.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 07:51:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.5 TDI - Problem z zapowietrzaniem (czujnik czy pompka)
PostNapisane: 02.lut.2011 11:05:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 09:58:24
Posty: 6
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam

Jest to mój pierwszy temat na forum, wiec proszęo wyrozumiałość. Używałem szukajki do znalezienia przyczyny mojego problemu, lecz nic nie znalazłem. A mianowicie posiadam Audi A4 2.5 TDI 180 KM Quattro. I to właśnie quattro jest przyczyną dla której postanowiłem otworzyć nowy temat związany z czujnikiem braku paliwa. Problem polega na tym, iż czasami(niezawsze), gdy moja Kochana audi ma mniej niż 1/3 baku(około 1-szej kreski za czerwonymi) samochód parokrotnie mi zgasł i odmówił kontynuowania dalszej jazdy. Winą było oczywiście zapowietrzenie układu paliwowego. Dodam przy tym, ze jest to moja 2 VP44, gdyż wcześniej nie czytając tego forum postanowiłem wymienić pompe ze względu na to samochód robił to samo ąz załatwiłem pompe. Wracając do głównego wątku, gdy samochód zgasł dolałem mu 50 litrów ropy zacząłem odpowietrzać i samochód odpalił(a nie chciałbym przez pompke lub czujnik załatwić znowu pompy). Byłem z tym na komputerze i co jakiś czas wskakuje mi błąd typu (czujnik braku paliwa nr. 05A1). Niestety w modelach quattro zbiornik jest inaczej rozwiązany i posiadam pompke paliwa pod tylną kanapą za fotelem pasażera kierowcy.I dlatego moje pytania do Was(eskpertów) są następujące.

1. Czy błąd czujnika paliwa nr. 05A1 to to samo co błąd 1441 czujnika G210?.

2. Czy pompka paliwa w quattro i czujnik G210 jest taki sam jak w zwykłej przednionapędówce?

3. Czy przy 50 litrach w zbiorniku wejscie od czujnika powinno wskazywać 430 omów (gdyż słyszałem, że przy powyżej 2/3 baku nie powinno tyle pokazywać)

4. Oraz jak w 100% sprawdzić czy zepsuta jest pompka czy czujnik(430omów przy pełnym zbiorniku a 100 omów przy małej ilości, a może odwrotnie)?

Dodam jeszcze, że mierzyłem dzisiaj wyjście z tej pompki przy 50 litrach i pokazywało 429 omów. Zrobie drugi pomiar jak będzie poniżej połowy i napisze relacje. Na razie jeżdże i tankuje co około 200-300 , ale trzeba być bogaczem żęby tak ciąglę jeździć:(. Proszę o wyrozumiałość i przemyslane odpowiedzi. Głównie chodzi mi oto, aby naświetlić jakie są różnice między quattro, a zwykłą audicą :). Przepraszam za lekki chaos w tekście, lecz jestem zdesperowany tym, że mogę zepsuć przez to kolejną pompę. Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Niżej zamieszczam zdjęcie jak wygląda bak w A4 (dla tych którzy nie wiedzią):

Obrazek

_________________
Audi A4 B6 2.5 TDI AKE Quattro


Ostatnio edytowano 02.lut.2011 14:31:40 przez Kobziak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2011 11:16:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Uważam że Twoim podstawowym problemem jest usterka ukłądu przemieszczania paliwa w zbiorniku i prawdo podobnie jest uszkodzona pompa elektryczna lub źle podłączona.

Chodzi o to że jeśli zauważyłeś że silnik gaśnie lub nie zapal przy określonym poziomie paliwa to znaczy że paliwo w dolnych partiach zbiornika nie jest przemieszczane do pojemnika spiętrzającego. Proces ten odbywa się za pośrednictwem dysz Venturiego które masz zamontowane w zbiorniku na wężach i połączone z pompą.

Sa jednak dwie możliwe wersje ponieważ do roku modelowego około 2002 Audi ma system przemieszania paliwa tylko w obszarze zbiornika , po roku 2002 paliwo pompowane jest przez tą samą pompę do samego filtra z przodu auta co oznacza że w nowym modelu odpowietrzasz układ używając do tego komputera , a w starym potrzebujesz z pompy podciśnieniowej.

Ogólnie jeśli auto jeździ z poziomem paliwa 30 czy 40 litrów to znaczyć będzie że problem nie leży w czujniku a raczej przemieszczaniu paliwa z dolnych partii zbiornika. Tak więc sprawdź pompę elektryczną czy działa , czy dochodzi do niej prąd czyli bezpiecznik itd.. Jeśli układ jest sprawny elektrycznie a sama pompa też nie budzi zastrzeżeń powinieneś sprawdzić w następnej kolejności układ przemieszczania paliwa w zbiorniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2011 11:33:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 09:58:24
Posty: 6
Lokalizacja: Bydgoszcz
Niestety moja audica jest z 2002 roku, wiec nie ma pewności jakie jest rozwiązanie z tym przemieszczaniem paliwa między komorami. Bezpiecznik nr 28 i przekaźnik bodajże nr 6 jest sprawny. na 4-pinowej wtyczce sprawdzałem wartosci i pokazywało mi jedynie 0,25-0,28 ampera. Nie sprawdzałem pompki na krótko, gdyż nie miałem czasu. Mógłbyś mi jeszcze powiedzieć jak sprawdzić z tymi omami czy czujnik jest zepsuty, tzn jakie wartosci powinien pokazywac przy wysokim i niskim stanie paliwa, abym mógł go w 100% wykluczyć z mojej przypuszczalnej listy usterek? I mam rozumieć, że w quattro do 2002 roku były zamontowane 2 pompki ? Jedna, która dawała paliwo bezpośrednio do filtra z przodu samochody, a druga, która pompuje z komory niżej do komory wyżej, aby w garnuszku mógłbyć ciąglę zapełniony paliwem.?

_________________
Audi A4 B6 2.5 TDI AKE Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2011 12:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie tylko jedna pompa cały czas tylko różne koncepcje , dwa różne rozwiązania.

Słuchaj musisz sprawdzić najpierw pompe nie czujnik bo jest wielce prawdopodobne że to w niej cała przyczyna.

Poza tym w Audi zawsze wszystko wiadomo i jeśli Twój samochód ma numer powyżej 4B_2_109431 --> to znaczy że pompa tłoczy paliwa do filtra , a jeśli poniżej tego numeru to znaczy że paliwo krąży wewnątrz zbiornika a pompa wtryskowa zasysa paliwa sama.

Upierasz się przy oporności ale opornośc jest zależna od tego czy jest paliwo w komorze spiętrzającej , a paliwa nie będzie gdy pompa nie działa ale dobrze dobrze :)

Oporność G210

Poziom paliwa zachowany w komorze spiętrzającej około 430 Ohm
Niski stan poziomu paliwa w komorze spiętrzającej około 100 Ohm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2011 14:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 09:58:24
Posty: 6
Lokalizacja: Bydgoszcz
Już rozumiem z tą pompką :). Posiadam model, w którym pompka tłoczy paliwo aż do filtra. Rozumiem także, że jeśli w garnuszku nie będzię ropy, to pompka nie będzie miała czego pompować do filtra, a dalej do pompy wtryskowej i wtedy właśnie zasysa powietrze, którym układ się zapowietrza? Komputer natomiast daje sygnał do odłączenia układu wtryskowego i zaprzestania dalszej jazdy? A wiec jesli mi się uda postaram się dzisiaj sprawdzić pompke na krótko i posłuchać czy chodzi. Jeśli będzie chodzić to najprawdopodobniej coś jest z instalacją i dostaje za mało prądu(lub wcale) i po prostu nie może ruszyć? Mam jeszcze jedno pytanie, jeśli ten syfonik który jest w tej całej puszce będzie zapchany różnego typu zabrudzeniami, które są w ropie to pompka też może nie pompować ? :)

Dziękuje za fatygę :)

_________________
Audi A4 B6 2.5 TDI AKE Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2011 14:40:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Może nie pompować i może się uszkodzić , jest to prawdopodobne przy zanieczyszczonym paliwie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 10:29:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 09:58:24
Posty: 6
Lokalizacja: Bydgoszcz
A więc, wczoraj wieczorem sciągnąłem tylną kanapę i odkręciłem oby 2 dekle na zbiorniku. Pod deklem za pasażerem kierowcy znajdował się garnuszek wraz z pompką, która pcha paliwa do pompy wtryskowej. Wiele się nie zastanawiając zacząłem rozkręcać drugi dekielek(za stroną kierowcy) i sprawdzać co tam takiego jest. Ujrzałem tam jakiś zawirowywacz, któy wiruje w baku i spiętrza benzyne. Niestety w tej komorze paliwo było dziwnie mętne i śmierdzące co mogło świadczyć o tym, żę nie było używane. Posprawdzałem wszystkie węże, wszystko było sprawne. Dowiedziałem się przy tym, że powrótz filtra który jest z przodu samochodu idzie do zbiornika po lewej stronie(za kierowcą), a pompka za pasażerem ciągnie rope ze zbiornika zza kierowcą przy jednoczesnym pompowaniu ropy do filtra. Sprawdziłem jeszcze raz prąd na bezpieczniku. Niestety nie ma na nim w ogóle prąu :(:( . Nie wiem dokładnie jaki przekaźnik odpowiada jeszcze za pompke, ale wiem, ze nie mogła chodzić ponieważ nie dochodził do niej w ogóle prąd (i jak ja tak jeżdziłęm :D). Miałbym prośbę czy ktoś posiadałby schemat instalcji elektrycznej do audi a4 b6 2.5 tdi ?? Lub wiedizał gdzie szukać, gdy do bezpiecznika nr 28 nie dochodzi prąd

_________________
Audi A4 B6 2.5 TDI AKE Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 10:32:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ale pamiętasz o tym że pompa pracuje tylko wtedy gdy pracuje silnik , tak więc prąd ma btyć na bezpieczniku i na kości do pompy gdy masz silnik uruchomiony lub wymuszasz przekaźnik komputerem diagnostycznym , albo przynajmniej gdy kręcisz rozrusznikiem.

Samo włączenie stacyjki nie wystarczy żeby szukać usterki.


Poza tym nie ma tam żadnego mieszacza tylko czujnik poziomu paliwa z pływakiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 10:41:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2011 09:58:24
Posty: 6
Lokalizacja: Bydgoszcz
Znaczy sprawdzałem na przekręconym zapłonie, lecz nic nie pokazywało. Sprawdziłem szybko w internecie czy na pewno tak się sprawdza i przeczytalem, ze na wyłączonym zapłonie, do prawego wejscia bezpiecznika nalezy wlozyc jedno wejscie miernika, a drugie przytknąć do karoserii. Wtedy powinno pokazywac 12V. Być może mogę się mylić, więc dziękuje za poprawke. W takim razie pompka załącza się dopiero jak samochód odpali ??:) A co do tego mieszacza, gdy dmuchałem w jedną rurkę z dołu baku zaczął wydobywać się jakiś syf, więc pomyslałem, ze jest tam mieszczacz, który wzbudza jakąs tą ropę, ale oczywiscie moglem sie mylic tak jak napisales :)

_________________
Audi A4 B6 2.5 TDI AKE Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2011 10:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To może dopadłeś instalacje z dyszami venturiego , mniejsza o to .. Sprawdz pompe czy dziala i czy prad dochodzi bo zacznę pobierać opłatę za konsultacje jak będziesz tak opóźniał prace :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: