.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 23:37:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL]DSG/S-Tronic - awaryjnosc i "takie tam"?
PostNapisane: 22.wrz.2010 09:58:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
Chcialbym zebrac w pigulce informacje o tym rozwiazaniu (dla niewtajemniczonych: to z grubsza 2 skrzynie: jedna od biegow parzystych a druga od tych drugich:) i 2 sprzegla dzieki czemu zmiania biegu to "przelaczenie" skrzyni/druga szykuje sie na kolejny bieg - wajcha od zmiany biegow jak w automacie/taki nieautomat udajacy automata)

Pytania:
- czy ta skrzynia generalnie jest zjadliwa: to znaczy wiekszosc skrzyn 200-250 tys przejezdza bezawaryjnie czy to protrafi byc Meka Panska jak z multi?
- co najczesciej (jezeli juz) siada w nich i ile to kasy zwyczajowo (naprawa) kosztuje (czy to typowe serwisy automatow opanowaly czy sa 2 w pl w tym jeden o nazwie ss...)
- w skrzyni jest z tego co rozumiem po2jne sprzeglo (sprzeglo w sprzegle), do tego jakis pewnie 2mas - calosc domyslam sie kosztuje majatek (nie ma jakies wiekszej czestosci padaki tego wzlgledem sprzegla/2masu manuala?)

Na forum chyba vw widzialem w jakims starym watku dyskusje posiadaczy aut (jeszcze na gwarancji) o problemie poszarpywania na nagrzanym aucie i pingpongu z ASO w wgrywanie ciagle nowych softow (co problemu nie uleczalo)
wiec dorzucam:
- jakie sa normalne anomalia tych skrzyn z czym trzeba zyc (nienaprawialne/ten typ tak ma) np poszarpywania jak sie nagrzeje?

Generacje: czy sa jakies skoki technologiczne tych skrzyn /w grupie vw/ (typu 6 a 7 tarczek w multi)? Ktos gdzies skrobnal na necie ze chyba np porsche stosuje osobny olej na chlodzenie sprzegla a osobny na sama skrzynie? Jakis inne warte zauwazenia roznice (nie rozpatruje prosiawki - auta z kregu vag)

Czysto techniczne pytanie: jak rozwiazali proces ruszania w tym aucie (w artykulach sa piekne opisy jak ten mechanizm szybko bieg zmienia itp ale o ruszaniu delikatnym np. w korku nic)

Jezeli przegapilem watek zbierajacy te informacje to prosze o linka
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 11:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jak zwykle w takich układach zawodzi układ sterowania, sterowniki kosztuja okołlo 5000 zł i zaawsze są do wymiany. Prędzej czy pozniej kazda skrzynia zacznie szarpac , gubić biegi i będzie wymagała napraw.

Do tego trzeba dodać tylko jeszcze brak zmiany oleju lub nieprwidłowo przeprawadzoną wymianę i po skrzyni..

To co się zacznie rozpadać z ukłądów mechaniczyncy pokaże czas bo trochę jest zbyt wczesnie. Poiki co sterowanie pozaało ze nie jest zbyt trwałe.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: