.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 23:31:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C5 2.4 121KW ] Ciężko odpala
PostNapisane: 12.lip.2010 15:50:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2007 17:55:01
Posty: 13
Lokalizacja: Wasilków
Witam

Mam problem z swoim a6, silnik 2.4 v6 121KW bez gazu ciężko pali, odpala za drugim czasem dopiero za 3 razem jak już załapie to pracuje równo i bez zarzutów. Na kompie nie wyświetla żadnych błędów, wstawione nowe świece. Nie ma różnicy czy ciepło czy zimno słońce czy deszcz za każdym razem ciężko pali. Już brakuje mi pomysłów.

Koledzy podpowiedzcie coś.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 08:15:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Jest LPG?

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C5 2.4 121KW ] Ciężko odpala
PostNapisane: 13.lip.2010 08:18:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
bw1 napisał(a):
bez gazu




Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Ostatnio edytowano 13.lip.2010 08:20:52 przez Gustav, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 08:20:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Pompa paliwa ? Jeździsz na rezerwie ?

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 08:26:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Napisał "bez gazu ciężko pali", czyli chodzi o to, że jak nie przygazuje to ciężko pali :?: Jak bez LPG, to pierwsze co do sprawdzenia, to dotankowanie paliwa. Jak będzie poprawa, to wziąłbym pod lupę obwód oparów paliwa. Najpierw można odłączyć sam zawór elektryczny, ale poprawa może nastąpić dopiero po jakimś czasie (kilka dni). Można ew. odłączyć rurkę od strony baku przy samym zaworze, ale wtedy trzeba zaślepić króciec zaworu.

Druga sprawa to nieszczelności podciśnień. Do sprawdzenia skracanie dolotów (po prostu czy działa) i ew. sprawdzenie poprawności połączeń.

Trzecia możliwość, to puszczający regulator ciśnienia paliwa (zdjąć rano gumowy wężyk i zobaczyć, czy nie ma śladów paliwa. Powinno być suchutko.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 08:35:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2007 17:55:01
Posty: 13
Lokalizacja: Wasilków
Witam bez gazu czyli bez lpg, ilość paliwa w zbiorniku nic nie zmienia auto i tak pali jak mu się podoba, a pompa paliwa była wymieniana na początku roku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 08:47:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Miernik w łapę i do dzieła - obstawiam problem z zalewaniem.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 14:35:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
jeśli to tyko na cieplym to podciśnieniowy zawór ciś paliwa na magistrali .membrana puszcza i zalewa poprzez wężyk podciśnienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 13:16:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Witam wszystkich

Mój problem dotyczy odpalenia ciepłego silnika. Gdy pojeżdzę, zgaszę i po 10min chce jechać.
- rozrusznik kręci.
- czujniki temp. płynu chłodzącego oraz powietrza zasysanego są ok, bo podają właściwe temp.

Zimny pali od razu, na ciepłym też albo odpali od razu, albo można kręcić i kręcić.

Myślałem, że alarm odcina zapłon, ale wyłączałem i włączałem alarm i to juz raczej nie to.
Dodam, że podczas przyspieszania nie przyspiesza idealnie równo, tylko raz delikatnie szarpnie ( a raczej przestanie na sekundę przyspieszać i dalej idzie jak rakieta)
VAG pokazuje następujące błędy w silniku:

16814 - Catalyst System: Bank 2: Efficiency Below Threshold
oraz
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
System kontroli emisji wydechu (EVAP) – niewłaściwy przepływ odpowietrzania.
Możliwe przyczyny:
przyczyny:
- wąż lub węże łączące
- nieszczelność po stronie ssącej
- zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktyw

– sprawdzić elektrozawór zasobnika z węglem aktywnym, diagnoza elementów wykonawczych
– sprawdzić węże i rury łączące od zbiornika paliwa do kolektora paliwowego
– Sprawdzić szczelność układu dolotowego

Czytałem na wielu forach, w BMW wymieniają czujnik położenia wału korbowego i pomaga, a u Nas?
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 13:40:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
kaszeszczuk napisał(a):
Witam wszystkich

Mój problem dotyczy odpalenia ciepłego silnika. Gdy pojeżdzę, zgaszę i po 10min chce jechać.

U mnie tak było i było to co napisał enduro7777

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 19:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
W takim razie Koledzy proszę napisać dokładną nazwę i gdzie znajduje się ten zawór.

Na A6klub forumowicze piszą również o zaworze odpowietrzającym zbiornik paliwa, który powodował takie problemy.

PS: jak mocno spada Wam ładowanie podczas odpalania silnika benzynowego?
U mnie wyświetla ok. 16, a podczas odpalania spada do chyba 9 ( na sekunde i powraca).

Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 06:27:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Zawór regulacji ciśnienia paliwa:
Obrazek

Zawór oparów paliwa (odłącz wtyk elektryczny na jakiś czas):
Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 09:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Testowałem VAG-em czujnik odpowietrzenia silnika i jest ok. ( EVAP OK)..

Gdy ponownie na ciepłym silniku nie mogłem odpalić, pojawił się błąd chwilowy czujnika obrotów silnia G28.

Błąd EVAP nie pojawił się.

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 10:24:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Coś kojarzę w 12V problemy z odpalaniem na ciepło spowodowane hallem. Nie jestem tylko pewien, czy G28 to właśnie hall. A zawór oparów paliwa może być sprawny inaczej ;) i VAG tego nie pokaże. Odepnij na trochę - na pewno nie zaszkodzi.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 10:31:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Dziś sprawdziłem to czujnik zasysanego powietrza wskazywał mi 57stopni.
Może jednak jest walnięty, bo wcześniej pokazywał dobrze.
Z tego co wiem powinien pokazywać temperaturę otoczenia. A tak, może komputer daje za małą dawkę przy rozruchu.

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 10:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Jak sprawdzałeś: na postoju, na wolnych obrotach, na zgaszonym silniku, na podwyższonych obrotach? Temperaturę otoczenia pokaże rzadko - najczęściej na zimnym silniku i podwyższonych obrotach - zwiększony przepływ powietrza i nie nagrzana obudowa. 57 stopni jest jak najbardziej realne.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2010 11:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Tak też myślałem. Wcześniej sprawdzałem na postoju, a teraz po jeździe. Czyli ten czujnik też działa prawidłowo.
Pozostaje czujnik g28, ale błąd był chwilowy i na zapłonie, a ponoć może czasami się pojawić błąd na zapłonie.

To by mogło się jednak zgadzać bo błąd wyskoczył tuż po nieudanej próbie odpalenia silnika.

[EDIT]

Od tygodnia jeździłem z rozszczelnionym bakiem i już myślałem, że to odpowietrzenie baku, ale dziś zostawiłem na słońcu i nie chciał odpalić.

Sprawdzę jakie błędy się pojawią.
Czyli pozostają czujniki:
- g28
- położenia paska rozrządu
Ponoć są dwa czujniki położenia paska rozrządu i jeden z tyłu silnika ( bliżej akumulatora.

Proszę napiszcie jaki jest do nich dostęp i który obstawiacie?
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 21:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Po sprawdzeniu VAGiem wystąpił błąd 16706 brak sygnału czujnika g28 ( chwilowy).

Gdzie znajduje się ten czujnik?

Spotkałem się z opiniami, że ten błąd ma prawo wystąpić na zgaszonym silniku.
Ale podczas odpalonego silnika sam nie zgaśnie.

U mnie nie pojawia się cały czas, a jedynie po nieudanej próbie odpalenia auta,

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2010 19:58:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa zamówiłem i jutro sprawdzę czy będzie poprawa.

Mój aktualny cyka cały czas, czasami przestanie na kilka sekund i cyka dalej.
Okazało się, że miałem przedziurawiony wąż idący od zaworu do zbiornika. Jednak jego uszczelnienie nie wykluczyło błędu EVAP. Dlatego jutro zakładam drugi zawór ( używany).

W następnej kolejności sprawdzę ten regulator ciśnienia paliwa, ale chyba a a6 c5 jest do niego ciężki dostęp:(
Ze zdjęcia nie widać gdzie on jest.

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2010 06:36:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Regulator ciśnienia paliwa jest na wierzchu. Wymiana 3 minuty. Przed wymianą wyjmij bezpiecznik pompy paliwa (bodajże 27) i odpal auto na benzynie. Po chwili zgaśnie i to oznacza, że w układzie paliwowym ciśnienia już brak lub jest malutkie i możesz się brać za wymianę. Zdejmij osłonę górną silnika (największa, plastikowa) i po prawej stronie z tyłu (patrząc od przodu auta) zobaczysz zawór. Zdejmij z niego wężyk podciśnienia i wyjmij stalową zawleczkę. Potem już tylko zostaje wyjąć zawór (jest wciskany na o-ring) i włożyć nowy. Uwaga na o-ring - można go przyciąć przy nieuważnym wkładaniu. Możesz sobie go lekko zmoczyć, np. benzynką :D Potem jeszcze zawleczka, wężyk, osłona i bezpiecznik :peace:


A czujniki halla masz poniżej, ale z tego, co znalazłem, to G28 to czujnik położenia wału (więcej np. tutaj, ale widzę, że już tam byłeś ;) ):
Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: