.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 03:34:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 AVF ] Prosze o analize logow
PostNapisane: 26.wrz.2010 10:38:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2010 09:50:03
Posty: 5
Lokalizacja: Chojnice-Norwich/UK
Witam
Prosze o analize logow , dodam ze posiadam skrzynie multitronic i nie do konca bylem pewien jak je poprawnie wykonac logi.
Logi dynamiczne byly przeprowadzane na 3 biegu , w trybie tiptronic ( + - ), pedal gazu wcisniety do oporu , bez kick down-a
Autko troche kopci przy obciazeniu (bucie ). Mam je od niedawna wiec chce sprawdzic stan serducha

1. Odczyt błędów :
Brak błędów

2. Odczyt bloków wartości mierzonych:
a) próba statyczna:

normalnie:

log(000) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22787.html
log(001) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22788.html
log(003) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22789.html
log(004) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22790.html
log(007) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22791.html
log(013) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22792.html
log(018) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22793.html
log(023) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22796.html

Basic Settings:
log(000) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22797.html
log(003) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22799.html
log(011) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22798.html

b) próba dynamiczna:

log(000) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22780.html
log(001) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22781.html
log(003) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22782.html
log(004) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22783.html
log(008) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22784.html
log(010) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22785.html
log(011) http://vaglog.rtnet.pl/adihonda_22786.html

Z gory wielkie dzieki :peace: :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 14:33:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Za wyjatkiem lekko podwyzszonych BIP ów - chodzi o uklad PD.
Wszystko jest OK.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 18:01:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2010 09:50:03
Posty: 5
Lokalizacja: Chojnice-Norwich/UK
Nie bardzo wiem o co chodzi na co zwrocic uwage jezeli chodzi o bip-y
Czy moze to byc przyczyna puszczania dosc duzych bakow , przy duzym obciazeniu , na co ewentualnie zwrocic uwage lub jaka czesc nalezy wymienic ?
Dziekuje za szybka odpowiedz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 01:54:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Z biegiem czasu będzie trzeba wymienić wiązkę systemu PD.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 07:03:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2010 09:50:03
Posty: 5
Lokalizacja: Chojnice-Norwich/UK
A tak na chlopski rozum co to oznacza :?: ( ta wiazka systemu PD )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 13:11:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
przemik napisał(a):
Za wyjatkiem lekko podwyzszonych BIP ów - chodzi o uklad PD.
Wszystko jest OK.


Przemik BIP'y są nie najgorsze ~30 nie przejmowal sie tym... widzialem juz w 2,0TDi ~ 70 :): .
Zreszta na tym modzie, nic dziwnego ze pusci bąka :) Niemal, ze identyczne jak w moim BKC poza korekcjami PD i ciut szybciej dmuchajaca T w moim [lzejszy].
Wlej cos na trase do czyszczenia wtryskow diesel.

Stan moim zdaniem jest Ok.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 14:14:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
grejf napisał(a):
przemik napisał(a):
Za wyjatkiem lekko podwyzszonych BIP ów - chodzi o uklad PD.
Wszystko jest OK.


Wlej cos na trase do czyszczenia wtryskow diesel.

Stan moim zdaniem jest Ok.


Sądząc po "korekcjach" układ wtryskowy jest w bdb stanie - nie trzeba stosować preparatów czyszczących aczkolwiek na pewno to nie zaszkodzi.

Preparat nie pomoże na podwyższone bip'y.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 08:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2010 09:50:03
Posty: 5
Lokalizacja: Chojnice-Norwich/UK
Panowie w dalszym ciagu martwi mie kopcenie , i czy ktos kumaty moglby mi wytlumaczyc o co chodzi z tym ukladem PD ? I co to sa bip-y i dlaczego sa za wysokie ?
:(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 12:03:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
adihonda napisał(a):
Panowie w dalszym ciagu martwi mie kopcenie , i czy ktos kumaty moglby mi wytlumaczyc o co chodzi z tym ukladem PD ? I co to sa bip-y i dlaczego sa za wysokie ?
:(


taki ...
bip może swiadczyć o zanagarowanych końcówkach PD ... wanna ultradzwiekowa doproadzi je do porządku. powszechnie przyjęta norma Bipow to jest w przedziale +/- 30
a jak przebije wartośc bodajże 127 to już tryb awaryjny... a bipy to wg ASO VW.

Ta wielkość dostarcza informacji zwrotnej o rzeczywistym początku tłoczenia paliwa, potrzebnej do regulacji początku wtrysku. Ponadto pozwala ona rozpoznać nieprawidłowości w pracy pompowtryskiwacza.
Proces zaczyna się w momencie wysterowania zaworu
pompowtryskiwacza. Powstaje wtedy pole elektromagnetyczne, natężenie prądu wzrasta i zawór zamyka się. Uderzenie iglicy zaworu w gniazdo wywołuje charakterystyczne załamanie krzywej przebiegu prądu.
To załamanie jest określane skrótem BIP, pochodzącym od Begining of Injection Period = początek tłoczenia. BIP oznacza chwilę całkowitego zamknięcia zaworu, a więc chwilę rzeczywistego początku tłoczenia. Gdy zawór jest już zamknięty, natężenie prądu spada do stałej wartości prądu trzymania. Po upływie zadanego czasu tłoczenia sterownik przerywa wysterowanie zaworu i zawór otwiera się. Sterownik silnika mierzy rzeczywisty moment zamknięcia zaworu po to, by podczas kolejnego wtrysku z odpowiednim wyprzedzeniem wysterować zawór. Gdy rzeczywisty początek tłoczenia odbiega od wartości zapisanej w charakterystyce,
sterownik przesuwa początek wysterowania zaworu pompowtryskiwacza.
Aby sterownik silnika mógł rozpoznać zakłócenia w pracy pompowtryskiwacza, próbkuje on tę część przebiegu wtrysku, w której spodziewa się zauważyć BIP. Ta część przebiegu określa dopuszczalny zakres wystąpienia początku tłoczenia (zakres regulacji). Gdy pompowtryskiwacz pracuje prawidłowo, BIP pojawia się w zakresie regulacji. Zakłócenia w pracy pompowtryskiwacza prowadzą do tego, że BIP pojawia się poza zakresem regulacji. W tym przypadku sterownik wyznacza początek tłoczenia z zapamiętanej charakterystyki a regulacja początku wtrysku jest niemożliwa...

Więc kolego, nie masz sie czym martwic na pewno. Drugą istotna sprawa jest operowanie gazem w dieslu :diabel: wcisasz go delikatnie, lecz sukcesywnie miarowo, czy od razu opór na 2ce z 1,7 RPM. Jesli tak to wysterowanie zawsze Ci strzeli "kuumulusa czarnego". Inna charakterystyka operowania gazem niz w Pb... to meritum. Mozesz zmienic stacjew ktorej tankujesz paliwo [sprobuj]. Bo na tych bipach mozezesz przejechac jeszcze 100tkm i sie moga w ogole nie zmienic...
Cze.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 08:32:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2010 09:50:03
Posty: 5
Lokalizacja: Chojnice-Norwich/UK
Wielkie dzieki za wyczerpujaca wypowiedz , wczoraj dodalem srodek do czyszczenia wtryskow i calego ukladu paliwowego .Moze cos pomoze ;)
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 12:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
grejf napisał(a):
widzialem juz w 2,0TDi ~ 70 :): .


tam sa inne przedzialy akceptowalnosci ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 11:23:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
spanky napisał(a):
grejf napisał(a):
widzialem juz w 2,0TDi ~ 70 :): .


tam sa inne przedzialy akceptowalnosci ... ;)


Spanky, a jakie sa zmiany przedzialow warto wiedziec ;)
Cze.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: