.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 18:09:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 22:02:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kryhawrc sprawdź jaki masz kod literowy skrzyni tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2010 22:10:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
KWP 2000 ?

Prawdę mówiać nie ma żadnego znaczenia jaki ma protokół bo jak będziemy chcieli to zamontujemy silnik rakietowy do tage A6 , tylko zadajmy siobie pytanie czy nasz kolega przebrnie ten temat.

To wszystko brzmi banalnie i łatwo tylko czy będzie miał mu to ktro zrobić , czy się nie okaże że to oprogramowanie nie bezie chodzić na tym czy innym procesorze. Potem co z klapą która AYM ma elektryczną , a poprzednie silniki na podciśnienie itd..

Poza tym nie rozumiem jak ma działać ten stary kompuer z nowym oprogramowaniem. Skoro elektronicznie sa takie same a różnia się programem to po co zmiana oprogramowania. Nowe oprogramowanie AYM nie będzie się kodowało na Tip jak ma Multi naprzykłąd i co jeśli najczęsciej mają ESP a w aucie nie ma. Co da zmiana oprogramowanie skoro chodzi nam o to żeby dopasować go starego. Trochę CIę nie rozumeim ale chętnie poczytam żeby zrozumieć , tylko nie o protokołach komunikacji bo nie o to nam chodzi tak bardzo jak o kompatybilnośc softu w sensie kodowania chociażby.

+ witam Cie Meszrum :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 00:34:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus,


ECU składa się zasadniczo z dwóch części [z ciała i duszy ;) ]:
- fizycznego urządzenia [hardware], które potrafi się komunikować z innymi urządzeniami z podobnej epoki [CAN] w samochodzie;
- oprogramowania tegoż fizycznego urządzenia [software/firmware/program/mapy].

bez wątpienia należy przy swapie silnika, który różni się generacją od samochodu, do którego ma być przeszczepiony, dopasować ECU tak, by działało z pozostałymi urządzeniami w samochodzie [zegary, immo, ABS/ESP, etc]. w przypadku Kryhawrc należy zostawić ECU, które ma, gdyż ono działa z resztą prawidłowo. cała praca polegać będzie na wymianie duszy urządzenia, które cieleśnie w samochodzie pasuje.
zatem po włożeniu silnika i podłączeniu go [rzeźba wtyczek] oraz upewnieniu się, że sterownik silnika działa z pozostałymi sterownikami [zostawiając stare ECU mamy 100% pewności] należy dopasować program do silnika:
- w drodze adaptacji i kodowania oraz
- poprzez modyfikacje map - po to by dopasować stare ECU do nowego silnika pod kątem map [moc i odmienność konstrukcji - czyli parametry pracy].

jako, że AYM to w zasadzie AKE, to prócz kodowania/adaptacji należy podmienić mapy na mapy od AKE AG [automat] z okresu produkcji AYM i rodzaju skrzyni automatycznej Kryhawrc, gdyż zapewni to:
- współpracę silnika pod względem poprawności pracy samego silnika ze skrzynią automatyczną;
- ustawienie odpowiednich parametrów pracy [kąt wtrysku/ciśnienie doładowania/dawka/pomiar masy powietrza/etc] dla silnika AYM [AFB ma nieco inne];
- zwiększenie mocy [bonus].
AYM ma powszechnie udokumentowaną historię silnika działającego na programie od AKE. alternatywnie można się pokusić o sfleszowanie programu od AYM, a następnie obrobienie go tak, by zbliżyć go maksymalnie do programu AKE AG.

gdyby Kryhawrc miał skrzynię manualną [SG], to można byłoby sfleszować program od AYM SG.
z racji, że ma AG, to konieczne jest zdobycie programu, który działa z tiptroniciem. najbliższy krewny AYM, który współpracował z tiptroniciem, to właśnie AKE.


najważniejsze w całym zabiegu jest to, żeby robiła to osoba, która ma pojęcie o tego typu silnikach. potrzebny też będzie zdolny tuner, który również ma pojęcie o 2.5TDI.


tak to widzę. mam nadzieję, że właśnie o to Ci chodziło.
:)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 06:39:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
No to tu bedzie problem -bo nie wiem czy znajde takiego fachowca co to ogarnie. Najprosciej chyba bedzie założyć AFB. Wtedy nie bedzie kombinacji.

Albo może inaczej; jaki wstawić aby uniknąc kombinacji??

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 10:22:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli chciałbyś uniknąć jakichkolwiek kombinacji, to pasować będzie tylko AFB z tego samego miesiąca, w którym zostało wyprodukowane Twoje AFB.

każdy inny silnik [włączając w to starsze/młodsze AFB] będzie wymagać kombinacji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2010 18:24:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Aha
Czyli to raczej nie realne. To w takim przypadku lepiej zainwestowac w nowszy silnik.

Rozumiem ze ów przeróbki związane beda z ewentualnym przerobieniem wtyczek i elektroniki sterującej(czyli mimo wszystko bede też potrzebował sterownik do tego nowego silnika)I nie ma znaczenia co kupie AKN,AKE,AYM czy BFC itp.... bo i tak bedą przeróbki?
Poza tymi dwoma problemami nie powinno być nic wiecej???

A i jeszcze jedno: czy po włożeniu nowego silnika auto odpali? , czy trzeba bedzie zmodyfikowac elektronike?

I czy to ważne na jakiej skrzyni pracował(manual ,tiptr. czy multitr.)??

Proszę o podpowiedzi bo w tym tygodniu chcę już kupić silniczek
Z gory dziekuje i pozdr.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 18:43:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
uważam że ważniejsze jest kupić silnik w jak najlepszym stanie, skoro przeróbki będą to można martwić się później lecz nie odchodziłbym za daleko do młodszych roczników


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 18:44:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Dostałeś już wszystkie odpowiedzi i nadal pytasz o to samo ? :) najważniejsza podpowiedź jest taka że musisz szukać kogoś kto da radę to zrobić ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2010 20:39:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jest możliwość, że uruchomi po podłączeniu, lecz jazda będzie męczarnią/niemożliwa bez fleszowania programu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2010 20:53:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Witam wszystkich po krótkiej nieobecnosci

Tak wiec powiem wam ze jestem juz po przelożeniu silnika- ale po koleji.


Uruchomilem wszystkie możliwosci i szwagier ktory pracuje za granica znalazł poprzez kolege kolegi itp. silnik AFB. Sprzedający stwierdził ze silnik jest po remoncie i po znajomosci chce 250 euro za kompletny. Biorąc pod uwage ceny w naszym kraju nie zastanawiałem sie i wziełem w ciemno. Po przywiezieniu co najlepsze okazalo sie że gosc nie kłamał. Wałki super,pompa nowa lub po regenarecji, turbo też wygląda nie zle no i rozrzad też.(ale pasek i tak wymieniłem)tak że razem z kolegą przełozylismy motor P&P i wszystko pasowało-odpalił bez problemu i chodzi i jedzie zaje......(w porównaniu do poprzedniego silnika)

Wychodzi na to że miałem WIECEJ SZCZĘŚCIA NIŻ ROZUMU i naprawiłem auto za małą kase.Co prawda nie wiem czy silnik jest zdrowy w 100% ale w tygodniu postaram sie zrobić logi i poprosić WAS o ocene i bede jeszcze naprawiał to co bedzie jeszcze do roboty badz do wymiany.
pozdr.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2010 09:31:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
to prawie jak za darmo, chętnie zobacze logi po zmianie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2010 10:20:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Jezeli wszystko jest ok autko dobrze jedzie, normalnie odpala itp. to naprawde niezle Ci sie udalo wyrwac ten silnik ...

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2010 18:01:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Tak chodzi odpala i jezdzi super- do dzisiaj.
Kupiłem dzis filtr paliwa i chciałem wymienic przewody zacisnołem zalałem filtr pochodził z 5 sekund i zgasł. Coś zjeb.....em.

No trudno-jutro bede "tworzył" narzędzia i odpowietrzał zgodnie z opisem na forum.

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2010 18:27:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
grejf napisał(a):
Tez mu to polecam, moze jednak urodzil sie w czepku i nie dosc, ze wyda 4-5 tpln, to jeszcze zrobi prawie remont. :): Nie zajrzeli i gadaja.


bylem blisko ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 09:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Zgodnie z obietnicą są logi po wymianie silnika. Dodam ze auto podczas przyspieszania szarpie(podskakują obroty) Jak wcisne padał do podłogi szarpnie raz i dalej rozpędza sie płynnie. Jedyny bład to 00553 .Z tego co mi sie wydaje to mam przepływomierz do wymiany-ale oceńcie sami.

Z gory dziękuje

Log (0 - 018)
Log (1 - 013)
Log (2 - 014)
Log (3 - 007)
Log (4 - 001,001)
Log (5 - 011,011)
Log (6 - 010)
Log (7 - 008)
Log (8 - 004,004,004)
Log (9 - 003,003,003)
Log (10 - 000,000,000)

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 15:06:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lmm jest niekoniecznie do wymiany - wklej dokładny opis błędu [razem z cyframi]. możliwe, że jest otwarty obwód [np. na skutek uszkodzenia przewodu/wtyczki].

w każdym razie masz podstawioną awaryjną wartość masy powietrza.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 15:27:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Dokładny opis błędu:

00553

Mass Air Flow Sensor(G70)

27-00 Implausible signal


A tak poza tym coś można jeszcze powiedzieć-czy to może mieć związek z tym szarpaniem?

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 15:51:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
Przy przepływce masz najprawdopodobniej problem z elektryką, obwód albo wtyczka, w zasadzie mogła tak paść, ale to byłaby nagła śmierć.

Poza tym logi źle wykonane, pedał gazu ma być w podłodze, a nie był...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2010 20:12:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Moge jakos sprawdzić tą wtyczke? Jest jakiś sposob na to?

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2010 18:07:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Podmieniłem dziś przeplywomierz i ogólnie jest duzo lepiej i nie ma zadnych błedów, ale auto szarpie nadal.

Co to może być- skrzynia?

Tak to wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=B7Q3CRJA0KM

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: