.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 08:37:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5 tdi AFB LOGI po swapie prośba o ocene
PostNapisane: 02.lip.2010 17:26:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Witam
Z dzisiejszego własnego doswiadczenia chciałbym ostrzec posiadaczy 2.5 tdi v6 o ewentualnym uszkodzeniu.
A więc tak- w sumie auto miałem jakiś czas "nieczynne" ze wzgledu na probemy z pompą lub wtryskami(auto chodziło tylko że falowało-pisałem już o tym kiedyś-ale to akurat teraz nie ważne)
Dziś wybrałem sie nad jeziorko-mówie a co tam pare kilometrów. I niestety po przejachaniu tych paru kilometrów auto zaszarpało i zgasło. Pierwsze co, to wszelkie osłony wyjazd. Po sciągniecu osłony rozrządu pełno "czarnych trocin". Wywnioskowałem że to starty pasek rozrządu. Oglądając dalej powyrywane zęby paska-ale tylko od strony silnika.
No i na razie tylko tyle rozebrałem, ale mam teorie taką że prawdopodobnie wykręciła sie jakaś sruba(nie wiem z kąd) na początku tarła a pózniej wyrwała zęby. No i tym sposobem mam teraz problem
Przekalkulowałem wszystko i biorąc wszystko pod uwagę(pompa lub wtryski uszkodzone) oraz problem z wałkami który powoli też mnie dotyka-nie pozostaje nic innego jak wymienić cały silnik.
Tylko czy wymienić znów na AFB czy coś nowszego. W sumie to zależało by mi żeby jak najmniej przerabiać(tzn. tylko przełożyć)biorąc pod uwage ze wtryski,wałki i pompa do dupy.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Ostatnio edytowano 11.sie.2010 18:00:55 przez Kryhawrc, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 2.5 tdi AFB Przeskoczył rozrząd-przestroga
PostNapisane: 02.lip.2010 20:03:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
na forum vw-passat jest jakis user z passatem B5 zeswapowanym na 2.0TDI - da sie wszystko tylko czy zawsze warto. Jezeli masz np slynne walki do roboty, teraz jakis pokrzywione zawory i np do wlozenia jest 7 kola.... moze nie warto naprawiac silnika
jezeli masz automat to swap bedzie trudniejszy (potencjalny swap na silnik z manulana skrzynia pomijajac cene samego sprzegla 2masowego moze wiazac sie z wymiana mocowac, polosiek itp - sprawdz dobrze w ETCE przed decyzja!)
Masz AFB wiec zakladam, ze masz mniej wiecej osprzet elektroniczny (moduly komfortu, pompy abs, immobilajzery itp) jak w passatach przedliftingowych (do 2000r) od 2000r w passatach bylo przejscie na nowsze immo itp i zapewnie podobnie w audi (jak i calej grupie vw) - dla Ciebie to moze oznaczac kolejne utrudnienie ze swapem na motor z czegos po 2000r bo pozniej moze sie okazac, ze stare immo (kluczyk, liczniki) nie bedzie chcialo sie zgadac z ecu silnika, stara elektronika pompy abs z nowym ecu, moze stary niecanowy modul komfortu z nowym ecu itp itd
Reasumujac: mimo, ze wydaje sie rozsadnie wywalic ten silnik to jak pod reka nie masz kumatego mechanika z wiedza na temat rozwiazan elektronicznych w szmelcwagenach to mozesz miec dluga droge by wyprostowac to auto po swapie
Swap z AFB na AFB jest raczej bez sensu (oczekujesz ze silnik na szrocie ktorego nie bedziesz mogl przed zakupem odpalic bedzie mial super pompe, super walki i wlasnie co wymieniony rozrzad?)
Na pocieszenie - za uszkodzony v6tdi tez cos mozna dostac (osprzet silnika, glowice, T, VP44)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2010 07:02:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
A jeżeli kupie np. AKN,AKE,AYM,BDG.... czy jakikolwiek inny- komplety wraz ze sterownikiem i całą wiązka kabli?
Też bedzie problem???

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2010 08:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Żeby jako tako to ogarnąć pozostaje ci kupić angola, zatopieńca, lub coś po dzwonie,wykorzystać silnik a resztę gratów puścić na allegro, ja tak już kilka aut wyremontowałem i to wcale nie wychodzi drożej, a jak chcesz jeszcze trochę pojeździć tym autem to zostaje "zestaw naprawczy"

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2010 08:30:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
No własnie chciałbym jeszcze tym pojezdzic. Ale czy moge zaadoptowac całkiem inny silnik(oczywiscie łącznie z całym osprzętem)

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2010 09:12:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
akn i ake ma/miewa te same choroby co AFB.
te motory co wymieniles byl montowane (raczej) w autach po 2000r teraz tak:
VAG pozamawial/powymyslal elektroniczne graty (ecu, elektroniki abs, moduly komfortu itp) w okolicach roku 1996 i montowal je w roznych kombinacjach w skodach, vw, audi, seatach.... pozniej usiedli jeszcze raz i nowe graty powymyslali/pozamawiali i montowali to we wspomniach markach od 2000/2001 roku. Ty zamierzasz kupic element (ECU) z zestawu po 2000r i chcesz by to zgralo sie plug&play z zestawem gratow z 1997 roku. Moze zadziala a moze nie - ja tego nie wiem tylko zwracam Ci uwage na potencjalne problemy (to wyjasnij z dobrym elektronikiem samochodowym a nie "bedzie dobrze bo tak ktos na forum powiedzial")
Pomysl jakie konsekwenje moglyby wynikach z klopotow
a)
ze zgraniem licznikow do starego immo z ecu wspolpracujacego z nowszym immo: okaze sie (moze), ze bedziesz musial wymienic licziki, nowe immo zaprogramowac do kluczyka (rozbiorka ori scyzoryka jest niezwykle ciezka wiec pewnie skonczyloby sie na dorabianiu kompletnego kluczyka), moze zmienila sie ta czesc przy stacyjce komunikujaca sie z kluczykiem itp
b)
ze zgraniem elektroniki pompy abs: moze wyjsc, ze nie zatrybi cos i bedziesz musial wymieniac pompe abs z elektronika!.. odpowietrzanie, cholera wie czy stare czujniki abs beda dzialaly z nowa elektronika, nie wiem czy masz czy nie ESP ale nawet jak masz to moze sie okazac cze np czujnik przeciazenia czy skretu kierownicy sie zmienil itp itd

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2010 09:24:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Moje auto modelowo jest po 2000r.
Ale tak czy tak nie wiem już jakiego silnika szukać-żeby nie było problemu to chyba AFB(pod warunkiem ze znajde w przyzwoitym stanie)-jeszcze tylko pytanie czy obojętne jest to czy silniki pochodzi z manuala czy tipa?

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 13:35:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To ze posypał się rozrzad to zasługa tego który go poskladal i nie ma w tym grama wątpliwości. Jeśli chcesz zmienić silnik na inny to najrozsadniej jest zapanować tam 1.9 tdi na pompie. Możesz tez na pompo wtryskiwaczach ale sa mniej trwale. Gdybyś zdecydował się na szybka naprawę i pozostanie przy 2.5 tdi to mam dwie takie silniki zbdobrymi walkami i spietym rozradem na 120 000 km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 18:39:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Kryhawrc napisał(a):
Moje auto modelowo jest po 2000r.

napisalem, ze lift i wymiania gratow elektronicznych w 2000r (modelowym) byla ale w passacie (bo nie wiedzialem dokldanie kiedy w A6). Wyszukalem to za Ciebie! :peace:
Wg tej strony w A6 byl rok czy dwa pozniej
http://www.a6klub.pl/historia-dane-tech ... vt2316.htm
jak chcesz do przedliftowego a6 wkladac ecu poliftowe to warto poczytac o potencjalnych problemach (takich problemikow jak ten opisany ponizej z licznikami/nie mowie ze nie do przejscia/ mozesz miec wiecej wiec albo elektronik z gornej polki albo czeka Ciebie duuuzo studiowania po necie)
http://www.a6klub.pl/-a6-c5-licznik-z-a ... vt4416.htm
Czasy kiedy pierwszy lepsze mechanik mogl robic swapy silnikow z roznych generacji (jak ojcu kiedys do escorta z 81r mechanik wlozyl silnik od znacznie nowszej fiesty, ktory nigdy w escorcie nie wystepowal) sie skonczyly.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 21:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Dziekuje Przemek!!!
Więc żeby nie było problemu to bede szukał AFB. Pojeżdze ,podzwonie ,popytam i wtedy zdecyduje jaką ostateczną decyzje podjąc.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 21:09:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Można zrobić taki manewr i zamontować silnik z 2004 roiku gdzie pompa ma immo nawet ale...

Po pierwsze zacznijmy czy jest to automat czy manual bo ze sterownikiem silnika trzeba będzie zmienić sterownik skrzyni no i ABS ;)

Jeśłi jest manual to pół biedy. Immo można wyłączyć programowo ale nowe modele najczęscięj mają ESP i EDC może nie grać wtedy z komputerem hamulców :)

To elektronikę mamy lekko wstępnie oponowaną Musimy teraz kupić silnik z instalacją i osprzetem żeby pasowały kostki do choćby wtrsykiwacza z czujnikiem położenia iglicy , przepływomierza i zawrów EGR etc...

Zwykle w nowych modelach jest katalizator wstępny o czym trzeba pamiętać , przynajmniej warto ... Jak już wydech to dobrze żeby był od quattro jesłi quattro mamy lub od przednio napędowej jeśli przednio napędowa jest.

Nikt nie mówił że będzie łatwo ale zrobić się da , tylko czy się to opłaca Panowie ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 21:11:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Skrzynia to tiptronic
Chciałbym wymienic silnik jak najtanśzym kosztem tzn. jak najmniej przerabiać

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 22:04:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To zapomnij o wymianie silnika na nowszy bo z automatem to jeszcze wiesza jazda , tak jak napisałem wczęsniej.. A ile płacisz za dobry AFB ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 08:02:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
A czy jest możliwość podmiany jakiegokolwiek silnika(Poza AFB oczywiście-bo rozumiem wymiana AFB na AFB jest bezproblemowa)kompletnago z cała wiązką i kompem żeby chodził bezproblemowo? Czy tylko AFB?

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 10:55:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
kompletny AFB z osprzetem, ktory do czegos sie nadaje nie bedzie kosztowal 1tys pln (sama sprawna pompa wtryskowa wiecej kosztuje). Jezeli kupisz "jakis" AFB to pamietaj, ze ten silnik wystepowal z n steorwnikami. Nie zdziwilbym sie jakby tez bylo n odmian pomp vp44 a co za tym idzie tez kilka odmian elektroniki pompy z ktora ecu sie przeciez komunikuje. To samo ze skrzyniami tiptornik (zakladam, ze stara chcesz zostawic) Moze wszystko jest plug&play i mozna mieszac naprzemiennie a moze nie (ja tego nie wiem ale nie zakladalbym optymistycznie ze wymiana AFB na AFB taka bezproblemowa zawsze musi byc)
Jezeli Twoj silnik to i tak byla kupa zlomu to moze kupic inny (nawet nie 2.5) silnik ze skrzynia manual (uwaga: moze poloski czy cos w tym stylu sa tez inne), wylaczyc immo by po prostu "jakos zapalil" (auto dalo sie uzytkowac), sprzedac sprawne graty (T, tipa, pompa itp) a pozniej prostowac powoli problem po problemie? - ale to zje czasu i czasu...
Najpierw bym rozberal jednka ten silnik - moze nie jest tak strasznie i zamkniesz sie np w 5 kolach (dla takiej kwoty nie warto chyba kombinowac)?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 12:17:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Tez mu to polecam, moze jednak urodzil sie w czepku i nie dosc, ze wyda 4-5 tpln, to jeszcze zrobi prawie remont. :): Nie zajrzeli i gadaja.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 14:42:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
generalnie robicie Babę Jagę z wymiany silnika takiego samego na prawie taki sam...
...wyzwaniem byłoby to, co robi nasz kolega - swap 2.5TDI [AKE B6] na 2.7BiT [S4 B5], choć i tutaj wychodzi na to, że jest to zupełnie nietrudne.



Kryhawrc,

rok modelowy 2000 jest na CANie [pomimo, że przed FL], a zatem będzie pasować każde 2.5TDI po 2000 [AKE/AYM/BAU/BFC bez większych problemów (rzeźba wtyczek), z kolei BDH/BCZ//BDG będą wymagać 100% kompletnego silnika z uwagi na obecność kilku dodatkowych układów - np. chłodzenia EGRu].

jeżeli ma to być AKE/BAU, to musisz mieć silnik razem z pompą VP44 [inna wtyczka].

jeżeli nie wiesz, czy jest na CANie, to odpowiedź znajdziesz na zegarach - jeżeli masz zegar cyfrowy, to jest CAN, a jeżeli wskazówkowy, to nie ma CANu [i pozostaje bezproblemowe włożenie AFB/AKN sprzed CANu albo rzeźba sterowników silnika, żeby podpasować pod CAN].

jeżeli weźmiesz silnik po FL, to różnić się będą niemalże wszystkie wtyczki [N18/N75/N239/WS] - można je spokojnie przerobić i skutecznie połączyć.
lmm musi być jednak nowe [tzn. kupując np. AKE musisz mieć lmm od AKE].


Przemku,

patent jest taki, że nawet jak swapujesz silnik nowszy [CAN] do starszego kasztana [nonCAN], to kupujesz/zostawiasz ECU starszego silnika [nonCAN] i łączysz z nowym silnikiem. koniecznością jest wówczas swap programu dostosowanego do danej generacji silnika.

problem immo/ABS/ESP rozwiązuje się przez dopasowanie ECU, które z nimi będzie zgodne, a następnie na sfleszowaniu odpowiedniego programu [map], który jest odpowiedni do nowego silnika.

jak najbardziej do zrobienia w kilka dni.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 19:13:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Pytam dla tego że mam do kupienia za nie duże pieniądze i do tego sprawdzone(od znajomego) kompletne AYM. Jesli byłoby tylko tak jak pisze meszrum przerobienie wtyczek to bym sie na to zdecydował.

Z tego co zrozumiałem to nie bede miał problemu z zadnym silnikiem jesli bede miał silnik z pełnym osprzętem(pompa,turbo,wtryski ,wiązka,komp)

A zegar mam cyfrowy-autko jest 1999 roku a model z 2000(białe zegary)

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 19:26:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Baba jaga będzie siedzieć tylko w skrzyni i hamulcach :) No i trochę w immo pompy jesli jest powyżej 2002 ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 21:30:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kryhawrc,

jeżeli miałby to być AYM, to moim zdaniem sprawa wyglądałaby tak:
- niezależnie od tego, czy masz CAN w swoim AFB [zegar elektroniczny], czy też nie, to zostawiasz swoje ECU i fleszujesz je programem od AKE automatu. poza wtyczkami nie powinno być większego problemu.
flesz programu jest konieczny [Twoje stare ECU zostaje], gdyż AYM był albo w manualu, albo w multi - soft powinien być od AKE, gdyż AYM to dokładnie ten sam silnik co AKE różniący się jedynie programem [i pompą]. wówczas miałbyś ok. 180 PS.

problem pojawi się wówczas gdy postanowisz zamontować ECU silnika, który chcesz wsadzić - wówczas pojawią się problemy, o których napisał Lotus.



Lotus,

czy wiesz jak wygląda komunikacja pomiędzy ECU a VP44 [jaki protokół]?

[+]
miło Cię widzieć ponownie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: