.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 15:55:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe 2.3 NG] Falujące obroty już nie wiem co może być
PostNapisane: 21.sty.2007 22:31:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Użyłem opcji szukaj i nie znalazłem odpowiedzi na moje pyatnie.


Mam bardzo duży problem z obrotami, falują w granicy od 800 do 1800obr/min.

Zacząłem od tego, że pojechałem na badanie komputerem na którym wyszło, że nie działa:
-> Czujnik położenia przepływomierza
-> Nastawnik cisnienia
-> Okazało się też, że nie działa wyłącznik przepustnicy bo śrubka jest wkręcona za mocno.

Więc wyregulowałem, i wymieniłem przepływomierz z rozdzielaczem, czujnikiem położenia przepustnicy i nastawnikiem ciśnienia. Wyjęty został z jeżdżącego samochodu.

-> Wymieniłem jeszcze sondę lambda ponieważ podobno też była zła (co okazało się, że nie)

Pojechałem następnie ustawić mieszankę i myslałem, że falowanie zginie otóż okazało się, że nie.

Przepływomierz, czujnik i nastawnik są juz dobre. Krokowy też działa tylko w dziwny sposób, ponieważ jak się otwiera to obroty rosną a jak się zamyka to maleją, ale strasznie falują. Jak ścisnę przewód między gumą przed przepustnicami a krokowym to wtedy zaczyna chodzić równiej i obroty spadają i przestają falować.

Zdjełem górną część kolektora i sprawdziłem cały dolot od filtra powietrza do dolnej części kolektora ssącego, razem z rurkami do silniczka krokowego. Wyjąłem nawet mikser od gazu bo myslałem, że jest przyczyną, i autko chodzi tylko na benzynie bez gazu, ale się nie poprawiło.

Wyjełem czujnik temperatury silnika i sprawdzilem go ogrzewając w wodzie i mierząc temperaturę a następnie porównując z wykresem. To samo zrobilem z elektronicznym wyłącznikiem termicznym od wskaźnika temperatury i lampki ostrzegawczej. Oba okazały się dobre :!:

Mam pytanie także tego typu, czy czujnik widoczny na zdjęciu to jest czasowy wyłącznik termiczny który powinien być wkręcony w tył głowicy :?: Ponieważ w tamtym miejscu jest korek a podobny czujnik znalazłem na górze silnika.

Obrazek

W jaki sposób mam go sprawdzić :?: Ponieważ ten który mam nie przewodzi prądu ani nie wykazuje żadnego oporu, jest na nim napisane 85 stopni i nie wiem dokladnie jak go zdiagnozować. Czy może on mieć jakiś związek z falujacymi obrotami :?: :?: :?:

Dodam, że owe falowanie nie wystepowało na gazie. Na LPG obroty spadły ale zaraz się podnosiły i było w miarę ok.

Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić, pomóżcie mi bo już ręce opadają :giveup: :giveup: :giveup:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 22:40:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Z tymfalowaniem na mechanicznym wtrysku, to neverending story. Co nie motor, to jakies jaja :diabel: . Ale co dotyczy czujnika ze zdjecia, to wlasnie on zalacza el. wiatrak po wylaczeniu zaplonu. Wyciagasz kluczyki, zwierasz te dwa styki, co sa na czujniku i powinien ruszyc wiatrak. No i z tym falowaniem nie ma nic wspolnego..........

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 22:41:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Czujnik termiczno czasowy jest z boku tam gdzie temperatury taki gruby i wychodzi z niego kilka kabelkow a to co na zdjeciu to czujnik od wentylatora i on wlacza go jak nawet silnik nie jest odpalony a w komorze bedzie duza temperatura. Ustaw przeplywomierz dobrze , jego klapka powinna byc tak do 3 mm ponizej krawedzi lejka i powinien chodzic lekko bez oporow. Kiedy odlaczysz silniczek krokowy to normalne ze silnik dostaje wiekszych obrotow. Czasami jak jest nieszczelnosc w dolocie to tez faluja obroty.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2007 22:48:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
skup się systemie stabilizacji wolnych obrotów czyli połączenia (nie chodzi tylko o poł. elektryczne) stycznik - sterownik - zawór N71 i na tej drodze szukaj błędu.
kolega miał dziwny przypadek że po wymianie czujnika stuków obroty mu sie wyrównały ale imo to głupia teoria i przezemnie nie sprawdzona :)

napisz jakie to falowania w jakim zakresie obrotów i czy cykliczne czy tylko obroty spadają do np. 400 podnoszą się i próbują ustabilizować itp...

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 00:06:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jack napisał(a):
Czujnik termiczno czasowy jest z boku tam gdzie temperatury taki gruby i wychodzi z niego kilka kabelkow a to co na zdjeciu to czujnik od wentylatora i on wlacza go jak nawet silnik nie jest odpalony a w komorze bedzie duza temperatura. Ustaw przeplywomierz dobrze , jego klapka powinna byc tak do 3 mm ponizej krawedzi lejka i powinien chodzic lekko bez oporow. Kiedy odlaczysz silniczek krokowy to normalne ze silnik dostaje wiekszych obrotow. Czasami jak jest nieszczelnosc w dolocie to tez faluja obroty.


Ten czujnik co wychodzi z niego kilka kabelków też sprawdziłem i jest dobry. Przepływomierz też jest dobrze ustawiony. I przy odłączenia krokowca silnik wcale nie dostaje większych obrotów tylko w miarę się stabilizują ale sa niskie ok. 400-500 obr/min. Nieszczelności w dolocie nie ma bo sprawdziłem.


Mauzer napisał(a):
skup się systemie stabilizacji wolnych obrotów czyli połączenia (nie chodzi tylko o poł. elektryczne) stycznik - sterownik - zawór N71 i na tej drodze szukaj błędu.
kolega miał dziwny przypadek że po wymianie czujnika stuków obroty mu sie wyrównały ale imo to głupia teoria i przezemnie nie sprawdzona

napisz jakie to falowania w jakim zakresie obrotów i czy cykliczne czy tylko obroty spadają do np. 400 podnoszą się i próbują ustabilizować itp...


Falowania wystepują w zakresie dolnych obrotów. Po uruchomieniu silnika przez chwile utrzymuja się na stałe i są równe 1800obr./min a po ok 10 sek. zaczynaja falować w zakresie od 800 do 1800 i wcale się nie zaczynają stabilizować.

Możesz mi Mauzer napisać jeszcze co dokładnie jest ten zawór N71 i gdzie go szukać oraz czujnik spalania stukowego gdzie sie znajduje i w jaki sposób można sprawdzić zawór i czujnik spalania stukowego bo bardzo nie wiem, nigdy tego nie robiłem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Ostatnio edytowano 11.mar.2007 21:23:26 przez Kornel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2007 23:39:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Doczytałem sie już o tym czujniku spalania stukowego i sprawdzę go ale dopiero w piątek do nie mam narazie dostępu do samochodu.


Ale jeszcze jedno pytanie, w takim razie gdzie sie podział wyłącznik termiczny który powinien być wkręcony w tył głowicy, bo w tym miejscu jest korek. Nie widziałem też kabla do niego. Jak dobrze rozumuje to bez tego czujnika nie będzie dzialał wtryskiwacz rozruchowy, czy dobrze myślę???

A skoro tak to gdzie mogę poszukać owego kabelka i gdzie on jest podłączony???

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 00:20:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Zawsze bylem przekonany, ze w naszych motorkach-blizniakach NG i AAR wystepuje wylacznie ten oto czujnik, co przedstawiles na zdjeciu. W glowicy nic nie ma. Zaslepka. Zobacz ETKE. Chyba w silnikach z visco nie wystepuje.
A praca wtryskiwacz rozr. steruje ECU na podstawie wskazan czujnika cieczy (2-pinowy, u ciebie gorny) co sie znajduje zaraz przy bloku na wezu wylotowym wody

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 08:17:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
No to mamy chyba ten sam problem - 0 błędów a obroty w pewnych momentach falują. U mnie bezpośrednią przyczyną jest to że jak przyhamuję mocno silnik (silnik na biegu i wcisnę hamulec) to napięcie na silniczku krokowym spada poniżej 2V i zaczyna się jazda z falowaniem. Jak napięcie jest powyżej 3.5V wszystko jest git.

Mam SSP 95 i tam jest narysowane, że za działanie silniczka krokowego odpowiada KE-III-Jetronic Steuergerat - czyli sterownik mieszanki. OK. On to robi na podstawie sygnałów z : Magnetkupplung der klimaanlage (to będzie klima czy włączona czy nie); Wahlhebel (nie wiem o co chodzi); Drehzahl vom VEZ steuergerat (obroty - informacja z VEZ - czyli sterownika zapłonu), Kuhlmitteltemperaturgeber (to będzie 2-pinowy czujnik temp) i leerlaufschalter (nie wiem o co chodzi)

U mnie z któregoś z tych urządzeń sterownik mieszanki dostaje błędne wskazanie i wtedy falują te obroty.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 11:00:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
foxbat napisał(a):
No to mamy chyba ten sam problem - 0 błędów a obroty w pewnych momentach falują. U mnie bezpośrednią przyczyną jest to że jak przyhamuję mocno silnik (silnik na biegu i wcisnę hamulec) to napięcie na silniczku krokowym spada poniżej 2V i zaczyna się jazda z falowaniem. Jak napięcie jest powyżej 3.5V wszystko jest git.


To będzie krokowy. Też tak mam (miałem). Przy wyższym napięciu po prostu daje radę, przy niższym niekoniecznie. Ja stosuję "myk" na dwa krokowce (dzięki Mauzer :D ). Jeden moczy się w zbiorniku z benzyną (tygodnie) drugi pracuje. Jak ten w aucie dogorywa (objawy jak u Ciebie) to montuję ten z benzyny, a z samochodu trafia do benzyny. Oczywiście po wyjęciu z beny trzeba zalać go np. WD40 inaczej szybko zdechnie (parę dni).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 18:31:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
opperator napisał(a):
Zawsze bylem przekonany, ze w naszych motorkach-blizniakach NG i AAR wystepuje wylacznie ten oto czujnik, co przedstawiles na zdjeciu. W glowicy nic nie ma. Zaslepka. Zobacz ETKE. Chyba w silnikach z visco nie wystepuje.
A praca wtryskiwacz rozr. steruje ECU na podstawie wskazan czujnika cieczy (2-pinowy, u ciebie gorny) co sie znajduje zaraz przy bloku na wezu wylotowym wody


W ksiązce Dietera Korpa znalazlem coś takiego:
Obrazek
i coś takiego:
Obrazek
i dlatego myślałem, że powinien tam być.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 20:11:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Kiedyś miałem coś takiego w 100ce , walczyłem z tym aż w końcu się okazało że gumowy przewód od odmy zgrymniał i się zaciągał, co u mnie powodowało dodatkowo gaśnięcie motoru przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 20:21:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
o będzie krokowy. Też tak mam (miałem). Przy wyższym napięciu po prostu daje radę, przy niższym niekoniecznie.


Kurczę, nie jestem do końca pewien takiej diagnozy - no bo to sterownik DO krokowego daje takie napięcie a nie na odwrót. Ale z drugiej strony - czy krokowy ma być cały czas uchylony podczas jazdy? - bo wygląda na to że u mnie tak jest - cały czas dochodzi do niego 4-5V. I wtedy nie ma falowania.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 21:02:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Kurde, ten samochód mnie dobija już. Czujnik spalania stukowego sprawdziłem i wygląda na dobry.

Chciałem przełożyć sam silniczek krokowy od innego samochodu, bo już chyba nic mi nie pozostaje wszystkie czujniki są sprawne. Nawet na badaniu równoległym kompem wygląda wszystko na ok, żadnych błędów i wszystkie parametry są w normie.

Pojechałem do kolegi i okazało się, że on ma trzy kable a ja dwa i nie wiem czy da się jakoś podłączyć ten z trzema kablami do mojego samochodu żeby tylko sprawdzić i czy będzie działał poprawnie.

Chyba, że jest jeszcze jakiś inny sposób na sprawdzenie krokowego :?: :?: :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 22:42:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Potrzeboałbyś zasilacza takiego od kolejek elektrycznych Piko, który daje prąd stały o regulowanym napięciu - można pod niego podpiać krokowca i patrząc na woltomierz wyczaić jak on się otwiera

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 03:19:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Gdzieś taki zasilacz kiedys miałem. Jutro poszukam ale nie wiem czy znajde.

Dzisiaj wieczorkiem jeszcze raz sprawdziłem wszystkie przewody od dolotu i od krokowego. Nic tam nie znalazłem żadnej dziurki, wszystko szczelne. Pozakładałem tylko nowe opaski zaciskowe i nic sie nie zmieniło, dalej jest to samo.


Zmierzyłem napięcie na krokowcu podczas pracy na wolnych obrotach, chociaż to i tak pewnie bez sensu bo krokowy pracuje na zasadzie ipulsu (raz jest prąd a raz go nie ma), ale z odczytu wyszło mi 7,5V, nie wiem czy przy falowaniu nie powinno sie to napięcie zmieniać ale mam elektroniczny miernik, który nie wychwyci tego, a oscyloskopu niestety nie posiadam.

Jednak czy nie powinno być tak, że jak włączę zapłon to krokwy powinien wibrować??? U mnie tak nie ma. Czy występuje to dopiero po uruchomieniu silnika???

I jeszcze jedno co zaobserwowałem, to jak jest włączony zapłon i mierzę napięcie które dochodzi do krokowca to jest równe 11,89V takie jak napięcie w akumulatorze, jednak gdy podłączę wtyczkę do krokowego to on wcale na to nie reaguje. A jak mierzę napięcie gdy wtyczka jest podłączona to miernik pokazuje 0.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 16:52:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
foxbat napisał(a):
Cytuj:
o będzie krokowy. Też tak mam (miałem). Przy wyższym napięciu po prostu daje radę, przy niższym niekoniecznie.


Kurczę, nie jestem do końca pewien takiej diagnozy - no bo to sterownik DO krokowego daje takie napięcie a nie na odwrót. Ale z drugiej strony - czy krokowy ma być cały czas uchylony podczas jazdy? - bo wygląda na to że u mnie tak jest - cały czas dochodzi do niego 4-5V. I wtedy nie ma falowania.


Chodzi o to że jak dostaje np. 2V to krokowiec nie ma siły przepchnąć przesłony, która pozostaje zamknięta wiec napięcie rośnie aż dojdzie do momentu kiedy krokowiec przepycha tę cholerną przesłonę. Jak się już otworzy wtedy z kolei jest za mocno otwarta (za dużo powietrza) więc napięcie zostaje zmniejszone aż do momentu w którym krokowiec znów nie daje rady. I w ten sposób mamy falowanie. Oczywiście to moja teoria :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 18:50:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:40:54
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
Ten silnik o którym piszecie TO NIE JEST ŻADEN SILNIK KROKOWY, silnik krokowy powinien mieć przynajmniej dwa uzwojenia, a ten ma jedno, to jest zwykły zawór elektromagnetyczny tylko skonstruowany tak, że wykonuje ruch obrotowy. Ten zawór nie jest zasilany zadnymi 2v, 7,5v czy jakieśtam jeszcze inne. Jest zasilany napięciem 12v impulsowo 0-12-0-12-0-12......, to jak bardzo się otworzy zależy od czestotliwości tych impulsów - im częściej dostaje impulsy tym bardziej jest otwarty i na odwrót. To co mierzycie miernikami nie ma najmniejszego sensu bo miernik pokaże tylko wartość średnią, analogowy miernik też nic wartściowego nie wskaże bo nie nadąży tą wskazówką machać. Oscyloskop to dobry pomysł, ale i tak pewnie nie ma nigdzie danych żeby porównac z nimi odczyt z oscyloskopu. Czy ten przepływomierz który jest teraz zamontowany został "dostrojony" do tego silnika? Jeżeli tak to w jaki sposób to było zrobione (na podstawie jakich wskazań)?

P.S. Po włączeniu zapłonu zawór ten powinien wibrować. Leerlaufschalter - wyłącznik biegu jałowego, ten przy przepustnicy, sterownik dostaje informację, że kierowca zdjął nogę z pedału gazu, zrobione to jest po to aby odcinać całkowicie wtrysk paliwa podczas hamowania silnikiem. Wahlhebel - dzwignia zmiany biegów, dotyczy samochodów z automatyczną skrzynią biegów, jest to związane z koniecznością podniesienia prędkości obrotowej silnika przy ustawieniu dzwigni w pozycji D, R, 3, 2 itd

_________________
C4 AAD Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 19:22:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiemy, wiemy ale tak się potocznie na niego mówi :diabel: Ale wychodzi na to samo. Jak jest brudny, przycinający się to krótkie impulsy nie są w stanie go ruszyć. Natomiast długie już tak.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 20:02:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:40:54
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
Ja stawiam na złe zsynchronizowanie dzwigni przepływomierza z tłokiem w rozdzielaczu, bo dokładnie takie są objawy. Nie ma się co sugerować tym, że tamto auto z którego wymontowany był przepływomierz chodziło dobrze. Potrzebny będzie najlepiej tester sondy lambda, a jeśli takiego nie mamy to jakiś analogowy woltomierz na którym da się ustawić zakres 0-1V, i długi imbus, nie pamiętam jaki rozmiar ja mam jeden bo pasuje do wszystkich aut z takim wtryskiem (nawet do fordów :galy: ). Wkładamy imbus w tą taką rurkę pomiędzy rozdzielaczem a tą guma łączącą przepływomierz z kolektorem, miernik podłączamy pod masę silnika i pod ten czarny przewód sondy i kręcimy aż na mierniku wskazówka zacznie się regularnie wahać od ok. 0,2V do ok. 0,8V w odstępach 2-4s. Podczas tych operacji sonda musi być sprawna i zagrzana (sonda zaczyna pracować po nagrzaniu pow. 300 st). NIgdy nie robiłem tego z miernikiem, u siebie mam takie urządzonko które ma 10 diod co 0,1V i tym zawsze sprawdzam. Opisałem tu sposób który gdzieśtam wyczytałem i nie gwarantuję poprawności takiego pomiar, najlepiej zaopatrzyć się w jakiś tester sondy lambda.

Takie falowanie obrotów jest zawsze związane z nieodpowiednim stosunkiem ilości wtryskiwanego paliwa do ilości powietrza zasysanego przez silnik. Trzeba wtedy przyczyn szukać w nieszczelności na drodze przepływomierz-głowica lub w złym dawkowaniu paliwa. Omawiany zawór raczej napewno takiego falowania nie spowoduje.

_________________
C4 AAD Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 21:33:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
madmax napisał(a):
Ten silnik o którym piszecie TO NIE JEST ŻADEN SILNIK KROKOWY, silnik krokowy powinien mieć przynajmniej dwa uzwojenia, a ten ma jedno, to jest zwykły zawór elektromagnetyczny tylko skonstruowany tak, że wykonuje ruch obrotowy. Ten zawór nie jest zasilany zadnymi 2v, 7,5v czy jakieśtam jeszcze inne. Jest zasilany napięciem 12v impulsowo 0-12-0-12-0-12......, to jak bardzo się otworzy zależy od czestotliwości tych impulsów - im częściej dostaje impulsy tym bardziej jest otwarty i na odwrót. To co mierzycie miernikami nie ma najmniejszego sensu bo miernik pokaże tylko wartość średnią, analogowy miernik też nic wartściowego nie wskaże bo nie nadąży tą wskazówką machać. Oscyloskop to dobry pomysł, ale i tak pewnie nie ma nigdzie danych żeby porównac z nimi odczyt z oscyloskopu. Czy ten przepływomierz który jest teraz zamontowany został "dostrojony" do tego silnika? Jeżeli tak to w jaki sposób to było zrobione (na podstawie jakich wskazań)?



P.S. Po włączeniu zapłonu zawór ten powinien wibrować. Leerlaufschalter - wyłącznik biegu jałowego, ten przy przepustnicy, sterownik dostaje informację, że kierowca zdjął nogę z pedału gazu, zrobione to jest po to aby odcinać całkowicie wtrysk paliwa podczas hamowania silnikiem. Wahlhebel - dzwignia zmiany biegów, dotyczy samochodów z automatyczną skrzynią biegów, jest to związane z koniecznością podniesienia prędkości obrotowej silnika przy ustawieniu dzwigni w pozycji D, R, 3, 2 itd


Wiem, że to nie jest silnik krokowy ale potocznie się tak mówi. I wiem jak pracuje, że raz prąd jest podawany a raz go nie ma.

Przepływomierz który zostal zamontowany i jeździ został ustawiony podobnie tak jak mówisz.

Podpięty został oscyloskop (u mechanika) pod kabel sygnałowy do sondy lambdy i mieszanka została usawiona tak jak mówisz. Sonda jest nowa i jej napicie zmienia się w tych granicach. Komputer pokazła, że sonda jest sprawna 58% a tolerancja wynosiła od 45 do 65% sprawności.

Zmierzyłem też rezystancję na krokowym i wynosi 8 omów, chyba w normie???

Ale mój krokowy nie wibruje po przekręceniu kluczyka, więc nie wiem czy jest do końca sprawny.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: