.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 11:16:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c5 2,4 v6] Czasami nie odpala na rozgrzanym silniku
PostNapisane: 24.sie.2010 19:47:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Witam wszystkich

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem nieodpalania auta po dłuższej trasie lub mocnym rozgrzaniu silnika i po postoju ok. 10 min.
Po 20min odpala od razu.
Przewertowałem kilka for.

- Vag - aktualnie bez błędów
( wcześniej błąd Evap, po wymianie zaworka błędu nie ma).

- czujnik cieczy sprawdzony i pokazuje po rozgrzaniu 90st. po zgaszeniu silnika i odczekaniu paru min. temperatura potrafi wzrosnąć do 99stopni.

- regulator ciśnienia paliwa jest szczelny, nie ma benzyny na wężyku, nie czuć benzyny po odpaleniu. Nie wiem czy można go inaczej jeszcze sprawdzić.

-czujnik zasysanego powietrza pokazuje temp. trochę wyższą niż otoczenie, po postojua auta temp. rośnie do 50-60st.

- wcześniej, po nieudanej próbie odpalenia potrafił pojawić się błąd czujnika g28 ( położenia wału korbowego). Teraz się nie pokazuje.


Ewidentnie coś dostaje za wysokiej temperatury i przestaje funkcjonować.

Czy warto z taką usterką jechać do elektryka?

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2010 22:50:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Czujnik położenia wału kaputt :pop:

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2010 08:30:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
nextwave napisał(a):
Czujnik położenia wału kaputt :pop:


To też ale widze ze jest LPG, sprawdzić adaptacje sond oraz upewnić sie ze wtryski nie puszczaja gazu do kolektora.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2010 08:55:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Teraz jest LPG, ale usterka była jeszcze przed założeniem gazu.

Jesteś pewny, że to jednak G28? Błąd wyskakuje tylko po bardzo długim kręceniu i nieodpaleniu.
Jak krótko się kręci i nie odpali, to błędu nie ma.

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a6 c5 2,4 v6] Czasami nie odpala na rozgrzanym silniku
PostNapisane: 25.sie.2010 13:26:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
kaszeszczuk napisał(a):
- regulator ciśnienia paliwa jest szczelny, nie ma benzyny na wężyku, nie czuć benzyny po odpaleniu. Nie wiem czy można go inaczej jeszcze sprawdzić.

U mnie regulator był suchutki i też benzynki nie było czuć, a po jego wymianie setunia zaczeła gadać 100/100 :)

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2010 13:28:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
A jednak, to chyba wymienię regulator.
A nie odpalała Ci? jakie były objawy i w jakich okolicznościach/

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2010 13:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
właśnie były problemy z odpaleniem na rozgrzanym silniku...trzeba było trochę pokręcić, na zimnym było ok.Kupiłem używkę za 50 zł i pali bez problemu.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 17:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Regulator ciśnienia paliwa był w idealnym stanie. zakupiłem jednak używany i wymieniłem go.

Niestety usterka dalej się pojawia.

Może pozostaje pompa paliwa?
---------------------------------------------------------
11.09.2010r.

Czyżby kolejne światło w tunelu?

Odebrałem auto od elektryka. Wymieniłem przewody na NGK i świece NGK ( ze względu na LPG), została wyczyszczona przepustnica.

Auto podczas odbioru nie chciało odpalić, więc poprosiłem szybko o pomiar iskry itd.

Okazało się, że nie było iskry a po długim kręceniu wyskoczył błąd czujnika G28 - prędkość obrotowa silnika - położenie wału korbowego).

W tygodniu go wymienię i dam znać.

Z tego co się dowiedziałem, aby wyskoczył błąd któregoś z czujników czasami trzeba kręcić rozrusznikiem do 6sekund, aby komputer zapisał jako błąd.

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2010 09:15:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2010 13:13:33
Posty: 40
Lokalizacja: Elbląg
Czujnik położenia wału został wymieniony na nowy EPS. Wcześniej był nieoryginalny FAE.
Kable zostały sprawdzone, są w idealnym stanie. Zaizolowalem dodatkowo wtyczkę bo przy niej kable były poza pancerzem. potem kabel łączy się w grubą wiązkę i w taki zbiorczy pancerz. Wszystko wygląda na nieruszane.

Od kilku dni auto z rana nie odpala już na dotyk, tylko trzeba kręcić kilka sekund ( ok. 3sek).

Po zgaszeniu na gorącym silniku i ponownym odpaleniu odpala na dotyk. Dopiero po dłuższej przerwie trudniej mu odpalić.

_________________
Audi A6 2,4v6 AML 2000r + LPG
Peugeot 508 2,0
Audi A6 C7 2,0 tdi ultra 190km


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: