta? :D
- jest jeszcze z boku skrzyni taki dekiel okrągły o śr. ok 6-8cm przymocowany na 2 śruby na jego obwodu. Pod tym deklem jest jakaś ośka z trybem skośnym wchodzącym do środka skrzyni - krótkie to jest i nie dodtyka mi już do mech różnicowego - ruszać to czy lepiej nie?

Ostatnie pytanko: Czym przepłukać część dyferencjału w środku? Jest tam błotko i opiłki z koszyka - ropa? Odtłuszczać to później przed wlaniem świeżego oleju? Noi jaki olj do takiej skrzynki będzie dobry?

Poczekam na odpowiedzi zanim ruse dalej z robótką - przyznam że wolałbym robić teraz 2 remonty silników niż ten jeden skrzyni :)

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 08:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2006 21:18:44
Posty: 22
Lokalizacja: Otwock / mazowieckie
Dekiel od strony konwertera jeżeli odkręciłeś wszystkie śruby musi zejść, on tam jest na coś chyba wklejony więc dlatego nie chce Ci zejść. Za nim jest drugie łożysko tylko mniejsze troszke lub większe już nie pamiętam . Dobrze jakbyś wymienił i to .
Od strony skrzyni , nie pamiętam już jak ale musisz ściągaczem zdemontować pozostałości łożyska .

Den dekiel jak go nazywasz możesz odkręcić i wymyć tam to wszystko ale to sobie zostaw na koniec . Wydaje mi się , że możesz to wszystko umyć benzyną i sprężonym powietrzem .

Olej , pózniej Ci napisze jaki trza wlać .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 09:04:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Dzięki

Umyję jednak ropą - wg mnie ładniej rozpuszcza szlam, ewentualnie przepłuczę to benzynką a na koniec olejem hipol i go wyleje. Jeli macie inny skuteczniejszy sposób to poproszę.

Ten dekiel od strony silnika wkleję później na farbę - Wiecie mam takie sposoby od św. pamięci dziadka -starego mechanika i konstruktora - których używam 15lat, ale może są jakieś lepsze sposoby? Chętnie poznam

Co jakiś czas zaglądam na forum więc będę śledził temat

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 12:34:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
....- jest jeszcze z boku skrzyni taki dekiel okrągły o śr. ok 6-8cm przymocowany na 2 śruby na jego obwodu. Pod tym deklem jest jakaś ośka z trybem skośnym wchodzącym do środka skrzyni - krótkie to jest i nie dotyka mi już do mech różnicowego - ruszać to czy lepiej nie?........

Pod tym deklem jest qovernor (regulator odśrodkowy) odpowiedzialny za zmianę biegów. Wyjmij go, przemyj benzyną, dobrze przedmuchaj sprężonym powietrzem i włóż, smarując go olejem ATF. Przed założeniem dekielka przesmaruj o-ring gumowy oliwką.
Na końcu regulatora jest mosiężna zębatka, ma być równa, nie może być w środkowej części "łódkowata".

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 13:05:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Ok, tak uczynię. Mam inne pytanie prywatne, jeśli możesz sprawdź wiadomości na PRIV

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 18:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Rozebrane wszystko.

Oto uszkodzenia "suchego dyfra":

- lożysko wałka głównego od strony silnika - jeszce by podziałało ale jego bieżnia ze śladami zużycia jest, więc wymienię
- lożysko wałka głównego od strony części automatycznej rozleciało się spektakularnie, wałeczki zrobiły się niebieskawe i kwadratowe - msiała tam być b.wys temperatura. Do tego poszatkowało simering i co najgorsze bieżnia łożyska obracała sie w swojej obudowie i teraz luźno siedzi. NIEDOBRZE!

Nie będe miał raczej kasy na nową obudowę, więc chciałbym nową bieżnie wkleić lub wprasować nacinając wcześniej starą obudowe. Nie ma wyczuwalnego luzu między obudową a bieżnia, lecz można ją bez wysiłku wcisnąć i wyjąć palcami.

Myślicie że to podziała (szczerze to sam wątpię ), czy nie ryzykować i kupić w ASO tą obudowe (zapewne ze 100-200zł krzykna)

:/

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 18:34:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2006 21:18:44
Posty: 22
Lokalizacja: Otwock / mazowieckie
Musisz brać jeszcze pod uwagę fakt , że są to łożyska stożkowe i muszą być idealnie spasowane bo w przeciwnym razie będziesz miał luz na wałku , lub w ogóle nim nie obrócisz .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 19:36:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Napewno nie można tak zostawić bo łożysko zamiast pracować, zatrzyma się i beżnia będzie się orracala w obudowie = wys.temp=uszkodzenie nowego lożyska = znowu laweta poi zblokowaniu kół


No chyab ze ktoś ma patent na zmontowanie bieżni nowej ze starą jego obudową :D

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 19:50:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Przejedź się po złomowiskach samochodów, może znajdziesz skrzynkę z uszkodzoną częścią automatyczną. Bardzo rzadko w Audi 100 padały dyferencjały, częściej te usterki występowały w Audi 80.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 22:26:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Wsadź łożysko na czerwony klej. Nie sądzę, aby gniazdo łożyska było na tyle wyrobione, aby później miało być nieosiowo.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 23:13:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
rodzynek napisał(a):
Wsadź łożysko na czerwony klej. Nie sądzę, aby gniazdo łożyska było na tyle wyrobione, aby później miało być nieosiowo.


Tak mi się właśnie wydawało - jutro klej pójdzie w ruch. Mój ojciec ma 20 letnia praktyke wklejania łożysc w pompy c.o. itp cuda, ma różne kleje od takich co da sie kolejne łożysko wkleić po takie że na AMEN :) Jak zadzwoniłem do niego , to stwierdził NO PROBLEM :) Ewentualnie pojade jutro do takiego magika (kumpla ojca) w celu pogadania odnośnie łożysk i ich obsadzania (podobno robi jakieś projekty na europe) - dam znać co wykminimy.

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 23:24:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Taka ciekawostka koledzy.... Szukałem tej zużytej obudowy bieżni zewnetrznej łożyska, wpisując z niej nr VAG seryjny w google ..i... wyświetlił mi się w jednym z linków katalog skrzyń Porsche :) Na rysunku to ta sama skrzynia co moja :) Porsche 944, czy to jest to samo co audi C3 w napędzie? :D Coś czułem że mója limuzynka deko sportowa jest heh

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 10:46:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Dzwoniłem do ASO, okazuje sie, ze ten dekielek/obudowa łożyska o śr 10cm - kosztuje jedyne 310zł !!!!! heheheh Good bye ASO. Wklejam, bo do salonu porsche nie będę dzwonił :)

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: