.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 12:14:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] wymiana oleju na syntetyczny
PostNapisane: 16.lip.2010 13:50:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
Za ok 5 tyś km będę wymieniać olej i filtry, czy przejście z półsyntetycznego oleju Castrol (10W40) na syntetyczny Mobile 1 (5W50) może spowodować jakieś problemy, np rozszczelnienie silnika, branie oleju? Czy jest jakaś specjalna procedura przy wymianie rodzaju oleju, np mycie silnika? I ogólnie czy takie przejście jest korzystne?

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 16:29:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
Witam. Nie robi sie takich rzeczy jak zmiana olej z polsyntetyka na pelny synetyk. Napewno wypłucze caly brud w silniku i bede sie dziac rozne rzeczy. Silnik moze sie rozszczelnic tak jak piszesz. A dlaczego chcesz zmieniac olej naa pelny syntetyk skoro jestjuz zalany 10W40? Zostan przy takim jakim jestes. A jaki masz przebieg tego auta?

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 16:34:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Twoje decyzja, nie jeden robił takie eksperymenty, może coś sie dziać ale nie musi, ja na Twoim miejscu bym nie kombinował, auto ma już nalatane pareset tysięcy więc ten 10w40 będzie mu dobrze służył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 17:21:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Jeśli teraz między wymianami silnik nie bierze oleju, to ja bym bez wahania wrócił na pełny syntetyk.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 17:25:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Olej nie służy do uszczelniania silnika pozostawiając nagar, a jak zacznie (nie musi) cieknąć to się wymienia uszczelki. Ja bez wahania lałbym pełny syntetyk :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 17:27:45 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dawaj syntetyk, te opinie o nie zmienianiu w górę to są zabobony.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 17:41:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dokldanie taka operacje robilem w silniku 1.4 16v hondy (z instalacja LPG). Procedura wyglada nastepujaco
- odkreca sie korek spustowy i czeka na wyplyniecie oleju 10w40 (taka byla nalepka przy silniku)
- wykreca sie stary filtr i montuje nowy
- wkreca sie srube w misce (uwaga wazny punkt!)
- wlewa sie olej 5w40

Po tej operacja na 5w40 (najczesciej), 0w40 i 5w50 przejechalem ponad 100tys w 10 lat (tylko 100 bo malo nim jezdze)
Obecnie (auto ma 13lat) na simeringu walu od strony skrzyni jest prawd. wyciek (zapewne bo przez 10 lat syntetyk wyplukal mi nagar :) )
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 19:05:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
a dokładnie, którym syntetykiem fabryka zalewa AKE?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 19:38:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
nie to żebym eksperymentował ale olej musi być najwyższej jakości i myślę że Mobile 1 spełnia wymagania ;) zapewne syntetyk zrobi płukankę i coś pocieknie ale jeśli tak będzie to wymiana uszczelki i po sprawie. auto ma ponad 200k przejechane wiec swoje juz przeżyło. Nie omieszkam opisać problemów jakie sie pojawią, jeśli się pojawią...

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 20:10:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
piotrd napisał(a):
nie to żebym eksperymentował ale olej musi być najwyższej jakości i myślę że Mobile 1 spełnia wymagania ;) zapewne syntetyk zrobi płukankę

najtanszy syntetyk lotosa 5w40 bedzie lepszy od castrola czy mobila 10w40, to zadne eksperymenty ale zabobony
Wysil sie i poszukaj w przyszlosci bo takie pytanie "czy moge wlac syntetyk jak mialem polsyntetyka" albo "moje auto ma 200tys przebiegu, czy moge wlac syntetyk" przewijaja sie wiele razy na kazdym motoryzacyjnym forum
W passacie 2.5tdi 250tys przebiegu mam 5w40
A dlaczego 5w40 jest lepszy od 10w40? Rozszyfruj co oznaczaja te liczby przed i po
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 21:51:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
przemekk74, po przeczytaniu http://habi.pl/a2-mobil-1-5w-50-rally-formula będziesz wiedział dlaczego właśnie ten olej...

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 22:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
piotrd napisał(a):
przemekk74, po przeczytaniu http://habi.pl/a2-mobil-1-5w-50-rally-formula będziesz wiedział dlaczego właśnie ten olej...

mobil robi n olejow syntetycznych o roznej lepkosci. Na bank jakis 5w50 mobila ze 2x wlewalem do civica (pewnie ten albo ten o innej marketingowej nazwie) - przy dupojezdziie w stosunku do lotosa 5w40 nie zauwazylem zadnej roznicy (no moze ciut wiecej na mobilu palil - ale moze to sugestia bo "gestrzy")
Dlaczego przeszedlem na lotosa? a bo ten mobil wtedy nagle byl drozszy a teraz widze ze znowu w dobrej cenie jest (jezeli to mobil a nie cos w podrabianym opakowaniu) - technicznie rozgrzany W50 jest mniej plynny niz W40 (nawet 10W czy 15W40) - wiec mniej go powinno cieknac, znikac itp
Znana marka w super cenie? - zawsze ryzyko ze podrabiany... moze sie myle ale w markeciie jest pewniejszy (bira tego hektolitry i nigdy tesco czy inne hipo nie podlozy sie sprzedajac cos podrabianego - gorsza seria czy w inne walki jestem w stanie uwierzyc ale nie w to, ze ktos po nocach napelnial butelki)

Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 22:13:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wlej taki jaki producent zaleca a krzywdy sobie na pewno nie zrobisz skoro chcesz lać fulla


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 23:30:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
5W50 spełnia normę 505.00 czyli tę zalecaną przez producenta AKE. reasumując jak zacznę znaczyć teren to uszczelki pójdą do wymiany, jak nie to jeszcze lepiej, nie przewiduję innych problemów.

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2010 23:52:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie wlejesz to sie nie przekonasz :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2010 09:41:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Te wszystkie zabobony o nie przechodzeniu na syntetyk pochodzą z PRL, kiedy na naszych drogach panowały "Duże Fiaty" i 200tys km to były graniczne przebiegi.
Silnik uszczelnia się uszczelniaczami a nie nagarem. Twój silnik dostanie nowego oddechu po przejściu na full'a.

Ja taki zabieg dokonałem w swoim wysłużonym 7A przy przebiegu 295tys km. Zrobiłem to bez żadnego płukania silnika. Sam się wypłucze przy kolejnych zmianach.
Widzę, że zaczęła mi się pocić uszczelka pod klawiaturą. Przy okazji wymiany rozrządu wymienię ją.

PS. Pozdrawiam wszystkich sceptyków. Poczytajcie trochę rzetelne fora internetowe. Jest mnóstwo ludzi, którzy stosują full'a w wysokich przebiegach, przechodzą z niewiadomoczego na pełny, ze względu właśnie na ochronę silnika. Nawet tutaj parę się takich znajdzie. Silniki duże, z dużym przebiegiem i doładowane benzyny.

PS 2. Lotos to bardzo dobry olej. Na pewno oryginalny i dużo tańszy.
( to było do sceptyków powtarzających gdzieś tam zasłyszane opinie o jedynym słusznym Mobilu i gównowartym Lotosie ).

Zdrówka.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2010 10:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dla jasnosci... lotos 5w40 ma slabsze parametry niz np castrol 5w40 ale sa one lepsze niz np castrol 10w40 przy 2 zaletach
- cena
- praktycznie 100% pewnosc, ze olej nie jest podrabiany

Na jakis forach kiedys widzialem wypowiedzi gosci pracownikow z jakiejs polskiej rafineri ze widzieli beczki z napisem castrol (ze na poczatku castrol na rynek w pl zamawial oleje w polskij rafinerii) - nie widzialem, cos takiego przeczytalem

Jezeli ori mobil 5w50 bylby w cenie lotosa - leje mobila
Obstawiam, ze na sluch czy osiagi niezaleznie co sie wleje zgodnego z ta norma szmelcwagena nie wyczuje sie zadnej rownicy - efekty na plus czy minus sa do oceny dlugofalowo co najwyzej
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 18.lip.2010 10:04:12 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2010 10:02:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zserty napisał(a):
Te wszystkie zabobony o nie przechodzeniu na syntetyk pochodzą z PRL, kiedy na naszych drogach panowały "Duże Fiaty" i 200tys km to były graniczne przebiegi.
Silnik uszczelnia się uszczelniaczami a nie nagarem. Twój silnik dostanie nowego oddechu po przejściu na full'a.

Ja taki zabieg dokonałem w swoim wysłużonym 7A przy przebiegu 295tys km. Zrobiłem to bez żadnego płukania silnika. Sam się wypłucze przy kolejnych zmianach.
Widzę, że zaczęła mi się pocić uszczelka pod klawiaturą. Przy okazji wymiany rozrządu wymienię ją.

PS. Pozdrawiam wszystkich sceptyków. Poczytajcie trochę rzetelne fora internetowe. Jest mnóstwo ludzi, którzy stosują full'a w wysokich przebiegach, przechodzą z niewiadomoczego na pełny, ze względu właśnie na ochronę silnika. Nawet tutaj parę się takich znajdzie. Silniki duże, z dużym przebiegiem i doładowane benzyny.

PS 2. Lotos to bardzo dobry olej. Na pewno oryginalny i dużo tańszy.
( to było do sceptyków powtarzających gdzieś tam zasłyszane opinie o jedynym słusznym Mobilu i gównowartym Lotosie ).

Zdrówka.


PRL, duże fiaty i oleje syntetyczne, tak jak napisałeś "pare" ludzi sie znajdzie, ale pare to troche mało jak na moje, lotos pełny syntetyk jest tańszy niż półsyntetyk dobrej firmy więc lepiej lać fulla od lotosa, będzie tańszy, w podjechanym silniku jak wlewasz rzadszy olej to lubią sie odzywać regulatory ale jakoś nikt o tym nie wspomina


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2010 10:21:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Jeśli chodzi o tę "parę" ludzi to wystarczy sprawdzić kto to jest i z jakich for.
Nie idę na ilość.
Sam zanim zmieniłem olej to zasięgnąłem języka tu i ówdzie.
Nie będę tu mówił kto i skąd. Dla chcącego nic trudnego. Sam pewnie znajdzie. Jak nie to pomogę na PW.

Jeżeli odzywają się samoregulatory to nie jest to wina oleju.
U mnie przy zmianie tylko na początku się odezwały. Teraz po przejechaniu 5 tys km od zmiany nie zagrają nawet po 2 tygodniowej przerwie w pracy.

Dla jasności. Wcześniej jeździłem na Liqui Moly z MoS2 10w-40. Teraz jeżdżę na Liqui Moly 5W-40. Następny będzie Lotos.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2010 10:27:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zserty napisał(a):
Jeśli chodzi o tę "parę" ludzi to wystarczy sprawdzić kto to jest i z jakich for.
Nie idę na ilość.
Sam zanim zmieniłem olej to zasięgnąłem języka tu i ówdzie.
Nie będę tu mówił kto i skąd. Dla chcącego nic trudnego. Sam pewnie znajdzie. Jak nie to pomogę na PW.

Jeżeli odzywają się samoregulatory to nie jest to wina oleju.
U mnie przy zmianie tylko na początku się odezwały. Teraz po przejechaniu 5 tys km od zmiany nie zagrają nawet po 2 tygodniowej przerwie w pracy.

Dla jasności. Wcześniej jeździłem na Liqui Moly z MoS2 10w-40. Teraz jeżdżę na Liqui Moly 5W-40. Następny będzie Lotos.


Twoje auto, twój wybór :peace: troche nie zrozumiały dla mnie bo Liqui świetny olej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: