.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 07:44:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AEL] jak się zabrać za nastawnik w pompie
PostNapisane: 05.maja.2007 12:24:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Witam,

Pisałem już wcześniej o nastawniku. W grudniu miałem wymienianą uszczelkę. Mechanik zrobił dwie kreski śrubokrętem, wymienił uszczelkę, a potem skręcił. Zaraz potem zauważyłem, że silnik po nagrzaniu przerywa. Mocy też tak jakby ubyło, zdecydowanie jest mułowaty. Od dołu tragedia.

Obejrzałem dokładnie kreski zrobione przez mechanika i wydaje mi się, że nastawnik jest delikatnie cofnięty w kierunku rozrządu. Tak na oko ułamki milimetra. Musiałbym lekko "dygnąć" w stronę napędu pompy, tak mi się wydaje. W stronę napędu - zwiększenie dawki (mniej mg/h), tak?, a w stronę rozrządu zmniejszenie dawki (więcej mg/h).


Z jednej strony nie daje mi to spokoju, a z drugiej strony nie chcę czegoś spieprzyć. Gdzieś czytałem o niekontrolowanych obrotach lub zbyt wysokich obrotach biegu jałowego itd...Nie mam vaga i tu jest problem. Jest jakieś ryzyko?

Czy wykręcić trzeba wszystkie śrubki? Ile ich jest? Czy trzeba je tylko poluzować i "delikatnie" walnąć młoteczkiem?

W sumie mogę poczekać dwa miesiące i zrobić to w Polsce ale kurde nie daje mi to spokoju...lubię grzebać. Niestety nie mogę w Szwecji do nikogo pojechać bo tutaj diesel jest taką rzadkością, że gdy pojechałem do serwisu audi koleś nerwowo zaczął szukać instrukcji...

Z góry dziękuję za sugestie.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 15:31:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 17:22:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
A jakieś praktyczne uwagi? Ten opis znam ;) Nie wiem czy można coś spieprzyć, a skoro można to zostawię to fachowcom.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 12:46:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
A jaka masz teaz ustawioną dawkę?

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 13:00:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
RESO napisał(a):
A jaka masz teaz ustawioną dawkę?


Nie jestem pewien. W zeszłym roku podczas ustawiania kąta wtrysku widziałem coś co przypominało dawkę 7-8 mg/h. Coś takiego widziałem na komputerze.

Tak czy inaczej. Po nagrzaniu i wyłączeniu klimy dawka jest chyba za mała bo co 2-3 s tak charakterystycznie szarpnie no i jest zamulony. Mechanik zostawił znaki i wydaje mi się, że tak o 0.1, 0.2 mm się nie zgadzają (górna rysa z dolną).
Ile jest tych torxów? Czy wystarczy gdy odkręcę tylko dwa i popukam młotkiem z lewej strony?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2007 20:32:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
ustawisz bez vaga ( ale lepiej z vagiem)
luzujesz sroby stukasz
dawke mozesz zmieszyc nawet do 2 mg
aha ustaw sobie na właczonej klimie

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 20:06:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Odgrzewam Kotleta!! Cieknie mi uszczelka przy nastawniku. Pompiarz chce za uszczelnienie 500-700PLN. Wydaje mi sie to MEGA dużo patrząc na opis czyszczenia nastawnika. U mnie obroty są OK, pali elegancko. Jedyne co trzeba zrobić to ściągnąć nastawnik i zmienić uszczelkę. Pompiarz twierdzi, że uszczelnienie tego to caly dzień roboty.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 21:05:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Biedron napisał(a):
Odgrzewam Kotleta!! Cieknie mi uszczelka przy nastawniku. Pompiarz chce za uszczelnienie 500-700PLN. Wydaje mi sie to MEGA dużo patrząc na opis czyszczenia nastawnika. U mnie obroty są OK, pali elegancko. Jedyne co trzeba zrobić to ściągnąć nastawnik i zmienić uszczelkę. Pompiarz twierdzi, że uszczelnienie tego to caly dzień roboty.


Trochę dużo. Mi to mechanik zrobił przy okazji czegoś tam i tylko wspomniał, że mi to wymienił.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 21:43:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Biedron napisał(a):
Odgrzewam Kotleta!! Cieknie mi uszczelka przy nastawniku. Pompiarz chce za uszczelnienie 500-700PLN. Wydaje mi sie to MEGA dużo patrząc na opis czyszczenia nastawnika. U mnie obroty są OK, pali elegancko. Jedyne co trzeba zrobić to ściągnąć nastawnik i zmienić uszczelkę. Pompiarz twierdzi, że uszczelnienie tego to caly dzień roboty.


Twój pompiarz jest naciągaczem, uszczelka kosztuje w ic <10zł, jedyna trudna chwila to założenie nastawnika na swoje miejsce (najlepiej wyciągnąć ropę strzykawką, żeby polepszyć widoczność). Zajmie to komuś kto nigdy tego nie robił max 2 godziny, wraz odczytem dawki i ponownym jej ustawieniem.

Ps. Wszystko o ile wyciek jest spod uszczelki nastawnika.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 22:00:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Wyciek na bank spod nastawnika. Widziałem na własne oczy. Pompa była obmyta benzynką ekstrakcyjną i patrzyłem gdzie pojawaiją się wycieki. Czy ma ktoś namiar na jakiegoś normalnego pompiarza niedaleko Poznania który zrobi to w normalnych pieniądzach? Jeśli nie to czekam do wiosny i robie to sam. Vaga ogarniam, opis jest. Kto nie ryzykuje ten nie ma...

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2009 22:40:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Nie daj sie wydymać. Wymiana tych uszczelek w nastawniku dla pompiarza to jakies max 10min roboty... samemu za pierwszym razem troche wiecej ale tez można to zrobic.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 07:38:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Właśnie takie podejście do klienta w Polsce mnie dobija!! Jak się ktoś nie orientuje to próbują zedrzeć z niego skórę!!

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 07:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 07:33:11
Posty: 50
Lokalizacja: Jelonka
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1333330#1333330

tu masz nr. na uszczelki i firme gdzie zamawiałem

_________________
A6 C5 2.4 ALF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 09:09:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Dzięki bardzo. Jak skończę remont w pokoju to się za to biorę. Przy okazji zrobie fotki. Jedynę czego się boję to trafić z nastawnikiem w ten wałek.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 09:51:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 07:33:11
Posty: 50
Lokalizacja: Jelonka
bolec z nastawnika jest 'sztywny'
luźno rusza sie tylko ten pierścień z otworem /lewo prawo przód tył/

Najwazniejsze to piersze odpalenie z biegiem w pogotowiu!!

ps. wyraznie czuć ze weszło tak ze dasz rade :)

_________________
A6 C5 2.4 ALF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 10:00:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:27:45
Posty: 262
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
chociażby tutaj masz uszczelki: http://www.allegro.pl/item814723878_usz ... i_tds.html

Choć w sklepie może nawet taniej znajdziesz. Zachowując ostrożność bez problemu to zrobisz. Ja tez się tego obawiałem i pojechałem do pompiarza, jak zobaczyłem jak on to robi to wiem ze spokojnie można to samemu zrobić jak tylko nie jest się indolentem technicznym...

Tak jak kolega wyżej napisał, przy pierwszym odpalaniu trzymaj przygotowany wysoki bieg, gdyby silnik niekontrolowanie sie rozkecił to go zdławiasz na wysokim biegu, ale nie powinienes mieć żadnych problemów jesli zachowasz ostrożność przy wymianie.

Najpierw wymień górną uszczelkę, skręć pokrywe górną, potem dolną. Nie obie na raz.

_________________
A6 C4 2.5 TDI AEL Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2009 10:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2007 07:33:11
Posty: 50
Lokalizacja: Jelonka
To kolega nawet kupił taniej niz ja z firmy :) cene zrobiła przesyłka 7-ka:)

_________________
A6 C5 2.4 ALF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 07:53:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Uszczelki wymienione. Godzinka roboty. Dzięki wszystkim za rady. Nasadkę do nietypowej śrubki robi YATO. Uszczelki były z allegro.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 09:20:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
szkoda, ze fotorelacji nie zrobiles.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 10:03:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Generalnie opis który jest w necie jest tak dokładny, że nie ma z czego robić fotorelacji. Tak naprawdę to kwestia 4 śrubek i regulacji. Jak przesuwasz nastawnik w stronę do przodu auta to dawka rośnie(obroty rosły) jak przesuwasz w stronę do kabiny to dawka maleje (obroty spadały). Ja najpierw spasowałem na wczesniej zrobione znaki a dalej doregulowałem na nie do końca dokręconym nastawniku (chociaż podobno tak nie wolno). Praktycznie każdy niezauważalny ruch powoduje spore zmiany, nawet dociąganie pierwszej śruby. Ważne jest żeby przy takiej regulacji na odpalonym silniku nastawnik był przykręcony na tyle mocno żeby nie łapał powietrza na uszczelce i nie mógł sam się przemieszczać. Lepiej przykręcić trochę za mocno i sprawdzić cze reaguje na stuknięcie młoteczkiem, niż za słabo. Uszczelka górnej pokrywki to już pikuś bo choć wykręcasz jedną śrubę (tą zabezpieczoną) która trzyma cały nastawnik, to trzy pozostałe trzymają go wystarczająco żeby nie zmienił swojego położenia. Generalnie jak znajdę troszkę więcej czasu to póki jestem na świeżo mogę opisać to z obrazkami na przykładzie swojego AEL`a.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: