.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 15:09:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALLROAD 2.7 BT]Dziwne drgania podczas jazdy i brak mocy
PostNapisane: 18.sie.2010 10:46:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 00:06:29
Posty: 60
Lokalizacja: Sochaczew
Witam serdecznie!
Drodzy forumowicze mam następujący problem z moim allroadem.
Parę dni temu zauważyłem że samochód dziwnie się zachowuje podczas jazdy; po wciśnięciu gazu gdzieś przy obrotach rzędu 3,5-4 tys. obroty silnika momentalnie wzrastały natomiast samochód zachowywał się tak jakby miał poślizg sprzęgła , chwilę póżniej obroty malały i samochód przyspieszał , i tak na wszystkich wyższych biegach.
Myślałem że to wina zużytej tarczy sprzęgłowej lecz jadąc dzisiaj samochód podczas przyspieszania dostał jakichś dziwnych wibracji. Zatrzymałem się i okazało się że silnik pracuje bardzo dziwnie, jakby nie pracował na kilku cylindrach. Na tablicy zapalił się silniczek i miga cały czas. Bardzo powoli przyjechałem do domu chociaż samochód ledwo reagował na dodanie gazu a w dodatku te dziwne wibracje.
Co takiego może być tego przyczyną ? Wiem że trzeba podłączyć go pod komputer i pewnie wszystko się wyjaśni ale chciałbym byc przygotowany na wszelkie ewentualności.
Proszę doradźcie co powinienem zrobić?
Dodam że auto jest z 2003 roku ,ma przebieg 120000 km i nie jest katowane czy też nadmiernie eksploatowane!

_________________
AUDI ALLROAD 2.7 Biturbo
250 KM 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 12:50:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Sprawdzić kompem a silniczek to złe spaliny może masz złe paliwo ,uszkodzony przepływomierz ,wtryski ,itd bez waga nic nie bedziesz wiedział.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 14:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 00:06:29
Posty: 60
Lokalizacja: Sochaczew
Właśnie wróciłem z warsztatu i po podłączeniu VAGa okazało się że padnięta jest cewka na I cylindrze a inne błędy to wypadanie zapłonu na kilku innych cylindrach. Jednak te objawy które wcześniej opisałem to na pewno nie są skutkiem wadliwej cewki co też potwierdził gość który diagnozował silnik. Spod maski słychać dziwny klekot ale to podobno może być dlatego że wadliwa cewka. I co mam robić ,co radzicie? A może znacie kogoś mocno kumatego w tym silniku (i nie tylko) który mógłby pomóc w tej sprawie!

_________________
AUDI ALLROAD 2.7 Biturbo
250 KM 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 14:34:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Zacznij od wymiany padniętej cewki. Tylko najpierw wyklucz świecę albo wzmacniacz zapłonu. Zamień cewki między 1 i 2 cylindrem i zobacz, czy nadal 1 będzie kulał. Jeśli 2 to masz winnego, cewkę. Jeśli po zamianie cewek nadal będzie kulał 1 cylinder, to podmień świece. Jeśli dalej 1 cylinder będzie źle pracował to pewnie moduł (wzmacniacz). ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2010 15:45:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Masz odpowiedz na talerzu kolego 4x4 przez kolege Sobolec. Autko jest z 2003' i jesli prawdziwy przebieg to nie wielki, ale juz klasyfikujący sie do wymiany wszyst. swiec i kabli wysokiego napiecia. Warto, to z autopsji.
pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2010 17:15:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 00:06:29
Posty: 60
Lokalizacja: Sochaczew
Okazało się że wymiana cewki na 1 cylindrze rozwiązuje mój problem.
Już jest wszystko OK! ale mam następny problem: na wyższych obrotach biegu 3 i wyżej samochód dostaje jak gdyby poślizgu na sprzęgle tzn wchodzi na obroty a nie przyspiesza jak powinien. znajomy mechanik powiedział że to na pewno sprzęgło lub ew. koło dwumasowe.Co o tym myślicie: można to w jakiś sposób odróżnić lub sprawdzić a moze to coś innego?!

_________________
AUDI ALLROAD 2.7 Biturbo
250 KM 2003r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: