.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 08:00:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI A6 C6 2.0 TDI 140 KM, BLB- problemy z pracą silnika
PostNapisane: 30.sie.2010 18:50:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 18:23:59
Posty: 5
Witam
Postaram sie przedstawić w szybkim skrócie problem z moim autkiem. Otóż podczas jazdy zapaliła sie kontrolka smarowania oleju, zgasiłem natychmiast silnik, auto scholowałem do mechanika po diagnozie okazało się że urwał sie nieszczęsny łańcuszek w pompie smarowania oleju,wyminiłem już pompę na nową na kołach zębatych, oraz wymieniłem pompowtryski bo okazało się że sie dwa uszkodziły podczas jak chwilowo nie były smarowane przez pompę. W czym jest problem, otóż po odpaleniu auta silnik chodzi głośniej niz przedtem, tak jak stare modele diesla, po przekroczeniu ok 1.4 tys.obrotów hałas gasnie i jest ok, przyśpiesza super,wszystko jest ok, tylko jak chodzi na biegu jałowym na wolnych obrotach jest bardzo głośny, mechanicy juz nie wiedzą co jest grane, auto mam od prawie 2 miesięcy z przerwami w naprawie . Może ktoś poleci coś mądrego na ten problem, bo juz chyba jestem skłonny zmienić silnik na drugi oczywiście nie BLB bo są tylko złe opinie o nich. Mieszkam pod Warszawą więc może ktoś zna dobrych fachowców z okolic Warszawy specjalizujących sie w AUDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 18:58:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 12.sty.2005 16:19:48
Posty: 254
Lokalizacja: Wolomin
na 90% nie ustawiony luz na kółkach zębatych oraz może być wogole nie ustawiony modul wyrównujący. zapraszam na pw może coś pomożemy

_________________
Jest Audi A4 B6 1.9 AWX
Było Audi B4 2.6 V6 ABC
Było Audi B3 1.8 SF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 19:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 18:23:59
Posty: 5
Witaj
dzieki za zainteresowanie, a wracając do tego co napisałeś z tym luzem na kołach zębatych, to w sumie zdejmowali jeszcze raz pompę olejową i ponoc coś tam ustawiali ale szczerze nie znam sie na tym, jaki powinien być luz, czy jak poinna być ustawiona pompa, jutro mam ponownie im wstawic auto i maja nadal cos szukac. Dokładnie jestem z Grójca pod wawką to może mi cos doradzisz gdzie bym mogl podjechać by to ktos dokładnie zdiagnozował, bedę wdzieczny
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 09:52:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
daniel1983 napisał(a):
na 90% nie ustawiony luz na kółkach zębatych oraz może być wogole nie ustawiony modul wyrównujący. zapraszam na pw może coś pomożemy


A czemu na PW... opiszcie co i jak w watku moze ktos kiedys bedzie mial podobny problem...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 10:34:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
przemik napisał(a):
daniel1983 napisał(a):
na 90% nie ustawiony luz na kółkach zębatych oraz może być wogole nie ustawiony modul wyrównujący. zapraszam na pw może coś pomożemy


A czemu na PW... opiszcie co i jak w watku moze ktos kiedys bedzie mial podobny problem...


No wlasnie... :): jest watek o 2,0TDI i slynnych kolach i pompie. Nie jestescie sami.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 11:54:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemik napisał(a):
daniel1983 napisał(a):
na 90% nie ustawiony luz na kółkach zębatych oraz może być wogole nie ustawiony modul wyrównujący. zapraszam na pw może coś pomożemy


A czemu na PW... opiszcie co i jak w watku moze ktos kiedys bedzie mial podobny problem...


przecież nie o to chodzi... ;)


GRZEGORZ-75 napisał(a):
(...) Mieszkam pod Warszawą więc może ktoś zna dobrych fachowców z okolic Warszawy specjalizujących sie w AUDI


w wawie masz Diagtronik i Master's Tuning - znają doskonale te silniki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 12:03:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
no tak, klientela wylapywana na forach, to jak lawety na skrzyzowaniach o czestych kolizjach. :D

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 15:05:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 18:23:59
Posty: 5
Witam ponownie.
OK. jasne że napiszę na forum o rozwiązanym problemie gdyż udało mi do usunąć. Jak kolega dobrze zauwazyl i mi napisał okazało się że były zle ustawione koła zębate na pompie olejowej któą wymieniłem po uszkodzeniu sie starej. W czym był problem: otoż pompe kupiłem uzywaną gdyż nowa kosztuje ponad 4 tys. zł, na pompie były stare koła zębate zapewne troche wyrobione a na wał było załozone nowe koło zębate i podczas pracy wydostawał sie ogromny chałas, po wymiane dwóch koł zębatych na pompie na nowe wszystko ucichło. Auto odebrałrem dzisiaj z warsztatu chodzi jak nowe nawet ciszej niz na poprzedniej pompie która była na łancuchu.
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 15:18:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 18:23:59
Posty: 5
Jeszcze jak był mogł coś doradzić posiadaczom AUDI czy zaprzyjaźnionych marek w których sa montowane w silnikach pompy z łanczuszkiem. Mówię szczerze lepiej jest kupić druga pompę jeszcze zanim sie zepsuje stara i ja po prostu wymienić koszt diametralnie mniejszy, gdyż podczas zerwania łańcuch i braku smarowania, lecą pompo wtryski, turbina a w ostateczności zaciera się silnik, więc nie wspominam o kosztach. ja kupiłem używana pompę i mam namiary na super gościa który tylko się tym zajmuje, koszt pompy plus zębate kolo na wał to koszt ok 1500,00 zł plus koszt przesyłki, nowa kosztuje ponad 4 tys bo sie dowiadywałem w serwisie audi. Jeśli ktoś chce mogę dać namiary na faceta, stara pompę się odsyła i jeszcze zwraca 200 zł, więc koszt drugiej pompy wynosi 1300 zł.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2010 00:56:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Super te nowe motory... profilaktycznie trzeba wymienic pompe oleju wraz z napedem... rzecz nie do pomyslenia w starych kiblach spod znaku 1Z/AFN/AVG etc ... cos jak profilaktyczna wymiana panewek w FSO po 50 tysiach.

Przewaga dzieki technice :-)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 17:42:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2010 17:21:28
Posty: 2
Lokalizacja: WROCŁAW
właśnie mam identyczny problem ,też kupiłem używany napęd pompy olejowej z tymi zębatkami za 1000 zł i koło na wał gość dał mi nowe a na pompie zostały stare.Po złożeniu w całość okazało się że coś stuka w silniku ,najpierw mechanicy stwierdzili że to popychacze po wymianie 16szt dalej coś tarabani ,mam nadzieję że to faktycznie te stare 2 koła które zostały przy pompie bo w innym razie jestem już nastawiony na silnik bkd.
Tak na marginesie ten koleś co Ci sprzedawał ten napęd używany nie jest czasem z pod Wrocławia - może on celowo taki nr robi żeby opchać komuś silnik :/ napiszę czy u mnie było to samo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2010 21:10:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2010 17:21:28
Posty: 2
Lokalizacja: WROCŁAW
właśnie dzisiaj odebrałem auto po 2 mc męczarni z mechanikami ,okazuje się że cały problem był w napędzie pompy.Te stukanie w silniku było spowodowane luzem na wałku na którym są osadzone koła zębate (były wyrobione),koleś od którego kupiłem ten używany napęd ,wyminił mi na inny twierdząć że napewno na 1000% jest ok ,po wymianie okazało się że faktycznie stukanie znikło silnik pracował sichutko ale gdy temp doszła do 90 podczas jazdy włączyła sie znowu kontrolka od ciśnienia oleju.
Okazało się że ten 1000% sprawny napęd ma trafioną pompę olejową która miała zrypany zawór spustowy i nie zamykała się jak olej się nagrzał.
Po wymianie pompy na nową jest ok ,ostrzegam przed gościem który sprzedaje takie napędy k/strzegomia koszt napędu ok 1000 zł koszty jakie trzeba włożyć dodatkowo żeby usunąć wszystkie wady w moim przypadku 2400 zł .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2010 09:59:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Największy hicior w tej histori to te dwa pompo wtrakiwacze niby uszkodzone w konsekwencji awarji pompy olejowej :) Czyli ABC jak złapać Losia i przekonać go do zakupu dwóch zbędnych Czesci. Z niecierpliwością oczekuje uzasadnienia tej wymiany ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 15:17:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Witam

Koledzy mam (chyba) podobny problem.
Otoz w mojej A6 C6 2,0 TDI 05r. mam dziwne odglosy na biegu jalowym. Silnik chodzi niepokojaco glosno (jakies szumy).
Mechanik zdiagnozowal dzwieki jako dochodzace z okolicy pompy olejowej. Prawdopodobnie naped tej pompy.
Nie wykluczone, ze bedzie to ten slynny "imbusik".

Czy jest ktos w stanie pomoc mi z tym tematem?
Czy w Krakowie jest ktos kto moglby mi pomoc w zdiagnozowaniu problemu?

Dziekuje uprzejmie za pomoc!
Pozdrawiam
Slawek[/list]

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: