.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.maja.2024 01:49:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI Tiptronic] Prośba o analize logów
PostNapisane: 22.wrz.2010 20:11:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2006 18:50:18
Posty: 12
Witam, zrobilem logi wg tego kursiku jak je zrobic. Oto i one:

Log (0 - 004)
Log (1 - 000)
Log (2 - 003)
Log (3 - 004,004)
Log (4 - 010)
Log (5 - 001)
Log (6 - 014,018)
Log (7 - 000,001,003)
Log (8 - 008,008)
Log (9 - 011)
Log (10 - 004,007,013)
Log (11 - 000)
Log (12 - 003,003)
Log (13 - 011)

prosze o analize, mam problem otoz trzesie mi przy wysokich obotach i kolega przemek774 polecil mi zrobienie logow, aha jeszcze jedno, czy jest mozliwosc odczytania ile konikow ma auto na podstawie logow? bo w dowodzie mam dziwnie wpisane a6 c5 s6, i teoretycznie ma 150km ale na 150 to nie wyglada


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 08:16:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
ze Ciebie tak odeslalem do szukaj to czuje sie troche zobowiazany
dlaczego trzesie to nie wiem ale:
- Twoje auto /wyglada na to po logach/ ma mocno zanizajacy przeplyw powietrza przeplywomierz co w efekcie doprowadzilo do sporego spadku mocy

Co do mocy z logow: widac dawke paliwa, przeplyw powietrza (widziany a nie faktyczny w Twoim wypadku), ladowanie turbiny zadane i faktyczne i po tym mozna okreslic czy jest jak ma byc czy cos dolega (uciekaja konie - jak u Ciebie) a moze wrecz przeciwnie bo moze byc wiecej koksu i wyzsze ladoeanie T (bo auto np po czipie)
W przypadku automatu z logow mozna odczytac szacowany przez skrzynie biegow moment obrotowy (chyba log 009???? w ASB nie engine!) - plaska droga i pelny but... z tym, ze to porownywalne jest tylko w ramach jednego auta (pamietaj ze skrzynia nie wie ile Twoje auto wazy razem z Twoja d.... , nie zna cisnienia atmosferycznego, nie wie czy masz kapcie 195 czy 245 itp itd). Wzor na przeliczenie momentu obrotowego i obrotow na moc latwo znajdziesz na necie
W przypadku manuala jest program co na podstawie logow vagoccoma szacuje moc (zasada nastepujaca: logujesz ktoryms kanalem predkosc /czyli masz czas i predkosc w fazie przyspieszania - zdolnosc Twojego auta do powiekszania predkosci z czasie/..nastepnie wrzucasz na luz i znowu logujesz /masz czas naturalnego wyhamowywania-opory toczenia/ - podajesz informacje w programie o wadze auta, moze kapciach, ciesnieniu powietrza itp i program szacuje moc rysuje wykres itp - nie pamietam jak sie ta nakladka na vagcoma nazywa ale musialbys znac prawdziwa wage auta/zwazyc auto/, szybka transmisje vag-com=>pc miec by to mialo wiekszy sens) - co do zasady tak dzialaja tzw hamownie drogowe/dyno/, ktore maja slabiej wyposazeni tunerzy/zakladasz "tarczke" taka na kolo podlaczona do lapka i to samo: przyspieszasz i zwalniasz a program rysuje wykres.
Wracajac do Twojego auta
Troszeczke jest mala dawka pompy na wolnych (log 001S) co moze rodzic jakies podejrzenie ze moze pompa juz tak w wieku emerytalnym jest ale tym przed podmiana przeplywomierza kompletnie bym sie tym nie martwil
Jest jakies male niedoladowanie turbiny (011D) ale to pewnie pochodna mocno obcietych dawek (log 003D)
Jezeli to Twoje pierwsze w zyciu logi i wczesniej nic o tym nie wiedziales o co chodzi itp to rewelka - jedyne co to w podpisie poza numerem logu mozna bylo dodac S - statyczne albo D - dynamiczne albo B-basic s.
Kolejnosc jest nastepujaca
- czyscisz przeplywomierz (user Meszrum ma w podpisie w postach link do opisu jak to sie robi)\
- podmieniasz na probe
- kupujesz*)

Czy Twoje auto zaczelo zdychac stopniowo czy to nagle pewnego dnia nagle trzesie i jest slabe?
Pozdrawiam,
Przemek
*)to nie kosztuje 100pln wiec lepiej jezeli na pustyni Gobi nie mieszkasz poszukac mechanika/kolegi z przeplywka na podmiane przed kupnem
Mowia ze hitachi to szmelc i ze tylko bosch ub ori z aso (tez bosch) ale nie mam zadnych doswiadczen

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 13:08:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2006 18:50:18
Posty: 12
dziekuje Ci bardzo za Twoja odpowiedz :) tak to moje pierwsze logi, auto sprowadzilem w tym roku z niemiec wszystko ladnie chodzi tylko troche przeraza mnie wlasnie to trzesienie na wysokich obrotach, auto staje sie wtedy takie mulowate, nie chce przyspieszac, wystarczy ze zdejme noge z gazu i ponownie go nacisne i wszystko wraca do normy, przezuca na 5 i jedzie dalej, nie zawsze sie to dzieje ale no mam stracha zeby nie przerodzilo sie to w jakies bajonskie sumy. Co do reszy samochodu to najechane ma 180 000, kiedy go kupilem byl mocno zaniedbany (nie wymieniane oleje itd) wymienilem w nim wszystko co sie eksploatuje, paski, rolki, oleje, ten w skrzyni biegow tez. Nie wiem wlasnie tylko o co kaman z tym trzesieniem, probowalem sam wczoraj analizowac logi i tez doszedlem do wniosku ze cos z przeplywomierzem ale wolalem pozostawic to takim fachowcom jak np Ty :) dziekuje Ci bardzo za Twoj poswiecony czas :) pozdrawiam i jak sie kiedys spotkamy na jakims zlocie to stawiam piwko :)

ps. przepraszam ze nie dopisalem informacji o probach statychnych itd, mialem wszystko zapisane ale jak wrzucilem do tego vagloga to gdzies mi pouciekaly te informacje, sorry za utrudnienia, poprawie sie nastepnym razem

ps2. kiedy tak jezdzilismy znalazlem grupe w skrzyni biegow ktora pokazywala moment obrotowy, najwiecej wyniosl on 320Nm ale nie wiem czy to wiarygodne dane

ps3, i jeszcze pytanie z innej beczki, zaraz poszukam sobie tu na forum czy sie da tak zrobic ale od razu zapytam, mozna przez vaga zmienic ustawienia tak aby po wrzuceniu wstecznego prawe lusterko opuszczalo sie w strone ziemi?


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2010 17:22:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2006 18:50:18
Posty: 12
witam, zastosowalem sie do instrukcji kolegi w i przeczyscilem przeplywomierz oto wyniki:

Log (0 - 008) pierwszy log po czyszczeniu
Log (1 - 008) drugi log po czyszczeniu
Log (2 - 008,008) logi z przed czyszczenia

wszystkie logi wykonane w probie dynamicznej, prosze o analize, chociaz mi sie wydaje ze to czyszczenie malo pomoglo, pojechalem na probie i przy pierwszym gazowaniu zaczelo trzasc jeszcze gorzej niz przedtem, przy nastepnych nic takiego sie nie dzialo, no ale sami ocencie logi

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 08:40:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
pomoglo i to bardzo - zerknik do podpietego watlu o przeplywomierzu w mojej stopce i przeczytaj go w kontekscie logu 008 (zaleznosc pomiedzy 3ma kolumienkami zyczenie, ogr momentu, ogr dymienia)
Teraz auto dostaje znacznie wiecej koksu

Zloguj 011 (turbina) - moze tam teraz (gdy jest wiecej koksu) zobaczymy jakies wyrazne przeladowania

Co do Twojego momentu - gdybys zlogowal 009 ze skrzynie przed czyszczeniem i po czyszczeniu pewnie zobaczylbys skok mocy - powinien byc bo dawka paliwa przy bucie wzrosla tak z 50%:)
Tak dopytam:
Czy trzesienie jest przy pelnym bucie tylko?
Czy skrzynia biegow zmienia biegi poprawnie bez stukow jakis dziwnych szarpniec itp?...nie wszystko w logach widac...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 09:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
różnica przed i po czyszczeniu lmm jest bardzo duża in plus.
jedyne, co mi się nie podoba, to nagły spadek masy zasysanego powietrza po 3500 rpm - takie zjawisko występuje czasami w sytuacjach gdy np. spadnie jedna dźwigienka...

co do samego trzęsienia, to nie bardzo sobie wyobrażam jak ono wygląda [co jest jego źródłem].

z lusterkiem niestety nic nie uczynisz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 10:36:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2006 18:50:18
Posty: 12
no wiec wyglada to tak ze zaczyna trzasc tak jakby kolo bylo zcentrowane, trzesie przy wysokich obrotach i samochod nie ma mocy, zazwyczaj na 4 biegu, czy na tiptronicu czy na D nie ma zasady, wystarczy zdjac noge z gazu i ponownie nacisnac i zazwyczaj wszystko wraca do normy, troche pojezdze po wczorajszym czyszczeniu i zobaczymy, ale mam wrazenie ze pomoglo :) pojechalem na obwodnice, dalem buta, o dziwo i na 3 zaczelo trzasc i nie chcialo zmienic biegu, na 4 to samo, i nagle wszystko ucichlo i przez kolejne 20km nie dzialo sie nic :) pologuje jeszcze to o co prosicie i wkleje :) ale naprawde dziekuje za wszystkie wasze rady :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: