.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 01:38:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AYM ) notlaufy - prośba o analizę logów.
PostNapisane: 09.lip.2010 01:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam.
Pojawiły się dośc uciążliwe i mocno odczuwalne problemy z TDI, które zresztą w połączeniu z automatem potęgują kłopot. Przeprowadziłem dzisiaj diagnostykę (błędów brak) i logi we wszystkich grupach. Niestety, ale dynamiczne byłem zmuszony przeprowadzic w pojedynkę, a więc nie zawsze mogłem przypilnowac odpowiedniego zakresu obrotów.
Objawy w skrócie - mega notlauf szczególnie poniżej 2000 obr./min, braki mocy w połączeniu z nagłymi skokami mocy. Zimny silnik jest nie do zniesienia, ponieważ (w połączeniu z automatem) przy ruszaniu próbuje zgasnąc, przy zatrzymaniu się silnik również przygasa, brak reakcji na wciskanie gazu, aby za chwilę dostac "kopa" max. mocy. W okresie zimowym, czyli przy dużo niższych temperaturach silnik gasł podczas ruszania. Problem odczówalnie pogłębia sie i jest coraz gorzej. Podczas mocnego przyspieszania czuc przydławianie z poszarpywaniem. Pojawiły się problemy z odpalaniem - co któryś raz muszę długo kręcić.
Podaję logi:
1. Statyczne

000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

013
Obrazek

014
Obrazek

018
Obrazek


2. Basic Settings (podczas logowania w BS bardzo mocno szarpało autem, silnik często był na pograniczu zgaśnięcia):

BS 000
Obrazek

BS 003
Obrazek

BS 004
Obrazek

BS 011
Obrazek

3. Dynamiczne

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek

Dodam, że dzisiejszy przebieg to 285 tys. km, a około rok temu robiłem logi na potrzeby ;) innego tematu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... &start=100 , z których wynikało, ze " .... o matko Swieta..." .
Koledzy prosze o pomoc :)
Pawel

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 12.lip.2010 23:19:27 przez Paw1972, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 21:51:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cześć Paweł,


zanim kogokolwiek zmieszam z kupą - muszę wiedzieć, czy podczas logowania klimatyzacja była włączona, czy też wyłączona.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 22:12:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam Konrad :) Klimatyzacja byla caly czas wlaczona, do tego byl podlaczony zasilacz 80W do laptopa.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 22:34:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Na moje oko to pompa idzie spac... :/

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2010 22:35:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zatem musisz powtórzyć logi statyczne i BS - klimatyzacja ma być wyłączona.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2010 22:52:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Podaję nowe logi:
Statyczne:
000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

013
Obrazek

014
Obrazek

018
Obrazek

BS

000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

011
Obrazek

Tym razem w BS (004) podczas logowania była cisza, nie telepało a silnik pracował równo. Klimatyzacja była wyłączona, auto wróciło z szybkiej długiej jazdy na autostradzie.

I dla ułatwienia życia ;) kopia dynamicznych z pierwszego postu:

Dynamiczne

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2010 16:09:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paweł,


logi statyczne,
nieprawidłowe parametry ma pompa wtryskowa - jak zauważył Przemik [i chyba zauważyliśmy to we wrześniu 2009].
poza tym, logi wyglądają prawidłowo.

logi dynamiczne,
poza faktem, że program jest 'o matko święta' - wskazują jedynie, że T jest już w złym stanie [bardzo późny OB i zaraz po nim lag, niemożność osiągnięcia ciśnienia doładowania]. potwierdza to także przegrzewanie się silnika po włączeniu klimatyzacji [tak, dobrze przeczytaliście. nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale spotkałem się z czymś takim już kilka razy].
minimalnie zapowietrzony układ paliwowy [albo efekt programu].


nie można jednoznacznie wskazać przyczyny usterki na tym programie. zawsze w takich przypadkach konieczny jest powrót do serii [tak na marginesie, to w ogóle powinieneś wrócić do serii, gdyż ten program jest evil] i poszukiwanie usterki na seryjnym oprogramowaniu.

gdyby to był mój samochód, to zacząłbym od sprawdzenia pompy wtryskowej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2010 21:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
tak na szybko (jestem na necie przez tel komorkowy) - EGR duty cycle w 003D jest jakis chyba dziwny (88%) - przy bucie EGR ma byc zamkniety...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2010 23:16:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
W więc dzieje się to, o czym mówiliście po wrześniowych (2009) logach. Meszrum dziękuję bardzo po raz kolejny za wielką pomoc. Dzięki również Przemekk74 i Przemik za "rzut okiem" - każda opinia cenna ;)
Przemyślałem sprawę i podjąłem decyzję, że trzeba by zamknąć w końcu temat o Sserwisowaniu. A więc jadę tam, gdzie wszystko się zaczęło. Po raz ostatni i zobaczymy jakie podejśćie do tematu będzie tym razem. Umówiłem sie na ostatni tydzień lipca i przekażę po powrocie jak sprawa wygląda. Tam jest zgrany mój ori soft. Oczywiście wykonam ponownie logi i zobaczymy w jakim stanie auto wyjechało z Sserwisu.
pozdrawiam
Paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 03:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Witam po powrocie z Sserwisowania.
Przepraszam za posta pod postem.
Pompa zaczęła mocno odmawiać posłuszeństwa już w czasie podróży do PL. Najgorsze chwile w oczekiwaniu na wjazd do Eurotunelu to problem z odpaleniem TDI - po b. długim 3-krotnym kręcerniu (szybka trasa, potem 50 minut oczekiwania w upale) odpalił, potem przed wyjazdem z pociągu (po 35 minutach) odpalił za długim drugi razem, potem przez całą Europę nie zgasiłem silnika ani razu aż do wjazdu do Sserwisu. Po jeździe próbnej diagnoza - pompa pada mechanicznie, wydajnoś 50 %, szanse na ponowne nieodpalenie jak 9 na 10. A więc wymiana na zregenerowaną VP44 w Boschu (Sopa przestał regenerować u Śmietany ponieważ Ten nie zgodził się na dostosowanie indywidualnych parametrów pomp na życzenie zamawiającego, robi to X zakład Boscha). Pompę dostałem dla AYM. Była przygotowana od BDH (czylli mocniejsza od 180 BHP), ale immobilaizer nie chciał współgrać. To tyle jeśłi chodzi o teorię, czyli info od pana Jana. Fizycznie i odczówalnie - tragedia i brak słów (czyt. niemożność znalezienia najwyższej skały do szybkiego zakończenia tematu). Wygląda to tak: TDI telepie podczas obciążenia, czyli w momencie załączenia R,D, zrzucania biegu dojeżdżając do, np. świateł, po odpaleniu na zimnym, ale też ciepłym itp. - chwilowy efekt klekotania Robura, Tarpana, zoranego V6 TDI z przebiegiem 500 tys. km (jeśłi takie jeszcze istnieją). Po odpaleniu obroty są niestabilne, lekko, a czasami mocno telepie "budą". Nie ma efektu "Stefana" - poza butem. Spalanie wzrosło o co najmniej 2-3 litrów na 100 km, czyli 10-11 (12 przy 180 km/h) litrów na średnio-szybkiej autostradzie, "ekonomiczna" (100-110 km/h) wyszła 9.9 l/100 km. Komputer pokazuje coś czego wcześniej moje oczy nie widziały, np. postojowe spalanie 27.9 l/100 km, podczas zwykłego przyspieszania 25-28l/100 km itp. Nie sprawdzałem spalania na mieście bo nie miałem możliwości, ale teoretycznie powinno wynieść 15-16 l/100 km po tym co zobaczyłem. Z PL do UK musiałem zalać 3 pełne zbiorniki, a średnia na baku wg. komputera to około 550 km (wcześńiej około 850 -880 km)- wcześńiej dawałem radę na dwóch tankowaniach, a był to mój 40-ty przejaz. Osiągi odczówalnie dużo gorsze niż wcześniej. Ale poprzednio silnik pracował cichutko , wręcz aksamitnie, spalanie przy b. szybkiej trasie to 8-9 l/100 km (180 km/h). Spokijna trasa 120-130 km/h wychodziło 7,4 l/100 km ... zawsze mniej niż 8 l/100 km.
Ponownie został zmieniony program.
Skrzynia znou dostała soft z "S", choć ostatnio "stwierdzono", że przedostatno, kiedy dostał z "S" było to nie właściwe i Sopa wymienił na wersję bez "S". Wtedy kodowanie było 0000 czyli teoretycznie niewłaściwe, ale po rozmowie z nim - "tak miało być".
Silni został zalany 10W60 Castrol Sport.
Auto przeszło b. gruby serwis z wymianą wielu rzeczy typowych + tarcze przód i 4 x klocki (zauważyłem, że zniknęły ranty z tyłu czyli było jakijeś planowanie tarcz).
Przepływomierz mierzył nie właściwie - ponownie został przeczyszczony; prosiłem o wymianę ...
EGR pracował właściwie - wykonaliśmy kilkukrotnie BS jak i dynamiczne. Turbina też dmuchał ładnie. Nowe logi pokażą prawdę.
Prosiłem o wymianę G266 - czujnika temp. oleju - serwis go przczyścił - teraz "wyje" czujnik temp. oleju jak i poziomu ......
Wykonana była próba poprawienia po Audi Serwis UK pracy pompy wpomagania (czasami pracowała głośniej, choć w ostatnim okresie była cisza).
Próba zakończyła sie fatalnie, ponieważ pompa po kilku dniach od przyjazu wyje i k.... muszę coś z tym znowu zrobić (= koszta ...).
Został wymieniony el. sterownik skrzyni biegów - brak komunikacji - p. Sopa stwierdził - mogę potwierdzić - że "ktoś" podmienił i zdemontował sterownik i partacko założył sterownik od innego modelu. Skrzynia zalana olejem, stara uszczelka (wg. Sseris nie od nich), mocowanie nie przykręcone, brak śrub, "zerwane" Sserwisowe plomby - podmiana na szybkiego - Sopa twiedzi, że to nie u niego, podając przy tym swoje kody warszrtu - kody warsztatowe w sterowniku były 6-cio cyfrowe - nie znane, wskazujące na kody angielskie ?(Sopy były 5-cio cyfrowe). Jest to kolejna mega tajemnica - auto było jedyny raz po za Sserwis w serwisie Audi Bristol UK - jeden dzień - a więc, albo ktoś sterownik podmienił (ukradł) w UK, albo ... ? Audi w Sserwis było pełne dwa dni ... Koszt po wielogodzinnych poszukiwaniach sterownika (przeprogramowany z 3 l Pb na 2.5 TDI) to 1000 zł + robocizna).
Na deser wczoraj zaczęł wyć pompa wspomagania .... przepraszam, ale mam cofkę i nie zbliżam sie do auta od co najmniej 24 h co w ponad trzyletniej karierze audimaniaka jeszcze mi sie nie zdarzyło.
Logi podam najpóźniej za miesiąc (laptop z roztargnienia (czyt. wk..... zostawiłem w domu w PL). Jestem na etapie poszukiwania kolegów z VAG-iem i wtedy natychmiast załączę pełne logi. Na koniec dodam, że koszt zamknął się w kwocie 6.5 tys. netto.... Emocjonalnie zakończę wewnętrzną, płynącą z wnętrza ;) opinią, że moje auto jest ruiną, a na razie jedyną rzecza która pragnę wydobyć z mojego cudownego Audi jest Red Bull pozostawiony po trasie...
pozdr.
ps. nietrzeźwy laik mógłby powiedzić: "ktoś ci rozrząd sp....", trzeźwy laik: "ktoś ci pompę źle ustawił". Tak mi sie wydaje na sucho.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 08:37:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paw1972 napisał(a):
(...) Pompę dostałem dla AYM. Była przygotowana od BDH (czylli mocniejsza od 180 BHP), ale immobilaizer nie chciał współgrać. To tyle jeśłi chodzi o teorię, czyli info od pana Jana. Fizycznie i odczówalnie - tragedia i brak słów (czyt. niemożność znalezienia najwyższej skały do szybkiego zakończenia tematu). Wygląda to tak: TDI telepie podczas obciążenia, czyli w momencie załączenia R,D, zrzucania biegu dojeżdżając do, np. świateł, po odpaleniu na zimnym, ale też ciepłym itp. - chwilowy efekt klekotania Robura, Tarpana, zoranego V6 TDI z przebiegiem 500 tys. km (jeśłi takie jeszcze istnieją). Po odpaleniu obroty są niestabilne, lekko, a czasami mocno telepie "budą". Nie ma efektu "Stefana" - poza butem. Spalanie wzrosło o co najmniej 2-3 litrów na 100 km, czyli 10-11 (12 przy 180 km/h) litrów na średnio-szybkiej autostradzie, "ekonomiczna" (100-110 km/h) wyszła 9.9 l/100 km. Komputer pokazuje coś czego wcześniej moje oczy nie widziały, np. postojowe spalanie 27.9 l/100 km, podczas zwykłego przyspieszania 25-28l/100 km itp. Nie sprawdzałem spalania na mieście bo nie miałem możliwości, ale teoretycznie powinno wynieść 15-16 l/100 km po tym co zobaczyłem. Z PL do UK musiałem zalać 3 pełne zbiorniki, a średnia na baku wg. komputera to około 550 km (wcześńiej około 850 -880 km)- wcześńiej dawałem radę na dwóch tankowaniach, a był to mój 40-ty przejaz. Osiągi odczówalnie dużo gorsze niż wcześniej. Ale poprzednio silnik pracował cichutko , wręcz aksamitnie, spalanie przy b. szybkiej trasie to 8-9 l/100 km (180 km/h). Spokijna trasa 120-130 km/h wychodziło 7,4 l/100 km ... zawsze mniej niż 8 l/100 km.



cześć Paweł,

czy to co opisujesz powyżej, to odczucia po wymianie pompy, czy też przed?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 08:41:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Są to odczucia po wymianie pompy (trochę za bardzo wylewne, ale poszło :| ).
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 09:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
z tego co opisales to moje subiektywne odczucia
- powinienes sobie doprawic cycki krowie aby mozna bylo Ciebie latwiej doic albo zmienic troche strategie na "ufam bo kontroluje" (czyli oddajac auto wiesz czego oczekujesz, wiesz co przy okazji naprawy mozna spier... i sprawdzasz czy czarne proroctwo przypadkiem sie nie spelnilo)
- sserwis potrafi dac d... dokladnie jak kazdy inny zaklad w pl a za bledy mechanika zawsze zaplaci klient
- sserwis sie generalnie staral mimo punktu wyzej
- w logu 003 wyglada na to, ze to jakis pajacasty czip - eko-tuning chyba bo inaczej nie mozna nazwac wpuszczania spalin przy pelnym bucie
Zerknij sobie na http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=103371
- to pozne zbieranie sie T moglo byc powiazane z tym ecoEGRem jak i slaba pompa
- masz awaryjny model samochodu (2,5, multi i pewnie kupa kilometrow na tacho + sam tez od niedzieli tylko autem nie jezdzisz) wiec muszisz rozgraniczyc: psuje sie bo to taki typ od psuje sie bo mi go zle naprawili (nie wszystkie nieszczesnia w Twoim zyciu prywatnym i zawodowym sa przez ss..)
- zrobic logi, wypierd... tego superczipa i mniej ufnie oddawac auto mechanikom

Nie wiem czy to Ciebie pocieszy ale powiem Ci moje doswiadczenia:
- mechanik (baaaaarrrdzzzooo polecany i z duza wiedza o v6tdi) wymieniajac rozrzad mial tez uszczelnic wycieki (po odebraniu auta 2 tygodnie pozniej placilem ponownie u innego (tamtem byl poza miejscem zamieszkania-nie kalkulowalo mi sie zawozic, odwozic itp) za poprawke
- na wakacjach oddalem auto do mechanika bo alternator slabo ladowal, po paru dniach odebralem z "niby' naprawionym alternatorem (mechanik daleko od domu, polubownie sie rozstalem placac czesc naleznosci i tak za nic)
- oddalem auto z "niby" naprawionym alternatorem do mechanika w okolicy, przy okazji wyszlo ze pompa spryskiwacza ksenona byla peknieta.. odebralem auto z naprawionym alternatorem ale ... (tak dobrze zgadujesz)... z nie dzialajacymi spryskiwaczami ksenonow (a wczesniej dzialaly tylko lal sie plyn przy lampie na ziemie)

Mechanicy robia nie dla funu tylko dla kasy, im wiecej zrobia tym wiecej kasy zarobia, kazdy lepszy mechanik predzej czy pozniej dorabia sie uczniow czy pracownikow etatowych, ktorzy maja wszystko w d... wiec trzeba pilnowac, pilnowac i jeszcze raz pilnowac
Byla tu dlugo tworzona aura wokol sserwis (jedyny punkt w PL gdzie potrafia naprawic rozrzad i naprawic multi, 2,5v6 itp i od jakiegos czasu maja czipy na 240 koni) oraz wspolpracujacych z tym punktem Bosch Smietana (oczywiscie jedyny punkt w PL gdzie potrafia naprawic pompe vp44) i Swiatek (jedyny punkt w PL gdzie potrafia zregenerowac walki i wiecej! - sa lepsze niz nowe)
Nikomu nie chce robic antyreklamy bo zadnych doswiadczen z tymi zakladami nie mam ale kubel zimnej wody dla wkreconych + patrzec na rece!
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 10:50:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Pamiętajmy, że nie rozmawiamy o jakimś zwykłym mechaniku, który robił kilka Audi w tym dwa 2.5 TDI, ale o facecie, o którym krążą legendy na wszystkich forach Audi i VW oraz innych - na niektórych za złe słowo można nawet oberwać; mówimy o serwisie, który do dzisiaj wykonał 2800 napraw multitronika oraz dużo większą liczbę napraw 2.5 TDI C5, oraz jeszcze większą liczbę serwisowania grupy VAG; serwis, który reklamuje się boardem jako Serwis Audi, VW, Skoda, Seat; facet, który nadal regularnie szkoli się w Wolfsburgu oraz współpracuje z Ingolstad (tam nawet osobiście zabiera na hamownię najtrudniejsze przypadki ! ) Stawka serwisowa za roboczogodzinę to 90 zł, ubrabnia firmowe Audi - facet jest serwisem Audi. A więc osobiście uważam, że za stan techniczny mojego Audi odpowiada on - moje C5 od ponad trzech lat jest regularnie serwisowane (zgodnie z książką serwisową, a każdy punkt kontrolny z 70-ciu jest sprawdzany fizycznie a nie wzrokowo jak to robią inne ASO - trwa to około 4.5 godz. x stawka serwisowa). Auto trzy lata temu miało około 160 tys. km - po trzech latach jest już ponad 287 tys. km (tyle wytrzymała też VP44 - rzekomo dzięki Mixol S, którego mam zawsze spory zapas). Mam ciężką nogę, a auto na autostradach robi 70-80 % przebiegu b. szybkiej jazdy. Właśnie do tego szukałem V6. Moje odczucia ? Wydaje mi się, że część winy leży w serwisie, a reszta to kończący żywot nieudany model 2.5 TDI + multi - o ile dobrze pamiętam koszta napraw to około 30 tys. zł, czyli średnia 10 tys. rocznie, a wałki z klawiaturą jeszcze nie ruszane. Myślę, że obiektywnie mógłbym powiedzieć, gdybym miał alternatywnego mechanika - ale niestety z racji pobytu po za krajem - nie mam (alternatywą jest tylko ASO UK, które chciało mi skasować auto i sprzedać z upustem nowe C6 Le Mans - takie ich stanowisko w sprawie napraw auta z - jak dla nich - niebotycznym przebiegiem).
OK próbuję znaleść kogoś z VAG-iem, aby zrobić logi (mój laptop dopiero do odbioru pod koniec sierpnia). Wtedy będzie widać co jest źle.
ps. Sopa - jak napisałem wcześnie - nie robi już pomp u Śmietany.
ps 2. Sopa załadował nowy soft i auto jest wyraźnie słabsze w stosunku do stanu poprzedniego - przypomina 155 konne seryjne TDI - czy tak faktycznie jest zobaczymy po logach. Jednak wyparł sie, że był robiony mocny program, choć wcześniej mówił o załadowanym dostosowanym sofcie od BDH !

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 12:50:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paweł,


bardzo mi przykro to wszystko czytać. nie można wypuścić kogoś z niesprawnym samochodem, tym bardziej, że jest to stały klient, który przejeżdża pół EU.

chyba musisz zacząć brać pod uwagę, że facet jest mitomanem i zwyczajnym cieciem. nie współpracuje z Audi, tylko robi w trąbę właścicieli Audi.
jestem obecny na forach klubowych/wyścigowych od 2003 roku. do chwili, gdy na AKP pojawił się p z nachalną reklamą [ok. 2007 roku], to o sopie nikt nie słyszał/pisał.

oczywiście, chętnie ocenimy Twoje logi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 21:46:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Pamiętajmy, że nie rozmawiamy o jakimś zwykłym mechaniku, który robił kilka Audi w tym dwa 2.5 TDI, ale o facecie, o którym krążą legendy na wszystkich forach Audi

a kto to.. mutant? Swego czasu dobry marketing na tym forum mieli i tyle...
Cytuj:
regularnie szkoli się w Wolfsburgu oraz współpracuje z Ingolstad (tam nawet osobiście zabiera na hamownię najtrudniejsze przypadki ! )

nie rozumiem - jak przyjedzie ktos z usterka, ktorej zdiagnozowac nie potrafi to na lawecie targa auto setki km by cudowna hamownia w Ingolstad powiedziala co sie popsulo? Sorki ale brzmi to jak sciema dla blondynki
Cytuj:
chyba musisz zacząć brać pod uwagę, że facet jest mitomanem i zwyczajnym cieciem. nie współpracuje z Audi, tylko robi w trąbę właścicieli Audi.

widac rownowage we wszchswiecie...jest reklama jak i antyreklama
Mozliwe, ze dostaje podzlecenia od ASO (to praktykuje wiele asow w przypadku np napraw blacharskich, skrzyn biegow itp) - czyli jako punkt od naprawy multi/tipow mozliwe, ze "wspolpracuje z ASO".
Podejrzewam, ze ten pan o tak skrajnie roznych opiniach ma jednak spora wiedze o tych autach (nawet ze wzgledu na ilosc nagonionych przez neta klientow - nabyte doswiadczenie) tyle, ze obstawiam, ze grzebia przy autach najczesciej pracownicy etatowi i uczniowie, ktorzy na szkoleniu w Wolksburgu byli tylko palcem na mapie i ogolnie maja rozna wiedze i motywacje do pracy.
Pawle!!!! zacznij traktowac mechanika jak mechanika... jak chcesz sie bawic w okresowe przeglady po 4,5hx 90 zyla, zbieranie pieczatek itp to kup sobie nowe auto z karta gwarancyjna, ktora Ci beda podbijali regularnie w ASO, pogon swoje auto bo widac, ze cenisz sobie pelna sprawnosc auta i strasznie sie nim stresujesz - stare auta z przebiegami pod 300 tys nie nadaja sie na przebiego po 40 tys rocznie. Swojego tez ostatnio duzo gonie (po 4ys/miesiacu) ale traktuje je w charakterze srodka trwalego bez emocji i z przelomem roku licze sie z koniecznoscia kupna czegos nowego lub gora 3-4 letniego (po prostu duzo jezdzisz oznacza, ze nie masz czasu na bawienie sie w serwisy tylko chcesz lac paliwo i jezdzic - kazdy miesiac bez awari traktuje w charakterze farta i w koncu cos dmuchnie porzadnie bo to juz stare auto)
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 23:07:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Przemekk74 nawet nie wiesz jak bardzo szanuję Twoje oinie i nawet przez myśl nie przejdzie mi riposta. Masz rację i nie ma dwóch zdań. Ty i Meszrum bezinteresownie pomagacie min. takim użytkownikom jak ja - i ta pomoc jest bezcenna. Nie wstydzę sie emocjonalnych opinii i wypowiedzi - nie mam nic do ukrycia. Nie mniej czuję niedosyt. Cycki mnie bolą jak nigdy, bo zostałem dobrze wydojony. Nie udało mi sie postawić na swoim i zaprezentować idealnie zadbane i serwisowane 2.5 TDI z zegarem na 300 tys.km (brakuje mi na dzisiaj 9 tys.km z kawałkiem). Przemekk74 nie chodzi o pieczątki czy wypełnione książki - chodzi o max. zadbane auto za co byłem gotowy zapłacić dużo - jak widać zapłacić dużo udało się, ale auto zadbanym nie było, tym bardziej teraz nie jest i raczej już nie będzie. Poczekajmy jeszcze do logów, aby ostatecznie powiedzieć co jest z silnikiem. Niezależnie od tego serwisowanie w Sserwisie uważam za największą pomyłkę motoryzacyjną życia. Mogłem posłuchać już dawno Konrada i zaoszczędził bym fortunę....
W każdym razie odpuszczam dalsze inwestowanie w C5 i czas na kilkuletnie Audi z symbolicznym przebiegiem.
pozdrawiam.
Paweł

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2010 10:18:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie drwie z Ciebie wiec nie ma co ripostowac. Dales d... bo zamiast podejsc do sprawy pragmatycznie uparles sie ze bedzie jezdzil jak nowka nie smigana i to jeszcze w przypadku takie zostawu (2.5+multi)
Zebys nie czul sie zdolowany to nowe auto tej klasy to liczmy za 100 kola minimum (promocja w salonie zwiazana z wyprzedaza starego rocznika). Po 3-4latach i 120 tys moglbys je pogonic za 50 kola .. dodatkowo platne przeglady czy naprawy/materialy eksploatacyjne to z 10-20 kola
Twoje auto stracilo na wartosci powiedzmy ze 20 kola, wlozyles 30 - razem 50 kola
Nowka nie smigania: utrata wartosci 50 kola, naprawy/mat.ekspl 10-20 kola - razem 60-70 kola
Jestes wiec do przodu wzgledem opcji nowe auto.
Nie wiem co robisz zawodowo i jak fakt "popsul sie i w tym tygodniu nie moge nim jechac" wplywa na $, ktorcyh nie zarobisz - a to moze popsuc wyliczenia
Czekam na logi, jezeli silnik bedzie chodzil jak trzeba (jak nowy seryjny) i multi sie nad Toba zlituje to moze nie bedzie tak zle (z tym, ze patrzac na to ze 50% nieszczesc wynika z tej skrzyni - trzeba ja bylo przy pierwszych niedomaganacih wymienic na manuala - multi-> manual sie praktykuje w przeciwienstwie tip->manual/ ponoc po prostu jest latwiej)
Ogolnie moze mialem pecha ale 2 razy w zyciu korzystalem z mechanika poza moim miejscem zamieszkanie i 2 poszlo nie tak jak trzeba. Ty robisz to notorycznie (moze tak sie nie da zyc jedna noga w pl a jedna na obczyznie - ale to juz bardziej filozoficzne)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 09:18:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
przepraszam bardzo ale nie moge uwierzyc w to co czytam...
EOT

Co do samego SSerwis... sasiad kupił C5 AVF + multi - chociaz go ostrzegalem czym to pachnie. Po dwoch tyg skrzynia zaczeła wpadac w tryb awaryjny. Zapoznał sie z literaturą naszego forum i byl w SS. Wymienili mu olej, soft w sterowniku i sprzegielko z 6 lamelkowego na 7 - za kwote jaką zaplacił mozna by kupic B3 w niezlym stanie. Ale wrazenie odniosl bardzo pozytywne.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 12:09:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Cytuj:
Paw Został wymieniony el. sterownik skrzyni biegów - brak komunikacji - p. Sopa stwierdził - mogę potwierdzić - że "ktoś" podmienił i zdemontował sterownik i partacko założył sterownik od innego modelu. Skrzynia zalana olejem, stara uszczelka (wg. Sseris nie od nich), mocowanie nie przykręcone, brak śrub, "zerwane" Sserwisowe plomby - podmiana na szybkiego - Sopa twiedzi, że to nie u niego, podając przy tym swoje kody warszrtu - kody warsztatowe w sterowniku były 6-cio cyfrowe - nie znane, wskazujące na kody angielskie ?(Sopy były 5-cio cyfrowe). Jest to kolejna mega tajemnica - auto było jedyny raz po za Sserwis w serwisie Audi Bristol UK - jeden dzień - a więc, albo ktoś sterownik podmienił (ukradł) w UK, albo ... ?


Coraz częściej się z tym spotykam, ja w swoim Jelczu zaznaczam sposobami archiwum X te rzeczy, które mogą świerzbić. Szczególnie, że taki sterownik do multi jest pewnie szukany w każdym serwisie ze świecą "na szybkie zdobycie", choć robiąc taki SOFT na multi, który widac w w/w logów to mija się to z

Cytuj:
ps 2. Sopa załadował nowy soft i auto jest wyraźnie słabsze w stosunku do stanu poprzedniego - przypomina 155 konne seryjne TDI - czy tak faktycznie jest zobaczymy po logach. Jednak wyparł sie, że był robiony mocny program, choć wcześniej mówił o załadowanym dostosowanym sofcie od BDH !


Podsumowanie, przykro mi ale ktoś Ci po "zabiegach" softowych i programowych p.S zaimał sterownik (gdzie i kto nie wiadomo, obstawiał bym UK) "Oni się dużo on nas nauczyli" po tym magicznym zabiegu + kucająca VP44 zdecydowanie naturalnym sposobem, lub tym programem :): Zrobił Ci się z hulającej fury młuckarnia... aha te koszty SS :| wymiękłem. Co do sprawy SS nie byłem tam nigdy odmówiono mi dwukrotnie (nie przyjmujemy nowych aut pod opiekę) pisał mi to p.P. Więc jak Przemek napisał to nieszczesna odległość i zawitanie w ASO UK, a udowodnić teraz coś komuś to 0%. Tak bywa, chora sytuacja ponieważ na tym programie jezeli SS sie "opiekuje" autami stałych klientów doi widocznie nie jednego stosując takie softy na multi legendarne 240PS ;) opiekując się nimi po przebiegu 50tkm na takich programach, sprytnie pomyślane. Tylko zeby nie bylo, że sie zale ze odmówiono mi dwukrotnie, tylko komentuję sytuację kolegi Paw. Ja także jestem taki, że chorobliwie chcę auto bez najmniejszej usterki/nie domagania i wyobrazam sobie ten humor jego i zdegustowanie. Nie sadze Paw zeby Tw wypowiedz byla zbyt wylewna, płaciłes za to swoimi pieniędzmi.
Koniec kropka.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: