.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 21:08:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.9 TDI ASV] Słabe przyspieszenie + głośne brzmienie
PostNapisane: 08.lip.2009 17:23:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Witam!
Od jakiegoś czasu (mam wrażenie, że od ostatniej wymiany kompletu filtrów i oleju) auto mi tragicznie przyspiesza, gdy jest rozgrzane (temp. płynu chłodzącego 90). Co dla mnie ciekawe, przyspieszenie jest normalne, gdy samochód jest zimny. Zlogowałem turbinę i przepływomierz (logi wkleję jak odnajdę, bo robilem jakiś czas temu i mi się zapodziały). W obu przypadkach wyniki na pół gwizdka. Coś jeszcze może zlogować?
Logi były robione na rozgrzanym silniku, więc dla własnych odczuć mam potwierdzenie danymi, na zimnym silniku logów nie robilem - chyba nie ma sensu, skoro i tak powyżej 3tys obrotów nie będę auta cisnał?
Kolejna rzecz którą zauważyłem, to czasem, gdy auto rozgrzane (temp. 90, przejechane około 8km) i spróbuje je "sprawdzić" to ładnie przyspiesza do obrotów 3400 (na 3cim biegu) a potem tak jakby odcięcie i prawie, że już nie zwiększa prędkości obrotowej. Głównie jeżdżę po mieście, w trasie po kawałku drogi zachowanie było poprawne.
Aha, przy wymianie filtrów nie miałem pod ręką oleju napędowego, więc do filtra nalałem to co mi zostało w starym filtrze, a resztę po długim kręceniu zaciągnął ze zbiornika. Czy mogło sie coś wtedy w układzie zapowietrzyć i może to mieć wpływ na obecne zachowanie?
Co może być przyczyną tego wszystkiego? Co zlogować dodatkowo? Na co zwrócić uwagę?

A teraz ostatnio jeszcze coś mi się stało z wydechem chyba. Auto może nie jest zbyt głosne zwłaszcza an biegu jałowym, ale ja już różnice słyszę. Za to w okolicach 2tys obrotów brzmi jak jakiś muscle car z silnikiem widlastym lub benzyna ze sportowym tłumikiem :/ A dźwięku nabrało takiego jak zjeżdżałem na biegu - hamowałem silnikiem z małej górki (na trójce, prędkość trzymała się około 50km/h, obroty chyba z 2400). I teraz najbardziej ten dźwięk słychać właśnie przy "hamowaniu" silnikiem. Pod spód auta zajrzę, jak znajdę jakis kanał - pewnie najprędzej w weekend.
Na co wtedy zwrócić uwagę? Co sprawdzić? Spodziewać się najprawdopodobniej dziurawego wydechu? (auto 2001 rok, chyba już miał praw wydech przerdzewieć?)

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi co sprawdzić i sugestie co moze być przyczyną tego "nienormalnego" zachowania auta.

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 07:51:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zacznij od diagnostyki... kpl. "AKTUALNYCH" logów powienien wiele wyjasnic...

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 08:21:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
przemik napisał(a):
Zacznij od diagnostyki... kpl. "AKTUALNYCH" logów powienien wiele wyjasnic...

Jak mam rozumieć komplet? Wszystkie bloki dla silnika po kolei jak leci?

Pytam bo jak dotąd, to tylko robiłem test turbiny i przepływki (testy dynamiczne) i chyba kiedyś zlogowałem statycznie wtryski. A wykonanie tych testów jest ładnie opisane na forum. Czy oprócz powyższych są jeszcze jakieś bloki w VAG-COM do dynamicznego testowania?

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 09:38:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
STATYCZNE
grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013
grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011

DYNAMICZNE
grupy normalnie: 000, 003, 004, 008, 010, 011

Powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 15:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Odgrzewam kotlet, bo sam czasami odczuwam niedosyt, gdy trafiam na posty, które mnie interesują, a okazuje się, że nie znam zakończenia.
Znalazłem chwilę czasu na napisanie, więc... głosne brzmienie okazało się najzwyklejszym w świecie pęknięciem układu wydechowego tuż przed katalizatorem. Wstawka rury i zaspawanie załatwiło sprawę i znów jest cicho :-)
A jeśli chodzi o przyspieszenie, to albo to było subiektywne odczucie, albo początek problemów, z którymi wrócę w innnym wątku z logami.

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: