.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 19:13:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.9 TDI AVV/AWX Problem z odpalaniem rozgrzanego silnika
PostNapisane: 30.sie.2010 20:57:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 20:05:21
Posty: 10
Witam

Jestem nowym forumowiczem, dlatego proszę o odrobinę wyrozumiałości.

Posiadam Audi A6 Avant z 2004 r., z silnikiem 1.9 TDI 130KM, nie potrafię dokładnie określić czy jest to AVV, czy też AWX. Od ok. pół roku mam coraz poważniejsze problemy z uruchomieniem rozgrzanego silnika, rano zimny odpala na tzw. dotyk. Nie zauważyłem specjalnej różnicy pomiędzy odpalaniem rozgrzanego silnika po krótszym lub dłuższym postoju a próbami odpalenia zaraz po wyłączeniu. Objaw jest taki, że rozrusznik potrzebuje 3-4 sekund na uruchomienie, a brzmi to tak, jakby w silniku nie było paliwa i dopiero było zaciągane.
Przeszukałem forum, znalazłem sporo podobnych wątków i chyba mogę wykluczyć kilka przyczyn:
- świece ( wymieniane pół roku temu w serwisie AUDI )
- paliwo ( przetestowałem chyba wszystkie dostępne od standardowego ON po ULTIMATE/GOLD/SUPER/etc.)
- rozrusznik ( od wczoraj po regeneracji w serwisie AUDI )

Dodam, że silnik od prawie 2 lat jest podkręcony programowo do 160 KM i ani przed ani po tej operacji nie było problemów z zapalaniem.

Serwis AUDI nie potrafi jednoznacznie stwierdzić co jest nie tak, niby sprawdzali go pod VAG ale nie znaleźli żadnych błędów. Poczytałem wówczas trochę na forach i wszystko mi wskazywało na problemy z rozrusznikiem, który został wczoraj poddany regeneracji na moje zlecenie, niestety bez skutku...

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

P.S. Może znacie godnego polecenia magika z okolic Legionowa / Warszawy, który spotkał się już z podobnym problemem i przeciwnie do serwisu AUDI zna się na diagnostyce lepiej niż na sięganiu do portfela klienta ?

Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 22:39:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Zwróć uwagę na czujnik temperatury płynu chłodzącego.

PS: AWX 5 Biegów , AVF 6 Biegów

AVV 1.8 125KM benzyna ;)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 22:45:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 20:05:21
Posty: 10
W takim razie AVF 6 biegów DSG.

Jeśli chodzi o czujnik temperatury, to zdaje się działać prawidłowo, prosiłem mechanika z serwisu, by przed regeneracją rozrusznika sprawdził, czy na rozgrzanym silniku i odłączeniu czujnika nadal będzie występował problem z zapalaniem. Stwierdził, że wykonał ten mały test i pomimo tego problem z rozruchem wystąpił. Nie wiem co o tym myśleć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 22:50:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Nie ma takie kombinacji o której piszesz ,AVF albo manual albo multitronick.

Mechanik źle sprawdził czujnik.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2010 23:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 20:05:21
Posty: 10
Już się pogubiłem. Przysiągłbym, że mam DSG. Jak z kolei sprawdzić jaki to automat ?

Czy mogę sam sprawdzić czujnik bez użycia warsztatu z podnośnikiem ? Gdzie powinien się znajdować taki czujnik ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 01:16:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kiedy ostatnio zaglądałeś do filtra paliwa ?
Pytanie kolejne: czy sprawdzano pompę paliwa ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 07:31:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 20:05:21
Posty: 10
Filtr paliwa wymieniany był pół roku temu na dużym przeglądzie, przy okazji wymieniono świece.

Pompa paliwa nie była sprawdzana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 08:03:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Cale napisał(a):
Już się pogubiłem. Przysiągłbym, że mam DSG. Jak z kolei sprawdzić jaki to automat ?

Czy mogę sam sprawdzić czujnik bez użycia warsztatu z podnośnikiem ? Gdzie powinien się znajdować taki czujnik ?

Na sto procent masz multitronic ,w modelach C5 nie wystepowała taka kombinacja jak DSG.

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 09:06:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
W tym przypadku musisz się zgłosić do kogoś kto dysponuje VAG'iem w Twojej okolicy.

Odpinając kostkę od czujnika mechanik wygenerował błędny sygnał dla ECU. ECU uznało niską temperaturę płynu chłodzącego a tym samym silnika i w ten sposób rozruchowa dawka paliwa zwiększyła się kilkukrotnie.

Ciekawe jak ma się sprawa kąta synchronizacji.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 09:46:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Cale napisał(a):
Filtr paliwa wymieniany był pół roku temu na dużym przeglądzie, przy okazji wymieniono świece.

Pompa paliwa nie była sprawdzana.

W jakich okolicznościach auto zaczęło gorzej palić ? Nagle z dnia na dzień czy tak już było ?
Tak czy siak będą potrzebne logi, głównie 004,007,013 i 023 statyczne.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 10:00:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Tak czy siak będą potrzebne logi, głównie 004,007,013 i 023 statyczne.


Dorzuc tez 018 stat

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 10:22:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
chip macher niech Ci przestawi po tym koksie 160ps czasy wtrysków, po logach wyjdzie zreszta :peace:
W Audi to Ci jedynie stwierdza, ze PD sa do wymiany. Nic innego nie sa zazwyczaj wymyslec... :(

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2010 15:58:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 20:05:21
Posty: 10
Baskecior napisał(a):
W jakich okolicznościach auto zaczęło gorzej palić ? Nagle z dnia na dzień czy tak już było ?
Tak czy siak będą potrzebne logi, głównie 004,007,013 i 023 statyczne.

Niestety nie jestem w stanie określić precyzyjnie, zaczęło się jakoś na zimę, serwis wymienił świece i niby było OK ale silnik szybciej stygł i nie zwróciłem uwagi, że problem dotyczy tylko na gorąco...


Spróbuję podpiąć się do VAG w jakimś warsztacie i wydobyć logi.

Póki co dziękuję wszystkim za sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 10:37:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2007 08:37:31
Posty: 25
Lokalizacja: Włocławek
Ostatnio robiłem Passata z takimi objawami. Na zimnym odpalał idealnie, na gorącym nawet 5s trzeba było kręcić. Czujnik temperatury paliwa w pompie pokazywał cały czas minusową temperaturę, zapłon był również fatalnie ustawiony. Po wymianie czujnika i ustawieniu zapłonu silnik pali idealnie zimny i gorący. W INTER-CARSIE kosztował około 40zł. W ich katalogu jest on stosowany w Mercedesie, a nie w VW :d
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/13/04/46/1213044657

_________________
AUDI A6 2.5 TDI 1999r. automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 12:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
SMWOLA napisał(a):
Ostatnio robiłem Passata z takimi objawami. Na zimnym odpalał idealnie, na gorącym nawet 5s trzeba było kręcić. Czujnik temperatury paliwa w pompie pokazywał cały czas minusową temperaturę, zapłon był również fatalnie ustawiony. Po wymianie czujnika i ustawieniu zapłonu silnik pali idealnie zimny i gorący. W INTER-CARSIE kosztował około 40zł. W ich katalogu jest on stosowany w Mercedesie, a nie w VW :d
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/13/04/46/1213044657

Miałem identyczny przypadek w Cabrio AHU, ale tutaj mówimy o silniku PD a nie na VP37 ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2010 13:32:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Poki nie zobaczymy logów tego samochodu to mozemy sobie dywagowac do woli...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2010 09:46:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 20:05:21
Posty: 10
Okoliczne warsztaty twierdzą, że nie mają możliwości zgrania dla mnie logów... n/c.
Czy możecie podpowiedzieć jakie narzędzie diagnostyczne mógłbym kupić i samodzielnie zgrać logi / sprawdzić parametry ? Jedyne źródło takich rzeczy jakie mi do głowy to http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=vag, tylko co wybrać ?

Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 21:39:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jak juz chcesz cos sam zrobic to kup to :

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=360

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 22:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2010 20:05:21
Posty: 10
Kabelek w końcu jest, udało mi się podpiąć Vag-Com'em 409.1, jednak nie bardzo wiem gdzie wygenerować logi. Proszę o jakąś podpowiedź.
P.S. Statyczne, czyli na wyłączonym silniku ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2010 08:16:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Cale napisał(a):
Kabelek w końcu jest, udało mi się podpiąć Vag-Com'em 409.1, jednak nie bardzo wiem gdzie wygenerować logi. Proszę o jakąś podpowiedź.
P.S. Statyczne, czyli na wyłączonym silniku ?


powinno pomoc .. motor ma byc zawsze na chodzie ... ;)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: